Kirjoittaja Aihe: C5 Webasto sisätilanlämmitys  (Luettu 3988 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nuudeli

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 219
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #25 : Joulukuu 30, 2017, 22:04:24 »
Automaattikäynnistyksen saa koodattua pois. Esim VSAC:ssa Raisiossa onnistuu

Iisalmessa Röytiöllä olivat laittaneet johdon poikki isän 2014, 204HDI femmasta, kun oli pyytänyt ajonaikaisen Webaston pois käytöstä. Syytä en osaa sanoa miksi eivät olleet koodanneet pois käytöstä...
Nykyiset: C4 AT -11 (1.6 VTI), C5 Break AT -06 (DW10BTED4)

Entiset: C5 Break AT -06 (DW10BTED4), Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 766
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #26 : Joulukuu 31, 2017, 07:45:10 »
Minä en ole mistään autoistani poistanut tuota Webaston termostaattiohjausta.
Hyvin on pelannut, eikä yksikään ole vielä ollut rikki. Eniten käytetyllä meni 10 vuotta ja 420 tuhatta ja edelleen toimi normaalisti.
Tällä hetkellä kolmessa autossa termostaattiohjattu. Toki kello, tai kaukosäädinkin.
Paras tapa mielestäni pitää Webasto kunnossa, on jatkuva käyttö. Kesälläkin on hyvä pari kertaa notkistaa.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 913
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #27 : Joulukuu 31, 2017, 09:46:34 »
Aakulle kiitos, hälvensi pelkoani. :-) Mutta varmaan on totta, että pitkät käyntijaksot pn parempi juttu kuin pätkät. Samahan tuo on moottorille.
TeeKoo Turuust

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 034
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #28 : Joulukuu 31, 2017, 10:31:56 »
Hyvin on pelannut, eikä yksikään ole vielä ollut rikki. Eniten käytetyllä meni 10 vuotta ja 420 tuhatta ja edelleen toimi normaalisti.

Eipä kai siinä ongelmaa tuollaisella käyttöprofiililla. Sen sijaan pätkäajo aiheuttanee sen karstoisttumisen, kun eihän se ennätä edes kunnolla käynnistyä sillä kilometrin kauppamatkalla.

Jos antaa pöhistä niin antaa sitten käydä kerralla aina kunnolla lämpimäksi.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 766
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #29 : Joulukuu 31, 2017, 11:00:49 »
Eipä kai siinä ongelmaa tuollaisella käyttöprofiililla. Sen sijaan pätkäajo aiheuttanee sen karstoisttumisen, kun eihän se ennätä edes kunnolla käynnistyä sillä kilometrin kauppamatkalla.

Jos antaa pöhistä niin antaa sitten käydä kerralla aina kunnolla lämpimäksi.
Tuo pitää kyllä paikkansa.
Toisaalta en usko, että sillä pätkäpöhinälläkään niin suurta merkitystä on. Aina sitä välillä tulee vähän pidempiäkin matkoja ajettua.
Tuossa seurasin Webaston toimintaa 1,5 tunnin ajon jäljiltä, niin edelleen oli moottorin lämpöä tukemassa. Toimii siis joskus hieman pidempään, kuin se kellotettu 30 minuuttia.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Paikalla Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 425
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #30 : Tammikuu 24, 2018, 13:43:01 »
Noniin, Sitikan kanssa ongelmat jatkuu, nyt kun jarruremppa on saatu pois päiväjärjestyksestä, niin tilalle tuli webasto.
Eli itse webasto kyllä toimii ongelmitta ja moottoritila lämpenee, mutta sisäpuhallin ei käynnisty missään vaiheessa lämmitystä.

Kyseessä siis tehdaswebasto kaukosäädöllä, onkohan tässä nyt ipcu-rele vai onko koko laitos väyläohjattu? Vuosimalli autolle 2010. Jos on ipcu, niin missä ko. rele sijaitsee?

Vielä pari viikkoa sitten toimi normaalisti, kävi välissä Veholla takapuskurin vaihdossa, ja tuntuu kaukaa haetulta, että sillä olisi jotain tekoa tämän kanssa, mutta sen jälkeen ei ole toiminut. Voi toki olla sattumaakin...pystyykö lexialla säätämään webaston asetuksia, sillä jotain oli selvästi tehty, sillä ajotietokone oli nollautunut jostain syystä puskurin vaihdon yhteydessä.
Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa ace

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 232
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #31 : Tammikuu 24, 2018, 14:20:13 »
Mikä C-asetus sinulla on Webaston kaukosäätimessä käytössä? Olisiko ollut niin, että C1 ei lämmitä sisätiloja ollenkaan.

EDIT: vai vaikuttiko tuo C-asetus ainoastaan, kun ajastaa lämmityksen...?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2018, 14:40:54 kirjoittanut ace »

Paikalla Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 425
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #32 : Tammikuu 24, 2018, 15:12:49 »
Mikä C-asetus sinulla on Webaston kaukosäätimessä käytössä? Olisiko ollut niin, että C1 ei lämmitä sisätiloja ollenkaan.

EDIT: vai vaikuttiko tuo C-asetus ainoastaan, kun ajastaa lämmityksen...?

En osaa kyllä sanoa miten vaikuttaa ajastus, mutta kaukosäätimessä valittuna C5, eli pitäisi lämmetä kyllä sisältäkin.
Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa Eeska91

  • Ajoneuvoasentaja/Levyseppähitsaaja
  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 277
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #33 : Tammikuu 24, 2018, 16:45:44 »
Onko porukka laittanu Defaa näihin kaveriksi. Löyty nimittäin tämmöinen:

https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuvojen-lisavarusteet/tuote/defa-ptc-moottorinlammitin/1801101251/

Mietin että mihin väliin tuo tulee, tilaanko 16mm, 18mm vai 19mm. Ja tuon lisäksi vielä akkulaturi DEFAlta. Nimittäin akku on vasta vaihdettu, remmi on uusi. Webasto ku on hetken päällä nii tauluun ilmoitus: Economy mode activated. Oon BSI:n resetoinu netistä löytyvällä ohjeella, mutta ei vaikutusta. Auto on -09 C5
Citroen C5 2009 2L HDi 136 perhevankkuri
Citroen Xsara Break 1.9TD & Volvo S40 "soon to B show car"


Poissa ace

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 232
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #34 : Tammikuu 24, 2018, 19:23:10 »
Mikä C-asetus sinulla on Webaston kaukosäätimessä käytössä? Olisiko ollut niin, että C1 ei lämmitä sisätiloja ollenkaan.

EDIT: vai vaikuttiko tuo C-asetus ainoastaan, kun ajastaa lämmityksen...?

En osaa kyllä sanoa miten vaikuttaa ajastus, mutta kaukosäätimessä valittuna C5, eli pitäisi lämmetä kyllä sisältäkin.

No kyllä tuo sitten hieman ipcu-relevialta haiskahtaa (olettaen, että sellaisella sisäilmankiertoa tässä mallissa ohjataan). Jos ei sitten ole mennyt Webaston ohjelmointi sekaisin (epäilen kyllä) tms., jos on ollut akku irti puskuriremontin ajan.

Poissa ace

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 232
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #35 : Tammikuu 24, 2018, 19:32:18 »
Onko porukka laittanu Defaa näihin kaveriksi. Löyty nimittäin tämmöinen:

https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuvojen-lisavarusteet/tuote/defa-ptc-moottorinlammitin/1801101251/

Mietin että mihin väliin tuo tulee, tilaanko 16mm, 18mm vai 19mm. Ja tuon lisäksi vielä akkulaturi DEFAlta. Nimittäin akku on vasta vaihdettu, remmi on uusi. Webasto ku on hetken päällä nii tauluun ilmoitus: Economy mode activated. Oon BSI:n resetoinu netistä löytyvällä ohjeella, mutta ei vaikutusta. Auto on -09 C5

Tuntuu siltä, että tuo Economy mode aktivoituu todella herkästi heti, kun Webasto on ollut päällä. Ainoastaan silloin kun akku on ladattu erillisellä laturilla täyteen, ei Eco-moodi pamahda ruutuun n. 20 min lämmityksen jälkeen.

Itse näkisin tuon akkulaturin tärkeänä lisänä Webastolla varustettuun autoon. Toki tuo PTC-lämmitinkin olisi välillä näppärä. Luulisin, että lämppärinkennolle vievään letkuun se asennettaisiin, mutta kiertääkö jäähdytinneste hyvin ilman erillistä pumppua?


Poissa Eeska91

  • Ajoneuvoasentaja/Levyseppähitsaaja
  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 277
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #36 : Tammikuu 24, 2018, 21:44:06 »
Onko porukka laittanu Defaa näihin kaveriksi. Löyty nimittäin tämmöinen:

https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuvojen-lisavarusteet/tuote/defa-ptc-moottorinlammitin/1801101251/

Mietin että mihin väliin tuo tulee, tilaanko 16mm, 18mm vai 19mm. Ja tuon lisäksi vielä akkulaturi DEFAlta. Nimittäin akku on vasta vaihdettu, remmi on uusi. Webasto ku on hetken päällä nii tauluun ilmoitus: Economy mode activated. Oon BSI:n resetoinu netistä löytyvällä ohjeella, mutta ei vaikutusta. Auto on -09 C5

Tuntuu siltä, että tuo Economy mode aktivoituu todella herkästi heti, kun Webasto on ollut päällä. Ainoastaan silloin kun akku on ladattu erillisellä laturilla täyteen, ei Eco-moodi pamahda ruutuun n. 20 min lämmityksen jälkeen.

Itse näkisin tuon akkulaturin tärkeänä lisänä Webastolla varustettuun autoon. Toki tuo PTC-lämmitinkin olisi välillä näppärä. Luulisin, että lämppärinkennolle vievään letkuun se asennettaisiin, mutta kiertääkö jäähdytinneste hyvin ilman erillistä pumppua?

Mun mielestä tulee turhan herkästi Economy Mode. Pitää kokeilla tuota että lataa akun.
Citroen C5 2009 2L HDi 136 perhevankkuri
Citroen Xsara Break 1.9TD & Volvo S40 "soon to B show car"


Paikalla Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 425
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #37 : Tammikuu 24, 2018, 21:52:21 »
Avasin konepellin vartin jälkeen kun pihaan tulin, niin siinä moottorin päällä oli kaksi hiirtä(!!!). Jonnekin luikkivat piiloon, en ainakaan nähnyt jälkiä lumessa, joten liekkö ovat vieläkin jossain auton sisällä. Nyt on hiirenloukut moottortilassa joka tapauksessa.

Kävin samalla lukemassa motomaatin vikakoodit, ilmoitti mm seuraavaa koodia, jonka voisin kuvitella liittyvän siihen, ettei anna käynnistää sisätilan tuuletinta webaston yhteydessä:

"066     Ei yhteyttä akun lataustilaan Jatkuva".

Samalla tajusin myös, että auto ei mene ollenkaan economy modeen, aiemmin vartti webastoa sai menemään, nyt ei mene millään. Ja olen ottanut automaattisen käsijarrun pois käytöstä, mutta kotipihassa alkoi auto huutamaan, että käsijarru ei ole kytkettynä, varmaan kolmisen sekuntia kuului varoitusääni, jonka jälkeen sammui enkä saanut enää uusittua.

Alkaakohan akku lähestymään loppuaan, onko hiiret tehneet tuhojaan vai onkohan BSI:ssä jotain häikkää, kun antoi myös seuraavanlaista vikakoodin:

Järjestelmä: Moottori, X8Z (VIN 6-8 = Moottorikoodi) MT/AT Bosch
 U1218   CAN: Yksi tietovirrassa läsnäolevista ja BSI:n lähettämistä parametreistä on virheellinen




Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa ace

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 232
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #38 : Tammikuu 24, 2018, 22:26:34 »
Jaa a... Akun täyteen lataus ja BSI reset? Jos ei auta, niin sitten etsimään jyrsittyjä kaapeleita BSI:n kaapelinipusta ???
 Paljonko akulla on ikää?

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 146
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #39 : Tammikuu 24, 2018, 22:36:51 »
Se on ihan mahdollista, että hiiret on siellä jotain jo järsineet ja ovat ongelman aiheuttajia...  ???
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Paikalla Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 425
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #40 : Tammikuu 24, 2018, 23:03:06 »
No tämän webasto casen sössijäksi osoittautui vähemmän yllättäen Veho, ei taida tulla sellaista käyntiä, ettei siitä saisi isompaa tai pienempää päänvaivaa.  Akun miinusnavassa on jännitettä(?) mittaava anturi, ja tämän liitinhän oli Veholla unohtunut kiinnittää.

Liitin kiinni, auto käyntiin kerran ja sammutus. Webasto käyntiin ja taas toimii sisätilanpuhallus...ilmeisesti siis auto pyrkii parhaansa mukaan suojelemaan akun loppumiselta estämällä esim. akkua kuluttavan sisätuulettimen käytön, kun tietoa jännitteestä ei ole saatavilla. Käsijarrusta tulevan ilmoituksen sain toistettua sillä tavalla, että sammutuksen jälkeen painoin käsijarrun vapautusta(vaikka ei ole ollutkaan päällä) niin auto hetken taas ilmoitti piippausten kanssa, että käsijarru ei kytketty, kunnes alkoi taas ajatus juoksemaan tietokoneella ja tajusi hiljentyä, eli varmaan joku softabugi.

Joten hiiret lienevät viattomia tähän tapaukseen, mutta minun autossa ei siimahännät juhli, joten loukut on viritetty, mielenkiinnolla odotan löytyykö niistä mitään aamulla.

Niin ja Boschin akku näyttäisi olevan motonetista ja siinä on maaliskuun 2016 tarra, joten akku tuskin on vielä vaihtokunnossa  :)
Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa ace

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 232
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #41 : Tammikuu 24, 2018, 23:45:22 »
Joo, eiköhän akku ole ihan ok. Ja tuo BSI-yksikköön viittaava vikakoodikin saattaa olla tuon puuttuvan akun varaustiedon peruja. Hyvä, että ratkesi! Ja tässä oltiin jo syyttä suotta viattomia hiiriparkoja syyttelemässä  :laugh:

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 580
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 Webasto sisätilanlämmitys
« Vastaus #42 : Tammikuu 25, 2018, 09:24:58 »
Niin ja Boschin akku näyttäisi olevan motonetista ja siinä on maaliskuun 2016 tarra, joten akku tuskin on vielä vaihtokunnossa  :)

Mulla oli Motonetistä ostettu Boschin akku uudesta lähtien viallinen koska economy-moodi oli jatkuvasti päällä. Eli tuohon ei kannata välttämättä luottaa... Exiden AGM korjasi ongelmat.