Kirjoittaja Aihe: Citroen Cxperience concept  (Luettu 2909 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jarski

  • C5 -14
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 140
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Citroen Cxperience concept
« : Elokuu 29, 2016, 13:21:48 »
Yllätti minut. Miten tälläinen paremman luokan consepti tulee Citroenina. Aiemminhan on hehkutettu kuinka jatkossa vähän hienommat ja kalliimmat mallit ovat DS-merkin alla.
Citroen Cxperience concept

https://www.facebook.com/Citroen.fi/photos/pcb.1462917117068883/1462914260402502/?type=3&theater
C5 THP 156 Premium Tourer Automaatti

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 640
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Citroen Cxperience concept
« Vastaus #1 : Elokuu 29, 2016, 13:26:55 »
Citroën esittelee uuden CXPERIENCE CONCEPT – konseptiautonsa suurelle yleisölle ensi kerran Pariisin autonäyttelyssä syys-lokakuun vaihteessa 2016. Poikkeuksellisen omintakeinen korinmuotoilu mullistaa vakiintuneet käsitteet ja esittelee ”Citroën Advanced Comfort” –ohjelman mukanaan tuomat edut. 4,85 metrin pituinen CXPERIENCE CONCEPT ennenäkemättömine korinmuotoiluineen antaa viitteitä Citroënin uudesta brändistrategiasta.

Perinteistä tietotaitoaan hyödyntäen ja brändin historia-arvoja kunnioittaen Citroën on halunnut luoda auton, jolle ominaista on mukavuus - perusominaisuus, joka Citroëniin on aina liitetty. CXPERIENCE CONCEPT on viimeisin tyylinäyte ”Citroën Advanced Comfort” –ohjelmasta, jonka tavoitteena on matkustusmukavuuden maksimoiminen. Muuttuneet asiakasodotukset on huomioitu niin tämän tyylipuhtaan, teknistä ja uutta teknologiaa edustavan uuden Citroënin kuin myös tulevaisuuden Citroënien suunnittelussa. Citroën CXPERIENCE CONCEPT on toistaiseksi konseptiauto, muuta se antaa vahvoja viitteitä tulevan tuotantomallin ulkonäöstä ja teknisistä ominaisuuksista.

VAHVA IDENTITEETTI

Muista erottuvan yksilöllisen muotoilunsa ansiosta CXPERIENCE luo uudet normit premium-luokan viistoperäiselle autolle, kokoluokalle, jolla on kautta historian ollut tärkeä merkitys Citroënille. Yksityiskohtia on hiottu millimetrin tuhannesosiin saakka, jolloin tuloksena suorastaan majesteetillisen sulavalinjainen luomus. Vedenvihreä helmiäisväri ”Mizuiro” kuvastaa modernia puhtautta ja korostaa auton ylellistä muotokieltä. Mitat ovat kunnioitusta herättävät. Pituutta autolla on 4,85 metriä, leveyttä 2 m ja korkeutta vain 1,37 m. Peräti kolmen metrin akseliväli takaa väljät sisätilat.

CXPERIENCE CONCEPTin persoonallisiin piirteisiin lukeutuu puhdaslinjaisen pehmeästi muotoiltu keula, Citroënille ominaiset kahteen tasoon sijoitetut ajovalot ja omintakeinen etusäleikkö. Citroën-logo kromattuine chevron-tunnuksineen ulottuu ajovaloihin saakka korostaen auton leveyttä. Kolme ohjauksen mukaan kääntyvää LED-ajovaloa on sijoitettu auton etukulmiin. Moottorille lisätehoa tuovat etupuskuriin sijoitetut säädettävät ilmanottoaukot. Auton kummaltakin puolelta löytyvät liikkuvat ja avautuvat levykkeet, joiden tehtävänä on parantaa auton aerodynamiikkaa ja helpottaa käsiteltävyyttä suurissa nopeuksissa. Takaosan muotoilua vahvistavat siivekkeet ja kovera takaikkuna, jonka alareunaan on sijoitettu aerodynamiikkaa parantava liikkuva ilmanohjain. V:n muotoiset 3D takavalot ja niiden keskelle integroidut suuntavilkut antavat CXPERIENCE CONCEPT –autolle ainutlaatuisen teknologisen identiteetin.

Toinen CXPERIENCEn erikoisuus on ovet, jotka avautuvat sivulle kattoon saakka. 90 asteen avautumiskulma helpottaa autoon nousua. Nämä ”kaappariovet” antavat tilavalle ja korkeatasoiselle matkustamolle vahvan omintakeisen ilmeen. Huippuunsa hiottu mukavuus kutsuu matkantekoon.

SISÄTILAT VIIMEISTELEVÄT LINJAKKAAN MUOTOILUN

CXPERIENCE CONCEPTin matkustamo on saanut inspiraationsa arkkitehtuurista, sisustus- ja huonekalu-maailmasta. Se on puhdaslinjainen ja moderni. Käytetyt materiaalit ovat korkealuokkaisia ja niiden keltainen väri luo mielikuvan raikkaudesta.

Yksipuolainen ohjauspyörä kuuluu Citroënin perinteisiin, samoin kuin kelluva pitkänomainen kojetaulu, joka kolmiulotteisena luo vaikutelman keveydestä, tilasta ja avaruudesta. Keltaiset sävyt korostavat visuaalista jatkuvuutta kuljettajan ja matkustajien tiloissa.

Istuimien muotoiluun ja materiaalivalintoihin on kiinnitetty poikkeuksellisen paljon huomiota. Selkänojien takaosat on kojelaudan tapaan verhoiltu tyylikkäällä vaalealla puulla. Myös ovipaneelit on päällystetty korkeatasoisella materiaalilla. Vedenvihreä kangas geometrisine kuvioineen sointuu hienosti yhteen korinvärin kanssa ja luo mielenkiintoisen kontrastin sisätilojen tunnelmaan. Vaahtomainen, mustalla nahalla verhoiltu lattia on tehty mittatilaustyönä. Kromatut, leveät astinlaudat korostavat viimeisteltyjä väri- ja materiaalivalintoja.

CITROËN ADVANCED COMFORT –OHJELMAN TULOKSENA PREMIUM-LUOKAN AUTO

Citroën-brändin tärkeimpiä ominaisuuksia kautta aikojen on ollut mukavuus. Nyt käsitystä mukavuudesta on laajennettu. Matkustamon valoisuus ja matkustajien viihtyvyys, ergonomia ja viimeisimpänä tavoitettavuus, yhteydenpito ulkomaailmaan ovat osa uutta mukavuuskäsitettä. Kaikki arvoja, jotka liittyvät niin ruumiilliseen kuin henkiseenkin hyvinvointiin, ja ovat osa CXPERIENCE-konseptiauton arvomaailmaa.

Citroën Advanced Comfort –ohjelma toimi ohjenuorana suunniteltaessa CXPERIENCE CONCEPT –autoa. Mukavuuskäsitteen uudelleen arviointiin liittyy myös CXPERIENCE CONCEPTin kutsu matkustamaan. Tärkeimpiä ominaisuuksia ovat niin ajomukavuus kuin matkustusmukavuuskin. Matkustamo on suunniteltu viihtymistä varten, kuin toiseksi kodiksi. Sisätiloissa kaikki on suunniteltu hyvän olon varmistamiseksi. Erityistä huomiota on kiinnitetty istuimiin, jotka on valmistettu joustavasta, vaahtomaisesta ”shape-memory” -materiaalista. Sekä kuljettajan istuin että matkustajien istuimet ovat ylellisen leveät ja kutsuvat. Toisen rivin istuimet tuovat mieleen olohuoneen nojatuolit lämpimine luonnonmukaisine materiaaleineen. Jotta jokainen automatka olisi ainutlaatuinen, on etuistuinten selkänojat ja pääntuet suunniteltu parantamaan takamatkustajien näkyvyyttä eteenpäin.

Yksi osa ”Citroën Advanced Comfort” –ohjelmaa on valoisuus, joka osaltaan lisää viihtyvyyttä ja matkustusmukavuutta. Valoa autoon sisälle tuo kaksiosainen kattoikkuna ja matkustamoa kiertävä lasivyöhyke. Tunnelmavalaistus sekä ilmanraikastin tuovat oman lisänsä ”Feel Good” –matkustamoon, suoranaiseen hyvän olon taivaaseen, jossa matkustajat voivat rentoutua.

Kuljettajan mielenrauhan varmistaa leveä heijastusnäyttö, joka välittää suoraan näkökenttään kaikki ajamisen kannalta oleellisen informaation.

TIEDON HYÖDYNTÄMINEN JA SEN JAKAMINEN

Ajan hengen ja ”Citroën Advanced Comfort” –ohjelman mukaisesti CXPERIENCE -konseptiauto on mukava ja erittäin hyvin kommunikoiva. Älyteknologia edistää interaktiivisuutta ja helpottaa auton avustinjärjestelmien käyttöä.

Kojelautaan on integroitu 19” suuruinen suorakulmainen näyttöruutu, todellinen komentokeskus, joka omalta osaltaan lisää avaruuden tuntua. Suuren koon ansiosta siihen on voitu keskittää kaikki toiminnot: ilmastointi, avustinjärjestelmät, navigointi ja mediatoiminnot. Tämä keskuskosketusnäyttö on jaettu eri alueisiin ja sitä voidaan käyttää eri muodoissa 1/3 – 2/3 tai 2/3 – 1/3 tai yhtenäisenä. Jokainen autossa matkaava voi navigoida ja hakea informaatiota matkan aikana, valita oman musiikkinsa tai katsoa lempielokuvaansa.

Digiyhteys ja toimintojen aktivointi on toteutettu älypuhelimen ja tabletin avulla. Edessä olevassa keskikonsolissa on älypuhelimelle oma telineensä. Induktiolla ladattavalla älypuhelimella käynnistetään auto ja aktivoidaan eri toimintoja (mukavuus, valokuvat, videot jne). Takamatkustajien käytössä on oma tablettitietokone, jonka avulla he voivat säätää istuinten asentoa, ilmastointia ja ”media sharing” –toimintoa uuden Share with U –sovelluksen avulla. Tämä palvelu mahdollistaa esim. pelien, musiikin ja videoiden jakamisen matkustajien kesken.

Citroën CXPERIENCE CONCEPT on varustettu etu- ja takakameroilla. Perinteiset ulkosivupeilit on korvattu kahdella sivukameralla, jotka välittävät kuvaa ovipaneeleihin sijoitetuille pienikokoisille kromireunusteisille diginäyttöruuduille. Tämän optimaalisen 360 astetta kattavan ympäristön havainnointijärjestelmän ansiosta kuljettajan on helpompi pysäköidä ja rekisteröidä ympäristön tapahtumat. Ajan hengen mukaisesti CXPERIENCE CONCEPT on varustettu ConnectedCAM Citroën – ominaisuudella, joka on ensiesittelyssä Pariisin autonäyttelyssä uudessa Citroën C3:ssa. Tämä kamera, joka on sijoitettu sisätaustapeilin taakse, rekisteröi ja tallentaa kaiken minkä kuljettaja edessään näkee jaettavaksi sosiaalisessa mediassa tai säilytettäväksi itsellään.

PLUG-IN BENSIINIHYBRIDI, RATKAISU RAJATTOMAAN AJONAUTINTOON

Citroën CXPERIENCE CONCEPT on varustettu tehokkuuden ja huippusuorituskyvyn tarjoavalla PSA Groupin kehittämällä Plug-in pistokehybridillä. Bensiinimoottori on versiosta riippuen teholtaan 150 – 200 hv (110 – 147 kW) sähkömoottorin lisätessä moottorin tehoja enimmillään 108 hv (80 kW). CXPERIENCE CONCEPTin toimintamatka 100% sähköllä on 60 km. Maantieajossa kulutusta voidaan alentaa ottamalla käyttöön molemmat voimanlähteet. Moottoriteillä polttomoottori nostaa auton suorituskyvyn huippuunsa 300 hv:n yhteistehonsa ansiosta.

Citroën CXPERIENCE CONCEPT –auto on varustettu 13 kWh akulla, joka latautuu muutamassa tunnissa. Latausaika peruslatauksella on 4 t 30 min ja vain 2 tuntia 30 min, kun käytössä on tehokas 6,6 kW laturi 32 A pistoketta varten.

Tekniseltä arkkitehtuuriltaan Citroën CXPERIENCE CONCEPT on ainutlaatuinen. 8-portainen automaatti-vaihteisto on sijoitettu poikittain polttomoottorin ja sähkömoottorin väliin. Matkustamon alle on sijoitettu kompakti akku, josta takapyörät saavat voimansa. Järjestelyn ansiosta niin matkustamo kuin tavaratilatkin ovat väljät.

Citroën CXPERIENCE CONCEPT tekniset tiedot

Pituus: 4,85 m                                         

Leveys: 2,0 m                     

Korkeus: 1,37 m

Akseliväli: 3 m

Toimintamatka: 60 km

Teho: 250 – 300 hv

Kuvia ja videoita ladattavissa:

http://www.citroencommunication-echange.com/

Login: CXPERIENCECONCEPT

Password: CP162908

Youtube:

Lisätietoja: www.citroen.fi

CITROËN - ja DS- uutisarkisto: http://news.cision.com/fi/auto-bon-oy
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 529
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen Cxperience concept
« Vastaus #2 : Elokuu 29, 2016, 19:21:02 »




Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 886
  • Peukkuja: 13
Vs: Citroen Cxperience concept
« Vastaus #3 : Elokuu 30, 2016, 07:23:37 »
Mitkä ovat nuo luukut etupuskurin alareunassa? Tuleeko sieltä konekivääri tai joku muu ritariässäviritys? :D

Mitä suunnittelijan päässä on liikkunut kun on rikkonut muodot noilla etuovien kameratötsillä? Luulisi, että kamerat voisi sijoittaa huomaamattomammin...
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa sheledna

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 50
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen Cxperience concept
« Vastaus #4 : Elokuu 30, 2016, 09:14:36 »
Ettei ne luukut olisi sitä ajotilanteiden mukaan muuttuvaa aerodynamiikkaa ?. Eli lisää moottoreita ja vivustoja tänne suomenmaahan jäätymiselle ja ja suolavedelle altistumaan.
Vaikka on kyllä menevän näköinen, toista kun tähän mennessä uusin C6.

t:S- 

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen Cxperience concept
« Vastaus #5 : Elokuu 30, 2016, 09:32:55 »
Mitkä ovat nuo luukut etupuskurin alareunassa? Tuleeko sieltä konekivääri tai joku muu ritariässäviritys? :D
Luukkujen matalasta sijoituksesta päätellen esiinkääntyvät sumuvalot. Jos olisi korkeammalla niin olisin veikannut H4-ajovaloja.
Voihan ne tietty olla hinauslenkkejäkin jotka kääntyy hienosti esiin kojelaudan napista, ei tartte käsiä liata eikä maalia naarmuttaa kun vääntää luukkua meisselillä auki. :)

Lainaus
Mitä suunnittelijan päässä on liikkunut kun on rikkonut muodot noilla etuovien kameratötsillä? Luulisi, että kamerat voisi sijoittaa huomaamattomammin...

Alkuperäinen suunnittelija varmaan unohti koko peilit ja sitten joku studion kesäapulainen huomasi puutteen ja ystävällisesti tilasi ebay:sta tarvittavat osat ja ruuvasi paikalleen.  ???
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 237
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Citroen Cxperience concept
« Vastaus #6 : Elokuu 30, 2016, 11:17:13 »
Luukkujen takaa löytyy uusi innovaatio-keksintö, kiinteä 3-piste hinaussilmukka. :P

Mutta varmaan muuttuu vielä konsepti, ääriviivat on nyt heitetty ilmoille...eiköhän siitä leivota vielä Cactus XL5
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 403
  • Peukkuja: 4
Vs: Citroen Cxperience concept
« Vastaus #7 : Elokuu 30, 2016, 11:25:41 »
Piristävän poikkeava. Hyvä kun uskalletaan erottua massasta. Tästä tulee vielä mielenkiintoinen projekti, vaikka varmasti terävimmät särmät pyöristyvätkin matkalla.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 167
  • Peukkuja: 9
Vs: Citroen Cxperience concept
« Vastaus #8 : Elokuu 30, 2016, 12:03:09 »
Hiano on joo huonoselkäsille ja jalkasille ulostuleva istuin olisi poikaa.......
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Valvoline

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 158
  • Peukkuja: 2
  • ex: DS5 156thp so chic Aut -12
Vs: Citroen Cxperience concept
« Vastaus #9 : Elokuu 30, 2016, 14:58:39 »
Ei hullumpi. Ihan tyylikäs ja erikoinen, mutta siitä huolimatta ds5 miellyttää omaa silmää enemmän. Mielipide voi muuttua jos tuon näkisi luonnossa.

Erityisesti pidän nokan valoista.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 633
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Citroen Cxperience concept
« Vastaus #10 : Elokuu 30, 2016, 15:19:18 »
Ovet ja sisustus ei tule varmasti toteutumaan tuollaisena lähellekään. Muotoilu muuten ok. Mikäs jousitus tässä sitten oli?

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 529
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen Cxperience concept
« Vastaus #11 : Elokuu 30, 2016, 17:26:30 »
^Citroen Advanced Comfort

Hyden korvaaja. Ilmeisesti onnistunut sellainen. Joku koeajoi proton (Cactus) johon oli tuo innovaatio laitettu ja sanoi että on ainakin pehmeä. Tuotannossa ei tuota jousitusta vielä ole mutta ensi vuonna on.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 344
  • Peukkuja: 1
Vs: Citroen Cxperience concept
« Vastaus #12 : Elokuu 30, 2016, 17:50:25 »
On eräänlainen passiivinen hyde-kierrejousikombinaatio. Eli halvempi toteuttaa. Siinä pintajousto tulee tavallisesta kierrejousesta ja joustoliikkeen ääripäissä on jonkinlaiset hydrauliset "tyynyt", jotka toimivat samalla rajoitinkumeina.  Ei siis maavarasäätöä. Elektronisesti säädettävillä iskunvaimentimilla (näitä ajotila-asetuksiahan on jo nyt yhdellä sun toisella merkillä) saadaan peliin vähän mukautusmahdollisuuksia. Lisäksi istuimet ovat jonkinlaista tempur-tyynyn tapaista mukautuvaa vaahtomuovia.

Tehdas puhuu mielellään kokonaisvaltaisesta mukavuudesta valoisine matkustamoineen häivyttääkseen sitä tosiseikkaa, että halvalla ei saa rakennettua kaasunestejousituksen korvaajaa. Toki varmasti parempi kuin pelkkä rautajousi.

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 558
  • Peukkuja: 4
Vs: Citroen Cxperience concept
« Vastaus #13 : Elokuu 31, 2016, 11:04:32 »


Tehdas puhuu mielellään kokonaisvaltaisesta mukavuudesta valoisine matkustamoineen häivyttääkseen sitä tosiseikkaa, että halvalla ei saa rakennettua kaasunestejousituksen korvaajaa. Toki varmasti parempi kuin pelkkä rautajousi.
[/quote]
Osuit naulasen kantaan!