Kirjoittaja Aihe: DHY-moottoriin laturinremmin vaihto  (Luettu 1291 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eeska91

  • Maarakennuskoneenkuljettaja
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 498
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
DHY-moottoriin laturinremmin vaihto
« : Lokakuu 10, 2016, 19:02:10 »
Eli kuten otsikko kertookin DHY kone kaipailis uutta laturinremmiä. Jostain syystä vasta vaihdettu remmi on syöpynyt lohkon puolelta yhden rivin verran. Syytä en tiedä. Pitääkö moottoria tiputtaa alaspäin kun vaihtaa remmin vai meneekö ihan vain auto pukkien varaan ja vänkärinpuolen rengas pois? Ja onko kiristimessä iso kuusiokolo vai pelkästään pulttikiinnitys?
Citroen C5 2009 2L HDi 136 perhevankkuri
Ford Mondeo Mk3 1.8 bensa "en tee tälle mitään isoa"

[/url

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 288
  • Peukkuja: 10
Vs: DHY-moottoriin laturinremmin vaihto
« Vastaus #1 : Lokakuu 10, 2016, 20:29:43 »
Kahtele ne rullat ja kiristin
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Eeska91

  • Maarakennuskoneenkuljettaja
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 498
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: DHY-moottoriin laturinremmin vaihto
« Vastaus #2 : Lokakuu 10, 2016, 20:37:52 »
Kahtele ne rullat ja kiristin

Kiristin näyttää uudelta. Herää vaan kysymys että oisko osasyyllinen tuolle nopealle kulumiselle niin öljy. Remmi on kesänalussa vaihettu, mutta nyt reilu 4kk myöhemmin melkee 1 ura vähemmän.
Citroen C5 2009 2L HDi 136 perhevankkuri
Ford Mondeo Mk3 1.8 bensa "en tee tälle mitään isoa"

[/url

Poissa hovilainen

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 207
  • Peukkuja: 0
Vs: DHY-moottoriin laturinremmin vaihto
« Vastaus #3 : Lokakuu 16, 2016, 06:49:06 »
Jostakin tullut öljy voisi pehmentää kumia mutta kait se kuluisi sitten tasaisesti ja pehmenisi. Ei kai vain hihna ole ollut yhden uran väärässä kohdassa? Silloin tosin yleensä kulluisi kitinää ja vinkumista....Hihna ei syyttä kulu  noin ja noin pikaisesti. Laita uusi hihna tarkasti päälle ja seuraa sitten sen toimintaa ja kulumista sekä ääntä päivittäin ja tee tarvittavat päätelmät...

Poissa Eeska91

  • Maarakennuskoneenkuljettaja
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 498
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: DHY-moottoriin laturinremmin vaihto
« Vastaus #4 : Lokakuu 16, 2016, 11:08:43 »
Jostakin tullut öljy voisi pehmentää kumia mutta kait se kuluisi sitten tasaisesti ja pehmenisi. Ei kai vain hihna ole ollut yhden uran väärässä kohdassa? Silloin tosin yleensä kulluisi kitinää ja vinkumista....Hihna ei syyttä kulu  noin ja noin pikaisesti. Laita uusi hihna tarkasti päälle ja seuraa sitten sen toimintaa ja kulumista sekä ääntä päivittäin ja tee tarvittavat päätelmät...

Öljyn tulo paikannettu tehostimenpumpulle/letkuihin. Ja ei tosiaan paljoa ylimääräsiä ääntele remmi. Eli ei vingu eikä kitise. Tosin yks mikä ihmetyttää niin latauksen merkkivalo jää palaan ettei anna kaasua ku kylmänä lyö tulille. Lämpimällä koneella ei mitään ongelmaa. Tuota yhden uran väärässä kohdassa juttua meki korjaajan kanssa epäiltiin että ollu yhen liian liki lohkoa.
Citroen C5 2009 2L HDi 136 perhevankkuri
Ford Mondeo Mk3 1.8 bensa "en tee tälle mitään isoa"

[/url

Poissa Eeska91

  • Maarakennuskoneenkuljettaja
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 498
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: DHY-moottoriin laturinremmin vaihto
« Vastaus #5 : Lokakuu 17, 2016, 12:57:14 »
Remmi vaihdettu asentajan toimesta. Ei osannu sanoa varmaksi että onko ollu yhden pykälän väärässä. Linjaukset oli ok ja rullat yms. Ja ei menny 0.5h :D 20min ja uus remmi oli paikoillaan. Nopiaa toimintaa.
Citroen C5 2009 2L HDi 136 perhevankkuri
Ford Mondeo Mk3 1.8 bensa "en tee tälle mitään isoa"

[/url