Kirjoittaja Aihe: PSA ostaa Opelin?  (Luettu 5829 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 091
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #25 : Maaliskuu 04, 2017, 09:28:33 »
Eli ymmärsinkö oikein, Opel-merkkisiä autoja ei saa sopimuksen mukaan myydä siellä missä myydään Chevroletteja? Paha rajoitus jos aikomus on laajentaa markkina-aluetta mutta entäs Vauxhall, saako niitä sitten myydä? Olisko siinä sopimuksen porsaanreikä?
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #26 : Maaliskuu 05, 2017, 17:32:58 »
PSA is expected to pay between 1.6 billion and 1.8 billion euros for Opel, French business paper Les Echos reported. PSA will pay half the sum immediately and half in shares, which means GM will become a PSA shareholder.

GM will retain on its balance sheet the vast majority of pension provisions for Opel employees working in Germany and the UK, the paper said. "PSA will have no exposure to this risk," a source told the paper.

PSA will be allowed to continue selling Opel models developed with GM's patents including the full-electric Ampera-e, a sister model to the Chevrolet Bolt, but would pay license fees, according to Les Echos. The automakers have agreed to restrict the sale of some Opel models outside of Europe for a set time, the paper said, but details of which markets will be off limits to the German automaker were not yet known, the paper said.

PSA and a financial partner will acquire the Opel bank as part of the deal, Les Echos said.

Tavares does not see Opel cannibalizing sales of PSA's Peugeot, Citroen and DS brands. "There is almost no cross-shopping between PSA brands and Opel," he said.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 091
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #27 : Maaliskuu 06, 2017, 17:01:49 »
Kauppa on nyt vahvistettu ja kauppasumma 2.2 miljardia euroa. Kaupan seurauksena GM jättää Euroopan, lukuunottamatta jotain jenkeistä tänne roudattua kalustoa kuten Corvettea. Cadillacin piti muistaakseni myös pyrkiä takaisin Eurooppaan uusilla malleillaan välittömässä lähitulevaisuudessa.

http://www.hs.fi/talous/art-2000005115589.html
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #28 : Maaliskuu 08, 2017, 16:56:20 »
GM practically pays PSA to take Opel out of their hands.

http://www.autonews.com/article/20170307/COPY/303079879?template=mobile02

Eli GM jäikin maksunpuolelle.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #29 : Elokuu 01, 2017, 12:42:19 »
1.8.2017 eli tänään on Opel siirtynyt PSA:n omistukseen.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 284
  • Peukkuja: 13
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #30 : Elokuu 01, 2017, 13:25:17 »
Mielenkiintoista nähdä mitä tuosta seuraa kaikille eri merkeille, itse arvioisin että nopeiten  näkyy moottoripuolella ja pikkuautoissa, kaivetaankohan vanhoja C5/Insignia suunnitelmia naftaliinista koskaan? Mielenkiintoista nähdä myös miten käy Vauxhallille ja vaikuttaako Brexit jotenkin englannin autotuotantoon? Onko PSA:lla yhtään tehdasta enää Englannissa?

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 091
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #31 : Elokuu 01, 2017, 17:03:11 »
Mielenkiintoista nähdä mitä tuosta seuraa kaikille eri merkeille, itse arvioisin että nopeiten  näkyy moottoripuolella ja pikkuautoissa, kaivetaankohan vanhoja C5/Insignia suunnitelmia naftaliinista koskaan? Mielenkiintoista nähdä myös miten käy Vauxhallille ja vaikuttaako Brexit jotenkin englannin autotuotantoon? Onko PSA:lla yhtään tehdasta enää Englannissa?

Käsittääkseni PSA saa käyttää GM:n tekniikkaa vain sovitun siirtymäkauden ajan eli käytännössä nykyisen malliston ajan, sen jälkeen Opeleihin (ja Vauxhalleihin) melko varmasti tulee PSA:n moottorit yms. PSA:lla ei ollut yhtään tehdasta saarivaltakunnassa mutta nyt on Vauxhallin tehtaat. Melko varmasti ne tulevat säilymään käytössä, juurikin brexitistä johtuen. Se saattaa jopa mahdollistaa paluun Amerikkaan, jos britit saavat neuvoteltua paremman diilin jenkkien kanssa tuontitulleista yms kuin mitä EU:lla on.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 284
  • Peukkuja: 13
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #32 : Elokuu 01, 2017, 20:14:11 »
...
 PSA:lla ei ollut yhtään tehdasta saarivaltakunnassa mutta nyt on Vauxhallin tehtaat. Melko varmasti ne tulevat säilymään käytössä, juurikin brexitistä johtuen. Se saattaa jopa mahdollistaa paluun Amerikkaan, jos britit saavat neuvoteltua paremman diilin jenkkien kanssa tuontitulleista yms kuin mitä EU:lla on.
Tällä hetkellä ei taida olla kuin kaksi tullimaksuluokkaa autoille: Kanada osin 0 % ja kaikki muut 2,5 % (poislukien Kuuba, Pohjois-Korea, Irak, Iran... , niille on jotain yleisiä rangaistustulleja päälle).

Mutta tietysti Trump on uhonnut nostaa tuontitulleja, uhkaili Twiiteillä Toyotaakin, joka rakentaa tehdasta Meksikoon, muttei muistanut että Toyotalla on 20 tehdaslaitosta USAssakin.

Peugeot kai on ainakin tekemässä paluuta USA:n markkinoille? Onkohan myyntisopimuksessa jotain rajoituksia muille malleille tai Opeleille jenkeissä, nyt jokunen Buickin malli on ollut Opeleita.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #33 : Elokuu 02, 2017, 10:25:02 »
PSA palaa DS malleilla USA:han sitten joskus.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 091
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #34 : Elokuu 18, 2017, 00:24:43 »
Tuossa katselin Opelin sivuilta että mallistossa seuraavana uusiutumisvuorossa olisi Opel Combo, ensi vuonna tulisi uusi malli. Nykyinen perustuu Fiat Dobloon, uskaltaisiko veikata että uusi perustuisi Berlingoon?
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 371
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #35 : Elokuu 18, 2017, 09:51:39 »
Kyllähän se niin menee.

Mutta noissa isommissa pakuissa onkin kysymysmerkkiä enemmän. 2019 asti se on psa ja fiat yhteistyötä mutta mites siitä eteenpäin? Ja mites Sevel Sud tehtaan kanssa, yhteistehdas on vieläkin 50/50 omistuksessa. Ja kuka on kantanut päävastuun näiden suunnittelussa?

Isot opel pakut tulee jossain vaiheessa olemaan PSA pohjaisia eikä relluja...
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 896
  • Peukkuja: 7
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #36 : Lokakuu 02, 2017, 20:41:31 »
Linkkipä kertookin jo kaiken:

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/opel-vaihtaa-kokonaan-psan-moottoreihin-oma-tuotanto-ajetaan-alas

Noh, enpä muista Opelilta mitään erityisemmän hyviä moottoreita tulleenkaan. Opelista lienee jollain aikavälillä tulossa badge -engineerattu PSA-kulkine.

Poissa Hessu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 382
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #37 : Lokakuu 02, 2017, 21:23:20 »
80-luvulla Opel oli melko säännöllisesti vertailutestien taloudellisin auto ja samalla usein suorituskykyisin. Vähäpäästöisiin moottoreihin tultaessa tuo etumatka hukattiin jonnekin.
DS 21 Pallas BVH -66, BX 14 TGE -90, ZX SP3 -94, C5 2.0 HDi tourer -12

Poissa sulo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 176
  • Peukkuja: 1
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #38 : Lokakuu 02, 2017, 22:16:43 »
Linkkipä kertookin jo kaiken:

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/opel-vaihtaa-kokonaan-psan-moottoreihin-oma-tuotanto-ajetaan-alas

Noh, enpä muista Opelilta mitään erityisemmän hyviä moottoreita tulleenkaan. Opelista lienee jollain aikavälillä tulossa badge -engineerattu PSA-kulkine.

Ei ole liiemmin kehumista psa:n nyky moottoreissakaan.

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 896
  • Peukkuja: 7
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #39 : Lokakuu 03, 2017, 08:46:29 »
Ei ole liiemmin kehumista psa:n nyky moottoreissakaan.

Oliks ongelma-THP:tä lukuunottamatta jotain merkittävän huonoa?

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 425
  • Peukkuja: 7
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #40 : Lokakuu 03, 2017, 09:34:10 »
Uusimpaan moottorisukupolveen en ota kantaa, mutta ei noi vuosikymmenen vaihteen GM-koneet mitenkään loista luotettavuudellaan, eikä ainakaan Insignian kohdalla ongelmat jää sinne konepuolelle.

A20NFT/NHT eli toi 2.0 litran turbo 220 heppasena, noin 100tkm-150tkm tuntuu olevan aika yleinen vaihtoväli ketjulle, eikä turbokaan paljoa kauempaa kestä. Tällä koneella myös kulutus on ihan mahdotonta ja varsinkin alavääntö aika olematonta dieseliin tottuneelle. Ei taida ihan yhtä onneton olla kuin THP kuitenkaan..

2.0 CDTI on periaatteessa ihan luotettava kunhan muistaaa vaihtaa jakohihnan 100tkm välein, mutta muuta ongelmaa sitten aiheuttavat halkeilevat ahtoputket, vuotava EGR:n jäähdyttimen koppa, vuotavat imusarjan tiivisteet, hankautuvat suuttimien sähköjohdot, EGR, vinkuva ja vonkuva by-pass-venttiili, alle 100tkm hajoavat vauhtipyörät, irtoavat imusarjan läpät jne.  Vaikka koneen peruskonstruktio on vahva ja kestävä, niin pientä italialaista maustetta soppaan on jäänyt. Ja ääneltään kone on dieselien rumimmasta päästä, varsinkin kun se äänieristys kabiiniin on olematon, tietää ajavansa työkoneella kun kylmänä tollasen iskee käyntiin. 

Nämä siis moottoreita, joita itsellä ollut, ja ainakin toistaiseksi PSA:n dieselit ovat olleet huomattavasti luotettavampia ja vähävikaisempia. *kop kop kop*

Vähän ihmetyttää kuitenkin PSA:n konevalikoima nykyään, aika suppeaksi on mennyt..
Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa sulo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 176
  • Peukkuja: 1
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #41 : Lokakuu 03, 2017, 12:50:14 »
Ei ole liiemmin kehumista psa:n nyky moottoreissakaan.

Oliks ongelma-THP:tä lukuunottamatta jotain merkittävän huonoa?
Merkittävän ja merkittävän, en kyllä vti:täkään kovin kehuisi, no tuurilla voi saada ihan käyvän pelinkin :)
Mitenhän lienee nämä puret, toivotaan toimiviksi.
Dieselit itse koneena toimii, ympärillä olevat hilut ei niinkään (no ei muillakaan)

Ja tämä on VAIN mun mielipide :)

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 091
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #42 : Lokakuu 03, 2017, 17:26:53 »
Linkkipä kertookin jo kaiken:

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/opel-vaihtaa-kokonaan-psan-moottoreihin-oma-tuotanto-ajetaan-alas

Noh, enpä muista Opelilta mitään erityisemmän hyviä moottoreita tulleenkaan. Opelista lienee jollain aikavälillä tulossa badge -engineerattu PSA-kulkine.

Varmastikin kyse on rahan säästöstä, ei liene taloudellisesti järkevää kehitellä montaa eri moottorityyppiä yms jos vähemmälläkin tulee toimeen, ja sitten on vielä se että Kenraali Moottori ei varmasti myynyt PSA:lle mitään patenttejaan joten jos niitä meinaa jatkossa hyödyntää pitäisi maksaa jotain lisenssimaksuja. Eli sovitun siirtymäkauden jälkeen PSA lopettaa kaiken GM:n patenttien alaisten komponenttien valmistuksen. Tai maksaa lisää, mitä se ei varmaan aio tehdä.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #43 : Marraskuu 11, 2017, 09:45:22 »
EU:n uudet päästörajat olisivat tappaneet Opelin vuonna 2019. PSA on valkoinen ritari hohtavassa haarniskassa joka pelasti reilut 30,000 työpaikkaa.

http://europe.autonews.com/article/20171110/BLOG15/171119977/without-psa-tech-opel-could-have-been-killed-by-eu-co2-fines

Lainaus
Opel can now be confident it will achieve its CO2 target, rather than be given the kiss of death.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 091
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #44 : Marraskuu 13, 2017, 21:08:38 »
EU:n uudet päästörajat olisivat tappaneet Opelin vuonna 2019. PSA on valkoinen ritari hohtavassa haarniskassa joka pelasti reilut 30,000 työpaikkaa.

http://europe.autonews.com/article/20171110/BLOG15/171119977/without-psa-tech-opel-could-have-been-killed-by-eu-co2-fines

Lainaus
Opel can now be confident it will achieve its CO2 target, rather than be given the kiss of death.

Höpö höpö... tuota artikkelia lienee kovasti väritetty uuden omistajan miellyttämiseksi ja omistajan vaihdoksen puolustamiseksi. Opel on yksi sähkö/hybridiautoilun pioneereja Euroopassa ja muutenkin mallisto on täynnä pienellä ja vähäpäästöisellä moottorilla varustettuja ajopelejä - asiakkaat vaan ostaa niitä isommalla moottorilla varustettuja jotka ei ole niin vähäpäästöisiä mutta kulkevat mukavasti... Opelilta sentää on vielä saanut oikeita autoja V6:lla yms eikä pelkkiä mopoautoja.

Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA ostaa Opelin?
« Vastaus #45 : Marraskuu 29, 2017, 20:10:31 »
Opel on pe*seestä. Tavares haastaa GM:n oikeuteen.
GM oli vakuuttanut, että "Opel will meet 2021 emissions target". Totuus on kaukana. Ylitys piti olla max 3,9g CO2/km, totuus on 10g!
http://europe.autonews.com/article/20171129/ANE/171129722/psa-said-to-demand-refund-from-gm-over-opel-emissions?X-IgnoreUserAgent=1
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.