Kirjoittaja Aihe: PSA huippuvauhdissa  (Luettu 5338 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
PSA huippuvauhdissa
« : Heinäkuu 27, 2016, 09:31:39 »
PSA julkisti puolivuotistuloksensa tänään. Push to Pass tuottaa tuloksia, kaikkien aikojen paras operating margin 6,8% eli lähenee jo niitä s**tanan "premium"-autoja.


Good start for "Push to Pass" plan with record profitability for first half of 2016

Wed, 07/27/2016 - 07:45



• 6.8% of recurring operating margin1 for the Automotive division and 5.1% for Faurecia
• Net income, Group share, doubled to €1.2 billion
• €1.8 billion in Free Cash Flow2
• Roll out has started for the "Push to Pass" plan; the product blitz and international development have been launched. The PSA Group has greater agility than ever before for continuing its profitable growth
 

Group revenue amounted to €27,779 million in the first half of 2016, compared to
€28,036 million in the first half of 2015 (after restatement in accordance with IFRS 5, detailed in the appendices), growth of 2.4% at constant exchange rates. Net of the unfavourable changes in exchange rates, it is down by 0.9%.
Automotive division revenue amounted to €19,190 million, also up 2.5% compared to the first half of 2015 at constant exchange rates, attributable to the success of the models and the pricing power strategy. Net of the unfavourable changes in exchange rates, it is down by 1.1%.
Group Recurring Operating Income amounted to €1,830 million, up 32% compared to the first half of 2015. With Recurring Operating Income of €1,303 million, the Automotive division grew by 34% compared to the first half of 2015. This growth is buoyed particularly by increased volumes3, as well as the continued reduction of fixed costs and production costs.
Non-recurring operating income and expenses amounted to -€207 million, compared to -€343 million in the first half of 2015.
Group net financial expenses fell by half to -€150 million, compared to -€334 million in the first half of 2015.

Group consolidated net profit amounted to €1,383 million, up by €663 million. Net income, Group share, is €1,212 million, compared to €571 million in the first half of 2015.

Banque PSA Finance reported Recurring Operating Income of €297 million4, a rise of 1% compared to the first half of 2015.

Faurecia's Recurring Operating Income amounted to €490 million, an increase of €106 million compared to the first half of 2015.

Free Cash Flow of Manufacturing and sales companies amounted to €1,846 million, driven by improved funds from operations.

Total inventory, including independent dealers, stood at 399,000 vehicles at 30 June 2016, up 8,000 units from end June 2015.

The Manufacturing and sales companies' net financial position at 30 June 2016 was a positive €5,972 million, up €1,412 million on 31 December 2015.

Market outlook
For 2016, the Group expects the automotive market to grow by about 4% in Europe and 8% in China, and to shrink by around 12% in Latin America and 15% in Russia.

Operational targets
The Push to Pass plan, unveiled on 5 April 2016, sets the following targets:
- Reach an average 4% automotive recurring operating margin in 2016-2018, and target 6% by 2021;
- Deliver 10% Group revenue growth by 2018 vs 2015, and target additional 15% by 2021.

Carlos Tavares, Chairman of the Managing Board of the PSA Group, said: "Our continued performance reflects the success of the company's structural transformation, its efficiency, and the profound change of spirit within the Group. In a changing environment, all our teams are focused on operational excellence and continue to demonstrate their agility in deploying our Push to Pass strategic plan."
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #1 : Lokakuu 25, 2016, 19:37:42 »
PSA Group oli tämän vuoden (2016) ensimmäisen puoliskon maailman neljänneksi profitable car manufacturer.

Mitkä kolme on PSA:n edellä tuotoissa sitä Carlos Tavares ei kertonut.
Miettikää... neljäs (4.)!
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #2 : Tammikuu 13, 2017, 18:47:44 »
Sales by the PSA Group Increased for the Third Consecutive Year
2017-01-11T07:25:00Z

 Sales by the PSA Group Increased for the Third Consecutive Year

  * In 2016, sales increased by 5.8%, to 3,146,000 units^1.
  * The product offensive in the Push to Pass plan was launched for the
    Peugeot and Citroën brands.
  * Successful commercial launches for the new PEUGEOT 3008 SUV, Expert and
    Traveller, the new CITROËN C3, the new Jumpy and SpaceTourer.
  * DS Automobiles consolidated its premium brand bases.

Business Wire

PARIS -- January 11, 2017

Regulatory News:

In executing its profitable strategic growth "Push to Pass" plan, in 2016 the
PSA Group (Paris:UG) launched the start of a worldwide product offensive that
provides for 121 regional launches by 2021.

All the products launched are commercial successes in their market segments:

A perfect illustration of the dynamism of the PEUGEOT brand, which grew by
12.3% in 2016, the new PEUGEOT 3008 SUV has seen a total of more than 60,000
orders in only three months, exceeding the targets for 2016 orders set before
the launch by 70%. Launched in about 30 countries, the roll-out to all regions
will continue during the first quarter of 2017. In France, it is already the
leader in the C-SUV segment over the final three months of the year. The new
PEUGEOT 3008 SUV confirms the PEUGEOT brand's move upmarket, with 86% of the
orders for the higher trim levels, Allure, GT-Line and GT. PEUGEOT is
continuing its internationalisation, with 43% of its worldwide sales generated
outside Europe, an increase of four points compared with 2015.

The new PEUGEOT 4008 SUV launched in November 2016 in China and manufactured
in the new Chengdu plant dedicated to SUVs achieved 120% of its objectives. In
less than six weeks' marketing, it has already recorded 11,500 orders, of
which more than 40% were for high-end trims.

The new CITROËN C3, with almost 40,000 sales already since its launch in
November, enabled a bound of sales of 63% to be recorded in the fourth
quarter, with a very high order mix of almost 50% for the highest trim level
and 75% for the two-tone versions. These choices reflect the differentiation
and well-being values at the core of the CITROËN positioning.

With a range that has been renewed over 12 months, the DS brand is gradually
taking its place in the premium segment. The DS 3 stands among the top three
best-selling premium city sedans in Europe, the DS 4 Crossback, the smart
adventurer, represents 34% of sales of the DS 4 & DS 4 Crossback duo, and 81%
of sales of the DS 5 are the high-end versions.

^1 Including 233,000 vehicles produced in Iran under a Peugeot licence in 2016

Furthermore, the Group is extending its product offensive to the light
commercial vehicle segment, with the launch of seven new versions of the
PEUGEOT Expert and CITROËN Jumpy in 2016 including the launch of the PEUGEOT
Traveller and CITROËN SpaceTourer PC versions.

In Europe, the Group's sales were 1,930,000 vehicles and grew by 3.6% in 2016.
The PEUGEOT brand, with a 4.4% increase in sales, is maintaining this growth,
due in particular to the PEUGEOT 2008 SUV (+ 16% and sales of 184,200), which
stands in second place in its segment, the PEUGEOT Partner (+ 8% and sales of
114,200) and the PEUGEOT 208, the brand's best-seller, driven by the success
of its mid-life (+ 8% and sales of 274,000). The picture is similar for
CITROËN which, with growth of 4.3%, recorded its best sales volume for five
years (762,000 units). In addition to launches during the year (E-Mehari, new
Jumpy, SpaceTourer, new C3), the brand's momentum was sustained in particular
by the C4 Picasso, the benchmark in people carriers, renewed in September
(sales of 109,000) and also by the confirmed success of the Berlingo LCV, the
second best-selling small van in Europe. The DS brand continues to develop its
dedicated network with 112 DS Stores and DS Salons, as well as the first DS
Urban Store, located in the heart of the prestigious Westfield shopping centre
in London, inaugurated on 1 December 2016.

In China and South-East Asia, in a fiercely competitive context, the Group
generated 618,000 sales. In December, DONGFENG PEUGEOT achieved its historic
best monthly performance in China with 43,800 deliveries to customers, mainly
due to the success of the PEUGEOT 4008 SUV.

The CITROËN C3-XR SUV confirmed its success with more than 73,000 sales, an
increase of 10.5%, which made it the second-best selling DONGFENG CITROËN,
behind the C-Elysée (87,000 sales). Orders for the new CITROEN C6 large sedan
launched at the end of the year have already reached 4,000, of which nearly
75% are for high-end engines and trims.

With 109 DS Stores, China is the second-largest market for the DS brand, which
generated one in every five sales, of which 60% of volumes was for the DS 6
SUV.

On the fast-growing markets of South-East Asia, the PEUGEOT brand recorded
growth of 72% in the Philippines and 40% in Singapore. The CITROËN brand
continued to grow in South-East Asia, especially in Singapore with the success
of the C4 Picasso.

In the Middle-East and Africa region, the PSA Group doubled its sales in 2016
with 383,500 vehicles^2. In less than a year, the Group's return to Iran took
firm shape with the signature of two joint venture agreements: PEUGEOT with
Iran Khodro, the brand's historic partner, and CITROEN with SAIPA. Launched at
the start of 2016 in partnership with the Iranian group Arian Motor, DS opened
its first DS Store in Teheran and markets the DS 5, DS 5LS and DS 6.

^2 Including 233,000 vehicles produced in Iran under a Peugeot licence in 2016

In Latin America, the Group's sales grew by 17.1%, with 183,900 vehicles sold.
The Group's market shares increased in Argentina (+ 1.6 points) and in Chile
(+ 1.3 points), where sales were up 32%. With an overall increase of 23.6%,
PEUGEOT sales are growing very sharply, in particular in Argentina (+ 39%),
notably with the success, from its launch, of the PEUGEOT 2008 SUV (almost
10,000 sales), in Chile (+ 32%) and in Brazil (+ 7%). CITROËN sales grew by
6.3%, particularly due to the C3 Aircross (+ 78%). DS occupies fourth place in
the Argentinian premium vehicle market.

In Eurasia, the economic climate is still very weak, particularly in Russia,
and the PSA Group's sales fell by 12.6% to 10,500 units in a market that
declined by 12.5%. In Ukraine, in a dynamic market (+ 37.4%), the Group's
sales grew by 43%. The Group has extended its geographic presence in the
region with the commercial launch of its three brands in Georgia.

In the India-Pacific region, following growth of 3.3% in Japan in 2015, the
Group saw a rapid increase in its Japanese sales with a rise of 20.6%, making
this its best result here since 2007. The PEUGEOT brand made a significant
contribution to this performance (+27%), driven in particular by the excellent
results for the PEUGEOT 2008 SUV (+ 63%), the 208 (+ 46%) and the 308 (+ 24%).
The introduction of the BlueHDi technology in July made it possible to round
out the energy offer and will have partially contributed to supporting this
growth. CITROËN sales grew by 7.5% across the whole region, mainly due to the
launch of the C4 Cactus at the end of the year in Japan and Korea. Officially
launched at the end of 2015 in Japan, sales of the DS brand increased by 30%
under the effect of major operations such as the first DS WEEK in Tokyo and
the launch of a number of limited editions.

Carlos Tavares, Chairman of the Managing Board: "The increase in our sales for
the third consecutive year, even though the product offensive of our Push to
Pass plan is in its early stages, proves the relevance of our Core Model
Strategy. The success of our latest launches is proof that the value-creating
growth is the result of the excellence of our products and a virtuous
commercial policy".

About PSA Group

With sales and revenue of €54 billion in 2015, the PSA Group designs unique
automotive experiences and delivers mobility solutions that provide freedom
and enjoyment to customers around the world. The Group leverages the models
from its three brands, Peugeot, Citroën and DS, as well as a wide array of
mobility and smart services from its Free2Move brand, to meet the evolving
needs and expectations of automobile users. PSA is the European leader in
terms of CO[2] emissions, with average emissions of 104.4 grams of CO[2] per
kilometre in 2015, and an early innovator in the field of autonomous and
connected cars, with 1.8 million such vehicles worldwide. It is also involved
in financing activities through Banque PSA Finance and in automotive equipment
via Faurecia. Find out more at groupe-psa.com/en.

Consolidated world sales by regions *
units                                     2015          2016          %Chg
                                                                       
China & Southeast Asia        Peugeot     412 271       351 904       -14,64%
                              Citroën     302 198       250 297       -17,17%
                              DS          21 479        16 151        -24,81%
                              PSA         735 948       618 352       -15,98%
                                                                       
Eurasia                       Peugeot     6 538         5 626         -13,95%
                              Citroën     5 374         4 758         -11,46%
                              DS          88            106           20,45%
                              PSA         12 000        10 490        -12,58%
                                                                       
Europe                        Peugeot     1 056 103     1 102 230     4,37%
                              Citroën     731 141       762 576       4,30%
                              DS          76 733        65 452        -14,70%
                              PSA         1 863 977     1 930 258     3,56%
                                                                       
India & Pacific               Peugeot     18 457        13 977        -24,27%
                              Citroën     4 143         4 452         7,46%
                              DS          1 189         1 457         22,54%
                              PSA         23 789        19 886        -16,41%
                                                                       
Latin America                 Peugeot     99 261        122 639       23,55%
                              Citroën     56 613        60 196        6,33%
                              DS          1 204         1 072         -10,96%
                              PSA         157 078       183 907       17,08%
                                                                       
Middle East & Africa **       Peugeot     117 093       323 084       175,92%
                              Citroën     61 472        58 662        -4,57%
                              DS          1 642         1 743         6,15%
                              PSA         180 207       383 489       112,80%
                                                                       
Total                         Peugeot     1 709 723     1 919 460     12,27%
                              Citroën     1 160 941     1 140 941     -1,72%
                              DS          102 335       85 981        -15,98%
                              PSA         2 972 999     3 146 382     5,83%
* including Completed Knock Down
** including 233,000 vehicles produced in Iran under a Peugeot licence in 2016

View source version on businesswire.com:
http://www.businesswire.com/news/home/20170110006515/en/
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #3 : Tammikuu 13, 2017, 18:51:34 »
DS:n tilanteesta ei kannata huolestua. Tästä eteenpäin DS julkaiseen Euroopassa joka vuosi uuden auton ja kun nyt Euroopassa myydään kolmea DS3, DS4 ja DS5 niitä on tulevaisuudessa 6kpl mukaanlukien high performance plug-in-hybrid.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 688
  • Peukkuja: 8
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #4 : Tammikuu 13, 2017, 19:27:06 »
Saas nähdä, mutta tuon DS-tuotteen myynti jää marginaaliseksi. Tekoluxuksesta ei kukaan maksa  :).

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 556
  • Peukkuja: 20
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #5 : Tammikuu 13, 2017, 20:18:09 »
Ne jotka ostavat maksavat?

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #6 : Tammikuu 13, 2017, 22:40:44 »
Saas nähdä, mutta tuon DS-tuotteen myynti jää marginaaliseksi. Tekoluxuksesta ei kukaan maksa  :).

Audi ja Leksus ovat molemmat tekoluksusta. Ihminen on uskomattoman yksinkertainen.
Todella hätäistä tehdä DS:n tuomitsevia johtopäätöksiä vaiheessa jolloin siihen ei ole panostettu mitään.

Audilta kesti 20 vuotta päästä siihen mitä se on nyt.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 688
  • Peukkuja: 8
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #7 : Tammikuu 14, 2017, 06:52:25 »

Audi ja Leksus ovat molemmat tekoluksusta. Ihminen on uskomattoman yksinkertainen.
Todella hätäistä tehdä DS:n tuomitsevia johtopäätöksiä vaiheessa jolloin siihen ei ole panostettu mitään.
Audilta kesti 20 vuotta päästä siihen mitä se on nyt.
[/quote]

On todistettu, että Lexus on arvotettu ja laadukas auto (Suomessakin asiakaskyselyiden ykkönen) ja Audillakin on perusteet menestykseen (laaja valikoima nelivetoja yms.). Eivät vedä puoleensä. Vaikka olen äärioptimisti, niin DS:lle käy kuten RCZ:lle kävi. Loppuu melko lyhyeen. PSA voi yrittää pitää imageaan (lue, imageaan korostavien ihmisten halua ostaa eriskummallinen auto) yllä DS-tuotteillaan, mutta keskittyisivät nyt hyvän näköisten sähköautojen tuotantoon ja ostaisivat samalla Teslan kuljeksimasta tuhonsa tieltä  :). Ranskalaiset haluavat tehdä kaiken itse ja VAG-konserni on eri periaatteellaan aina askeleen edellä.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #8 : Tammikuu 14, 2017, 08:40:47 »
Leksus on Toyota. Audi on VW.

DS ei "kuole pois" vaikka kuinka jankutat. Siihen ei ole nyt panostettu koska PSA:lla oli talousvaikeuksia 4 vuotta sitten. Kaikki tapahtuu viiveellä kun autoja suunnitellaan niin pitkään (vuosia).
Sähköautot on paljon halvempia tehdä kuin polttomoottoriautot. DS tuleekin olemaan PSA:n kaikkein "sähköisin" merkki.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 152
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #9 : Tammikuu 14, 2017, 09:52:43 »
Suomi on pieni maa. Kaikkia valmistajia ei jaksa kiinnostaa suomenkielinen käyttöjärjestelmä, mutta rellu on sen suomentanut. Selkeä myyntietu.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 091
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #10 : Tammikuu 14, 2017, 10:02:18 »
Leksus on Toyota. Audi on VW.

DS ei "kuole pois" vaikka kuinka jankutat. Siihen ei ole nyt panostettu koska PSA:lla oli talousvaikeuksia 4 vuotta sitten.

DS on kyllä täysin tarpeeton badge-engineering merkki, kukaan (paitsi ehkä Pate) ei jää kaipaamaan jos se kuolee pois. Jos tuotemerkkien määrää oli tarpeen lisätä, olisivat mieluummin herättäneet henkiin jonkin aiemmin kuopatun merkin kuten vaikka Simca tai Panhard. Simca tietty malliston alapäähän a la Dacia. Kukaan tuskin mieltäisi Simcaa ylellisyystuotteeksi, ja halvoille autoille on aina kysyntää.  :)

On sinänsä totta että Lexuksen halvimpia malleja myydään Japanissa Toyotan merkeillä varustettuna, mutta kalliimmat ovat ihan omia tuotteitaan, omassa tehtaassaan tavallista suuremmalla huolella kasattuja mistään tinkimättä ja ne on nimenomaan tähdätty kilpailemaan Mercedeksen S-sarjan yms kanssa. Silti Toyota Century on vielä arvoasteikossa Lexuksen yläpuolella, sitä tosin myydään lähinnä Japanissa. Joka on tutustunut Lexuksiin ihan autoon sisälle istumalla huomaa kyllä että ne ei ole Toyotia vaan jotain parempaa. Sama koskee useimpia Audin malleja, A8iin istuessa VW ei ole asia joka tulee mieleen.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 14, 2017, 10:50:56 kirjoittanut hyper »
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #11 : Tammikuu 14, 2017, 10:10:04 »
Jaa. PSA johto DS:ään kovin panostaa, uutta mallia pukkaa.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #12 : Tammikuu 14, 2017, 10:14:36 »
Nissan = Infiniti. Honda = Acura. Ford = Lincoln. Chevrolet = Cadillac. Lista jatkuu. Tuo DS tulee olemaan vielä jotain.

Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 152
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #13 : Tammikuu 14, 2017, 10:35:55 »
^ Hieno peli.

Tuli tosta huippuvauhdista edelleen OT ja suomi mieleen...Kauppalehdessä oli suosituimmat työsuhdeautot malleittain listattuna. Kuuden sakissa 5 kpl VAGilaisia.  :o
Kympin sakissa ei muuten yhtään japskia. No ranskiksia ei listoilla luonnollisesti näkynyt.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 091
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #14 : Tammikuu 14, 2017, 10:53:30 »
Nissan = Infiniti. Honda = Acura. Ford = Lincoln. Chevrolet = Cadillac. Lista jatkuu. Tuo DS tulee olemaan vielä jotain.

Lopeta trollaaminen, kiitos.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Paikalla yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 896
  • Peukkuja: 7
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #15 : Tammikuu 14, 2017, 10:54:17 »
DS on kyllä täysin tarpeeton badge-engineerin merkki, kukaan (paitsi ehkä Pate) ei jää kaipaamaan jos se kuolee pois.

Mä olen pikkuhiljaa alkanut kääntyä sille kannalle, että hyvä splitti toi Citroën vs DS. Sitikka ei oikein koskaan saanut jalansijaa premium-puolella, kun Sitikan vahvuus on just kestävä tekniikka kohtuullisen hintaisessa, jos ei välttämättä kuitenkaan halvimman luokan autossa. Esimerkiks C6:ista ei ole ollut koskaan iloa sille suurimmalle Citroën -ostajakunnalle, joka taas ostaa bulkki-Xsaraa/Xantiaa/C4/C5:sta kuin tuoretta patonkia.

Lisää siis Cactuksia ja ihmejousituksia Citroën-puolelle, toimivaa ja pehmeää, mutta ei liian hienoa!

DS on ihan hyvä brändivaraus sille nahantuoksuiselle osastolle. Toisaalta toi premium-puolikin on jakautunut sektoreihin, eli on niitä sporttihenkisiä autobaanaluoteja ja sitten pehmeää edustuskyytiä, jossa selkeesti DS:llä vois olla profiloinnin paikka. Jos Citroënin uusi iskunvaimennin toimii ja DS saa niitä käyttöön myös, sillä voisi olla saumaa tarjota ilmajousimersun tasoista kyytiä hinnalla, jolla ei saa puolikastakaan ilmajousimersua. Viimeistelyn pitää toki olla samaa luokkaa, eli mikään ei saa nitistä, natista eikä kolista ja kabiinissa pitää olla premium-äänieristys.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #16 : Tammikuu 14, 2017, 10:54:35 »
Leasing yhtiöltä otettu työsuhdeauto vaikuttaa tietenkin palkkaan. Homma menee monesti niin että isommissa yrityksissä leasing palvelut tarjoava yhtiö laskee arvoa autojen jälleenmyyntiarvolle, autothan vaihtuvat kolmenvuoden välein ja liisinkifirman kirjanpidossa on merkitystä mikä on kolmen vuoden kuluttua autonhankinnasta sen jälleenmyyntiarvo. Jälleenmyyntiarvo vaikuttaa työsuhdeautoilijan palkkaan, usein vuokralaskennan kaavassa jolla muodostetaan kokonaispalkka työsuhdeauton kera. Valitsemalla hyvän jälleenmyyntiarvon omaavan kiesin saa enempi fyffee käteen.VAG on tässä leikissä kovasssa huudossa, aikanaan jokin iso liisinkifirma kuului VAG maahantuonti konserniin, heillä oli sisäiset alennuksetkin.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #17 : Tammikuu 14, 2017, 11:14:10 »
Se oli Leaseplan ja se sotki työsuhdemarkkinat.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 152
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #18 : Tammikuu 14, 2017, 11:16:43 »
Eikös C5 I ollut aikoinaan suosittu työsuhdeauto? Mulla C5 oli Ilmarisen rahoituspäällikön ex-auto 90 tkm ajettu. Oli hienossa kunnossa.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #19 : Tammikuu 14, 2017, 11:26:39 »
Joo, se oli sitä aikaa kun firma tai pankki omisti työsuhdeautosi. Mulla oli joskus Merita pankin rahoittama työsuhdeauto, työnantaja antoi minimi ja maksimi summat että tuohon väliin. Hae autosi uutena mistä lystäät, väri ja merkki vapaa valintaisia. Työsuhdeauto laskettiin reilusti palkanpäälle ja maksoin siitä vapaanautoedun kautta palkastani verotaakkaa, mutta tällä kaavalla se kannatti ottaa. Leaseplanin ja muiden liisinki firmojen lobbaamissa laskentakaavoissa koen että kyseessä on työsuhdeautorasite, ei etu. Aikonaan Citikan C5 oli  työsuhdeautoilijoiden valintalistalta , oliko peräti ykkösenä ? Ruisleipäkin oli silloin ruisleipää eikä nykyistä sokerihöttöä :)

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 556
  • Peukkuja: 20
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #20 : Tammikuu 14, 2017, 11:36:37 »
Se oli Leaseplan ja se sotki työsuhdemarkkinat.
Katsotaan jatkossa kun VW & Co möivät osuutensa pois: http://uk.reuters.com/article/uk-volkswagen-leaseplan-sale-idUKKCN0PX0JL20150723

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #21 : Tammikuu 14, 2017, 12:21:32 »
Juu, mutta Suomessa saa tottua siihen, että hommat muuttuu hitaasti.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 782
  • Peukkuja: 13
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #22 : Tammikuu 14, 2017, 12:29:01 »
Aika kaukaa haettua on verrata jotain DSää noihin isoihin Audeihin ja Lexuksiin ym. 

Mutta kun on Tosifani niin kaikki on tietty mahdollista ainakin omissa silmissä...

Ei lauantaimakkara härän sisäfileeksi muutu vaikka kuinka väittäisi...
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #23 : Tammikuu 14, 2017, 12:33:43 »
"In 2016 the PSA modelcycle was at it's lowest point."

Aika hyvä tulos PSA:lle tuo 2016 vaikka mallisto oli ikänsä perusteella huonoimmassa jamassa. Talousvaikeudet kostautuivat neljän vuoden viiveellä. Nyt niitettiin niitä 2012 kylvettyjä säästöjä.
Citroenilla ei vielä ole tarpeeksi SUV malleja vastaamaan markkinoiden kysyntään ja DS:llä ei käytännössä ole kuin yksi ja sitäkin myydään vain Kiinassa.



Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA huippuvauhdissa
« Vastaus #24 : Tammikuu 14, 2017, 12:34:48 »
Aika kaukaa haettua on verrata jotain DSää noihin isoihin Audeihin ja Lexuksiin ym. 

Sanotaanko, että Audin lähtökohdat oli vielä vaatimattomammat.





Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.