Kirjoittaja Aihe: DS3 facelift 2016  (Luettu 4515 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa BX19GT

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 63
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 1.6 THP Confort auto
DS3 facelift 2016
« : Tammikuu 31, 2016, 20:21:24 »
http://www.carmagazine.co.uk/car-news/first-official-pictures/citroen/new-not-a-citroen-ds3-and-ds3-cabrio-revealed-for-2016/

Siinä se taitaa olla meikäläisen seuraava peli. Nykyinen C5 III on maailman paras auto - silloin kun se toimii. Ja viiden vuoden ikäinen Citroën ei näköjään kovin montaa huoletonta viikkoa vuodessa näe, ikävästi alkaa erinäiset kalliit erikoisosat hajoamaan kun takuu umpeutuu. Viimeisimpänä murheena hylätty-leima katsastuksessa, kolme obd-vikakoodia joita on nyt kuukausi aikaa maksaa ehjäksi. Uuteen vitoseen ei ole varaa enkä niin isoa autoa tarvitsekkaan, lisäksi kiinnostaa halvemmat huollot ja vakuutukset. Vakavasti olen harkinnut myös uutta Meganea, 308:aa ja Golffia, mutta onneksi tuo DS3:n kasvojenkohotus on sellainen jonka kelpuutan. Cabrio kiinnosti siihen asti kun näin kuvan peräluukun koosta, eihän sinne saa tungettua edes matkalaukkua sisään :o Uuden perheenjäsenen olen jo rakentanut Citroën.fr:n DS-konfiguraattorilla, nyt vain toivotaan että Veho päättää tuoda maahan tarpeeksi laajan malliston.
Hyvin kelluu;)

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 639
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: DS3 facelift 2016
« Vastaus #1 : Tammikuu 31, 2016, 22:58:11 »
Et kai sitten jatka bemarin THP:llä josta oletan vikakoodit olleen peräisin?  :)

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 529
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: DS3 facelift 2016
« Vastaus #2 : Helmikuu 01, 2016, 06:29:01 »
Uusimmat THP kuulemma toimivat, niissä on PSA:n itse modifioima jakopää. Näitä moottoreita ovat ainakin; 165, 208 ja 270 hevosvoimaiset.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa BX19GT

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 63
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 1.6 THP Confort auto
Vs: DS3 facelift 2016
« Vastaus #3 : Helmikuu 01, 2016, 09:52:00 »
THP156 se on, ensimmäinen ja viimeinen BMW-moottori minulle. Näen jo painajaisia jakopään remontista ja riitelystä Vehon kanssa siitä kuinka paljon (jos yhtään) tulevat vastaan kustannuksissa. Luulisi ettei PSA sentään tarkoituksella tee alle satatonnia kestäviä moottoreita. Kun vaan nyt saisi tämän katsastuksesta läpi ja pääsisin eroon, pitäiskö sitä kuitenkin Toyota-kaupoille suunnata.
Hyvin kelluu;)

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 529
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: DS3 facelift 2016
« Vastaus #4 : Helmikuu 01, 2016, 10:42:33 »
Kaikista parasta olisi jos "ranskalaisen p*skan" jälkeen kävisi seuraavaksi ostamassa sen BMW:n.
Olisi melkein ironian huippuhetki. :D

Jos vika on BMW:n suunnittelemassa moottorissa, niin mielestäni olisi oikeus ja kohtuus kun sen moottorin viat ovat suunnitteluvikoja, ei valmistusvikoja, että asiasta itkettäisi BMW-palstalla mutta milloinkas tämä maailma on oikeudenmukainen...
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 018
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: DS3 facelift 2016
« Vastaus #5 : Helmikuu 01, 2016, 11:14:30 »
BMW tahallaan suunnitellut venyvän jakoketjun ;D saattaa tietysti olla jotain osaa sen tekijässäkin....

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 529
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: DS3 facelift 2016
« Vastaus #6 : Helmikuu 01, 2016, 13:17:16 »
Suunnittelija vastaa mitoituksesta. Nuo jakopäät alkoivat kestää vasta kun PSA suunnitteli sen uusiksi. Aluksi ei PSA saanut tehdä mitoitus yms. muutoksia vasta kun BMW "vapautti patentit PSA:lle".

Nämä uudet toimivat jakopäät ovat siis PSA:n suunnittelemia.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Paikalla olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 338
  • Peukkuja: 14
Vs: DS3 facelift 2016
« Vastaus #7 : Helmikuu 01, 2016, 15:50:28 »
Volakkarilla kai joskus todettiin että (osa)syynä oli jakoketjun valmistajan tapa tehdä reikiä liian pitkään samalla meistillä, kulunut työkalu teki karkeaa jälkeä ja ketju venyi?

Taitaa olla totta kehityksen siirtyminen PSA leiriin, mutta tuskin patentilla suojattu ainakaan koko konetta, mallisuojaa ja lisenssiä ehkä pikemminkin? 2013 taisi olla jo juttua että PSA kehittää ja käyttää vielä kyseistä konetekniikkaa:
http://ae-plus.com/news/psa-will-keep-using-the-prince-engine-family

Benari totesi että "Prince" is dead...
http://www.motoringfile.com/2013/09/05/minis-prince-engine-is-dead-enter-the-b37-b48/

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 529
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: DS3 facelift 2016
« Vastaus #8 : Helmikuu 01, 2016, 16:37:33 »
PSA:lla ei ollut jakopäässä valmistusvirhettä. Se oli tehty ihan juuri niin kuin piti.
Onneksi yhteistyö on nyt kuopattu Bemarin kanssa ja toivottavasti eivät koskaan uudelleen sitä aloita.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 633
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: DS3 facelift 2016
« Vastaus #9 : Helmikuu 01, 2016, 18:08:40 »
Bemarilla hieno juttu se diisselin jakoketjuhomma - ketju venyy jo reilut 100tkm ajetussa koneessa syöden rattaat rikki. Kampiakselin ratas on koneistettu suoraan kampiakseliin, joten korjaus ei ole ihan simppeli homma.  ;D

Ja Toyotan 2.0 ja 2.2 diisselit on kanssa hienoja koneita. Suunnitteluvirheestä johtuen kansi / tiiviste kestää vain 150tkm johtaen usean tuhannen euron koneremonttiin, koko kansi menee useimmiten uusiksi.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 018
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: DS3 facelift 2016
« Vastaus #10 : Helmikuu 01, 2016, 18:31:57 »
Se on toi nykyinen moottoriteknologia kun pitää yrittää tehdä liian hienoa vaikka ei osaa ;D

Mallia vois ottaa koneista jotka oikeasti pitää tehdä toimiviksi ja luotettaviksi, D-motor, uusinta Eurooppalaista lentomoottoriteknologiaa, sivuventtiili bokseri, ei pauku jakoketjut kun on ratasveto jakopäässä eikä ole yhtään ylimääräisiä hajoavia osia.....
http://www.d-motor.eu/nl/installations-5.htm

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 167
  • Peukkuja: 9
Vs: DS3 facelift 2016
« Vastaus #11 : Helmikuu 02, 2016, 00:04:10 »
Onhan noita ollu autoissa entivanhaan, hajonnu on nekin fiiberipyörät kuluivat hampaat katos.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 018
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: DS3 facelift 2016
« Vastaus #12 : Helmikuu 02, 2016, 11:20:31 »
Onhan noita ollu autoissa entivanhaan, hajonnu on nekin fiiberipyörät kuluivat hampaat katos.

Olikos nekin BMW:n suunnittelemia  ;D

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 167
  • Peukkuja: 9
Vs: DS3 facelift 2016
« Vastaus #13 : Helmikuu 02, 2016, 18:33:01 »
En tiä vaik olis valmetin tai zetorin
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: DS3 facelift 2016
« Vastaus #14 : Helmikuu 03, 2016, 00:10:07 »
Fordin V6, kamun Ford  17M:ssä, siinä oli jotkut pakelliitti tms rattaat jakoketjun sijaan.Hieno peli oli se.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 529
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: DS3 facelift 2016
« Vastaus #15 : Helmikuu 25, 2016, 14:13:11 »
DS3:n uusi sisusta on mahtavan näköinen.

Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.