Kirjoittaja Aihe: C5II V6 Vikakoodi P1335?  (Luettu 3680 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa xere

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 66
  • Peukkuja: 0
C5II V6 Vikakoodi P1335?
« : Huhtikuu 14, 2016, 18:36:13 »
Onko tuttua juttua kenellekkään? Ilmeiseti kampiakselin asentotunnistimien vikakoodi? ???

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 708
  • Peukkuja: 8
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #1 : Huhtikuu 14, 2016, 19:36:37 »

Poissa xere

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 66
  • Peukkuja: 0
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #2 : Huhtikuu 15, 2016, 08:26:41 »
Jes >:( Kuulostaapa "halvalta" vialta!

Poissa keijok

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 273
  • Peukkuja: 2
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #3 : Kesäkuu 20, 2016, 13:56:34 »
Pitää minunkin liittyä tähän onnellisten P1335- koodilaisten kerhoon. Tänään katsastuksesta hylky kun oli tuo koodi muistissa, autossa vaan ei ole mitään "vikaa" eli käy ja kukkuu ihan ok ja muutoin olisi leimakin tullut mutta kun tuo kummittelee.

Sen verran lueskelin että voi pahimmillaan mennä nokka-akselin irroitteluksi mutta ennen sitä voisi kokeilla halvempia konsteja. Kuinkahan todennäköistä on että asentoanturit ja solenoidit vaihtamalla korjautuisi? Edes sen verran että leiman saisi. Lexxa löytyy, sillä kai pitää ensin tutkia säätyykö lainkaan vai makaako asennossa 35 astetta? Jo ssolenoidit on pimeänä niin näkyykö se sitten jostain arvosta erikseen?

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 708
  • Peukkuja: 8
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #4 : Kesäkuu 20, 2016, 18:17:13 »
P1335 on vakava ajoitusvirhe ja säätö jämähtää. Muutoin antaisi vikakoodia P0011 tai P0012, joiden aikana säätää nokkiaen ajoitusta.

Poissa keijok

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 273
  • Peukkuja: 2
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #5 : Kesäkuu 20, 2016, 21:10:38 »
P1335 on vakava ajoitusvirhe ja säätö jämähtää. Muutoin antaisi vikakoodia P0011 tai P0012, joiden aikana säätää nokkiaen ajoitusta.

Ok, kiitos. Eli korjauksena pielavetinen ECU tai nokkien vaihto?

Poissa keijok

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 273
  • Peukkuja: 2
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #6 : Kesäkuu 20, 2016, 22:04:12 »
Nyt on koodit nollattu. Oli historiassa muutaman sadan km välein koodin P1335 haihtuminen, ei yhtään ilmestymistä. Molempien nokkien arvo virta päällä 35 ja käynnissä ollessa molempien säätö aktiivinen ja arvo muuttuilee johdonmukaisesti kaasua painellessa. Muutaman minuutin paikallaan kaasuttelu ei tuonut vikaa takaisin.

Miten tästä jatkaa? Mun tuurilla kun leimalle vie niin vika on taas muistissa vaikkei autossa vikaa olekaan. Aaapuuuva.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 708
  • Peukkuja: 8
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #7 : Kesäkuu 20, 2016, 22:19:19 »
Hanaa vaan ja toivotaan, että tuo mystinen P1335 on historiaa. Saat muuten korjausliikkeestä OBD-todistuksen, jos sitten olisi helpompi mennä seuraavaan katsastukseen :-).

Poissa peltsi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 44
  • Peukkuja: 1
  • C5 V6 -05
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #8 : Kesäkuu 19, 2017, 15:50:21 »
Olipa myös tuollainen vika. Eräällä sitikkakorjaamolla annettiin tuomio, että syynä on kylmäkäynnistyksen ensi hetket, mikä laukaisee vian päälle. Ei kannata korjata.
Itse kuittailin sen pois elm327:lla auton käydessä tyhjäkäyntiä ja sieltä se tuli aina takaisin viimeistään muutaman minuutin sisällä.

Sainpa auton analysointiohjelmistolla tutkittavaksi muuta vikaa varten, ja samalla päätin kurkata mitä nokille kuuluu. Etummainen nokka tosiaan oli inactive tilassa ja lukema aivan tasan 35. Takanokkakin oli inactive tilassa, mutta lukema vaihteli hieman koko ajan ja kaasutettaessa vielä enemmän.
Ihmettelin tuota tasalukemaa ja päätin antaa mahdollisuuden ja tilasin 22 EUR nokan asentotunnistimen.
Eikun vaihtoon ja kas :kummatkin nokat taas aktiivisia ja kuminauhamainen vetelyys pois alakierroksilta  :) :) :)

Paikalla plagu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 9
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #9 : Kesäkuu 19, 2017, 16:42:13 »
Kylmäkäynnistyksellä ole mitään tekoa asian kanssa,
Hyvä tuuri kun ollut vain asentotunnistin sökö ikävämmässä tapauksessa ongelma on siinä että nokassa oleva "tuntolevy" pääsee pyörähtämään akselillaan (on vain lämpösovitteella), yli ~3,5asteen poikkeama laukaisee koodin ja ottaa säädön pois päältä. Korjauksena sakarahelvetin kääntö oikeaan asentoon ja lukitseminen esim tigillä. Tai uudet nokat.  Ja huonoimpana korjauksena kyseisen vikakoodin deletointi ohjaimesta. (Tähän kirjoitin patongin puolelle ohjeetkin.

Tässä vielä referenssi kuva toisesta nokasta:

http://www.sportpug.com/foorumi/peugeot-moottori-ja-voimansiirto/25419-es9a-xfv-3-0-v6-gurut
Peugeot 407 coupe 2.7hdi
Peugeot 508sw 2.0hdi allure
Peugeot 807
Citroen 11B

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 525
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #10 : Kesäkuu 26, 2017, 11:20:53 »
Suosittelen lämpimästi käyttämään öljynvaihtojen yhteydessä Fortea tai jotain muuta moottorin öljytilan pesuainetta. Niitä nokkia, kun ohjataan öljynpaineella ja mikäli ne kanavat ja solenoidit on kauhean törttyneet, niin voisi olla siinäkin vika.

Siellä kopan sisällä voi näyttää hyvinkin tältä ja tähän oli jo parit pesut tehty ja kauhee töhnä tuli pihalle:

C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 409
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #11 : Kesäkuu 26, 2017, 16:21:36 »
Käyttäkää mobilin öljyä niin motit näyttää juurikin tuollasilla karstakasoilta...
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #12 : Kesäkuu 26, 2017, 16:31:56 »
Totaliko auttaa? pah... Tiheämmät öljynvaihdot ja laadukkaat öljyt auttavat, merkillä ei ole väliä.
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 409
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #13 : Kesäkuu 26, 2017, 16:58:35 »
Totaliko auttaa? pah... Tiheämmät öljynvaihdot ja laadukkaat öljyt auttavat, merkillä ei ole väliä.
Kyllä tossa vaan on tullut huomattua että vannoutuneiden mobilistien moottorit näyttää tuolta. Monessa muussa on enemmän pesevämpiä aineita joukossa...
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 641
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #14 : Kesäkuu 26, 2017, 17:57:27 »
Jepjep... :-\
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 338
  • Peukkuja: 14
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #15 : Kesäkuu 26, 2017, 23:36:20 »
Muistan kun laitoin moottoripyörän (sen ajan) korkeaviritteiseen ilmajäähykoneeseen Mobilin raskaan kaluston dieselöljyt, niin monet varoittelivat niiden olevan niin peseviä että kaikki moskat lähtee liikenteeseen ja kone tuhoutuu, no ei tuhoutunut (no vaihdelaatikko vähän tuhoutui, mutta sekin johtui siitä että meni kaksi vaihdetta samanaikaisesti päälle).

En usko myöskään että isot öljytalot edes tekee erityisen huonoja öljyjä, mutta öljy"malleissa" on toki paljonkin eroja, eli kaikki öljy ei käy kaikkeen, mutta autovalmistajien öljymerkki/mallimerkintä-ilmoitukset on osaltaan myös mainontaa, eikä aina kerro paremmuudesta, vähän sama kuin tietyn rengasmallin suositukset ohjekirjassa. Noita öljyjäkin kuitenkin aina välillä autolehdet testaakin ja usein tekevät erilaisia "Sludge, Varnish, Clogging" testejäkin. Nykykoneissa on muutenkin väliä muillakin kuin voiteluominaisuuksissa, ja tuon likaantumisen suhteen lienee ongelmallisimpia Sitikalla pikku HDI, eli ehkä pudottaisin sellaisessa vaihtoväliäkin jos vielä hankalat ajorutiinit (ehkä THP:kin?)

Itse huomasin että C5 Mk1 ES9J4s:n nostajien käynnistysrapinat hävisi 0W...40 öljyillä, ne oli sattumoisin Shellin, mutta olisi voinut hävitä Mobilillakin tai millä nimellä vaan, ehkä muilla viskositeettiarvoillakin?

(Mutta öljykeskustelu on yhtä loputon suo kuin oikea tulppamerkki (minulla oli moottoripyörässa vuosia "Volvo"-merkkiset sytytystulpat ja toimi hyvin) tai se ainoa oikea rengasvalmistaja)

Tuo on ikävä ettei noissa asentoanturin levyissä ja akselissa ole mitään indikaattoria oikeasta asennosta?

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 718
  • Peukkuja: 10
  • C5II 3.0l V6 Exclusive 2005 Megane 1.9dci 2008
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #16 : Kesäkuu 27, 2017, 07:28:33 »
Kylmäkäynnistyksellä ole mitään tekoa asian kanssa,
Hyvä tuuri kun ollut vain asentotunnistin sökö ikävämmässä tapauksessa ongelma on siinä että nokassa oleva "tuntolevy" pääsee pyörähtämään akselillaan (on vain lämpösovitteella), yli ~3,5asteen poikkeama laukaisee koodin ja ottaa säädön pois päältä. Korjauksena sakarahelvetin kääntö oikeaan asentoon ja lukitseminen esim tigillä.
Tässä vielä referenssi kuva toisesta nokasta:

http://www.sportpug.com/foorumi/peugeot-moottori-ja-voimansiirto/25419-es9a-xfv-3-0-v6-gurut

Saapiko tuon asentolevyn helposti näkösälle? Voisi tulevaisuuden varalle vetäistä piirtopuikolla kohdistusmerkit niin olisi mahdollisen ongelman ilmetessä helppoa asemoida sakarahelvetti oikein.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 237
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #17 : Kesäkuu 27, 2017, 11:05:00 »
Käyttäkää mobilin öljyä niin motit näyttää juurikin tuollasilla karstakasoilta...

Tutulla meni V8 Audista mylly vaihtoon, kun oli moottori täynnä mustaa tervamaista mönjää. Vaihtomoottori tuli halvemmaksi.
Yhtälö oli longlife öljyt + lyhyttä nurkka-ajoa.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa peltsi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 44
  • Peukkuja: 1
  • C5 V6 -05
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #18 : Toukokuu 11, 2018, 09:38:38 »
Velipoika vetäisi tähän McGyverit: ylimääräisestä venttiilikopasta sahattiin pois osa nurkkaa, mistä sakaraelukkaan pääsee käsiksi nokkien ollessa paikoillaan ja moottorin ollessa toimintakuntoinen. Sitten parin tunnin kärsivällinen tuunaus sakaraelukan asennon säädössä vähän kerrallaan leksiasta asentokulmaa lukien. Voila!
Öljyäkään ei roiskunut pitkin poikin tyhjäkäynnillä, oli yllättävän siisti homma. Lopuksi elukan niittaus ikuiseksi ja ehjän kopan asentaminen takaisin.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 708
  • Peukkuja: 8
Vs: C5II V6 Vikakoodi P1335?
« Vastaus #19 : Toukokuu 11, 2018, 20:47:32 »
Sitten parin tunnin kärsivällinen tuunaus sakaraelukan asennon säädössä vähän kerrallaan leksiasta asentokulmaa lukien. Voila!
 Lopuksi elukan niittaus ikuiseksi ja ehjän kopan asentaminen takaisin.

Hieno juttu, loistava tuninki. Onko kopasta kuvia ja miten väänsitte kohdilleen? Millä niittasitte, vai hitsasitteko sakaran kiinni? Etummainen vai takimmainen nokka-akseli?