Kirjoittaja Aihe: C5 vm2011 takajarru jumissa  (Luettu 8075 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa thjk

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
C5 vm2011 takajarru jumissa
« : Heinäkuu 08, 2016, 12:27:12 »
Katsastusmies määräsi levyt ja palat uusittaviksi, kun takajarru takerteli jarrutettaessa. Uusittiin levyt ja palat. Kelpasi katsastusmiehelle, mutta nyt vasen takajarru jää satunnaisesti laahaamaan ja kuumenee. Luottokorjaamoni sanoi, että jarrut on puhdistettu, rasvattu ja liukutapit uusittu. He eivät osaa enempää. Otin kolinanvaimennusjousen pois, jostain syystä se tuntuu auttavan ensiapuna. Vika pitäisi kuitenkin korjata, siksi kysyn onko kenelläkään kokemuksia, mistä jumittuminen voisi johtua?

Lisäkysymys; Onko Tampereen seudulla citikan jarruguruja?

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 643
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #1 : Heinäkuu 08, 2016, 12:30:29 »
Ei ne jarrut mitenkään erikoiset ole joten minkä tahansa osaavan huoltoliikkeen luulisi löytävän juurisyyn? Sähköinen käsijarru tuossa autossa?

Poissa thjk

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #2 : Heinäkuu 08, 2016, 14:45:40 »
Ei ne jarrut mitenkään erikoiset ole joten minkä tahansa osaavan huoltoliikkeen luulisi löytävän juurisyyn? Sähköinen käsijarru tuossa autossa?
On sähkökäsijarru. Se toimii testerillä hienosti eikä jumita, mutta kun poljinta painaa, niin jää laahaamaan.

Lähetetty minun Lenovo YT3-X90L laitteesta Tapatalkilla


Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 436
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #3 : Heinäkuu 08, 2016, 14:58:27 »
No ei kai tossa sen kummempaa kuin uusi satula jos liukutappien uusinta ei auta...
Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa thjk

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #4 : Heinäkuu 09, 2016, 00:37:39 »
Todennäköisesti olet oikeassa. Hieman hämmentävää, kun vanhassa ei varsinaisesti löytynyt mitään vikaa.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 645
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #5 : Heinäkuu 16, 2016, 23:46:05 »
Käy Francemotorissa kysymässä. Voisi löytyä ratkaisu.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 541
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #6 : Heinäkuu 17, 2016, 08:42:49 »
Vika voi olla satulan jarruletkussakin. ..

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 436
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #7 : Lokakuu 10, 2017, 19:13:52 »
No nyt ilmeisesti pääsen itsekin tutustumaan tähän ongelmaan, vaimo soitteli, että auto haisee hitsipillille kun sillä ajelee ja itse ajattelin, että vaan poltto menossa, että antaa mennä vaan.

No vaimo jätti anoppilaan auton ja käytiin se sieltä hakemassa äsken, niin sanoin, että ajelen itse perässä takaisin ja kattelen.

No alkuun näytti siltä, että takajousitus pohjaa, eli epäilin jousituksen vuotavan takaa. No kotiin päästiin parin kilsan päähän, niin savuakin tuli auton alta, mutta ihan selvästi pahin haju tuli oikealta takaa ja levy ihan tulikuuma sekä punasen ja valkosen pölyn peitossa ja haisee tosiaan aivan kuin sähköpalolle.

Enpä muista, että ois koskaan noin hyvin jarru jumahtanut, kun eilen vielä toimi ihan kivasti.. Vai liekkö mennyt laakeri?

Voiko sieltä olla esim. käsijarrun vaijeri hajonnut? Itse käsijarrun moottori toimii ja pitää ääntä kuten kuuluu. Vai onko vaan satula tullut tiensä päähän? Mielellään kuulee kokemuksia millä tästä selvitty?

Itse ajattelin alkuun tilata uudet levyt ja palat, sekä herkistellä jarrut, katsotaan pitääkö satulakin vaihtaa.

Tulee siis pari viikkoa sitikatonta aikaa ja mielessä pyörii entistä vahvemmin, että perheen ykkösauto saisi olla nuorempi kuin lähemmäs kahdeksan vuotta...

Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa Hcet

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 89
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #8 : Lokakuu 11, 2017, 15:08:19 »
Seuraava pätee kaikkiin levyjarrullisiin laahaamis tapauksissa.

-Palat jumissa
-Liukutapit jumissa
-Mäntä ruostunut/jumissa/pilalla
-Jarruletku turvonnut sisältä (neste ei liiku takaisin päin)
-Abs/esp epäkunnossa (hydrauliikka/ohjaus)

Ja mikäli käsijarru toimii samasta satulasta

-Käsijarruvaijeri jumissa
-Käsijarrulinkku jumissa
-Käsijarrumekanismi jumissa
-Mikäli sähköinen niin sähkömoottori jumissa/epäkunnossa tms.


Muista sitten remonttia tehdessä että mikään kuparitahna tms ei kuulu kuin liukupinnoille mihinkään kohtaan palaa sitä ei kuulu laittaa jossei halua jarrujen kanssa murheita. Valitettavasti näitä jarrupalojen voitelijoita aina löytyy.

Ei muuta kuin jarrua auki ja osia tilaukseen :)

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 541
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #9 : Lokakuu 13, 2017, 09:03:55 »
Vielä syy laahaamisiin: Jarrupalat takertelevat paikassaan. Näitäkin on nähty. Jarrupalojen pitää liikkua "vapaasti", vain mahdolliset jouset pidättelevät. Satuloiden palapaikoista pitää karpat kaapia kaikki tyynni pois.

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 436
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #10 : Lokakuu 13, 2017, 09:25:28 »
Ajoin anoppilan pihaan auton odottamaan remonttia, ja ainakin käsijarru tuntuu ihan nätisti vapauttavan, kun pihassa pariin otteeseen kokeilin.  Jarru tuntuu jumahtavan käytössä, kolmen kilsan päässä lähtöpaikasta ei meinannut enää jaksaa vetää automaattivaihteistolla ja tosiaan oli sellainen tunne kun ois käsijarru päällä, ja ei kyllä kädellä ollenkaan kärsinyt kokeilla, ihan tulikuuma oli levy, kaikki muut levyt kädenlämpöisiä tuon matkan jälkeen.

Mutta eiköhän toi palojen, liukutappien ja tarvittaessa männän vaihdolla selviä, vaihdan toki samalla levynkin. Toivottavasti sillä tokenee, niin tuleepahan jarruremppa tehtyä, se olisi ollut edessä kuitenkin, kun levytkin alkaa olemaan jo kuluneet.

Juridin levyt, brembon palat, asennusarja ja liukutapit tuli tilattua Saksasta, yhteensä hommalle jää toivon mukaan hintaa n. 85e pintaan, ehkä sen takia ei vielä kannata autoa vaihtaa  :)

Ja ihan näin sivuhuomiona, niin Veholla pelkät hemmetin liukutapit maksaa 93e, saksasta 6e. Kannattaa tosiaan katsoa mistä ostaa  >:( :o  Katsoinpa nyt joutessani myös koko setille hinnan, 373e tulisi maksamaan sama setti Veholta, varmaan tehty kullasta noi jarruosat, vai milläköhän voi nelinkertaisen hinnan perustella  ???
Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 643
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #11 : Lokakuu 13, 2017, 10:34:17 »
Minulla nyt myös laahaa vasemmalla puolella takana. Jarruja herkistettiin (liukutapit yms) mutta edelleen laahaa. Olisihan se kiva kun saisi syyn selville!?

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 541
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #12 : Lokakuu 13, 2017, 20:24:33 »
Tuossa edellä olisi yksi, koettu syy. Lisäksi liukutappien liian jäykkä rasvakaan ei hyvä. Eikä liiemmät välykset. Kokeilin joskus Al-tahnaakin, sen pitäisi poistaa kitkoja. Pelasi vähän aikaa.

Poissa ovi

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 94
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #13 : Lokakuu 13, 2017, 21:20:14 »
Ei nyt ole kovin tuttu tuo kolmoskoppaisen takajarru, mutta onko satula tuon kuvan mukainen laitos, jossa käsijarru vaikuttaa suoraan jarrusatulan mäntään?



Mikäli käsijarru vaikuttaa suoraan mäntään, niin silloin männän sisäpuolella on mitä luultavimmin käsijarrun automaattisäätö. Jos tuo säätömekanismi likaantuu ja jumiutuu, niin se kyllä saattaa jumiuttaa koko jarrun. Eli purkamalla ja putsaamalla männän sisältä löytyvät ruuvin yms. hilppeet saattaa laahaaminen vähentyä. Tuon männän sisällä olevan ruuvin on tarkoitus liikkua milli pari aina jarrutuksen aikana, jotta mäntä voi liikkuua normaalin liikkeensä verran, mutta palojen kuluessa se nappaa löysät pois. Jos ruuvi on jumissa, niin säätö ei toimi oikein ja se nappaa löysät pois jokaisessa jarrutuksessa ja kohta on jarru jumissa. Ruuvin takana olevasta ilmatilasta on parin millin reikä pölysuojakumin uraan, jonka pitäisi olla auki ja itse ainakin laittaisin männän sellaiseen asentoon, että reikä jää alapuolelle, kun satula on paikoillansa.

Toki voihan rakenne olla päinvastainenkin, mutta toimintaperiaate tuskin muuttuu.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 13, 2017, 21:59:58 kirjoittanut ovi »

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 541
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #14 : Lokakuu 20, 2017, 21:49:13 »
Tuota samaa satularakennetta on monessa automerkissä. Tapeltu on mm. Stilon, Pösön, Volvon satuloiden kanssa. Yksi syy ollut männän kumitiivisteen vuoto, suolavedet sisäpuolelle ja mäntäjumi. Toinen syy jumittavat palat. Kolmas syy jumittavat liukutapit. Kumma kyllä, käsijarrusysteemit ovat toimineet. Stiloonkin vaihtui satulat, korjatut! Kohta taas jumissa ja satulat taas vaihtoon, takuuna. Hyvä konsti hidastaa mahdollisesti alkavaa palajumia on käyttää "oikeansorttista"* rasvaa liukutapeissa ja palojen mekaanisissa kiinnityspinnoissa. Kuivaksijättö on kuin tervetuloa, jumit. * Itse käyttänyt jo vuosia cocktailia: Al-tahna+ potkuriakselirasva 1:1, paloissa. Siinä on elementit jumin estoon ja vedenkesto. Vuosittain vain pitää huoltaa, jos haluaa moitteettomat toiminnot. On, tai oli tosin automerkkejä, joiden levyjarrut eivät huoltoa erityisesti kaivanneet. Autoja joilla ajoin 10v/240tkm, kullakin, merkki oli Warre. Repikää tästä!

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 436
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #15 : Lokakuu 21, 2017, 14:26:00 »
No nyt on jarruremppa tehty aamupäivällä ja ensimmäisten 20km jälkeen voi olla tyytyväinen lopputulokseen, ei kuumentunut mitenkään mainittavasti, kättä pystyi pitämään levyä vasten, kun aiemmin 5km lenkki sai jarrun tulikuumaksi, eikä siihen voinut koskea.

Olihan tuossa jo levyissä aika hyvää uraa ja palatkin yli puolivälin, eli varmaan oli jo aikakin tehdä remppaa. Jumittavan jarrun puolelta oli pala kulunut alaosastaan enemmän kuin yläosastaan ja sujuvilla sunnuntaimekaanikon taidoillani päättelin, että alempi liukutappi on mahtanut olla jumissa(?). Kummatkin liukutapit itseasiassa olivat niin tiukassa, että vähän ruuvarilla piti avittaa, että sai pois, myös toisella puolen sama juttu. Harmi, että olin tilannut vain yhdet uudet liukutapit, mutta tuntui toiselta puolen vanhatkin heräävän eloon kunhan vähän voiteli ja heilutteli.. Männät olivat kummallakin puolella kuin uudet, enkä havainnut mitään repeämiä tiivisteissä ja sisään pyöritettäessäkin suorastaan valuivat sisään ilman voimaa, joten epäilen niiden olevan kunnossa.

Tässä autossa on käsijarrun vapauttaminen vienyt hieman enemmän aikaa kuin uudemmissa C5:ssa mitä on ollut ja olen ajatellut sen johtuvan venyneestä vaijerista kun ikääkin on 7v, mutta nyt jarrurempan jälkeen vapauttaa yhtä nopeasti kuin uudemmissa, ilmeisesti ollu vaan kuluneet jarrut jo mulle tullessa 20tkm sitten.

Katsotaan miten matka jatkuu ja selvittiinkö näin vähällä, vai pitääkö turata lisää 

Ja kitkatkin meni samalla alle, aika äänekkäät on Nokianit..
Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa Hcet

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 89
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #16 : Lokakuu 21, 2017, 16:19:10 »
rasvaa palojen mekaanisissa kiinnityspinnoissa. Kuivaksijättö on kuin tervetuloa, jumit. *

Tästä täytyy kyllä olla erimieltä. Satulan runkon ja palojen asennuspeltien väliin on hyvä laittaa rasvaa ettei tähän väliin kerry ruostetta joka sitten turvottaa rungon niin että palat jäävät jumiin.
Palan ja asennuspellin väliin ei kuulu laittaa mitään, vaan hioa runko niin että pala istuu löysähkösti. Maalattu asennuspelti ja maalattu pala ei ruostu eikä takerra.
Taasen jos tähän väliin sotket rasvaa tai vastaavaa niin se kerää kaiken hiekan ja paskan itseensä ja muuttuu hiomatahnaksi ja hio pellin ja palan raudalle. Tämän jälkeen tuohon väliin kertyy ruostetta ja palat alkavat turvota niin että kohta ovat jumissa. Tätä asiaa vielä pahentaa välissä oleva kitka-aineeksi muuttunut "rasva".

Itse olen kasannut palat kuivana aina, niin uusiin kuin vanhoihin autoihin ja koskaan en ole kärsinyt jumiesta. Taasen monet tutut palojen rasvailijat käyvät jarrujaan vuosittain läpi kun ovat jumissa.

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 436
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #17 : Lokakuu 23, 2017, 11:27:54 »
Kyllähän noi takaa tuntuu kuumenevän enemmän kuin edestä, toki ei mitään savua, hajua tai punaisena hehkumista kuten aiemmin ja vannekin oli ihan viileä..  100km motaria, niin hitaan rampille jarrutuksen jälkeen ei paljoa kärsinyt käsillä koskea, edestä suht haaleat, ei kovia jarrutuksia muuten matkalla. (Yhdellä reippaammalla jarrutuksella kyllä sai etusetkin tulikuumiksi.) Ei tunnu rengas nostettuna sen enempiä laahaavan, vaan ihan suht nätisti pyörii ja vähänkin kaltavalla pinnalla lähtee liukumaan ja vapaalla jatkaa rullaamista kyllästymiseen asti, joten eivät kyllä vaikuta erityisen jumissa olevan.

Käyttääkö C5 hiljaisissa jarrutuksissa enemmän takajarruja kuten esim. jotkut BMW:t?  Voisi näin maalaisjärjellä kuvitella, että hyllyvän alustan kanssa ei olisi ihan huono ratkaisu, vaan vähentäisi tarpeetonta nyökkäilyä jarrutuksissa.

Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa Dsharrastelija

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 60
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #18 : Lokakuu 23, 2017, 13:47:29 »
Kyllähän noi takaa tuntuu kuumenevän enemmän kuin edestä, toki ei mitään savua, hajua tai punaisena hehkumista kuten aiemmin ja vannekin oli ihan viileä..  100km motaria, niin hitaan rampille jarrutuksen jälkeen ei paljoa kärsinyt käsillä koskea, edestä suht haaleat, ei kovia jarrutuksia muuten matkalla. (Yhdellä reippaammalla jarrutuksella kyllä sai etusetkin tulikuumiksi.) Ei tunnu rengas nostettuna sen enempiä laahaavan, vaan ihan suht nätisti pyörii ja vähänkin kaltavalla pinnalla lähtee liukumaan ja vapaalla jatkaa rullaamista kyllästymiseen asti, joten eivät kyllä vaikuta erityisen jumissa olevan.

Käyttääkö C5 hiljaisissa jarrutuksissa enemmän takajarruja kuten esim. jotkut BMW:t?  Voisi näin maalaisjärjellä kuvitella, että hyllyvän alustan kanssa ei olisi ihan huono ratkaisu, vaan vähentäisi tarpeetonta nyökkäilyä jarrutuksissa.

Siltä vaikuttaisi, että takajarrut jarrutavat myös kevyessä jarrutuksessa. Tein tuohon ykköskoppaiseen just jarrurempan (laikat) ja katselin juuri eilen takalaikkoja. Niistä näkee hyvin, että takajarrutkin jarruttavat myös kevyessä jarrutuksessa. Tämän huomaa myös palojen suhteelisen saman aikaisesta kulumisesta, etupalat vrt. takapalat.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive -06 2,7 Hdi
Ex Citroënit: Bx 14Re ja 16 Trs, Xantia -96 2.0l, Xsara -03 Exlusive aut 2.0l, C5 Break -02 Sx ja -03 Business 2.0l, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 -75
Olen omistanut vain Citroën merkkisiä autoja, eikä muita tule.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 643
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #19 : Lokakuu 23, 2017, 18:40:25 »
Takajarruja C5 käyttää enemmän, päättelen ihan siitä pölyn määrästä mitä takana aina on ja se on poikkeuksellista ihan mihin tahansa autoon mitä olen aikaisemmin omistanut. Ei huolto osanut arpoa muuta nyt kuin että jarrusatula vaihtoon (350€), kuulostaako oikealta arvaukselta? Tulikuumaksi ei mene mutta ei ajon jälkeen sormea pysty levyllä pitämään.

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 436
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #20 : Lokakuu 24, 2017, 18:06:09 »
Noniin, ei tästä pelkillä palojen ja liukutappien vaihdolla selvitty, 200km päästiin ilman suurempia ongelmia.

Tänään oli eka töistä tullessa kunnon ruuhkaa Helsingin keskustassa, ja siellä vielä mielestäni toimi ihan kivasti. Motarille kiihdyttäessä tuntui, että nyt kyllä pistää vastaan ja kunnolla, ja tosiaan, kulutusmittarin mukaan tasainen 80kmh maantieajo vei 13l/100km, kun normaalisti siellä 4-6l paikkeilla.

Kotiin kun pääsi, niin palathan siellä savusi ihan näkyvästi, ja tällä kertaa ei pelkästään matkustajan puolella, vaan myös kuskin puoli haisi aivan kärähtäneelle, mutta sentään ei savunnut yhtä pahasti.

Nostin tunkilla nopeasti renkaat ilmaan, matkustajan puoli tarttesi ihan tosissaan voimaa, että sai pyörimään ja ei kuskin puoli paljoa parempi ollut. Nyt on siis kummatkin puolet ihan juntturassa.

Olen lähes varma, että liukutapit pelittää kummallakin puolella ja palat on kunnolla kiinni. Myöskin käsijarrun mekanismi tuntuu pelaavan ihan mallikkaasti kummallakin puolella,

Voisiko siis uskoa, että mäntä siellä on ruostunut/jumissa ja ostaa uudet männät ja tiivisteet, vai onko mäntien vaihto ihan ajanhukkaa ja suoraan uudet satulat alle?

Nyt alkaa jo melkeen hiipimään pieni hatutus tämänkin asian suhteen.  >:D
Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa kampiveivi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 138
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #21 : Lokakuu 24, 2017, 21:10:32 »
Sen mitä on kokemus opettanut jarrujen korjaamisesta niin jos kyse on männän jumimisesta ruosteen takia niin en ainakaan omaan autoon viitsis alkaa pelkkiä mäntiä vaihtamaan ellei se satula/sylinteri ole sellaista materiaalia joka ei ruostu/hapetu.  Yleensä sitä ruostetta on myös siellä sylinterin seinämässä ja ruosteen poistaminen on vain lyhyt aikainen korjaus, käy ehkä "myyntikorjauksena"...
Jos käsijarru vaikuttaa näiden takajarrujen kautta niin kannattaa tarkistaa että kyseinen mekanismi toimii oikein, eli ei suotta säädä jarrua aina vaan tiukemmalle niin että se laahaa sitten jatkuvasti.  Helpoin konsti voi tosiaan olla kun uusii ne satulat kerralla, usein siten myös säästää pirusti aikaa ja vaivaa ja joskus jopa euroja kun kuitenkin joutee ne vaihtamaan eikä tule rahaa tuhlattua kahteen sarjaan jarrupaloja ja muihin hilppeisiin.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 167
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #22 : Lokakuu 25, 2017, 08:56:27 »
Jos hieman näkee vaivaa enemmän voi ne vanhat korjata helposti purku pesu ja kasau uusilla tiivisteillä, unohtamatta käsijarru vipstaakeja. Noi toiset vaihtokomponentitbovat surkeasti korjattu mikäli uskoo täälläkin kirjoitettuihin tarinoihin.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 436
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #23 : Lokakuu 25, 2017, 12:19:39 »
Itse päädyin kuitenkin tilaamaan jarrujen korjaussarjan Nimarkilta, kummallekin puolelle yhteensä n. 35e mäntineen päivineen. Lueskelin, ettei noi uudistetut satulatkaan aina ole kovin hyvin korjattuja ole olleet ja kun itselle tekee, niin eiköhän ton puhdistuksen ihan huolella ja kiireettä tee. Ja jos tällä korjaantuu, niin säästö halvimpiin uudistettuihin kuitenkin n. 300e ja onhan tuolle rahalle muutakin käyttöä.
Toki jos liikkeeseen olisin viemässä, niin varmaan tuollainen uudistettu satula olisi fiksua laittaa heti, kun satuloiden korjaustyö maksaisi niin paljon, mutta kun itse turailee, niin ei toi 35e vielä suohon aja. Toki koko auton voisi ajaa suohon, jos ei kohta ala tulemaan kuntoon  ;D

Ompahan taas ensi viikonlopullekin tekemistä, katsotaan jaksaako vääntää jarruremonttia neljännen viikonlopun putkeen  ;D

Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa Simon Le Bon

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 69
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 vm2011 takajarru jumissa
« Vastaus #24 : Lokakuu 25, 2017, 13:06:00 »