Kirjoittaja Aihe: Katsastustarinoita  (Luettu 133889 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

xanbui

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #75 : Syyskuu 14, 2007, 19:09:09 »
Meneekö auto läpi katsastuksesta jos ABS-valo palaa??

Menee.

Riippuu vain siitä kuka katsastaa ja missä.

Tuohon valon palamiseen Delta-auto oli antanut kaksi korjausvaihtoehtoa,ABS-yksikön vaihto 2700€ tai ABS-jarrujen poisto ja muutoskatsastus 400€,kolmas vaihtoehto oli halvin,viejän ja konttorin vaihto.

Tosin sinäänsä huvittavaa,ABS toimi normaalisti mut vikavalo paloi,pelkää viallista valoa ei saa poistaa mut koko ABS-järjestelmän  olisi saanut poistaa autosta. ;D



Ihan mielenkiinnosta,mikä auto ja missä liikkeessä ja miksi??
Siksi vain että olen pläkkärinä yhdessä ko. firman pisteessä.
Jopa Falfa-romeuun ei absiboxi maksa noin paljoa...???

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 025
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #76 : Syyskuu 14, 2007, 21:40:18 »
-99 Marea,tuo oli kaiketi arvio alustavaan kyselyyn että mitä vikana ja mitä maksaa osineen ja töineen,koko auto 200tkm ajettuna ei ole edes tuon arvoinen.

Minusta tuon "Konela-auton" olisi pitänyt vaan pysytella Ladan ja Mossen parissa >:(

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 323
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #77 : Syyskuu 27, 2007, 19:35:02 »
Kävin tuossa juuri Katsastusten yössä näyttämässä XM:ää. Läpi meni vain huomautus jälleen huonosti toimivasta jarruvalon kytkimestä...

Mutta hauska homma oli se että siinä sitten katsastusmiehen kanssa juteltiin niitä näitä ja runkonumeron siirtämisestä parempaan paikaan. XM kävi nosturilla ja pohjaakin koputeltiin. Sitten alas ja leima paperiin. Ulos hallista ajaessani vasta tajusin että eipä nostettu XM:n keulaa ylös ollenkaan eikä käännelty renkaita tai mitään muutakaan. Kokeili vain renkaat auton seisoessa niillä  :) No ei siellä mitään väljää pitäisi ollakkaan joten en viitsinyt kääntyä takaisin.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
SaxoBeat
1/3 MKA:sta
Peugeot 106 Rallye

jd69dj

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #78 : Syyskuu 28, 2007, 12:28:42 »
Muistakaa nyt kuitenkin, että vaikka kuinka olisi "vittuilua ja vianhakua", niin ei ehjää autoa voi katsastuksessa hylätä!

Entäs kun kuskin oven saranoissa on liikaa klappia, tiedän kaksi tapausta toinen tuunattu celica ja toinen 209 pösö, siinä tosin etu jarru laahasi ja molemmille hylky...

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 250
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #79 : Syyskuu 28, 2007, 13:47:33 »
Muistakaa nyt kuitenkin, että vaikka kuinka olisi "vittuilua ja vianhakua", niin ei ehjää autoa voi katsastuksessa hylätä!

Entäs kun kuskin oven saranoissa on liikaa klappia, tiedän kaksi tapausta toinen tuunattu celica ja toinen 209 pösö, siinä tosin etu jarru laahasi ja molemmille hylky...

No eihän ne silloin ehjiä ole ollut  ;D
Jos on vaarana, että ovi voi aueta ajossa, niin tottahan tuollaiset pitää korjata. Ja haittaahan tuo saranoiden klappi jo sen verran jokapäiväistä käyttöäkin, että aika laiska pitää olla jos ei noita korjaa. Saranatappien vaihto kun on sekä halpa, että helppo! Kahteen autoon olen itse vaihtanut: 19 relluun ja 205 pösöön...209:t pitääkin hylätä, koska niitä ei ole vielä tuotu virallisesti markkinoille  ;)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 28, 2007, 13:50:44 kirjoittanut japa »
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Kapteeni Camembert

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #80 : Syyskuu 28, 2007, 14:28:47 »
-99 Marea,tuo oli kaiketi arvio alustavaan kyselyyn että mitä vikana ja mitä maksaa osineen ja töineen,koko auto 200tkm ajettuna ei ole edes tuon arvoinen.

Minusta tuon "Konela-auton" olisi pitänyt vaan pysytella Ladan ja Mossen parissa >:(

Ei kannata ihmetellä, miksi Fiat on uutena halpa ja rahoituskorko matala...

drakomorphos

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #81 : Syyskuu 30, 2007, 13:07:15 »
Eilen käytin C4:sen ensimmäisellä leimalla ja katsastusmies ei tykännyt kun sanoi että 2 vuoden päästä sitten seuraavan kerran :) Mikähän lie ollut yhdessä vaiheessa niin ihmeellistä kun auton kimpussa näkyi olevan kaksi katsastusmiestä kun konepelti oli auki. Olisivatko kenties etsineet jotain liitintä mistä lukea OBD-tiedot kun ei noita C4:sia varmaan hirveästi ole vielä leimalla käynyt... 

Poissa Break

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #82 : Lokakuu 02, 2007, 10:04:27 »
Toin muutamia vuosia sitten Saksanmaalta -95 XM:n jossa ei ollut toimivia ABSeja. Rekisteröintikatsastuksessa kerroin katsastusmiehelle että ei oo abseja. Herra tutki auton ja auto rekisteröitiin murheetta. Rekisteriotteeseen ei tullut mitään mainintaa ABSeista - jarrujen kohdalla otteessa lukee mitä ABSittomissa aina lukee. Tuon jälkeen auto on katsastettu murheetta vielä kolme (3) kertaa.
Eilen soitteli kaveri joka osti auton minulta toista vuotta sitten - oli katsastusmies hylännyt auton - syynä toimimattomat ABSit! Auton joka oli rekisteröity ABSittomaksi. Olisi kuulemma rekisteriotteesta löydyttävä maininta että ABSit on deaktivoitu oikein ja laillisesti. Katsastusmiehen kolleega oli selittänyt että sehän on jo rekisteröintikatsastuksessa tutkittu ja noin rekisteröity - ei ollut kelvannut. Nyt pitäis kuulemma sitten hommata dokumentit siitä miten homma toteutetaan ja muutoskatsastaa. Autossa on vielä niitä ABS-kilkkeitä paikallaan.
Mielenkiintoista sinänsä...

jd69dj

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #83 : Lokakuu 02, 2007, 11:52:33 »
Eikös katsatusmiestenkin toimintaa valvo joku elin? lähtisin kyllä sitä kautta asiaa selvittämään, jos auto on jo aluperinkin rekisteröity ilman ABSeja niin eihän sellaista päätöstä voi monen vuoden jälkeen toinen inssi ruveta kyseenalaistamaan.
Silloinhan kaikki vanhojen sääntöjen mukaan hyväksytytkin pitää muuttaa uusia sääntöjä vastaaviksi.

- Noin maalaisjärjellä ajatellen -

Poissa marko

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 1
  • ex-naku-pablo
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #84 : Lokakuu 02, 2007, 12:09:55 »
Toin muutamia vuosia sitten Saksanmaalta -95 XM:n jossa ei ollut toimivia ABSeja. Rekisteröintikatsastuksessa kerroin katsastusmiehelle että ei oo abseja. Herra tutki auton ja auto rekisteröitiin murheetta. Rekisteriotteeseen ei tullut mitään mainintaa ABSeista - jarrujen kohdalla otteessa lukee mitä ABSittomissa aina lukee. Tuon jälkeen auto on katsastettu murheetta vielä kolme (3) kertaa.
Eilen soitteli kaveri joka osti auton minulta toista vuotta sitten - oli katsastusmies hylännyt auton - syynä toimimattomat ABSit! Auton joka oli rekisteröity ABSittomaksi. Olisi kuulemma rekisteriotteesta löydyttävä maininta että ABSit on deaktivoitu oikein ja laillisesti. Katsastusmiehen kolleega oli selittänyt että sehän on jo rekisteröintikatsastuksessa tutkittu ja noin rekisteröity - ei ollut kelvannut. Nyt pitäis kuulemma sitten hommata dokumentit siitä miten homma toteutetaan ja muutoskatsastaa. Autossa on vielä niitä ABS-kilkkeitä paikallaan.
Mielenkiintoista sinänsä...

Taitaisi olla helpointa mennä vaan katsastamaan toiselle konttorille.
viimasuoja

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 323
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #85 : Lokakuu 02, 2007, 12:21:18 »
Ainakin tällä meilläpäin kaikki tämäntyyppisen ongelmat on saanut selvitettyä katsastuesimiehen tai mikäsenytolikaan kanssa. Reippaasti vain soittamaan ja pyytää vaikka tarkistamaan kirjasta onko maahantulokatsastuksessa jäänyt oikeasti jokin merkintä tekemättä.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
SaxoBeat
1/3 MKA:sta
Peugeot 106 Rallye

Gelupa

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #86 : Lokakuu 02, 2007, 17:28:30 »
Käytinpä tuossa Saksasta hakemani XM:n rekisteröintikatsastuksessa. Erikoista tässä autossa oli se, että missään näistä Saksalaisista virallisista rekisteriotteista ei nähnyt auton mallia. Luki vaan jotta Citroen ja perässä sulkujen sisällä F (maatunnus?). Jos joku tietää, onko tämä ihan normaalia niin saa kertoa. Kuitenkin, siinä sitten katsastusmies suoritti katsastustaan ja jossain välissä kysyi auton mallia em. syystä. Sanoin jotta XM, ja jatkoin vielä että ei jostain syystä lue missään papereissa. Ennenkuin ehdin sen enempää sanomaan, tokaisi nuori katsastusmies että ei varmaan löydy mistään muistakaan papereista, ei näitä oo varmasti tuotu enempää Suomeen, kun ei hän oo ainakaan ikinä nähny tämmöistä. En sitten viitsinyt mainita että edellinenkin autoni oli tämmöinen, ja ihan alkuperäinen Suomi-auto. Onhan se nyt hienoa ajella mahdollisesti Suomen ainoalla Citroen XM:llä! Tai ainakin katsastusmiehen mielestä.

jd69dj

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #87 : Lokakuu 03, 2007, 09:48:31 »
Ihan O.T.nä paljonko XM:älle tulee veroluonteisia päälle tuotaessa, vai haluaako kukaan kertoa ja onko CX:iä tuotu ???

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 323
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #88 : Lokakuu 03, 2007, 09:55:41 »
Ihan O.T.nä paljonko XM:älle tulee veroluonteisia päälle tuotaessa, vai haluaako kukaan kertoa ja onko CX:iä tuotu ???

Tämän vuoden kesäkuussa on näköjään tuotu -85 Gti CX
Veroa napsahtanut tälle 124000 ajetulle 468 €

Taulukoita sovelletuista verotusarvoista tuolta: http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/05_Taulukoita_sovelletuista_verotusarvoista/index.jsp
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
SaxoBeat
1/3 MKA:sta
Peugeot 106 Rallye

Kapteeni Camembert

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #89 : Lokakuu 03, 2007, 10:37:57 »
Ennenkuin ehdin sen enempää sanomaan, tokaisi nuori katsastusmies että ei varmaan löydy mistään muistakaan papereista, ei näitä oo varmasti tuotu enempää Suomeen, kun ei hän oo ainakaan ikinä nähny tämmöistä.

 ;)

Ettei vain olisi katsastusmies murjaissut vitsiä. Jos meinaan automaailmaa edes jotenkin seuraava ei ole koskaan nähnyt Suomessa XM:ää, niin...

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 323
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #90 : Lokakuu 03, 2007, 10:46:12 »
Nyt menee OffTopic, pyydän anteeksi.

Olen jo 4 kertaa ilmoittanut vakuutusyhtyööni että minulla on Citroen XM.
Ei onnistu. Minulla on Citroen Berlingo Turbo -94  :)
Tämä on siis AKE:lta tuleva tieto ja sitä ei voi muuttaa.. Rekisteriotteen mukaan ajan kyllä XM:llä.

XM:ää ei kait tunnisteta järjestelmässä, ja Berline merkintä muuttu Berlingoksi.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
SaxoBeat
1/3 MKA:sta
Peugeot 106 Rallye

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 025
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #91 : Lokakuu 03, 2007, 13:27:13 »
Nyt menee OffTopic, pyydän anteeksi.

Olen jo 4 kertaa ilmoittanut vakuutusyhtyööni että minulla on Citroen XM.
Ei onnistu. Minulla on Citroen Berlingo Turbo -94  :)
Tämä on siis AKE:lta tuleva tieto ja sitä ei voi muuttaa.. Rekisteriotteen mukaan ajan kyllä XM:llä.

XM:ää ei kait tunnisteta järjestelmässä, ja Berline merkintä muuttu Berlingoksi.

Sitten kun nuo käyttömaksut muuttuu päästö-tai painoperusteiseksi niin tuohan on selvä etu ;D


TVH

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #92 : Lokakuu 03, 2007, 16:33:44 »
Toin muutamia vuosia sitten Saksanmaalta -95 XM:n jossa ei ollut toimivia ABSeja. Rekisteröintikatsastuksessa kerroin katsastusmiehelle että ei oo abseja. Herra tutki auton ja auto rekisteröitiin murheetta. Rekisteriotteeseen ei tullut mitään mainintaa ABSeista - jarrujen kohdalla otteessa lukee mitä ABSittomissa aina lukee. Tuon jälkeen auto on katsastettu murheetta vielä kolme (3) kertaa.
Eilen soitteli kaveri joka osti auton minulta toista vuotta sitten - oli katsastusmies hylännyt auton - syynä toimimattomat ABSit! Auton joka oli rekisteröity ABSittomaksi. Olisi kuulemma rekisteriotteesta löydyttävä maininta että ABSit on deaktivoitu oikein ja laillisesti. Katsastusmiehen kolleega oli selittänyt että sehän on jo rekisteröintikatsastuksessa tutkittu ja noin rekisteröity - ei ollut kelvannut. Nyt pitäis kuulemma sitten hommata dokumentit siitä miten homma toteutetaan ja muutoskatsastaa. Autossa on vielä niitä ABS-kilkkeitä paikallaan.
Mielenkiintoista sinänsä...

Mitäs non-abs ja abs malleissa sitten kuuluu lukea jarrujen kohdalla hydeautoissa?

LHM+

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #93 : Lokakuu 03, 2007, 17:20:33 »
PN absittomat, PNL absillinen.

Paikalla Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 999
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #94 : Lokakuu 03, 2007, 17:20:48 »
Mitäs non-abs ja abs malleissa sitten kuuluu lukea jarrujen kohdalla hydeautoissa?
PN ja PN L

Merkkien selitykset: P=paine, N= neste, L=lukkiutumaton. Alipainetehostetuissa on sitten NAP ja NAPL jossa merkit tarkoittavat N= neste ja AP= alipaine. Ja tehostamattomissa pelkkä N eli neste, ja lisänsä vielä tekee mekaanisissa käytetty M
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Gelupa

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #95 : Lokakuu 03, 2007, 17:47:18 »
Ennenkuin ehdin sen enempää sanomaan, tokaisi nuori katsastusmies että ei varmaan löydy mistään muistakaan papereista, ei näitä oo varmasti tuotu enempää Suomeen, kun ei hän oo ainakaan ikinä nähny tämmöistä.

 ;)

Ettei vain olisi katsastusmies murjaissut vitsiä. Jos meinaan automaailmaa edes jotenkin seuraava ei ole koskaan nähnyt Suomessa XM:ää, niin...

Se oli semmoinen tosi nuori sälli, ei varmasti kauaa noita hommia tehnyt. Asemakin on uusi, vasta pari kuukautta pystyssä ollut. Jos huumoria heitti niin aika vakavalla naamalla sen pystyi tekemään. Kuitenkin, eipä noita XM:iä niin mahottoman paljoa liikenteessä nää, että jos ei asiaan vihkiytynyt ole niin eipä niitä välttämättä niin noteeraa. Tiedä häntä.

Poissa 12Soupapes

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 191
  • Peukkuja: 6
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #96 : Lokakuu 03, 2007, 18:30:38 »
Katsastin muutama viikko sitten -91 XM automaatti V6:seni  ja siitä tuli taas jotenkin mieleenjäävä tapaus:

Nuori, arviolta XM:n ikäinen katsastusmies saapuu auton luo, kysyy
- haluaisitko mennä kahville odottamaan vai tuletko mukaan?
- ehkä on parempi että tulen mukaan
Istuu kuskin penkille, ryhtyy arpomaan vaihdetta kohdalleen, hommasta ei tahdo tulla mitään, välillä mennään taakse, välillä kone huutaa kun vapaalla polkee kaasua
- siellä on mittaristossa se vaihdenäyttö
- ai niin onkin
Päästään jarru- ja tärinätesterille, ajaa ensin tärinälevyjen päälle. Autoon ei tunnu  mitään sisälle, mittarit näyttävät jotain omituista (tietenkin, istumme CX:n palloilla superpehmopallotetussa XM:ssä).
Avaa oven ja kurkistaa ulos pyörien paikkoja ja mutisee
- mielestäni ajoin kyllä siihen levyn päälle
- tässä hydraulinen aktiivijousitus, ne ei nuo mittarit ole tehty tämmöisiä varten
- ahah, niin juu
Jättää tärinätestit silleen, testaa etupään jarrut, ok, testaa takapään jarrut, ok, jopa kehaisee
- nämähän käy ihan tasan
Ryhtyy testaamaan käsijarrua, vipu hukassa
- niin, tässä on poljin siellä aivan vasemmalla
- ja käsijarru vaikuttaa tuonne etupyöriin
Peruuttaa takaisin etupyörät rullien päälle, jalkakäyttöisestä käsijarrustakaan ei löydy vikaa
Jatketaan nosturihallin eteen, Diravi pyörittää omatoimisesti rattia
 - ????
- niin, siis tässä on ns. Diravi -järjestelmä, se keskittää automaattisesti ohjauksen myös paikallaan ollessa
- ????
Ajaa nosturille, hyppäämme ulos
Nostaa auton ylös, nylkyttää koneella etupään nivelet, ei löydy väljiä mutta XM ei tykkää tuommoisesta vaan laskeutuu makuuasentoon
Yrittää saada nostettua etupyöriä roikkumaan, mutta akselinostin ei mahdu enää eturungon alle, yrittää apukalikoiden avulla nostaa taaempaa runkopalkeista.
Yritän puuttua asiaan
- ei taida onnistua enää kun meni ala-asentoon, on ehkä paras panna kone käymään ja nostaa jousitus ensin ylös
Ei usko, nostaa vain niin paljon kuin nostimessa on varaa, XM pitää etutassunsa tiukasti alustassa, ulosjoustovaroissa riittää ja painopistekin taitaa olla keulan puolella. Onneksi runkopalkit kestävät rääkin, nosto tehtiin nyt kyllä aivan väärästä paikasta.
Laskee nosturin alas, ehdottaa
- jos pannaan kone käymään ja nostetaan jousitus ylös
Nyt onnistuu uudella konstilla jo paremmin, nostin saadaan apurungon alle ja pyörät  roikkumaan
Yrittää vääntää etupyörästä, ei tietenkään onnistu koska kone käy ja Diravi keskittää
- eikö tätä tosiaan pysty käsin kääntämään?
- ei siihen ihmisen voima riitä, menen tuonne ylös ja käännän ratista miten vain ne pyörät haluat
Kääntelen rattia ohjeiden mukaan ääriasentoihin, ei tunnu löytyvän vieläkään vikaa
Laskee alas, tarkistaa valot.
Toinen sumuvalo ei pala, saadaan lopultakin myös ensimmäinen merkintä listaan.

Paikalle tulee toinen katsuri, sama joka edellisen kerran katsasti auton, muistaa hyvin ja jutellaan kuin vanhat tutut
- moi, mites on mennyt XM:n kanssa, ookko joutunu paljonkin remonttia tekeen?
- nooh, mitä nyt aivan pientä sähkövikaa, startin jouduin tässä hiljan vaihtaan
- ja piti purkaa puoli autoa?
- no ei, tai no meni siinä pari iltaa

Tunnelma rauhoittuu, leimakin  lyödään otteeseen siinä sivussa, sovitaan että rupatellaan lisää vuoden päästä.

Leima siis tuli kerrasta, ilmassa oli jo välillä semmoista pahaenteistä tutinaa että jostain pitää hälkäysperuste saada kaivettua esiin.

Nämä tilanteet voi päättyä huonostikin, kerran minulta hylättiin 16V BX vain sillä perusteella ettei helmakoteloiden kuntoa pystynyt tarkastamaan, olisi pitänyt viedä uusintanäytölle ilman muovilevikkeitä, eli siis purkaa pois tehtaalla asennettuja osia. Joko hylkäysarpa osui muuten vain kohdalle tai katsuri koki menettäneesä kasvonsa kun ei ymmärtänyt laitteen tekniikkaa, ja asiakas joutui selittämään asioita.

Pois ajellessa vielä mietin että mitä jos olisinkin mennyt kahville...







BX 16V -88
XM TurboD12 -90
XM TurboD12 A Pallas -94
XM 3.0 A Pallas -91
XM TurboD12 A Break -98
.... ja pari varaosaa

berlingo citikka

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #97 : Lokakuu 03, 2007, 19:04:41 »
Lainaus
nämä tilanteet voi päättyä huonostikin, kerran minulta hylättiin 16V BX vain sillä perusteella ettei helmakoteloiden kuntoa pystynyt tarkastamaan, olisi pitänyt viedä uusintanäytölle ilman muovilevikkeitä, eli siis purkaa pois tehtaalla asennettuja osia. Joko hylkäysarpa osui muuten vain kohdalle tai katsuri koki menettäneesä kasvonsa kun ei ymmärtänyt laitteen tekniikkaa, ja asiakas joutui selittämään asioita.


Tota ei ainakaan tarvii tehdä sillä katsastus mies syyllistyy virheeseen aika reippaasti.!
Itse asiassa kaikki mikä on jo tehdas valmiina piilossa niin katsastaja ei niihin normaalisti kajoa,esimerkkinä on -
vaikkapas näistä uusista volkkareista polo,siinä on pohjassa muovia ihan suojana ja eipä niitä ruveta sen enempi purkamaan.. :)
Ja kyllä sille aken hemmolle voi vastaankin pistää jos rupee ihan satuja tarjoilemaan asioitten tiimoilta siis.
Sitä paitsi katsastuksen pitäisi mennä sen lapun mukaan minkä saa kun auto on katsastettu ja jossa listattu kaikki tarkastus-
kohteet,ei muita siis..!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2007, 08:33:04 kirjoittanut C5 Shadow »

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 327
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #98 : Lokakuu 03, 2007, 23:55:39 »
Oman Xm (V6 -90) rekisteröintikatsastukseen sattui inssi, joka erikseen kehui miten kiva on välillä nähdä näitä erikoisempiakin autoja  :)
Etupäätä nostettaessa muisteli, että näitä aktiivijousitettuja sitikkoja ei sovi nostaa ajoasennossa ja laittoi yläasentoon. Tiesipähän Diravinkin metkut jo valmiiksi ja pyysi, ennen kuin ehti kokeilemaankaan, avittamaan ratista.

Hydesitikan katsastus on parhaimmillaan ihan hauskaa puuhaa. Saapahan ainakin rahalle vastinetta, kun aikaakin kuluu melkein kaksin kerroin riisikippoihin verrattuna  :laugh:

C5 Shadow

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #99 : Lokakuu 04, 2007, 08:34:18 »
Lainaus
Saapahan ainakin rahalle vastinetta, kun aikaakin kuluu melkein kaksin kerroin riisikippoihin verrattuna 
Vai on ne hinnat Citikoiden takia nousseet.... :laugh: