Kirjoittaja Aihe: SWIRL flap actuator korjaus  (Luettu 2314 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eke

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 68
  • Peukkuja: 1
SWIRL flap actuator korjaus
« : Lokakuu 27, 2016, 22:37:56 »
Jälleen oli C6owners-foorumilla erinomainen ohje virolaiselta Vaho-nimimerkiltä otsikon mukaisen osan (en tiedä mikä tuo suomeksi on) tarkistamiseksi ja korjaamiseksi. Joka tapauksessa tarkistin omasta C6:sta nuo kumit ja molemmilla puolilla oli häikkää. Etummaisen kumi oli samalla lailla murtunut, kuin Vahollakin ja takimmaisista oli koko alipaineputki murtunut irti. Imutestissä ei ollut häivääkään minkään alipaineinen muodostumisesta. Tilasin ko. Jaguarin korjaussarjan Britcarilta ja asensin uuden kumin etummaiseen ja liitin takimmaisessa letkun paikalleen. Kaasun vastaavuus parani, kulutus näyttää parantuneen hieman, moottorin ääni hieman vaimeni ja autoa alusta saakka vaivannut kiihdytyksissä tapahtunut arpominen vaihteiden kanssa hävisi. Noihin kumeihin tulevat halkeamat taitavat olla tyyppivika, alipaineohjaus menee sitten sekaisin ja moottori ei käy optimoidusti. Suosittelen tarkistamaan ainakin 2,7 litran Hdi:t ohjeen mukaisesti. Löytyy osoitteesta http://c6owners.org/plugins/forum/forum_viewtopic.php?27885.

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 376
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: SWIRL flap actuator korjaus
« Vastaus #1 : Lokakuu 30, 2016, 09:57:18 »
Kiitos hyvistä vinkeistä, täytyypä tehdä imutesti.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa cx_tri

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 0
Vs: SWIRL flap actuator korjaus
« Vastaus #2 : Huhtikuu 12, 2017, 00:03:38 »
Nämä vaihdettiin jo jokin aika sitten Citikkahuolto Loimaa toimesta, rikkihän ne oli. Vaikutukset juurikin kuten eke kuvaili  ;) . Loimaalta löytyy hyllystä näitä jos joku haluaa huollon yhteydessä vaihdattaa.
C6 2,7HDi exclusive 2007
C5 2,2HDi exclusive business tourer 2011
CX 25 TRI Break s1 1985

Poissa DIY-Pena

  • amatööri
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 2
Vs: SWIRL flap actuator korjaus
« Vastaus #3 : Syyskuu 07, 2017, 20:32:15 »
Rikki oli mullakin etumainen ja lisäksi niile johtavat muovi+kumiletkuviritelmät voi saada siipeensä jo ihan öljynvaihdossa eli noiden läpikäynnin tee nainakin jatkossa öljynvaihdon yhteydessä. Uusia Jaguar-osia tilaamaan...

Poissa xmakko

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 38
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: SWIRL flap actuator korjaus
« Vastaus #4 : Syyskuu 08, 2017, 17:48:57 »
Mullakin vaihdettiin, ei ihan silminnähden ollu rikki, mutta hauraat oli. Sen jälkeen tuntui kuin käynti olisi ollut hienoisessa,kuin aikaisemmin, varmaan niissä jotain urtumia oli kuitenkin. Tilasin niitä kahdet joten yksi sarja joutilaana. Outoa oli kun briteille piti maksaa vielä pankin välityspalkkiota 10 puntaa päälle hinnan. Kaksi sarjaa yhteensä noin 130 euroo.
C6 2.7 HDI Pallas -07, C3 PureTech 82 Feel
ex C4 2.0 VTR -05
ex XM 2.5 TD Break -99, ex XM 2.0 -98,
ex BX 1.9 TRS Break -87,ex Visa 1.1RE 82,
ex BX 1.9 GT -85, ex BX 1.6 TRS -83

Poissa DIY-Pena

  • amatööri
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 2
Vs: SWIRL flap actuator korjaus
« Vastaus #5 : Syyskuu 18, 2017, 22:50:38 »
Vaihdettu mutta en saanut testattua diagboxilla. Se vain sanoi jotain "epäkelpo condition" kun esim. solenoiditestejä yritti ajaa. Samaa sanoi kyl muistaki testeistä. Oisko ollu liia kylmä kone tms - mikäs tuon herjan laukasee siinä softassa?