Kirjoittaja Aihe: Letkulämmitin pumpulla  (Luettu 5099 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mortti

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 2
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #25 : Tammikuu 29, 2018, 09:44:49 »
2Hyvin on toiminut ja mukavasti lämmittää. Mukava ilman webastoa kun heti saa haaleata ilmaa lämppäristä. Lämppärin sähkövastus pitäisi silti viritellä toimintaan.

Mitenkähän tuo virittely toimii. Tuossa alempana kyselin tuon sähkövastuksen releen sijaintia, mutta kukaan ei tunnu tietävän. Ja onkohan noissa kolmoskopan kaksilitraisissa tiiseleissä tuota vastusta. Korjaamostakaan ei kuulemma saa l-laitteen räjäytyskuvaa antaa, että pääsis tutkimaan, onko vastusta vai ei.

Paikalla Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 781
  • Peukkuja: 13
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #26 : Tammikuu 29, 2018, 10:22:23 »
Kolmoskoppaisesta en tiedä, mutta räjäytyskuvia, myös yksilökohtaisia, näkee ilmaiseksi Servicestä: service.citroen.com
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa mortti

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 2
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #27 : Tammikuu 29, 2018, 14:56:40 »
Toksia, tuonne täytynee ensin kirjautua, ja ranska on kyllä mulle hepreaa.

Paikalla Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 781
  • Peukkuja: 13
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #28 : Tammikuu 29, 2018, 15:18:36 »
On siellä suomikin, mutta välillä sekin on aikamoista hepreaa :D
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa Eeska91

  • Ajoneuvoasentaja/Levyseppähitsaaja
  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 277
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #29 : Tammikuu 29, 2018, 17:57:35 »
Toksia, tuonne täytynee ensin kirjautua, ja ranska on kyllä mulle hepreaa.

Englanti on kans hyvä tuolla jos on yhtään tietotaitoa osien nimistä ja suurinpiirtein tietää mistä löytyy mikäkin.
Citroen C5 2009 2L HDi 136 perhevankkuri
Citroen Xsara Break 1.9TD & Volvo S40 "soon to B show car"


Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 283
  • Peukkuja: 13
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #30 : Tammikuu 29, 2018, 20:04:56 »
Sivun oikeassa alalaidassa on kielivalinta ja tosiaan "Suomi" löytyy mutta aakkosten kohdasta F, ennen ranskaa, mutta kielen taso on oikein huonoa konekäännöstä: eka hauskuus tulee vastaan heti etusivulla: linkki mistä pääsisi rekisteröitymään sivuille käyttäjäksi on käännetty "merkintä"...

Englannille siis myös vahva suositus.

Joskus oli myös jotain rajoituksia millä tavoin eri maista sai rekisteröityä, eli jos yksityinen ei kelpaa, pitää valita autoalan ammattilainen, yksityinen.

Poissa mortti

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 2
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #31 : Tammikuu 29, 2018, 21:54:13 »
Kiitoksia pöljän opettamisesta. Täytyy huomenna ajan kanssa paneutua asiaan.

Poissa INikki

  • C5 HDI
  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 291
  • Peukkuja: 1
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #32 : Tammikuu 30, 2018, 00:05:19 »
Tuossa kuvassa BCP3


Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 892
  • Peukkuja: 7
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #33 : Helmikuu 01, 2018, 20:48:55 »
Onks laadukkaita pumpullisia letkulämppäreitä defan piuhoilla?

Mulla on defan säteilylämmitin öljypohjan kyljessä ja haaroituspistorasia kabiiniin. Säteilylämmitin ei ole ikinä auttanut yhtään mitään enkä ole jaksanut koko paskaa edes laittaa tolppaan kiinni moneen vuoteen.

Mutta nyt keksin, että tuosta haaroittimestahan lähtee defan liittimellä johto sille säteilylämmittimelle. Jospa heittäisinkin sillä vesilintua, niin saisin pumpullisen letkulämppärin kiinni siihen olemassa olevaan haaroitukseen suoraan. Mutta tarttis löytää sellainen, jossa on defan pistoke ja joka olisi muutenkin hyvä.

Paikalla Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 781
  • Peukkuja: 13
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #34 : Helmikuu 01, 2018, 21:57:51 »
Timco on Defan liittimellä.
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 534
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #35 : Helmikuu 02, 2018, 09:31:00 »
TT-thermo kld1000:lle suositukset kolmelta talvelta. Eka kyykkäsi heti mutta jälkimmäinen on toiminut hyvin ja on erittäin tehokas. Defan liitin.  Biltemasta löytyy myös lämmittimiä ja sieltä saa myös edullisesti letkunmutkia ja liittimiä.
Peugeot 607 2.2 HDi A '05

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 136
  • Peukkuja: 9
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #36 : Helmikuu 02, 2018, 09:43:23 »
Toi on pöpö puhetta ettei toi säteilijä toimi kyllä se lämmittää tosin voi tarvia pidemmän ajan lämmittää ainakin omassa toimii ja on apua, mutta onhan tollanen pumpullinen todella hieno.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Paikalla Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 781
  • Peukkuja: 13
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #37 : Helmikuu 02, 2018, 10:51:48 »
Tuli tilattu 1.6 16V bensanelkkuun Defan 550W letkulämmitin ilman pumppua. Jos tuota aikaa käyttää tuollaisenaan, niin ilmeisesti oikea paikka on alavesiletkussa lähellä moottoria?
Hölmöltä tuntuu laittaa siihen kun on vain 16mm liitännät...
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Paikalla jkaija

  • Administrator
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 359
  • Peukkuja: 19
  • Sukupuoli: Mies
  • C6
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #38 : Helmikuu 02, 2018, 11:12:35 »
Tuli tilattu 1.6 16V bensanelkkuun Defan 550W letkulämmitin ilman pumppua. Jos tuota aikaa käyttää tuollaisenaan, niin ilmeisesti oikea paikka on alavesiletkussa lähellä moottoria?
Hölmöltä tuntuu laittaa siihen kun on vain 16mm liitännät...
Ja muutenki huono paikka, jos termari on kiinni niin vesi ei kierrä jos todella meinasit syylärin alavesiletkua.


Lähetetty minun Nokia 8 laitteesta Tapatalkilla

C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

Paikalla Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 781
  • Peukkuja: 13
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #39 : Helmikuu 02, 2018, 11:23:24 »
Tuli tilattu 1.6 16V bensanelkkuun Defan 550W letkulämmitin ilman pumppua. Jos tuota aikaa käyttää tuollaisenaan, niin ilmeisesti oikea paikka on alavesiletkussa lähellä moottoria?
Hölmöltä tuntuu laittaa siihen kun on vain 16mm liitännät...
Ja muutenki huono paikka, jos termari on kiinni niin vesi ei kierrä jos todella meinasit syylärin alavesiletkua.
No niinpä, mutta tuollaisen muistan jostain lukeneeni. Saattoi jopa olla sen Defan ohje. Kierto jää lämpötilaerojen varaan kun pumppua ei kerran ole.
Onkohan tuosta edes mitään iloa ilman pumppua ja onko jollain jotain parempaa paikkaa mielessä jos ilman pumppua asentaa?

2.2Hdi femmaan laitoin pumpullisen EGR:n ja vesipumpun väliin ja siinä pelittää hyvin.
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Paikalla jkaija

  • Administrator
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 359
  • Peukkuja: 19
  • Sukupuoli: Mies
  • C6
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #40 : Helmikuu 02, 2018, 11:35:32 »
Tuli tilattu 1.6 16V bensanelkkuun Defan 550W letkulämmitin ilman pumppua. Jos tuota aikaa käyttää tuollaisenaan, niin ilmeisesti oikea paikka on alavesiletkussa lähellä moottoria?
Hölmöltä tuntuu laittaa siihen kun on vain 16mm liitännät...
Ja muutenki huono paikka, jos termari on kiinni niin vesi ei kierrä jos todella meinasit syylärin alavesiletkua.
No niinpä, mutta tuollaisen muistan jostain lukeneeni. Saattoi jopa olla sen Defan ohje. Kierto jää lämpötilaerojen varaan kun pumppua ei kerran ole.
Onkohan tuosta edes mitään iloa ilman pumppua ja onko jollain jotain parempaa paikkaa mielessä jos ilman pumppua asentaa?

2.2Hdi femmaan laitoin pumpullisen EGR:n ja vesipumpun väliin ja siinä pelittää hyvin.
Mut jos termostaatti on kiinni niin ei kyllä ole kiertoa vaikka pumpun laitat. Eli alavesiletku ei ole oikea asennuspaikka.

Lähetetty minun Nokia 8 laitteesta Tapatalkilla

C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

Paikalla Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 781
  • Peukkuja: 13
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #41 : Helmikuu 02, 2018, 11:44:57 »
Mut jos termostaatti on kiinni niin ei kyllä ole kiertoa vaikka pumpun laitat. Eli alavesiletku ei ole oikea asennuspaikka.
Sitähän itsekin epäilin, mutta kun siihen neuvotaan asennettavaksi. Parempia ehdotuksia saa toki esittää.
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Paikalla jkaija

  • Administrator
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 359
  • Peukkuja: 19
  • Sukupuoli: Mies
  • C6
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #42 : Helmikuu 02, 2018, 11:49:22 »
Onko kyseessä automaattilaatikolla varustettu jos on vois laatikon lauhduttimen letkuun laittaa tai jos olisi moottoriöljyn lauhdutin niin siihen sitten, muuten joutuu pumpun kanssa laittaa lämmityslaitteen letkuun. Itsellä ei ole tietoa kyseisen auton letkutuksesta niin en näkemättä voi muuta ehdottaa.

Lähetetty minun Nokia 8 laitteesta Tapatalkilla

C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

Poissa kampiveivi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Peukkuja: 0
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #43 : Helmikuu 02, 2018, 12:08:14 »
Letkulämmittimiä ilman pumppua on alavesiletkuihin kiinnitetty paljon, asennuksessa kannattaa olla vaan tarkkana että lämmennyt neste nousee sinne moottoriin eikä jäähdyttäjään. Perinteisissä termostaateissa on myös sellainen pieni venttiili joka päästää hieman nestettä läpi ja siten  auttaa lämmenneen nesteen kiertämistä mottorissa. Jos taasen on sähköinen termostaatti niin voi olla toinen juttu, ehkä joku paremmin  tietää onko samallainen venttiili näissäkin? 
Lisätäänpä vielä että pumpullista ei ehkä kannata siihen alavesiletkuun kiinnittää juurikin siitä syystä että se termostaatti estää nesteen kiertoa liikaa. Ilman pumppua voi taas olla hankala saada sitä nestettä kiertämään oikealla tavalla moottorissa jos sitä koittaa johonkin muuhun kuin alavesiletkuun kiinnittää.  Ilman pumppua nestekierto toimii ns vapaakierron periaatteella, lämmin nousee ylös ja kylmä painuu alas, eli lämmitin pitää mielellään saada alas ja lämmenneen nesteen pitää päästä nousemaan ylöspäin että se menee moottoriin eikä mene väärään paikkaan tai jää johonkin letkun mutkaan. Joissakin autoissa tämä voi olla haasteellista toteuttaa kunnolla jopa   siihen alavesiletkuun.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2018, 12:28:15 kirjoittanut kampiveivi »