Kirjoittaja Aihe: Autovero poistuu 2018 alussa  (Luettu 20264 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Samo

• "C4"
  • Peukkuja: 5
Vs: Autovero poistuu 2018 alussa
« Vastaus #125 : Helmikuu 06, 2017, 21:07:44 »
Porkkana olisi se kivuttomin tapa saada homma rullaamaan, mutta kepillä ohjatessa tuo näyttää lyhyellä aikavälillä paperilla paremmalta ja seuraavalla kaudella on kuitenkin eri ministeri syntipukiksi.. Se yhtiöittämissuunnitelmakin on tuossa pari päivää sitten julkaistussa suunnitelmassa yhä pöydällä vaikka se tyrmättiin.. Missä muussa pestissä saa tehdä itsestään pellen työnantajan piikkiin eikä tarvitse pelätä, että saisi kenkää?

Liikenneministeriö murehtii, että vähäpäästöisten tukeminen hyödyttää ulkomaisia autonvalmistajia.. muuten myytäisiin vain kotimaisia autoja? Päästöjä pitää vähentää biopolttoaineilla, mutta niitä varten pitää kaataa metsää joka sitoo päästöjä.. Tuulivoimaa tuetaan, mutta verotetaan energiavarastot hengiltä.. Kulutus lisääntyy, mutta tuotanto ei ja valmiiksi ollaan 20% tuontisähkössä kiinni eli asumisen hinta nousee ainakin. Näissä kuvioissa autoveron kertymä on taskurahaa.. ajoneuvoverosta kertyy jo enemmän.. Paperit pyörii, konsultit konsultoi ja mitään ei saada aikaiseksi. Kannetaan säkissä päivänvaloa sisään ja pimeyttä ulos.

Vaikka nollapäästöisiä sähköautoja tulisi huomenna markkinoille kilpailukykyiseen hintaan niin silti menee se parikymmentä vuotta... siis JOS sähkö maksaa vielä siinä vaiheessa vähemmän kuin bensa (sähköverot on tuplattu viimeisen 7 vuoden aikana).. Samaan aikaan Norjassa, Ruotsissa ja Virossa kauppa käy. Juuri nyt samaan rahaan saisi neljä vuotta vanhan Priuksen, kolmevuotiaan Nissan Leafin tai uuden Cactuksen.. Itse pärjäisin vaikka sitikan C-Zerolla kun tulee niin vähän kilometrejä, mutta välirahalla saisin 8 vuoden bensat ja vetokoukun..

Siitä matalan verenpaineen hoitoon luettavaa taas: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016050721525330_uu.shtml
Ei siinä etteikö itellekkin kelpaisi jos joku muu maksaa kolmasosan auton kaikista kuluista..
Nyt: -06 ja -09 C4. Ennen: 7 Pugattia ja 3 Sitruunaa

Poissa Xari

• "C8"
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
« Vastaus #126 : Helmikuu 06, 2017, 21:22:39 »
Lainaus
Päästöjä pitää vähentää biopolttoaineilla,

Euro 6 vei myynnistä suurimman osan etanoliautoista kun kylmäkäynnistyksen päästövaatimukset kiristyi, malliesimerkki vihreästä politiikasta jossa oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee  ;D

Ja just kun ST1 sai jäte-etanolituotannon käyntiin, puhdasta kotimaista energiaa.

Poissa avbx

• "C5"
  • Peukkuja: 0
« Vastaus #127 : Helmikuu 06, 2017, 22:12:39 »
Alkoholin poltosta moottorissa syntyy aldehydejä niin kuin krapulassa. Ei paranis pöllytellä niitä kaupunki-ilmaan, syöpävaarallinenkin taitaa olla. Katalysaattori ei aldehydejä poista.

Poissa HiTec

• "C8"
  • Peukkuja: 36
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #128 : Helmikuu 06, 2017, 22:23:02 »
Euro 6 vei myynnistä suurimman osan etanoliautoista kun kylmäkäynnistyksen päästövaatimukset kiristyi, malliesimerkki vihreästä politiikasta jossa oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee  ;D

Ihan samalla tavalla moottorin esilämmittämisestä tuli taidetta Euro VI myötä, moottori kun ei saa olla 2h sen sammuttamisen jälkeen enää olla lämpösempi kuin ulkoilma. Ei sitten tullut mieleen että joku saattaisi haluta esilämmittää sitä moottoria - ja juurikin kylmästartin päästöjen pienentämiseksi ::)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Citikka99

• "C6"
  • Peukkuja: 9
  • C5 III 2015 Premium sedan A
« Vastaus #129 : Helmikuu 07, 2017, 13:17:05 »
Ei se autovero tule alenemaan muutamaan vuoteen. Se on varma, jos Rinne pitää lupauksensa ja kaikki pienokaiset saavat ilmaisen päivähoidon. Sen hinta tulee olemaan noin 500 miljoonaa. Vasemmistoliitto vaatii em. lisäksi terveyskeskusmaksun poistamista. Sen hinta on toiset yli 500 miljoonaa. Tuskin tulevat vaativat palkansaajien ja eläkeläisten tuloverojen korottamista. Rahan tarvetta ja siten veron korotuspainetta lisää kaikkien lupamaat korotukset koulutukseen, tutkimukseen jne. Mistä muusta nuo luvatut miljardit kerätään kuin autoveroista ja vihreiden ihannoimasta sähköverosta sekä perinnöistä. Eiköhän tuo kolmikko ole mahdollisesti seuraavassa hallituksessa, koska nykyinen hallitus on tälläkin foorumilla usealla suulla julistettu kelvottomaksi. Tietenkin sekin on mahdollista, että veronkorostusten sijasta velkaa tullaan ottamaan rutkasti lisää. 

Poissa HiTec

• "C8"
« Vastaus #130 : Helmikuu 07, 2017, 13:27:43 »
sekä perinnöistä.

Eikös tuota veroa juuri tämän vuoden alusta höllennetty s.e. kun leski sai ennen 60.000€ verotta, niin nykyisin raja on 110.000€. Juu, kuulostaa suurelta, mutta jos on vaikka keskinäinen omistustestamentti, jossa kaikki vainajan omaisuus menee leskelle ei pelkästään avio-oikeuden suomaan hallintaan, vaan ihan aitoon omistukseen, niin tuollainen 200k€ kämppä ei nyt vielä kummoinen lukaali ole (josta leski siis tuolla testamentilla saa sen vainajankin puoliskon omistukseensa eli perii 100k€), ynnä vainajan kaikki muu irtaimisto ja säästöt tuohon vielä päälle 8)

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Pate

• "C8"
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
« Vastaus #131 : Helmikuu 07, 2017, 13:36:17 »
Suomen valtio saa tällä hetkellä velkaa negatiivisella korolla. Eli nyt pitäisi investoida kybällä sellaisiin tuottaviin hankkeisiin kuten energiantuotantoon ja teiden parannuksiin.

Ja oikeasti tuota perintövero ei pidä alentaa keltään muulta kuin leskeltä. Kaikilta muilta voi vaikka nostaa. Joka muuta väittää voidaan julistaa kommariksi. Sillä kyseessä on ansioton ilman älyä tai efforttia saatu hyöty. Ei pidä itkeä sosiaalituesta ja köyhien/työttömien tukemisesta jos hyväksyy matalan perintöverotuksen.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Basbarduu

• "C8"
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
« Vastaus #132 : Helmikuu 07, 2017, 13:57:39 »
Ja oikeasti tuota perintövero ei pidä alentaa keltään muulta kuin leskeltä. Kaikilta muilta voi vaikka nostaa. Joka muuta väittää voidaan julistaa kommariksi. Sillä kyseessä on ansioton ilman älyä tai efforttia saatu hyöty. Ei pidä itkeä sosiaalituesta ja köyhien/työttömien tukemisesta jos hyväksyy matalan perintöverotuksen.

Mä oon varmaan sitten kommari. Mun mielestä kukin saa tehdä hankkimillaan rahoilla josta on jo verot maksanut ihan mitä lystää, antoipa ne sit perintönä jollekin tai työnsipä ne huoran perseeseen. Pate kuulostat aika kateelliselle. Aika säälittävää sanoisin. Lisäksi tuo perintövero voi aiheuttaa aivan älyttömiä loukkuja joilla normaali työssäkäyvä ihminen menettää luottotietonsa. Tokihan siitä koko perinnöstä voi luopua mutta tuntuu kyllä aika epäreilulle. Tolla tavalla menee ihan turhaan moni tuottava yritys nurin sukupolvenvaihdoksessa ja samalla valtio menettää tuloja kun veronmaksajasta tulee tukien nostaja.

If in doubt, go flat out.

Poissa HiTec

• "C8"
« Vastaus #133 : Helmikuu 07, 2017, 14:41:47 »
No eihän siinä perintöverossa se veron määrä noita ongelmia varsinaisesti aiheuta, vaan se että ne peritään välittömästi, heti kun on jakokirjassa nimet alla. Eli käytännössä muksu voi periä vaikka isänsä, mutta äiti jää yhä kämppään asustelemaan hallintaoikeudellaan = se muksu maksaa perintöveronsa tuosta kämpän puolikkaasta, sitä kuitenkaan mitenkään realisoimatta tms. Eli saat sen sitten joskus tulevaisuudessa, mutta verot maksat nyt. Miksi ihmeessä? Mihin se tieto siitä että se on perintöä muka vuosienkaan aikana katoaa? Miten valtio mukamas jäisi tuosta edes teoreettisesti nuolemaan näppejään? Miksei niitä perintöveroja voisi maksaa vasta siinä vaiheessa kun siitä pesästä ihan oikeasti jotain konkreettista saa ulos? ???

Juu, onhan näitä jakamattomia kuolinpesiä yms. systeemejä vaikka molemmat alkup. omistajista ovatkin jo kuolleet. Mutta laitetaan tuohon sitten sellainen ehto että kun se leskikin on kuollut niin verot napsahtaa maksuun justiinsa. Tällöin on perikunnalla mahis realisoida tuo perintö ja maksaa ne veronsa = homma olisi ede sjotenkin oikeudenmukaisempi kuin tämä nykysysteemi 8)

Poissa Pate

• "C8"
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
« Vastaus #134 : Helmikuu 07, 2017, 14:50:57 »
Lisäksi tuo perintövero voi aiheuttaa aivan älyttömiä loukkuja

Juuri noin, perintöä ei ole pakko ottaa. On vain passiivinen sen suhteen. Ei ne sitä väkisin työnnä.

Mä oon varmaan sitten kommari.

Periaatteella, että kommari on ihminen joka käyttää toisen rahoja. Jos käytät, niin olet.

Mun mielestä kukin saa tehdä hankkimillaan rahoilla josta on jo verot maksanut ihan mitä lystää

Perinnön saaja ei ole hankkinut mitään. Hänen ei tarvitse olla fiksu eikä ahkera. Riittää, että hengittää. Ei tarvitse muuta kuin käydä kirjoittamassa nimi paperiin. "Hankkimillaan" on genetiivi ja viittaa 1. hlön omistamiseen. Perinnön saaja onkin jo 2. hlö. Olen samaa mieltä, 1hlö saa tehdä rahoillaan mitä haluaa.

Juu, ja en ole kateellinen. Olen vain looginen. Eli sosiaaliturva = kommunismia. Jos joku saa ansiotonta tuloa (kutsuttiin sitä miksi tahansa) = kommari. Tai sitten täytyy perua kommunismin tunnusmerkit, sekin sopii. On kaksinaismoralistista puhua kommunismista pahana asiana ja vaatia perintöveron alennusta. Se on joko tai.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Basbarduu

• "C8"
  • 2CV -70
« Vastaus #135 : Helmikuu 07, 2017, 14:54:30 »
No eihän siinä perintöverossa se veron määrä noita ongelmia varsinaisesti aiheuta, vaan se että ne peritään välittömästi, heti kun on jakokirjassa nimet alla. Eli käytännössä muksu voi periä vaikka isänsä, mutta äiti jää yhä kämppään asustelemaan hallintaoikeudellaan = se muksu maksaa perintöveronsa tuosta kämpän puolikkaasta, sitä kuitenkaan mitenkään realisoimatta tms. Eli saat sen sitten joskus tulevaisuudessa, mutta verot maksat nyt. Miksi ihmeessä? Mihin se tieto siitä että se on perintöä muka vuosienkaan aikana katoaa? Miten valtio mukamas jäisi tuosta edes teoreettisesti nuolemaan näppejään? Miksei niitä perintöveroja voisi maksaa vasta siinä vaiheessa kun siitä pesästä ihan oikeasti jotain konkreettista saa ulos? ???

Juu, onhan näitä jakamattomia kuolinpesiä yms. systeemejä vaikka molemmat alkup. omistajista ovatkin jo kuolleet. Mutta laitetaan tuohon sitten sellainen ehto että kun se leskikin on kuollut niin verot napsahtaa maksuun justiinsa. Tällöin on perikunnalla mahis realisoida tuo perintö ja maksaa ne veronsa = homma olisi ede sjotenkin oikeudenmukaisempi kuin tämä nykysysteemi 8)

Minä en käsitä mitä valtio on tehnyt ansaitakseen penniäkään tuosta perinnöstä. Ja kuten tuossa sanoit joku ihminen josta et välttämättä edes pidä saattaa jäädä asumaan siihen perintökiinteistöön. Saattaa harmittaa maksella veroja talosta jossa joku golddiggeri asuu ja kuluttaa sitä. Edelleenkin parempi olisi kun ihmiset saisivat päättää ihan itse mihin varallisuutensa käyttää jos siitä on jo ainakin kerran verot maksellut. Sairasta touhua koko perintöverotus.

Poissa Pate

• "C8"
  • DW10 ja DW8
« Vastaus #136 : Helmikuu 07, 2017, 14:59:33 »
Edelleenkin parempi olisi kun ihmiset saisivat päättää ihan itse mihin varallisuutensa käyttää jos siitä on jo ainakin kerran verot maksellut.

Samaa mieltä. Mutta jos 2. hlö saa ansiotonta tuloa se on väärin. Hänen tulee hänen ensin ansaita se.
Tälläinen nykyisenkaltainen perintöjärjestelmä tekee sen, että maailma on täynnä dynastioita. Raha ja rikkaus periytyy ja köyhät pysyvät köyhinä. Eriarvoisuus lisääntyy.
Tämä hallitus on ainakin eriarvoistamisen kannalla vaikka välillä muuta höpöttääkin silmänlumeeksi.

Poissa Basbarduu

• "C8"
  • 2CV -70
« Vastaus #137 : Helmikuu 07, 2017, 15:04:31 »

Mä oon varmaan sitten kommari.

Periaatteella, että kommari on ihminen joka käyttää toisen rahoja. Jos käytät, niin olet.
Aina olen ite rahani tienannut. 14-vuotiaana matkustin ekaa kertaa töihin ulkomaille. 16-vuotiaana pidin vapaan kesätöistä ja nautiskelin kevarilla ajelusta sen koomin en ole työttömänä ollut. opintotuetkin makselin takas valtiolle. Mutta sinun mukaan minut voidaan silti julistaa kommariksi koska olen eri mieltä perintöverotuksesta.

Mun mielestä kukin saa tehdä hankkimillaan rahoilla josta on jo verot maksanut ihan mitä lystää

Perinnön saaja ei ole hankkinut mitään. Hänen ei tarvitse olla fiksu eikä ahkera. Riittää, että hengittää. Ei tarvitse muuta kuin käydä kirjoittamassa nimi paperiin. "Hankkimillaan" on genetiivi ja viittaa 1. hlön omistamiseen. Perinnön saaja onkin jo 2. hlö.

Juu, ja en ole kateellinen. Olen vain looginen. Eli sosiaaliturva = kommunismia. Jos joku saa ansiotonta tuloa (kutsuttiin sitä miksi tahansa) = kommari. Tai sitten täytyy perua kommunismin tunnusmerkit, sekin sopii. On kaksinaismoralistista puhua kommunismista pahana asiana ja vaatia perintöveron alennusta. Se on joko tai.

Eli jos perinnön saaja ei ole nähnyt vaivaa perinnön eteen niin perinnön antajalta viedään oikeus päättää mihin hän saa rahansa laittaa? Ne rahat jotka hän on ansainnut.
Ei kuulosta järkevälle mun mielestä.

Sosiaalijärjestelmä tässä maassa on kyllä täysin järjetön, hyysäävä ja täynnä erilaisia loukkuja mutta ei sotkeennuta siihen nyt. Kommunismi on ajatuksena ihan fiksun oloinen mutta sitä ei vaan voi toteuttaa toimivasti. Tai no voi mutta näyttäisi onnistuvan vain muurahaisilta.

Poissa Pate

• "C8"
  • DW10 ja DW8
« Vastaus #138 : Helmikuu 07, 2017, 15:12:34 »
Aina olen ite rahani tienannut. 14-vuotiaana matkustin ekaa kertaa töihin ulkomaille. 16-vuotiaana pidin vapaan kesätöistä ja nautiskelin kevarilla ajelusta sen koomin en ole työttömänä ollut. opintotuetkin makselin takas valtiolle.

Kuule, niin minäkin. Olin tosin 26-vuotias mennessäni Etelä-Koreaan töihin. Opintolainat maksoin Korean reissun rahoilla.

Mutta sinun mukaan minut voidaan silti julistaa kommariksi koska olen eri mieltä perintöverotuksesta.

Ketään ei voida julistaa kommariksi ellei hän: a) käytä toisten rahoja b) itse niin halua. Pelkkä eri mieltä oleminen ei riitä :D

Niin, ja minä olen vasuri, en kommari.

Eli jos perinnön saaja ei ole nähnyt vaivaa perinnön eteen niin perinnön antajalta viedään oikeus päättää mihin hän saa rahansa laittaa? Ne rahat jotka hän on ansainnut.

Ei perinnön antajalta viedä mitään. Perinnön saajalta viedään ja samalla annetaan opetus, että "ei ole ilmaisia lounaita". Täällä pitää nähdä efforttia, jotta ihmiskunta kehittyy.
Surullisin esimerkki päinvastaisesta järjestelmästä on kuninkaalliset (esim. Englanti ja Ruotsi). Tilille tulee satojatuhansia euroja veronmaksajien rahoja per kk per kuninkaallinen eikä niiden eteen tarvitse tehdä mitään.

Poissa Megaman

• "C8"
  • Peukkuja: 15
  • 407 Coupé, 206, Boxer
« Vastaus #139 : Helmikuu 07, 2017, 15:16:12 »
ansiotonta tuloa se on väärin. Hänen tulee hänen ensin ansaita se.

Sama se on työelämässä. Palkka pitäisi kaiken järjen mukaan ansaita = Työntekijä tuo omalla työpanoksellaan taloon x summan rahaa, josta muiden kulujen ja katteiden jälkeen muodostuu työntekijälle maksettava palkka.
Tämä ei tietenkään ole joka paikassa mahdollista. Mutta näitä (esim. julkisen sektorin) paikkoja, joissa se ei ole mahdollista, on maassa aivan liikaa.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa Basbarduu

• "C8"
  • 2CV -70
« Vastaus #140 : Helmikuu 07, 2017, 15:19:52 »
Ketään ei voida julistaa kommariksi ellei hän: a) käytä toisten rahoja b) itse niin halua. Pelkkä eri mieltä oleminen ei riitä :D

Niin, ja minä olen vasuri, en kommari.
Joka muuta väittää voidaan julistaa kommariksi.
::)

Minä olen kapitalismin kannattaja, en kommari.

Poissa Basbarduu

• "C8"
  • 2CV -70
« Vastaus #141 : Helmikuu 07, 2017, 15:25:05 »
Ei perinnön antajalta viedä mitään.

No joo tuskin se kuollut siitä enää pahastuu vaikka sen jälkeläisen elinkeino pistettäisiin nurin että voidaan ottaa rahat valtion kirstuun josta ne voidaan jakaa niille(kin) jotka eivät ole koskaan tehneet yhtään mitään yhteisen hyvän eteen.

Poissa Pate

• "C8"
  • DW10 ja DW8
« Vastaus #142 : Helmikuu 07, 2017, 15:25:38 »
Okei, tuo kärjistys, että voidaan julistaa kommariksi meni vähän yli mutta pointti tuli selväksi. Siinä minä olin epälooginen :) Sorry.
Edelleen, toisten rahojen käyttäminen on jonkun määritelmän mukaan kommunismia. Ketään ei nyt julisteta miksikään mutta jos käyttää niin on. :D

Poissa Pate

• "C8"
  • DW10 ja DW8
« Vastaus #143 : Helmikuu 07, 2017, 15:28:26 »
No joo tuskin se kuollut siitä enää pahastuu vaikka sen jälkeläisen elinkeino pistettäisiin nurin että voidaan ottaa rahat valtion kirstuun josta ne voidaan jakaa niille(kin) jotka eivät ole koskaan tehneet yhtään mitään yhteisen hyvän eteen.

Ei nyt mielellään pistetä mitään nurinkaan. Se, että perintövero poistettaisi tapauksessa, että sukupolvenvaihdosyrityksessä ei nuorempi polvi muuten enää jatkaisi ja firma menisi nurin...aiheuttaisi sen, että joka ikinen jamppa perustaisi ainakin pöytälaatikkofirman ja vaatisi samaa kohtelua.

Poissa Basbarduu

• "C8"
  • 2CV -70
« Vastaus #144 : Helmikuu 07, 2017, 15:32:46 »
Ei nyt mielellään pistetä mitään nurinkaan. Se, että perintövero poistettaisi tapauksessa, että sukupolvenvaihdosyrityksessä ei nuorempi polvi muuten enää jatkaisi ja firma menisi nurin...aiheuttaisi sen, että joka ikinen jamppa perustaisi ainakin pöytälaatikkofirman ja vaatisi samaa kohtelua.

Perintövero tulisi siis poistaa. Samalla poistuisi tuommoiset ongelmat. Firmoilla ja ihmisillä olisi enemmän rahaa käytettävissä. Ja sillon kun on ns. massia päällä ni sitä usein myös käytetään.

Poissa Pate

• "C8"
  • DW10 ja DW8
« Vastaus #145 : Helmikuu 07, 2017, 15:40:01 »
Perintövero tulisi siis poistaa. Samalla poistuisi tuommoiset ongelmat. Firmoilla ja ihmisillä olisi enemmän rahaa käytettävissä. Ja sillon kun on ns. massia päällä ni sitä usein myös käytetään.

Rahalla on taipumusta kasautua. Jos sitä ei mitenkään tasoiteta, niin kohta yhdellä on kaikki ja muilla ei mitään. Sitä on pakko tasoittaa hieman. Se, että on "massia päällä" yleensä aiheuttaa päinvastaisen reaktion, yleensä, ei aina. Ihminen muuttuu pihiksi ja alkaa rakastamaan rahaa. On tehty tutkimus jonka mukaan on tieteellisesti todistettu kyseinen psykologinen käyttäytymismalli.

Jos raha jaettaisi tasaisemmin talous voisi paremmin kun niillä joilla on nyt rahaa tulla juuri ja juuri toimeen myös kuluttaisivat sitä. Tiettyyn rajaan asti em. toimii ja sitten kun sitä alkaa olla satoja tuhansia tilillä niin sitten kuluttaminen hidastuu ja kääntyy joihinkin linnoihin ja huvijahteihin jotka ovat ns. ylihintaisia ja taas raha vain kasaantuu pienelle piirille.

Paras kuluttaja on hlö joka käyttää kotimaisia palveluja, niitä kun ei voi puhelinpalvelua lukuunottamatta oikein ulkomaille ulkoistaakaan. 1 ihminen voi keskimäärin käyttää kerrallaan 1 palvelua. Tämän vuoksi rahaa tulisi olla mahdollisimman monella, ei mahdollisimman paljon yhdellä (1).

Poissa Basbarduu

• "C8"
  • 2CV -70
« Vastaus #146 : Helmikuu 07, 2017, 16:00:53 »
Rahalla on taipumusta kasautua. Jos sitä ei mitenkään tasoiteta, niin kohta yhdellä on kaikki ja muilla ei mitään. Sitä on pakko tasoittaa hieman. Se, että on "massia päällä" yleensä aiheuttaa päinvastaisen reaktion, yleensä, ei aina. Ihminen muuttuu pihiksi ja alkaa rakastamaan rahaa. On tehty tutkimus jonka mukaan on tieteellisesti todistettu kyseinen psykologinen käyttäytymismalli.

Jos raha jaettaisi tasaisemmin talous voisi paremmin kun niillä joilla on nyt rahaa tulla juuri ja juuri toimeen myös kuluttaisivat sitä. Tiettyyn rajaan asti em. toimii ja sitten kun sitä alkaa olla satoja tuhansia tilillä niin sitten kuluttaminen hidastuu ja kääntyy joihinkin linnoihin ja huvijahteihin jotka ovat ns. ylihintaisia ja taas raha vain kasaantuu pienelle piirille.

Paras kuluttaja on hlö joka käyttää kotimaisia palveluja, niitä kun ei voi puhelinpalvelua lukuunottamatta oikein ulkomaille ulkoistaakaan. 1 ihminen voi keskimäärin käyttää kerrallaan 1 palvelua. Tämän vuoksi rahaa tulisi olla mahdollisimman monella, ei mahdollisimman paljon yhdellä (1).

Linna tai huvijahti. Nuista saa maksella aivan valtavat verot. No linnasta ainakin huvijahtiin voi laittaa jonkin toisen maan lipun kun täällä on niin kateellista porukkaa että itse en ainakaan makselisi tänne mitään veroja. Tuen kyllä kotimaista yrittäjyyttä ja kotimaisia tuotteita mutta veroja en kyllä maksa enempää kuin on pakko. Molempien esimerkkien ylläpito ei ole mitenkään halpaa ja taas lähtee raha liikkeelle. Mun mielestä tässä aletaan harhautua jo tuosta perintöverosta. Edelleenkin koko perintövero on mielestäni aivan täysin kateellisuusvero ja Paten jutut kuulostaa kyllä aika paljon kommunismille.

Poissa Pate

• "C8"
  • DW10 ja DW8
« Vastaus #147 : Helmikuu 07, 2017, 16:12:25 »
Se linna ja huvijahti on juurikin jossain muussa maassa. Siitä ei paljoa Suomeen kerry. Verojen maksu on loogista ja järkevää. Kauppamies Jethro valitti somessa, että hän ei ole saanut mitään vastinetta maksamilleen verorahoille. Voiko typerämpää olla? Osasi kuitenkin kirjoittaa, oli veromarkoilla opetettu ja oli hengissä eli oli veromarkoilla kuitenkin rokotettu ja terveyttä hoidettu. Todennäköisesti myös hänen tiensä aurataan ja pidetään kunnossa. Ehkä katuvalaistuskin on (=veroeurot). Verorahoilla ylläpdetty armeijakin on Suomella olemassa pelotteena, ettei Putin tule ja vie omaisuutta.

Mietitäänpäs maita joissa veroja ei makseta:
Venäjä, veroprosentti kiinteä 13% jota vielä rikkaat kiertävät hedän maksaessa käytännössä 0%. Maa ja asukkaat oikein "huippukunnossa" ja ULTRA-kapitalistinen
USA, veroprosentti jotain ihan käsittämättömän pientä ja kaiken hyväntekeväisyyden voi laittaa verovähennyksiin. Esimerkiksi kuka tahansa voi perustaa hyväntekeväisyysjärjestön joka voi kerätä rahaa vaikka ihmisille joilla on sisäänkasvanut varpaankynsi. Eli käytännössä kierretään veroja sen minkä keretään. Muutenkin verotus täynnä porsaanreikiä joka johtuu lakimiesarmeijasta. Rikkailla on niin hyvät lakimiehet, ettei heidän käytännössä tarvitse maksaa penniäkään veroja. Infastruktuuri ja koulutus katastrofaalisen heikossa hapessa.
Afrikan maat, useissa Afrikan maissa on veroprosentti naurettavan pieni ja rikkaat eivät käytännössä maksa ollenkaan veroja. Maat ja asukkaat ovatkin "huippukunnossa".

Poissa Megaman

• "C8"
  • Peukkuja: 15
  • 407 Coupé, 206, Boxer
« Vastaus #148 : Helmikuu 07, 2017, 16:19:52 »
Patelle + Peukku, niin ootte tasoissa... :P
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa Zego

• "C8"
  • Peukkuja: 20
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
« Vastaus #149 : Helmikuu 07, 2017, 17:09:17 »
Minä en ole kapitalsimin kannattaja jos sillä tarkoitetaan tätä että kilpaillaan jatkuvasti toisia vastaan (mitä järkeä, halloo!?!?) eikä välitetä paskaakaan mistään täällä maapallolla, ja samalla kusetetaan niin paljon kuin vain kehdataan. Kukaan ei kysynyt mutta halusin kertoa. :D