Kirjoittaja Aihe: Bensa ZX muunto dieseliksi  (Luettu 3079 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hovilainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 0
Bensa ZX muunto dieseliksi
« : Marraskuu 10, 2015, 06:44:30 »
Laitan piakkoin virheettömään bensa Zx-koppaan (1,8 16v) 1,9 TD-koneen jossa Lucaksen pumppu. Mitenkähän sen pumpun johdot saadaan kytkettyä bensiinikopan johtosarjaan? Onkos jollakulla tietoa. Kaikki muu on suht selvää kun vain saisi pumpun toimimaan. Ehdotuksia kiitollisuudella vastaan mhl.hovila@gmail.com tai vastata voi foorumilla tai sitten voi vaikka soittaa pirauttaakin 040-544 1965. Kiitos jo etukäteen.

Poissa Teme

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 357
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 HDi x 3
Vs: Bensa ZX muunto dieseliksi
« Vastaus #1 : Marraskuu 10, 2015, 16:48:05 »
Periaatteessa pumppu ei vaadi kuin sähköä virta päällä/käydessä pysäytyssolenoidille. Puolalta tms.

Mikäli pumpussa on ajonesto, pura se pois ennen koneen vaintoa.
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

Poissa hovilainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 0
Vs: Bensa ZX muunto dieseliksi
« Vastaus #2 : Marraskuu 10, 2015, 17:10:10 »
Pumpussa ei ole ajonestoa mikä helpottaa tosi paljon. Lucaksen pumpulle menee alkuperäisenä yksi pistoke jossa taitaa olla kolme johtoa. Lisäksi pumpun alle päähän menee yksi erillinen johto. Nämä siis pitäisi saada johdotettua bensavärkin johtosarjaan. Kai tämä olisi aika helppo juttu jos olisi vähän enemmän sählömiehen vikaa... Jos joku osaa tai tietää enemmän niin kiitollisuudella otan vinkit vastaan.

Kaapelimies

  • Vieras
Vs: Bensa ZX muunto dieseliksi
« Vastaus #3 : Marraskuu 10, 2015, 17:22:43 »
Minkä vuosimallin pumppu? Jos se kolminapainen liitin on kaasuvivun akselin potentiometri, ei sitä kytketä manuaalivaihteisessa mihinkään (vaihteistoa speksisi ei kertonut).

Poissa hovilainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 0
Vs: Bensa ZX muunto dieseliksi
« Vastaus #4 : Marraskuu 11, 2015, 05:41:14 »
Ihan manuaalilaatikko on kyseessä ja pumppu varmaan vuosimallia 1997. Ei siinä montaa johtoa ole kunhan vain tietää miten ne tulisi liittää Bensa zxn johtoihin ja mistä kohtaa....

Poissa plagu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 9
Vs: Bensa ZX muunto dieseliksi
« Vastaus #5 : Joulukuu 21, 2015, 16:43:44 »
Eikö noita 1.9 nokilekoja saa ihan ostettua valmiina, laita edes hdi sinne (mieluusti 2.2:en)
Peugeot 407 coupe 2.7hdi
Peugeot 508sw 2.0hdi allure
Peugeot 807
Citroen 11B

Poissa Teme

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 357
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 HDi x 3
Vs: Bensa ZX muunto dieseliksi
« Vastaus #6 : Joulukuu 22, 2015, 18:48:28 »
Taitaa mennä HDi:n kanssa työlääksi.
Sähköt, ajonestot yms.  ja polttoainepumppu...
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 426
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Bensa ZX muunto dieseliksi
« Vastaus #7 : Joulukuu 22, 2015, 21:38:57 »
Tai edes 2.1td :)
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa plagu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 9
Vs: Bensa ZX muunto dieseliksi
« Vastaus #8 : Joulukuu 22, 2015, 22:15:50 »
Ihan sama sovitus sähköissä on otti sitten hdin tai td tekniikan, riipasee vaan suoraan koko koneen johtosarjan.
Siirtopumpun asennus varmaan helpoin homma (tosin zx:ään varmaan menis kokonaan hdi tsaran tankki pumppuineen?
Ajoneston poistosta kirjottelin juuri plösö voorumille ohjeetkin, ei ole kaksinen juttu.
Peugeot 407 coupe 2.7hdi
Peugeot 508sw 2.0hdi allure
Peugeot 807
Citroen 11B