Kirjoittaja Aihe: C5 III Akun vaihto  (Luettu 14563 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 606
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #50 : Tammikuu 25, 2016, 08:42:30 »
Kokeilin muuten laittaa maa-mutteriin kiinni ja kas? C-Tekki alkoi vilkuttaan vikavaloa kun kytkin virrat?!?! Edestäpäin katsottuna oikeassa reunassa olevaan maa-mutteriin (näin oletan).

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 617
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #51 : Tammikuu 25, 2016, 10:04:42 »
No mulla on nuo Ctekin narut plussa suoraan akkukengässä olevassa mutterissa ja miinus kuskin puoleisessa siivessä, yläreunassa, sulakekotelon etunurkan kohdalta löytyvän mutterin alla ja hyvin toimii. Tuon mutterin alla oli jo valmiiksi jokin muukin musta johto, joten maadoitus lienee ihan oikea :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #52 : Huhtikuu 07, 2016, 18:42:02 »
Se olis sitten reilut kaksivuotias Bosch ns. paskana. Ecomoodi iski peliin Lexialla resetoinnin ja akkulaturilla täyteen latauksen jälkeen pari päivää myöhemmin ja nyt sain viimein aikaiseksi käydä Motonetillä akkutestissä. Tuomiona että akku alkaa olla entinen. Olispa älynnyt mennä 3kk aiemmin niin olisi ollut vielä takuu voimassa.

Olisko tuo Exide EA770 nyt se hyvä vaihtoehto, hinta olisi ainakin vielä jotenkin järkevä?

EDIT: Exiden 70Ah AGM olisi 150€ vs. tuo tavallinen 77Ah 125€. Kumpi vai kampi?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2016, 19:04:15 kirjoittanut CelaVii5 »

Poissa kurtsi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 523
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #53 : Huhtikuu 07, 2016, 19:13:22 »
Tiedä kumpi oikeasti parempi toista.
Omaan Citroeniin tammikuun kunnon pakkasilla ostin tuon Exiden  EA770 120 eurolla ja toistaiseksi olen ollut siihen akkuna tyytyväinen.
Parin vuoden päästä vasta pystyy sanomaan oliko susi jo syntyessään.
Akkuliikkeessä heittivät samaan rahaan vanhan pois ja uuden tilalle.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2016, 20:29:57 kirjoittanut kurtsi »
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 241
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #54 : Huhtikuu 07, 2016, 21:25:33 »
Itsellä tuo EA722 kun sattui olemaan nuo isommat silloin loppu kun vaihdoin. Ajattelin senkin riittävän ja toistaiseksi on hyvin pelannut, kovillakaan pakkasilla ei ollut ongelmaa sähköisen takaluukunkaan kanssa, se kun lakkaa myös ekomoodissa toimimasta.

Poissa Bordeaux

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 235
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #55 : Marraskuu 09, 2016, 10:21:34 »
Onkohan tuohon eco modeen jotain lääkettä olemassa?

Mulla on tuota pukannut viime keväästä alkaen. Akkutesti kertoi, että akku ei ota varausta kunnolla. Latailin plussan ja rungon välistä, ei auttanut. Akku vaihdettu uuteen (Varta 77Ah) ja koodattiin akkuliikkeessä. Eco mode on vaan jatkuvasti päällä edelleen.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 606
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #56 : Marraskuu 09, 2016, 13:21:19 »
Kyselen ehkä tyhmiä? Auttaisiko akkuvahdin vaihtaminen?

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #57 : Marraskuu 09, 2016, 19:00:15 »
Mulla auttoi Exiden AGM-akku viime talvena. Eco-moodia ei ole näkynyt, paitsi nyt muutaman kerran kun olen tuota webastoa käyttänyt hieman esilämmitykseen (pelkkä moottori). Sangen herkästi siis menee eco-moodiin, mutta tokeni kun olin pari päivää käyttämättä esilämmitystä. Tämä siis 2x25km päiväajoilla.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 606
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #58 : Marraskuu 09, 2016, 19:11:14 »
Minulla vm 2011 C5 ja ei kyllä eco-modea näkynyt ja ajan päivisin 2 x 20 km ja siihen päälle lyhyempää ajoa. Akun vaihdoin viime syksynä.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #59 : Joulukuu 02, 2016, 20:05:13 »
Näkyy olevan tosi herkkä "ylimääräisille" sähkölaitteille tuo auton äly economy moden suhteen. Ihmettelin kun tässä syksyllä oli taajaan economy mode päällä, mutta muistin sitten että mullahan oli sekä kännylaturi kiinni takapenkin pistokkeessa että obd2-bluetooth-palikka pistokkeessaan jatkuvasti. Otin nuo irti ja sen jälkeen ei ole ollut economy mode -tilassa enää auto. Luulisi ettei nuo paljoa virtaa vie, mutta näköjään riittävästi jotta heittää suojatilat päälle.

Poissa mrc5hdi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 44
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #60 : Joulukuu 08, 2016, 14:42:36 »
Onkohan joku ottanut muistiin suoraa valikkopolkua, millä pääsee akun vaihdosta kertomaan autolle. Ei riitä enää kärsivällisyys istua koneen kanssa autossa.
Huolto oli kyllä ihan yhtä kädetön, ei löytänyt sekään..

Lähetetty minun Lenovo TAB 2 A10-70F laitteesta Tapatalkilla


Poissa Citrung

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 226
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #61 : Joulukuu 12, 2016, 20:50:31 »
Paikallinen sitikkapaja sanoi, että ei voi autolle akun vaihdosta kertoa (ainakaan bensavehkeessä). Samaa sanoi akkuliike!
Citroen C5 2.0 AT Tourer 2009

Poissa C5_farkku_SX

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 14
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #62 : Joulukuu 13, 2016, 08:32:53 »
 Omassa ( C5 III, 2.0 bensa, Exclusive, 2009) alkoi Economy Mode näkyä jatkuvasti näytössä. Motonetin mittausnurkassa akun mittaus ja tulos akku ok, mutta kaipaa latausta. Ladattu riittävästi +-navan ja rungon kautta, autossa myös Defan yllöpitolaturi, joka käytössä. Päivän seisominen 10 asteen pakkasessa, ja eipä käynnisty. Kaapleiden kanssa paikalle, nokkapellin avausvipu jäässä (todellinen suunnittelun kukkanen), mutta rautalangalla sai tuulihaan sivuun. Rautalanka jätetty paikalleen seuravaa kertaa varten.
 Motonetistä uusi palstalla kehuttu Exide Premium akku kainaloon, auto pihaan ja perinteiseen tapaan akun vaihto, kertomatta mitään kenellekkään. Motonetin kataloogissa kyllä maininta, että autolle kerrottava vaihdosta.
 Nyt lähtee kun palmun alta, eikä Economyä enään näy.

T, Peke
----------
Sakemannit: C200, E220, E250 AMG
Ranskikset: 404, 3 x 504, ID, BX, 4 x Xantia, 4 x C5
Japsit: Monta
Sakemannit: C200, E220, E250 AMG
Ranskikset: 404, 3 x 504, ID, BX, 4 x Xantia, 4 x C5
Japsit: Monta

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 617
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #63 : Joulukuu 13, 2016, 09:21:25 »
Paikallinen sitikkapaja sanoi, että ei voi autolle akun vaihdosta kertoa (ainakaan bensavehkeessä). Samaa sanoi akkuliike!

No niinhän tuota minullekin aikanaan akkuliikkeessä kertoivat, mutta ukko olikin kovin hämmästynyt kun Exiden huoltolaitteellaan sen kuitenkin auton valikoista löysi ja toki pahoitteli sen jälkeen kovasti "ei näissä kyllä ennen..." ::) Tässä tapauksessa tuo oli siinäkin mielessä must, kun akun kapasiteetti kasvoi uuden akun myötä jokusen Ah 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Bordeaux

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 235
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #64 : Joulukuu 15, 2016, 14:15:59 »
Mulla on nyt kuukauden vanha akku (Varta 77Ah) ja auto jäi pihaan tänä aamuna. Jännite oli jotain 11V, nyt 5h latauksen jälkeen 11,8V jolla sai auton jo käyntiin. Latausjännite 14V nyt kun auto on käynnisssä.

Olisiko vinkkejä, miten kotikonsteilla voisi selvittää, tyhjentääkö auto tuon akun?

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 219
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #65 : Joulukuu 15, 2016, 20:25:19 »
Voihan sielä uudessa akussa olla vaikka kenno oikosessa. Mutta itse olen mennyt maavian takia parikin kertaa akkukauppaan, kun moottorin maadoitukset oli pielessä.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa K1mm0

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 40
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #66 : Helmikuu 21, 2018, 08:04:03 »
Oliskohan Lahti - Järvenpää akselilla ketään näppärää kaveria, jolla olisi oikeat vermeet tuon akun vaihdon koodaukseen?

Poissa ace

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 291
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #67 : Helmikuu 21, 2018, 10:15:24 »
Paikallinen sitikkapaja sanoi, että ei voi autolle akun vaihdosta kertoa (ainakaan bensavehkeessä). Samaa sanoi akkuliike!

No niinhän tuota minullekin aikanaan akkuliikkeessä kertoivat, mutta ukko olikin kovin hämmästynyt kun Exiden huoltolaitteellaan sen kuitenkin auton valikoista löysi ja toki pahoitteli sen jälkeen kovasti "ei näissä kyllä ennen..." ::) Tässä tapauksessa tuo oli siinäkin mielessä must, kun akun kapasiteetti kasvoi uuden akun myötä jokusen Ah 8)

Oman auton uusi akku koodattiin myös Exiden huoltolaitteella, mutta ei se laite akun kokoa ollut muuttanut (laitoin alkup. akun tilalle muutamaa Ah:ta pienemmän AGM akun). Diagboxilla piti itse se laittaa. Eli ilmeisesti huoltolaite vain nollasi akkuvahdin.

Poissa Bugsneeze

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 10
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #68 : Maaliskuu 06, 2018, 14:36:20 »
Mitäs muuten tämmönen vuoden 2012 C5 tykkää akun ylläpitolaturista?

Tänään olis tarkoitus asentaa Defan pistoke ja laturi ja myöhemmin keväällä sitten Defa-yhteensopiva letkulämmitin. Asennetaanko + suoraan akkuun ja - sinne maadoituspisteeseen?

Poissa ace

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 291
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 III Akun vaihto
« Vastaus #69 : Maaliskuu 06, 2018, 14:51:09 »
Mitäs muuten tämmönen vuoden 2012 C5 tykkää akun ylläpitolaturista?

Tänään olis tarkoitus asentaa Defan pistoke ja laturi ja myöhemmin keväällä sitten Defa-yhteensopiva letkulämmitin. Asennetaanko + suoraan akkuun ja - sinne maadoituspisteeseen?

Noin olen itse erillisellä Defan älylaturilla ladannut (tai siis akulta tulevaan + kaapeliin olen kytkenyt, kun akku on kontissa) ja noin myös sen kiinteän laturin kytkisin.