Kirjoittaja Aihe: Jumper kevyt-ka -06  (Luettu 2580 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jantsa

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Jumper kevyt-ka -06
« : Huhtikuu 24, 2016, 12:10:58 »
Hankin lommoisen ja maalivammaisen Jumperin, josta pienellä panostuksella sukeutui leimattu kuljetin. Tasaisella tiellä kuuluu ohjaamossa jopa
ajopiirturin raksutus mutta kuuluu joitain muutakin. Takapäästä jokaisessa montussa kolahdus.. Katsastushenkilö ei löytänyt mitään väljyyttä eikä senpuoleen tuo akselisto nyt niin kummoinen ole. Itse epäilin tyhjää varapyöräkehikkoa mutta sekin tuli jo poissuljettua. Muttamutta, kunnostushommelit tehnyt asentaja heitti ajatuksen noista lisäpainoista.. Esitti että ne siellä kolisee.. Voiko olla? Ja mihinkä ne pirulaiset lainkaan on piilotettu?

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 152
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Jumper kevyt-ka -06
« Vastaus #1 : Huhtikuu 24, 2016, 13:57:00 »
Mulla -05 Boxerissa pitää toinen takaiskari sellaista napinaa, no joo voi kai sitä kolinaksikin kutsua...kolmosella ja isommilla vaihteilla ääni peittyy kaiken muun hälyn sekaan. Katsastuksissa ei ole haitannut. Haittaa välillä kyllä itseä.  >:(

Äänen saa kuulumaan jo vetokoukkua jalalla kevyesti painaessa.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 371
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Jumper kevyt-ka -06
« Vastaus #2 : Huhtikuu 24, 2016, 15:26:03 »
Lisäpainot? Miksi sellasia olis?

Iskareita veikkaan myös.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa jantsa

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: Jumper kevyt-ka -06
« Vastaus #3 : Huhtikuu 24, 2016, 17:18:30 »
 Olen antanut kertoa itselleni että kun pakettiauto rekisteröidään kevyeksi kuorma-autoksi siihen lisätään omapainoa. Olen joko ymmärtänyt jotain väärin tai sitten tyhmää on taas vedätetty... Näitä painoja tarkoitin mutta lienee parempi keskittyä tutkimaan noita iskareita. Kiitos.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 371
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Jumper kevyt-ka -06
« Vastaus #4 : Huhtikuu 24, 2016, 18:40:05 »
Ei kun kokonaismassaa nostetaan, eli ihan paperihommia ja tyyppikilven vaihto. Autoon ei iästä riippuen laiteta muuta kuin rajoitin.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa jantsa

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: Jumper kevyt-ka -06
« Vastaus #5 : Huhtikuu 24, 2016, 20:23:01 »
Jaaha. Ajan hukkaa sano susikuski, se lisäpainojen ettiminen siis... Ryömin Jumpperin alle viikoksi häpeemään.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 371
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Jumper kevyt-ka -06
« Vastaus #6 : Huhtikuu 24, 2016, 20:32:12 »
Ei se ny noin vakavaa ole :)

Joskushan niitä lisäpenkillisin pakuihin piti lisätä.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 930
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Jumper kevyt-ka -06
« Vastaus #7 : Huhtikuu 24, 2016, 21:30:09 »
Ei kun kokonaismassaa nostetaan, eli ihan paperihommia ja tyyppikilven vaihto. Autoon ei iästä riippuen laiteta muuta kuin rajoitin.
Minkähän takia meille on sekä katsastuskonttorin että Trafin toimesta vakuutettu ettei kokonaispainoa voisi muuttaa mitenkään..? Ei edes siten että kaikki kantavuuteen vaikuttavat osat olisi vaihdettu korkeamman kantavuuden/kokonaispainon omaavasta autosta, moottorinvaihdon lupavaatimusten mukaisesti. Kiva olisi jos oltaisiin saatu kokonaispaino todellisuutta vastaavaksi, Rättärin kun lupien kanssa muutti Ami Superia vastaavaksi, niin kivasti alkujaan nelipaikkainen väkkärä päätyikin kaksipaikkaiseksi...

Tuosta on toki vuosia aikaa, viitisen ehkäpä, mutta asiaa tuli viimeksi noin vuosi takaperin kyseltyä ja kyseenalaistettua. Trafin sällit eivät osanneet kertoa edes sitä miten asiaa pitäisi heiltä tiedustella...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, Xm V6.24 -95

Sekä Range Rover -76

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa jantsa

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: Jumper kevyt-ka -06ämettästä
« Vastaus #8 : Kesäkuu 05, 2016, 21:52:43 »
Juu ja hei taas.. Nuukana tilasin uudet iskunvaimentimet, tulivat jostakin Euroopan perältä mutta olivat sentäs kalliit.. Ja katso, palstan tietäjät olivatten oikeassa, kolina poistui. Paitsi että nytte kuuluu etupäästä samanmoista.. Pitäiskö vaihtaa nekin? Hyvää kesää ja kiitos!

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 152
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Jumper kevyt-ka -06
« Vastaus #9 : Kesäkuu 06, 2016, 12:17:48 »
Boxeriin on jossain vaiheessa noi takaiskarit uusittu, kun sachin tarrat on vielä näkyvissä, harmittaa siksi tuo kuuluva napina/kolina.

Boxerissa paukkuu taajamanopeudessa ilmeisesti etuiskarin yläpäästä. Varsinkin ne suorakaiteen muotoiset asfalttipaikat, joita on nyky tiestössä pilvin pimein. Vauhdin kasvaessa pauke loppuu.
Katsastuksessa ei ole näemmä haitannut, kun aina tulee leima. Iskareiden yläpään laakerointi on laitettu reilut pari vuotta sitten, kun ohjaus takerteli. Tyyppivika noissa.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 152
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Jumper kevyt-ka -06
« Vastaus #10 : Huhtikuu 28, 2017, 20:08:00 »
Nyt Boxerissa uudet Monroet takana ja napina/kolina loppui siihen.
 Ja etupäähän laitettiin tukivarsien taaemmat puslat uusiksi ja isoissa kuopissa loppui isot kolahdukset.  8) Noi väljät puslat meni aina vaan leimasta läpi. Piti tarkastuksessa pitää jarrua samalla pohjassa, että väljä löytyi puslista. Harvemmin vaan suikkalakki käskee ohjaamoon jarrua painamaan erikseen, jos asiakas on ulkona hytistä.  :)
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309