Kirjoittaja Aihe: Sitikka ei käynnisty  (Luettu 2491 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kinne

  • Viestejä: 1
  • Peukkuja: 0
Sitikka ei käynnisty
« : Elokuu 02, 2016, 22:05:04 »
Minulla jumper pakettiauto vm 2004. Rupes tekeen semmosta kun käynnisti niin ei kierrokset nouse ollenkaan vaikka painaa kaasu uudelleen käynnistys auttoi tähän. Tänään sitten ei käynnistynyt enään ollenkaan virta tulee normaalisti mutta ei tapahdu mitään kun vääntää avaimesta. Missähän voisi olla vika?

Poissa Ajomies

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: Sitikka ei käynnisty
« Vastaus #1 : Elokuu 23, 2016, 23:27:58 »
Samanlaista ongelmaa ilmenee omassa vm. 2003 2,8 HDI Jumpperissa. Sunnuntaina siirsin autoa pihassa, käynnistyi ok, sitten toinen siirto sama juttu käynnistyi, ehkä hiukan pidempi starttaus. Sitten kolmas kerta, lähti nippa nappa käyntiin, mutta punainen moottori vikavalo paloi, eikä ottanut kierroksia. Siirsin omalle paikalleen sen jälkeen ei luvannutkaan, pyöri kuin "singeri". No tänään koitin, lähti käyntiin kuin palmun alta, eikä vikavalo palanut. Mitä pitäisi tehdä, ja mikä mahdollisesti temppuilee. Kiitos tietäjille jo etukäteen.   ;)

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 260
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Sitikka ei käynnisty
« Vastaus #2 : Elokuu 24, 2016, 09:51:46 »
Samanlaista ongelmaa ilmenee omassa vm. 2003 2,8 HDI Jumpperissa. Sunnuntaina siirsin autoa pihassa, käynnistyi ok, sitten toinen siirto sama juttu käynnistyi, ehkä hiukan pidempi starttaus. Sitten kolmas kerta, lähti nippa nappa käyntiin, mutta punainen moottori vikavalo paloi, eikä ottanut kierroksia. Siirsin omalle paikalleen sen jälkeen ei luvannutkaan, pyöri kuin "singeri". No tänään koitin, lähti käyntiin kuin palmun alta, eikä vikavalo palanut. Mitä pitäisi tehdä, ja mikä mahdollisesti temppuilee. Kiitos tietäjille jo etukäteen.   ;)

Lopeta lyhyet siirrot tai anna moottorin vähän lämmetä ennen sammutusta. Lähtee seuraavalla kerralla paremmin käymään. Ainakin bensavehkeissä näin, johtuu ns. liimaventtiilistä.

Poissa Ajomies

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: Sitikka ei käynnisty
« Vastaus #3 : Elokuu 24, 2016, 12:55:24 »
Kyllä jokin omituinen ominaisuus siinä on, vaikka varttitunnin käyttää, niin siitä huolimatta tekee tuota. Ja mikä saa sen häiriövalon syttymään?

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 234
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Sitikka ei käynnisty
« Vastaus #4 : Elokuu 24, 2016, 13:57:40 »
Onko näiden tyyppivika eli maadoitus kunnossa?
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 167
  • Peukkuja: 9
Vs: Sitikka ei käynnisty
« Vastaus #5 : Elokuu 24, 2016, 15:46:58 »
Kato kaikki maapisteen niinkun megaman sanoi, omassa oli ecun maajohto löysällä  ei käymään lähtenyt millään, pikku kiristys johan pörrää.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Ajomies

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: Sitikka ei käynnisty
« Vastaus #6 : Elokuu 24, 2016, 23:45:32 »
Tuo vaan jotenkin hämää, kun yön seisoo ja sitten käynnistää, niin lähtee kuin ei ikinä mitään vikaa olisi ollutkaan? Mitenkä se maavika korjaantuu iteksiään? Kahtellaan nyt kuitenkin niitäkin.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 167
  • Peukkuja: 9
Vs: Sitikka ei käynnisty
« Vastaus #7 : Elokuu 25, 2016, 21:23:26 »
Tota määkii ihmettelin omassa mutta niin oli..
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa patsa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
Vs: Sitikka ei käynnisty
« Vastaus #8 : Huhtikuu 10, 2017, 15:49:00 »
Kato kaikki maapisteen niinkun megaman sanoi, omassa oli ecun maajohto löysällä  ei käymään lähtenyt millään, pikku kiristys johan pörrää.


Morjesta

"omassa oli ecun maajohto löysällä ei käymään lähtenyt millään",
Minulla Jumper2,0 HDI diesel sitikkapaku, joka ei kylmänä lähde käyntiin,"kirveelläkään", vaikka pyörittää kuin ompelukonetta!
Hehkutulpat lienee kunnossa, ja 11volttia niille tulee jännitettä,(pihtimittarilla hehkutusvirta oli n, 60 -80 Ampeeria,(lämpötilan mukaan vaihdellen).
Jos pidän vebastoa vaikka vartin päällä,(0-10 asteen pakkasella), niin lähtee käyntiin, mutta ilman vebaston käyttöä tai käynnistyssumutetta, ei sitten millään, ei edes "lupaile"?

Tossa viestissä puhe "ecun"maajohdosta joka löysällä?
mikähän maajohto lie kyseessä?(suomennettuna/rautalangasta väännettynä kiitos)!

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 406
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Sitikka ei käynnisty
« Vastaus #9 : Huhtikuu 10, 2017, 17:34:40 »
Tarkista suuttimien ohivuodot. Polttoaineen paineet ei kylmänä nouse tarpeksi eikä käynnisty sen takia.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa patsa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
Vs: Sitikka ei käynnisty
« Vastaus #10 : Huhtikuu 11, 2017, 12:05:09 »
Morjesta

Kiitti vinkistä,(suuttimen ohivuodot), Tässä mun kamppeessa, on kuulemma vaihtomoottori, jolla ajettu leimojen mukaan n. 90000 kilsaa!

Entinen kone kuulemma "pamahtanut", hihnan katkeamisen vuoksi, ja huoltovihossa maininta" moottori vaihdettu", n. 169000 kilsan
kohdalla,

voihan olla että ,"suihkut" vanhasta koneesta, jolloin kilometrejä olis jo rapiat 260000 km?

Kone muuten hyvässä kunnossa, kiihtyy,ei vie öljyäkään, vaihtojen välillä,eikä tiputakkaan yhtään.

Pitäiskö, tollanen suutinvika näkyä vikakoodinlukijalla?,(testeri ei testatessa näytä mitään vikakoodeja?