Kirjoittaja Aihe: Xantia - Ohjausventtiilin vaihto / tiivisteen vaihto  (Luettu 3096 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa markop

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Peukkuja: 0
Xantia - Ohjausventtiilin vaihto / tiivisteen vaihto
« : Maaliskuu 21, 2016, 11:41:53 »
Xantia (-98, 2.0) vuotaa hydrauliöljyä luultavasti ohjausventtiilistä (äkkiseltään näytti, että vuoto saattaapi olla siinä kohtaa, mistä ratilta tuleva tanko menee).

Kuinka työläs operaatio tuon vaihto on? Saako osan irti yläkautta (ei näytä olevan ihan helpoimmassa mahdollisessa paikassa, mutta varmaan vähintään yhtä hankalalta näyttää alakautta).

Sitrosella näyttäis olevan käytetyn osan hinta 200e. Myös tiivistesarjaa on myynnissä, mutta sihen projektiin en viitsi lähteä (on juttujen perusteella vaikuttanut liian hankalalta).

Yhden jutun muistan lukeneeni, jossa taidettiin puhua vain jonkun yhden stefan vaihtamisesta ja se ei tainnut olla iso operaatio. Sellainen voisi olla harkinnan arvoinen vaihtoehto - vai? Onko jollain tästä kokemusta?

Onko jotain erityistä huomioitavaa?

Poissa kka

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 155
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia break 1.8-00,306 gti-00,307 hb-07,505-88
Vs: Xantia - Ohjausventtiilin vaihto / tiivisteen vaihto
« Vastaus #1 : Maaliskuu 22, 2016, 07:56:38 »
Omaan td xantiaan vaihdoin joskus sen pelkän ulommaisen stefan,vuoto loppui ja pelasi useamman vuoden ja toimii varmaan vieläkin.Kahdessa xantiassa vuoto on johtunut löystyneestä ohjaustehostimen paineputkesta,kannattaa ne katsoa ensin,on kyllä aika ahdas paikka.

Poissa markop

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Peukkuja: 0
Vs: Xantia - Ohjausventtiilin vaihto / tiivisteen vaihto
« Vastaus #2 : Maaliskuu 22, 2016, 08:04:42 »
Omaan td xantiaan vaihdoin joskus sen pelkän ulommaisen stefan,vuoto loppui ja pelasi useamman vuoden ja toimii varmaan vieläkin.Kahdessa xantiassa vuoto on johtunut löystyneestä ohjaustehostimen paineputkesta,kannattaa ne katsoa ensin,on kyllä aika ahdas paikka.

Mistä ostit sen tiivisteen?

Saitko homman hoidettua yläkautta, vai pitikö maata auton alla? On nääs alta katsottuna sen verran tympeässä paikassa se mötikkä, että jos auton alle pitäisi mennä tuota tekemään, niin täytyis varmaan kehitellä joku ramppisysteemi...

Poissa kka

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 155
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia break 1.8-00,306 gti-00,307 hb-07,505-88
Vs: Xantia - Ohjausventtiilin vaihto / tiivisteen vaihto
« Vastaus #3 : Maaliskuu 23, 2016, 19:26:20 »
Muistaakseni purin sen mötikän kokonaan irti ennen vaihtoa,ahdasta kyllä oli.luulisin että pystyy yläkautta vaihtamaan.Stefoja saa ainakin ktamotorsilta p.0407176789,maksaa alle kympin.

Poissa markop

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Peukkuja: 0
Vs: Xantia - Ohjausventtiilin vaihto / tiivisteen vaihto
« Vastaus #4 : Heinäkuu 27, 2016, 12:25:33 »
Miten se rattiakselin alapäässä oleva nivel lähtee irti siitä ohjausventtiilistä?

Olen irroittanut jo yhtä vaille kaikki hydeputket siitä sekä itse venttiilin kiinnityspultit sekä tietty siinä rattinivelessä olevan pultin, mutten ole keksinyt, millä logiikalla sen nivelen saa siitä helpoiten irti.

Poissa Masa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: Xantia - Ohjausventtiilin vaihto / tiivisteen vaihto
« Vastaus #5 : Heinäkuu 28, 2016, 10:05:07 »
Miten se rattiakselin alapäässä oleva nivel lähtee irti siitä ohjausventtiilistä?

Olen irroittanut jo yhtä vaille kaikki hydeputket siitä sekä itse venttiilin kiinnityspultit sekä tietty siinä rattinivelessä olevan pultin, mutten ole keksinyt, millä logiikalla sen nivelen saa siitä helpoiten irti.

Pura kuljettajan jalkatilasta verhoilu pois, niin saat rattiakselin näkyviin. Siellä on yksi pultti, joka pitää irrottaa. Sen jälkeen pääsee akseli ja nivel liikkumaan ylöspäin.