Kirjoittaja Aihe: Katsastustarinoita  (Luettu 120699 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 768
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #125 : Joulukuu 28, 2007, 12:48:13 »
Pistäkääs tonne tietoa, jos kiinnostaa.

http://www.katsastushinnat.fi/
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Gubben

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #126 : Joulukuu 28, 2007, 22:48:12 »
Tänään käytin C5:n katsastuksessa. Läpi meni, että heilahti. Ainoastaan takasumarin lampun pyysi vaihtamaan kun oli palanut. Ei katsastusmies ees merkannut sitä tiedostoihin. Muutenkin perin yllättävänkin asiallista toimintaa katsastusmieheltä. Hyvät jäi mietteet katsastustoimenpiteestä.
Mutta hintapolitiikka kyllä suututtaa ihan tosissaan. K1-katsastuksella 76€, johon ei tänään päässyt ja A-Katsastuksella 81€. En kyllä ole keksinyt perusteita tuolle hinnalle. Sen kyllä tiedän, että omistaja on espanjalainen sijoitusyhtiö, jonka tarkoitus on kerätä liiketoiminnalla voittoa itselleen. Mutta silti hinta on kyllä aika tavalla raakalaismainen.  >:(

bx1992

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #127 : Tammikuu 04, 2008, 22:21:10 »
Tänään kävi bx syynissä, vähän myöhässä 2.1. ois pitäny mutta unohtu :-\ No nyt saa sitte vuojen ajella. 50€ ilman päästömittausta ottivat lompsasta, aika arvokasta hommaa, kun aikaa meni siinä vartin verran. Muuta valittamista ei hommassa ollut, asiallista palvelua kaikin puolin.

JoneTolppa

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #128 : Tammikuu 05, 2008, 21:12:24 »
On tainnu katsastussedällä olla huono päivä :)

Poissa Reverend

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 493
  • Peukkuja: 5
  • Xsara HDi
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #129 : Tammikuu 07, 2008, 15:15:55 »
Siinä on mies paikallaan. Vai mikä lie..  ;D

Karvalakki

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #130 : Tammikuu 11, 2008, 18:37:14 »
Täytyy itsekin myöntää että iskaritesti on ihan tyhjän kanssa ja rahastusta. Loppusyksystä katsastin berlingon vm99 ja iskaritesti näytti etupäähän reilun 60% tuloksia, joten ihan hyvältä vaikutti ja ei setä niistä mitään moittinutkaan. Ihan ok mielestäni vaikutti ajossa.

Tänään siten piti säätää auraus josta tulikin kääntölaakerin vaihto josta tuli iskarin vaihto kun iskarin putki oli poikki katki ja jäi käteen. Ollu jo jonkin aikaa poikki ja täynnä kuravettä. Se siitä iskaritestistä.

Vanhasta autostani kyllä paljastui surkea takaiskari testissä, joten jonkinmoinen luotto oli siihen testiin.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 768
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #131 : Tammikuu 11, 2008, 19:39:18 »
Näin se on. Katsastuksen ohjeissakin testiä pidetään viitteellisenä sen epävarmuuden takia. Epäselvissä tapauksissa ohjeissa pyydetään kuulemma toimimaan perinteellisesti eli käsin nyökyttämällä ja havainnoimalla.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

JoneTolppa

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #132 : Maaliskuu 04, 2008, 17:22:27 »
Tänään käyvinkin sitten ottamassa Xantian takas liikennekäyttöön ja tottakai, katsastus menny seisonnan aikana umpeen. Mutta mitäpä tuosta, läpi meni että heilahti :)
Papereihin ei yhtään mainintaa tullu mutta mukava katsastussetä kertoi löytäneensä toisesta raidetangon päästä ihan minimaalisen välyksen. Kehotti viimeistään syksyllä vaihtamaan. Samalla tarinoi siitä kuinka oli internetistä saanut hyvän vinkin oman Citikkansa takakorkeudensäätimen rasvauksesta. Eli oli siis alan miekkonen.
Paikkana oli k1- aseman Tampereen Linnainmaalla. Hintaa tuli pakokaasutestin kanssa 63e:tä.

hamis

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #133 : Maaliskuu 05, 2008, 21:57:20 »
Pitäisi tuo oma xantia käydä kohta puoliin näyttämässä jossain, kiirettä ei viellä ole...

Viime kesänä käytin itä-helsingissä eräällä asemalla, jonottaa piti ensiksi melkein puoli tuntia sitten kun vuoro viimein tuli niin katsastuskin kesti yli 20 minuuttia, katsastus-setä tuntui oikein etsimällä etsiä vikaa/ominaisuutta jolla saisi hylätä...
Auto oli nosturilla kahteen eri kertaan ja niiden välissä ajoi hallista ulos ja sisään...useita kertoja nosturilla ylös ja alas...
Eipä löytänyt mitään hylkyyn perusteltavaa syytä, mutta huomautti vaikka mistä, esim. puhelimen teli liian korkealla, haittaa muka näkökenttää, etuparkit, muka siniset, ihan normaalit polttimot, taisi olla liikaa tuijottanut lamppuihin jos näki sinistä...

Ajattelin kun se siinä pyöri auton kimpussa, että jostain hylkää mutta ei sitten lopulta onneksi kuitenkaan.
Ihan vertailun vuoksi, viereisellä nosturi paikalla samassa ajassa kävi kolme eri autoa...hieman viereinen katsastajakin katsoi tätä autoni katsastajaa, että hidasta vai oikeasti vikaa...
Oli etelen serkku katsastajana...nyt mietin vienkö samaan paikkaan vai jonnekkin muualle...

Poissa Joerkka

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 843
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #134 : Maaliskuu 19, 2008, 07:41:56 »
Kävin konttorilla Picasson kanssa, mukana oli "oma" pakokaasukuitti. katsastus meni ihan hyvin, toki kaikkia vempeleitä tarkastettiin, mm sumuvalojen korkeuden tarkastus, takasivuikkunoitten aukeamiset, JOPA VAROITUSKOLMIO TARKASTETTIIN!
Siirryttiin sitten siihen pakokaasutestaukseen...Konttorin mies katsoi kuittia, totesi " kun sulla nyt on se päästökuitti, niin otetaan tuo pienempi yleismallinen ODB-testeri. Eikun piha kiinni, ja testeri ei tunnistanut koko vehjettä ollenkaan...jolloin konttorin mies totesi tylysti " ei voi mitään, aja ulos". EI TULLUT LEIMAA, EI, vaan uusi rekisterikortti ilman huomautuksia :).
Koko lysti maksoi 51€ + 5€ ODB-tarkastus.
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

CC-CAR

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #135 : Maaliskuu 19, 2008, 08:01:46 »
Kävin konttorilla Picasson kanssa, mukana oli "oma" pakokaasukuitti. katsastus meni ihan hyvin, toki kaikkia vempeleitä tarkastettiin, mm sumuvalojen korkeuden tarkastus, takasivuikkunoitten aukeamiset, JOPA VAROITUSKOLMIO TARKASTETTIIN!
Siirryttiin sitten siihen pakokaasutestaukseen...Konttorin mies katsoi kuittia, totesi " kun sulla nyt on se päästökuitti, niin otetaan tuo pienempi yleismallinen ODB-testeri. Eikun piha kiinni, ja testeri ei tunnistanut koko vehjettä ollenkaan...jolloin konttorin mies totesi tylysti " ei voi mitään, aja ulos". EI TULLUT LEIMAA, EI, vaan uusi rekisterikortti ilman huomautuksia :).
Koko lysti maksoi 51€ + 5€ ODB-tarkastus.

jep,toisinaan konttorin laitteet ei oikein pelaa jolloin obd tai pakokaasupäästö mittaus ei millään meinaa onnistua.
hyvä oli kerran kun porukoitten autoa eka katsastuksessa käytettiin niin obd mittauksessa kaverilla sitten jäi se piuha paikoilleen ja-
sanoo että saa lähteä ajamaan..Mitenkähän olisi käynyt jos koko testeri lähti mukaan...

Timo_C5

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #136 : Maaliskuu 28, 2008, 14:42:02 »
Tänään katsastettu c5 vm 2002 2.0 automaatti. Läpi meni valittamatta. hintaa tuli joensuun q-katsastajilla 9+5 obd. Pakokaasutesti onnenpyörällä juhlaviikon kunniaksi ilmaiseksi. Eli koko hoito 14 euroa. Tosin joillakin oli tuuria onnenpyörässä ja saivat ilmaisen katsastuksen. Ei paha hinta ollenkaan.

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 255
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #137 : Maaliskuu 28, 2008, 14:44:55 »
Tänään katsastettu c5 vm 2002 2.0 automaatti. Läpi meni valittamatta. hintaa tuli joensuun q-katsastajilla 9+5 obd. Pakokaasutesti onnenpyörällä juhlaviikon kunniaksi ilmaiseksi. Eli koko hoito 14 euroa. Tosin joillakin oli tuuria onnenpyörässä ja saivat ilmaisen katsastuksen. Ei paha hinta ollenkaan.

Katsottiinko läpimeno myös onnenpyörällä ?  ;D

picasso02

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #138 : Maaliskuu 31, 2008, 22:50:19 »
Picassoa kävin katsastamassa ja ei mennyt putkeen - löytyi OBD-luvussa vikakoodi ja jarruletku oli kuskin puolelta edestä irti.. Onko muilla kokemuksia että Picassosta olisi tuo jarruletku irronnut siitä iskarin kiinnikkeestä?  ???

Vähän jäi sellainen maku että mahtoiko tuo letku irrota katsastajan toimesta - kotona kun katsoin niin sen sai painamalla takaisin.. pitää viedä uudelleen tarkistettavaksi.

Poissa joksa

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 185
  • Peukkuja: 2
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #139 : Maaliskuu 31, 2008, 23:58:43 »
Picassoa kävin katsastamassa ja ei mennyt putkeen - löytyi OBD-luvussa vikakoodi ja jarruletku oli kuskin puolelta edestä irti.. Onko muilla kokemuksia että Picassosta olisi tuo jarruletku irronnut siitä iskarin kiinnikkeestä?  ???

Vähän jäi sellainen maku että mahtoiko tuo letku irrota katsastajan toimesta - kotona kun katsoin niin sen sai painamalla takaisin.. pitää viedä uudelleen tarkistettavaksi.

Ai että on kivasti rahastuksen makua tossa jarruletku hommassa vai mites tuon OBD:n kans käypi kun en oo koskaan semmosta autua katastuttanu missä moinen on?

picasso02

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #140 : Huhtikuu 02, 2008, 18:47:32 »
Picassoa kävin katsastamassa ja ei mennyt putkeen - löytyi OBD-luvussa vikakoodi ja jarruletku oli kuskin puolelta edestä irti.. Onko muilla kokemuksia että Picassosta olisi tuo jarruletku irronnut siitä iskarin kiinnikkeestä?  ???

Vähän jäi sellainen maku että mahtoiko tuo letku irrota katsastajan toimesta - kotona kun katsoin niin sen sai painamalla takaisin.. pitää viedä uudelleen tarkistettavaksi.

Ai että on kivasti rahastuksen makua tossa jarruletku hommassa vai mites tuon OBD:n kans käypi kun en oo koskaan semmosta autua katastuttanu missä moinen on?

Tänään kävin uusintakatsastuksessa ja sattuipa vielä sama kaveri:
- teki OBD luvun ja mitään ei enää löytynyt (nollasin omalla OBD lukijalla jonka hommasin)
- ajoi seuraavalle pukille, nosti ylös ja tarkisti jarruletkun: "...oliko se tuosta kumin kohdalta irti kiinnikkeestä?" vastasin että oli jolloin kaveri heräsi että tämähän on hänen tarkistama: "...yleensä kyllä tuollaiset viat korjaan ja laitan samantien takaisin kiinnikkeeseen..." jolloin totesin että auto oli minulle uusi joten en tiennyt tällaisesta mutta kun pääsin kotipihaan ja tarkastin mikä tämä vika oli niin huomasin että sehän on vain kiinnikkeestä irti joten painoin takaisin. Tuohon kaveri jo vähän nolona: "...niin no olihan tässä tämä OBD luvun vikakoodikin...kyllä se jo silläkin perusteella olisi hylätty..." En viitsinyt kertoa että sekin tuli korjattua omatoimisesti :)

Poissa MarieCurie

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 786
  • Peukkuja: 9
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #141 : Huhtikuu 05, 2008, 21:57:27 »
Kamerahulluna mulla oli tietenkin kamera mukana myös katsastuksessa. Ei inssi pahaa tuntunut tykkäävän kun kaivoin kameran kassista, kun zx oli nostettu ylös ja aloin tallentaa tapahtumaa muistikortille. Ja läpi meni.

CitXsan97

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #142 : Huhtikuu 06, 2008, 09:15:37 »
"Moitteettomassa kunnossa", totesi katsastussetä Xantiastani. Kyllä hymyilytti. Emäntä kyseli kotona, että oletko naamasi palelluttanut vai mitä siinä virnistelet...

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 984
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #143 : Toukokuu 06, 2008, 12:16:00 »
Läpihän se meni,tietysti ja kehujen kera kuten kunnossa olevan auton pitääkin,vähän on tehty kyllä töitäkin,uudet alatukivarren puslat,raidetangon pää ja kaikki jarrulevyt uusittu.

Oli jopa niin hyvässä kunnossa että suurin sallittu perävaunupaino nousi 1140kg 1500kg ;D Olisi kyllä pitänyt pyytää että nostaisi tuon jarruttoman kärrynkin painon täyteen 750kg 690 sijasta,jarrutonta kun tulee enemmän vedettyä ;)

Ja rengastiedot puuttuu uudesta otteesta kokonaan,ei oikein vakuuta nämä AKE:n uudistukset.

andre

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #144 : Toukokuu 06, 2008, 12:30:07 »
Oli jopa niin hyvässä kunnossa että suurin sallittu perävaunupaino nousi 1140kg 1500kg ;D Olisi kyllä pitänyt pyytää että nostaisi tuon jarruttoman kärrynkin painon täyteen 750kg 690 sijasta,jarrutonta kun tulee enemmän vedettyä ;)

Ja rengastiedot puuttuu uudesta otteesta kokonaan,ei oikein vakuuta nämä AKE:n uudistukset.

Mulla jo vuoden 2001 rekisteriotteessa tuo perävaunupaino 1500 kg; jarruttomana "vain" 585 kg. Ei muuttuneet mihinkään tämän vuoden katsastuksessa. Ja rengastiedot löytyy kyllä uudestakin rekisteröintitodistuksesta, sekä normaali että vaihtoehtoiset koot.

Poissa Joerkka

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 843
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #145 : Toukokuu 06, 2008, 12:45:41 »
...AKE:n uudistuksista vielä, eipähän näy enää kaikkia turvavarusteitakaan, esim turvavöiden kiristimet, sivuturvatyynyt jne...ainakaan omassa picasson vihreässä rekisteriotteessa
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 984
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #146 : Toukokuu 07, 2008, 00:17:12 »
Mulla jo vuoden 2001 rekisteriotteessa tuo perävaunupaino 1500 kg; jarruttomana "vain" 585 kg. Ei muuttuneet mihinkään tämän vuoden katsastuksessa. Ja rengastiedot löytyy kyllä uudestakin rekisteröintitodistuksesta, sekä normaali että vaihtoehtoiset koot.

Lottokoneellako ne noi painot arpoo,vanha ote ja joku vanha koeajo antaa jarrullisen painoksi 1140kg,ohjekirja 1200kg  voimassa vain ranskassa lisähuomautuksen kera.

Rengaskoko näkyi tosiaan olevan merkitty,185 ainoastaan,ei vaihtoehtoja,sama koko oli merkitty myös 2.0 HDi:n otteeseen,eikä siinäkään vaihtoehtoja vaikka siinä oikea koko olisi 205.

Tuota HDi:n rengaskokoa kysyttiin katsastusinsinööriltä,vastaus oli että poikkeavat koot pitäisi syöttää käsin otteeseen,kone antaa samat koot kaikkiin malleihin,eli AKE:n tiedot on puutteelliset,tuleeko noi painot samoin?

Kukahan vaan viime kädessä vastaa jos autossa valmistajan sallimaa painavampi kärry rekisteriviranomaisen virheen takia ???

Jeth

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #147 : Toukokuu 07, 2008, 19:14:13 »
Eilen meni Xantia moitteetta katsastuksesta läpi. Suullisesti vain mainitsi toisesta käsijarruvaijerista ja etujarru letkuista.

viliwee

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #148 : Toukokuu 08, 2008, 20:53:37 »
Käytin eilen -98 Xsaran katsastuksessa... LÄPI MENI ETTÄ HEILAHTI!!!  :)
Eipä keksinyt oikein mitään oikeaa sanottavaa, joten kirjoitti sitten papereihin muutamista pikkujutuista:
1. Kaikkien vilkkujen väri oli muuttunut valkoiseksi
2. Toinen etusumari pimeänä
3. Toinen rekisterikilven valo ei pala

Nuo nyt olisi pitänyt ehkä tarkastaa ennen katsastukseen menoakin, mutta eipä tuo haittaa, että papereissa nuo lukee.
Vaihdoin nuo polttimot samantein.
Huoletonta ajoa tiedossa taas vuodeksi.  :)

pintta

  • Vieras
Vs: Katsastustarinoita
« Vastaus #149 : Kesäkuu 30, 2008, 18:35:00 »
 :) Huh huh.. Katsastus meni läpi, vaikka epäilys oli suuri. Jarrurempan tein ja muut jäikin sitten "herran haltuun". Ainoo huomautus tuli "etuvakaajan tuet väljät".. Se on sitten seuraava remppa, lieneekö vaikea??