Kirjoittaja Aihe: PSA huippuvauhdissa  (Luettu 6435 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #25 : Tammikuu 14, 2017, 12:40:20 »
^^ onko tuo Kiinan DS malli Mitsu ASX uudella kopalla?

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 529
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #26 : Tammikuu 14, 2017, 12:46:42 »
Ei. Tuota ei saa myydä Euroopassa. ASX-pohjaista saa.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #27 : Tammikuu 15, 2017, 11:05:07 »
Aika kaukaa haettua on verrata jotain DSää noihin isoihin Audeihin ja Lexuksiin ym. 

Sanotaanko, että Audin lähtökohdat oli vielä vaatimattomammat.

Tuohan ei pidä paikkaansa millään tasolla. (Ja miten nuo linkkaamasi kuvat liittyvät aiheeseen?)
Audiwerke AG perustettiin 1910. Siihen aikaan mikä tahansa auto oli vähintäänkin ylemmän keskiluokan kulkuneuvo. Ensimmäisen maailmansodan jälkeinen lama viimeistään teki Audista yläluokan ajopelin, ja samainen lama johti muutamien saksalaisten autotehtaiden kuten Audi, Horch ja DKW yhdistymiseen Auto-Union konserniksi mutta konsernin eri merkit jatkoivat vielä toimintaansa omalla merkillään. Toinen maailmansota sotki sitten kuviot aika pahasti, varsinkin Audin osalta kun sen alkuperäinen tehdas jäi itäpuolelle. Audi-merkkisiä autoja alettiin valmistaa uudestaan vuonna 1965, yhtiön ajauduttua VW:n hallintaan. Siihen asti toimittiin Auto Union ja DKW merkeillä jotka Audin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä jäivät pian pois. Itä-Saksaan jääneen tehtaan menestyksekkäimmäksi tuotteeksi muodostui samaan aikaan Trabant.

Kuva ja tietoa ensimmäisestä Audista:
http://www.audi.com/corporate/en/company/history/models/audi-1022-hp-type-a-phaeton-1911.html

En sanoisi lähtökohtia vaatimattomiksi.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 529
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #28 : Tammikuu 15, 2017, 11:19:13 »
Lähtötilannehan on tuo uudelleen käynnistäminen. Sitä ennen tehdyillä ja uudelleen käynnistyksellä ei ole muuta tekemistä keskenään kuin nimi.
Ja tuo mitä siteeraan on ihan autoteollisuuden fakta asia. Audi ei ollut oikein mitään 70-80-90 luvulla. Sieltä on hitaasti noustu. Tärkeintähän näissä "premiumeissa" on status, mielikuva eli hinta.

Näillä ei ollut hirveesti statusta...

Laitetaan Citroen C4:n alusta. Lisätään siihen 1.6 270hv bensamoottori (löytyy PSA:n tuotannosta) ja kaksi sähkömoottoria (löytyy). Laitetaan urheilulliset kuoret ja ohjaamo hienoista materiaaleista (löytyy, ihan omatekoisia). Iso pyyntihinta ja meillä on "premium" urheiluauto. Mutta näitä vastaavia pitää siis myydä ensin 20-vuotta kunnes niillä on sen verran "historiaa" että yläluokaan kuuluva tai ainakin sellaista statusta havitteleva hyväksyy sen.

Audinkin kojelaudat on muuten Faurecian valmistamia (Peugeot Citroen SA omistaa 51% Faureciasta). Ihmistä pystyy hämäämään aikapaljon näillä mielikuvilla.





"Premium" ei oikeasti ole tuon vaikeampaa. Ainoa mitä se tarvitsee on aikaa ja psykologiaa.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 970
  • Peukkuja: 7
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #29 : Tammikuu 15, 2017, 11:35:42 »
Ja tuo mitä siteeraan on ihan autoteollisuuden fakta asia. Audi ei ollut oikein mitään 70-80-90 luvulla. Sieltä on hitaasti noustu. Tärkeintähän näissä "premiumeissa" on status, mielikuva eli hinta.

Kyllähän ehdoton edellytys premiumille on myös viimeistely. Sadan tonnin auto, joka nitisee ja natisee, kovamuoviset painonapit nirskuvat ja jäävät sormiin, ja jossa kolahtelu ja ajomelu tunkee matkustamossa korviin ei voi olla premiumia. Vasta, kun nuo asiat on kunnossa, voidaan rakentaa brändille premium-statusta.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 529
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #30 : Tammikuu 15, 2017, 14:05:13 »
Tuo em. asia on kyllä PSA:lla hallussa. Uudet PSA:n laitteet eivät natise mistään ja uuden 3008 II:n sisustus on jopa parempi kuin useissa "premiumeissa". Korit on jäykkiä ja viimeistely on huipputasoa. Onhan ne siis tehnyt firma joka tekee Porschenkin sisustuksen ja kojelaudat, Faurecia.

Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #31 : Tammikuu 15, 2017, 14:14:32 »
Lähtötilannehan on tuo uudelleen käynnistäminen. Sitä ennen tehdyillä ja uudelleen käynnistyksellä ei ole muuta tekemistä keskenään kuin nimi.

Olihan niillä aika paljon tekemistä keskenään, saman konsernin tuotteesta kyse eikä se konserni missään vaiheessa lopettanut toimintaansa. Se alkuperäinen tehdas vain jäi ns rautaesiripun taakse, mikä aiheutti omat ongelmansa. Tuotantoa jatkettiin pommitusten jälkeen olemassa olevalla tuotantokapasiteetilla niillä merkeillä joiden valmistuslinjat saatiin käyntiin. Asiakaskunnallakin oli aluksi kovin rajallisesti varaa ostaa uusia autoja, joten ylemmän luokan merkin elvyttäminen ei vaikuttanut heti ajankohtaiselta. Se että Suomessa Audi ei ollut kaikille tuttu merkki ei tarkoita ettei se kotimarkkinoillaan olisi ollut merkittävä. Volkswagenilla todettiin että VW:n imago oli selvästi kansanautomainen, tarvittiin jotain sen yläpuolelle. 2-tahtinen DKW ei kelvannut siihen tarpeeseen, joten Audin elvytys alkoi. Tuloksena syntyi uusi Audin mallisto joka selvästi poikkesi uuden emoyhtiön tuotteista. On huomattava että jo ennen sotaa Auto Unionin merkit käyttivät kustannusten säästämikseksi paljon keskenään vaihtokelpoisia osia, joten tälläinen badge-engineering ei ollut yhtiössä mitään mullistavaa.

https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_F103

Lainaus
Ja tuo mitä siteeraan on ihan autoteollisuuden fakta asia. Audi ei ollut oikein mitään 70-80-90 luvulla. Sieltä on hitaasti noustu. Tärkeintähän näissä "premiumeissa" on status, mielikuva eli hinta.


Näillä ei ollut hirveesti statusta...

Audi on kyllä ollut arvoasteikossa koko ajan VW:n yläpuolella. Hidas nousu on aika suhteellinen käsite jos tarkastellaan myyntilukuja... Ja jos sinun mielestä nuo 70-luvun lopun Audit ei olleet hienoja pelejä niin monen muun mielestä kyllä olivat. Melkein ostin semmoisen itsekin kerran ennen kuin totesin kyseisen yksilön käyneen uimassa...
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #32 : Tammikuu 15, 2017, 14:47:18 »
Citikan C4, eikö se ole jo aika iäkäs? Tuleekohan enää edes uutta C4sta?

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 529
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #33 : Tammikuu 15, 2017, 14:51:47 »
Citikan C4, eikö se ole jo aika iäkäs? Tuleekohan enää edes uutta C4sta?

Iäkäs se on sen vuoksi, että PSA:lla oli taloudellisesti vaikeaa 2011-2014. Uusi tulee ihan varmasti.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 639
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #34 : Tammikuu 15, 2017, 15:18:51 »
Patea kannattaa kuunnella, kuopassa oltiin mutta johtaja toiminut viisaasti. Hitaasti hyvää tulee, laadukkaat tuotteet edellä ja samalla taloudelliset realiteetit aina mielessä.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 237
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #35 : Tammikuu 16, 2017, 13:21:09 »
Vanhat audit oli aika vaatimattomia. Enempi 70-luvulla premiumia oli mm. Mersuissa ja Volvoissa. Omissa mielikuvissa eka Audi, joka alkoi ottaa hajurakoa passatteihin yms. vokkeleihin oli 80-luvulla tullut Audi 100. Toki ensimmäisen sukupolven Coupe on hieno.






Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #36 : Tammikuu 17, 2017, 00:33:32 »
Vanhat audit oli aika vaatimattomia. Enempi 70-luvulla premiumia oli mm. Mersuissa ja Volvoissa. Omissa mielikuvissa eka Audi, joka alkoi ottaa hajurakoa passatteihin yms. vokkeleihin oli 80-luvulla tullut Audi 100. Toki ensimmäisen sukupolven Coupe on hieno.

No Mersut toki oli ylempää luokkaa, pitkällä perinteellä... eihän se sotakaan onnistunut MB:n toimintaa kovin paljoa häiritsemään. Toisaalta jos vaikka katsotaan sisustuksen kuvia n. vm 1970 MB:stä ja Audista niin ei ne kovin kaukana toisistaan ole. Ja Volvot nyt on aina olleet ihan omassa luokassaan. VW:n uudet mallit taas tulivat aikoinaan aina noin vuoden jäljessä Audia, sitten kun keksivät niitä ruveta tekemään. Alunperinhän VW teki vain niitä bokserikoneisia takatuuppareita... Eka Passat siinä 70-luvun puolivälissä tehtiin aiemmin esitellyn Audi 80:n pohjalta, ja Audi 100:lle ei VW:llä ollut vastinetta. Audi 50 on mielenkiintoinen tapaus sinänsä, Audina se ei ollut mikään menestys mutta kun hintaa tiputettiin ja laitettin VW:n logo nokalle niin syntyi menestystarina nimeltä VW Polo.



Ja ettei jouduta liian kauaksi varsinaisesta aiheesta, mitä sitikalla tehtiin samaan aikaan:

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2017, 01:02:53 kirjoittanut hyper »
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Hessu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 389
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #37 : Tammikuu 17, 2017, 08:41:31 »
Audihan napattiin merkiksi DKW:n keulille sotaa edeltävän historian hämyistä kun autoon sovitettiin ensimmäinen nelitahtimoottori 60-luvun puolivälissä. Ilmeisesti NSU:n siirtyminen konsernin omistukseen herätteli tehtaan väkeä hiukan suurempien ja ylellisempien autojen kehittämiseen. Taantumuksellinen Nordhoff sai vielä hetken rauhassa puuhastella omien takamoottoristensa kanssa VW:n puolella ja Audia voitiin kehittää omaan suuntaansa. Ensimmäiset automaailmaa oikeasti hetkauttaneet mallit saivat odotella tulemistaan vielä kymmenisen vuotta kunnes esim. typ43 200 5T taisi olla Euroopan tehokkain etuvetoinen henkilöauto omana aikanaan. Coupe quattro turbo sitten toi teknisen edistyksellisyyden kerralla ihan eturiviin. Tosin vielä 80-luvun puolivälin jälkeen esim. TM ei oikein noteerannut Audia tasavertaiseksi Mersun ja BMW:n kanssa, totesipa vain että samaa prestiisiä ja laatutasoa ilmeisesti ollaan tavoittelemassa. Noihin aikoihin Mersu oli muutenkin nostettu mainitun lehden toimesta jollekin ihmeelliselle jalustalle ja se oli automaailmassa omaa luokkaansa siksi että se oli... Mersu. Viis siitä vaikka Veho kääri liiveihinsä kymmeniä prosentteja kovemman katteen kuin läntisissä sivistysmaissa, sellainen oli tietyissä piireissä pakko saada.
DS 21 Pallas -66, BX 14 -90, C6 3.0 Excl -06, C5 2.0 HDi tourer -12

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 237
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #38 : Tammikuu 17, 2017, 10:11:55 »
Kyllähän esim. Opel teki pitkään hienompia autoja Audiin nähden. Oli Diplomaattia V8:lla, GT:tä, yms. hienoja isoja coupeita jne.

Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 018
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #39 : Tammikuu 17, 2017, 11:07:17 »
Opelit oli joskus hienoja, ja laadukkaita kunnes jenkit ryssi hommat.

Ja oli ne Auditkin joskus, ja ihan laatupelejä jo joskus 70-luvulla, hintaa vaan liikaa tavan tallaajalle eikä jonkun Mersun veroinen rahakkaammalle.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 529
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #40 : Lokakuu 25, 2017, 10:59:14 »
Ennustuksia vastaan menee PSA:lla. Liikevoitto nousi edelleen. Asia mitä pidettiin mahdottomana.

http://europe.autonews.com/article/20171025/ANE/171029850?template
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 529
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #41 : Tammikuu 16, 2018, 17:52:13 »
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Paikalla C5-2005

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 154
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #42 : Tammikuu 16, 2018, 19:16:04 »
Audista en sano mitään, mutta Lexus on hyvin hyvin kaukana tekoluksuksesta. Puhutaanhan siis oikeasta Lexus-mallista, eli LS:stä.

Saas nähdä, mutta tuon DS-tuotteen myynti jää marginaaliseksi. Tekoluxuksesta ei kukaan maksa  :).

Audi ja Leksus ovat molemmat tekoluksusta. Ihminen on uskomattoman yksinkertainen.
Todella hätäistä tehdä DS:n tuomitsevia johtopäätöksiä vaiheessa jolloin siihen ei ole panostettu mitään.

Audilta kesti 20 vuotta päästä siihen mitä se on nyt.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 529
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #43 : Tammikuu 19, 2018, 08:12:21 »
Koko vuoden 2017 automyynnissä Ranskassa TOP12 on 100% ranskalaisista automalleista koostuva. Ensi kertaa sitten vuoden 1980.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa pökkelö

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 81
  • Peukkuja: 0
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #44 : Tammikuu 19, 2018, 21:53:04 »
Opelit oli joskus hienoja tosiaan, ja suomessakin pitkään eniten myyty merkki.
Isäni osti joskus 70 luvun puolivälissä (ennen kuin hurahti isoihin kissoihin) Audi 100 (muistaakseni vm-69).
Köyhän miehen mersuiksi niitä kutsuttiin siihen aikaan.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 529
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #45 : Helmikuu 10, 2018, 13:17:48 »
Ranskan automyynnissä nousua +2,5% tammikuussa 2018

Myydyimmät automerkit TOP 5:
1. Peugeot, markkinaosuus 20,1%. Myynnin kasvu verrattuna edelliseen tammikuuhun (2017) +10,5%
2. Renault, markkinaosuus 17,4%. Myynnin muutos verrattuna edelliseen tammikuuhun (2017) -0,7%
3. Citroen, markkinaosuus 11%. Myynnin kasvu verrattuna edelliseen tammikuuhun (2017) +2,7%
4. Dacia, markkinaosuus 6,3%. Myynnin kasvu verrattuna edelliseen tammikuuhun (2017) +14,3%
5. Volkswagen, markkinaosuus 5,5%. Myynnin muutos verrattuna edelliseen tammikuuhun (2017) -17,7%

TOP 10 myydyimmät automallit:
1. Renault Clio
2. Peugeot 208
3. Peugeot 3008 II
4. Citroen C3 III
5. Peugeot 2008
6. Peugeot 308 II
7. Dacia Sandero
8. Renault Captur
9. Dacia Duster
10. Citroen C3 Aircross

Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.