Kirjoittaja Aihe: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt  (Luettu 9372 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 226
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #50 : Kesäkuu 01, 2016, 23:51:44 »
Mullon Magnatec 5W-30 C2 ollut käytössä ja hyvin on pyörinyt, mitä nyt jakoremmi katkesi mutta ei oo öljyn syy.

Öljykin kannattaa ostaa Saksasta:
http://www.juingoil.de/Cars-Engine-Oil/Viscosity/5W-30/Castrol-Magnatec-5W-30-C2-1-x-20-lt::1100.html

Tuollainen pänikkä laitettu tilaukseen ja samalla öljynsuodatin samasta putiikista. On kyllä halpaa, kun Suomessa jo 4l maksaa 60€ http://www.motonet.fi/fi/tuote/590104/Castrol-Magnatec-5W-30-C2-4l

...ja tuolla Ewing-oil:issa siis 20l 110€ ja postikuluja 18,50€ päälle

Saksalaiset ne kyllä jaksaa edelleen pankkisiirtojen kanssa pelata..
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 471
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #51 : Kesäkuu 03, 2016, 10:40:24 »
Mullon Magnatec 5W-30 C2 ollut käytössä ja hyvin on pyörinyt, mitä nyt jakoremmi katkesi mutta ei oo öljyn syy.

Öljykin kannattaa ostaa Saksasta:
http://www.juingoil.de/Cars-Engine-Oil/Viscosity/5W-30/Castrol-Magnatec-5W-30-C2-1-x-20-lt::1100.html
Mulla on nyt kans kolmatta vuotta nuo samat öljyt menossa Toyotassa.  Myös samasta paikasta tilattu

Lähetetty minun Z1 laitteesta Tapatalkilla

ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 226
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #52 : Kesäkuu 03, 2016, 14:41:40 »
Eikai tojotakaan niin huoltovapaa ole, etteikö öljyjä kannattaisi vuosittain vaihtaa :D
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa Nitrok

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peukkuja: 0
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #53 : Toukokuu 28, 2017, 21:32:49 »
Öljynvaihto lähestyy ja katsellessa huoltokuitteja huomasin, että viimeksi on Veholla laitettu öljyä "Shell Helix Ultra Professional AP-L 0W-30".
Kattelin tuossa Shellin sivuja ja en löytänyt sieltä kuin tämän: http://www.shell.com/motorist/oils-lubricants/helix-for-cars/helix-fully-synthetic/shell-helix-ultra-professional-ab-l-0w-30.html

Eli olisiko tuossa vastaava öljy vai onko tuo edes niin tarkkaa?

Toinen mitä kattelin oli tämä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/590110/Shell-Helix-Ultra-ECT-C2C3-0W30-4l-VAG

Koneena siis 2.0 HDi 136.
C5 HDi 136 Confort Sedan -08

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 432
  • Peukkuja: 18
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #54 : Toukokuu 28, 2017, 23:07:26 »
Oliko niin ettei Shell Helix oikeasti täyssynteettistä ollut ja aika kehnoa öljyä?

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 193
  • Peukkuja: 10
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #55 : Toukokuu 29, 2017, 00:07:53 »
Nykyään öljyjä on monenlaisia, Helixejäkin on varmaan enemmän kuin ennen oli eri merkkejä. Täyssynteettisyydelläkin voi sitten kikkailla onko kyse markkinointitermistä., teknisestä valmistustavasta ja sitten vielä tarkemmin millainen synteettinen. Öljyn laadukkuus vs. purkin etiketin nimet ja mallit keskusteluun en sitten koske pitkällä tikullakaan :) Ennen usein käyttöturvallisuustiedotteesta selvisi millaisista perusöljyistä nuo on tehty, mutta nykyään eivät usein kerro millaisia määriä mitäkin on. Muuten minusta tärkeimpinä perustietojen viskositeetti ja luokitus lisäksi on "longlife" tyyppi ja hiukkasloukun kanssa yhteensopivuus, jos sellaisia on ja suosituksen mukaista pitkää vaihtovaliä käyttää.
http://www.shell.com/motorist/oils-lubricants/helix-for-cars/helix-fully-synthetic.html

Tämä oli ilmeisesti se joka tulee Shellin öljyvalitsemestakin jollekin C5 HDI:lle:
http://www.shell.com/motorist/oils-lubricants/helix-for-cars/helix-fully-synthetic/shell-helix-ultra-professional-ap-l-5w-30.html

Tuo AP-L ilmeisesti kertoo että se omaa PSA-luokitukset ja se Motonetistä linkitetty taas oli Volkkarin luokituksilla, tiedä sitten mitä eroa niissä on. Jotain pientä eroa ehkä voi tietysti olla oikeastikin, koska nuo öljyt ovat vähän tuhkaavia hiukkasloukun takia ja PSA:lla on hieman omanlaisia puhdistuspolttoja, mikä tuon koneen öljysuositus on?

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 492
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #56 : Toukokuu 29, 2017, 08:26:19 »
Tuo FAP tosiaan edellyttää Low Saps (vähätuhkaava) öljyn käyttöä, mutta LL (LongLife) litkuista pysyisin kaukana, ne disun öljyt kun on syytä vaihtaa pikkasen useammin kuin 30tkm välein ynnä nuo LL-öljyt vaativat omanlaisensa venttiilikoneiston, sillä niiden pintapaineen kesto on melko kehno => perinteinen liukulaakeroitu nokka-akseli ottaa moisista voiteista nokkiinsa, naarmuuntuu pilalle :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 226
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #57 : Toukokuu 29, 2017, 10:30:10 »
Mullon Magnatec 5W-30 C2 ollut käytössä ja hyvin on pyörinyt, mitä nyt jakoremmi katkesi mutta ei oo öljyn syy.

Öljykin kannattaa ostaa Saksasta:
http://www.juingoil.de/Cars-Engine-Oil/Viscosity/5W-30/Castrol-Magnatec-5W-30-C2-1-x-20-lt::1100.html

Tuollainen pänikkä laitettu tilaukseen ja samalla öljynsuodatin samasta putiikista. On kyllä halpaa, kun Suomessa jo 4l maksaa 60€ http://www.motonet.fi/fi/tuote/590104/Castrol-Magnatec-5W-30-C2-4l

...ja tuolla Ewing-oil:issa siis 20l 110€ ja postikuluja 18,50€ päälle

Saksalaiset ne kyllä jaksaa edelleen pankkisiirtojen kanssa pelata..

Juingoil ei muuten koskaan saanut öljyjä toimitettua. Rahat sain toki takaisin. En jaksanut enää tilailla, joten olen nyt käyttänyt Mobil 1 ESP -öljyjä, mikä siis on tuollainen vähätuhkaava ja hiukkassuodattimilla varustetuille citikoille sopiva. Tokmannin tarjouksesta tuli taas viikonloppuna ostettua purkki 30€:lla.

Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa Nitrok

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peukkuja: 0
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #58 : Toukokuu 29, 2017, 10:34:56 »
Joo tuota Shellin AP-L 5W-30 on näköjään laitettu aiemmin huoltokuittien mukaan, mutta viimeisimmässä huollossa on kuitenkin siirrytty 0W-30 öljyyn.
Huomasin edelliseltä sivulta että tuo olisi Citroenin viimeisin suositus C5:een, joten siinä varmaan syy.

En kuitenkaan löytänyt mistään tuota AP-L:ää vaan lähin vastaava näyttäisi olevan ilmeisesti tuo AB-L.
C5 HDi 136 Confort Sedan -08

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 066
  • Peukkuja: 9
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #59 : Toukokuu 29, 2017, 11:53:28 »
Tilaappa tuolta www.oil-drop.de siellä on tota Helixiä ja Totalia
C5 break 1.8 -03,Peugeot Expert 1.9TD -00,Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94 edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 954
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #60 : Toukokuu 29, 2017, 15:21:13 »
Oliko niin ettei Shell Helix oikeasti täyssynteettistä ollut ja aika kehnoa öljyä?

Melkein kaikki Shellin öljyt on Helixejä ja niitä on saatavilla täyssynteettisenä, semisynteettisenä ja mineraaliöljynä... joka tarpeeseen löytyy, pitää vaan lukea purkista mitä siinä on ennen ostopäätöstä. Hyvää kamaa ne omien kokemusten mukaan on.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Nitrok

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peukkuja: 0
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #61 : Toukokuu 29, 2017, 16:59:33 »
Tilaappa tuolta www.oil-drop.de siellä on tota Helixiä ja Totalia

Kiitti vinkistä!
C5 HDi 136 Confort Sedan -08

Poissa Ves_ku

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 242
  • Peukkuja: 0
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #62 : Toukokuu 29, 2017, 20:32:30 »
Onko edelleen niin, että Totalin öljyä ei Suomesta saa? Xarassa ja alkupään vaihdoit edelliseen C5:seen laittelin Totalilla ja sitä ei koskaan tarvinnut vaihtovälillä lisätä. Kun saatavuus meni jossain vaiheessa huonoksi vaihdoin Mobil ESP öljyyn ja sitä sai aina muutaman desin laittaa ennen kuin seuraava vaihto oli ajankohtainen. Voi toki olla, että jotain muutakin muuttui samalla, mutta tuollaisen havainnon tein.

Ton nykysen kanssa oon miettinyt, että olisikohan fiksua tehdä välivaihto kun 30 tkm. on aika pitkä siivu yksillä öljyillä. Jos vaan imuvaihtona heittäis uudet öljyt ilman suodattimen vaihtoa. Onko järkee vai ei?

edit: Mikähän kehitysmaa kannu Mobilistakin on tarvinnut Suomea varten tehdä? Esim. Rengasonline myy Mobilit viiden litran kannuissa.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2017, 21:06:18 kirjoittanut Ves_ku »

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 633
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #63 : Toukokuu 29, 2017, 21:05:38 »
Järkevämpää taitaa olla suodattimen vaihtaminen. Jokus mobilin edustaja mainitsi, että synt. öljy säilyttää ominaisuudet 40 - 50 tkm. Suodatin ei.

Poissa Ves_ku

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 242
  • Peukkuja: 0
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #64 : Toukokuu 29, 2017, 21:13:42 »
Veikkaan kuitenkin, että diesel kone on täynnä melkosta mökkönööliä jos vetää neljillä öljyillä 200 tkm tai 15 vaihdolla saman matkan?
Toki kannattanee se suodatinkin vaihdella, mutta kun konehuoneeseen kurkin niin näyttää, että samalla ne öljyt sit laskee ropustakin kun joutuu kumminkin pohjapassarin irrottaan.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 432
  • Peukkuja: 18
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #65 : Toukokuu 29, 2017, 21:41:49 »
Oliko niin ettei Shell Helix oikeasti täyssynteettistä ollut ja aika kehnoa öljyä?

Melkein kaikki Shellin öljyt on Helixejä ja niitä on saatavilla täyssynteettisenä, semisynteettisenä ja mineraaliöljynä... joka tarpeeseen löytyy, pitää vaan lukea purkista mitä siinä on ennen ostopäätöstä. Hyvää kamaa ne omien kokemusten mukaan on.
Mutta eihän se mitä purkissa lue tarvitse edes pitää paikkansa, paitsi Saksassa jossa ainakin aikaisemmin täyssynteettinen piti oikeasti sitä olla. Täällä ei sellaista pakko ollut ja siksi eivät täyssynteettisiä usein edes olleet.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Synteettinen_öljy
"Synteettisen öljyn käsitteet menivät sekaisin, kun krakattua öljyä alettiin kutsua synteettiseksi. Öljyjen myynti on luottamuskauppaa, jossa maahantuoja ja valmistaja takaavat tuotteen laadun ja samalla määrittävät synteettisyyden. Synteettistä öljyä kutsutaan myös täyssynteettiseksi öljyksi, korostaen täyttä synteettisyyttä. Synteettisen teknologian öljy voi tarkoittaa osasynteettistä öljyä.[4]".

Tuosta uupuu kyllä se hyvin tunnettu fakta että myös krakattua öljyä kutsutaan usein täyssynteettiseksi.

Poissa Ves_ku

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 242
  • Peukkuja: 0
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #66 : Toukokuu 29, 2017, 22:34:54 »
Vaikkei mitään tilaiskaan niin tuolta on helppoo hakee hyväksyntöjen mukaan öljyjä.

http://www.rengas-online.com/cgi-bin/oshop.pl?&dsco=136&cart_id=51447258.136.13529&vehicle_disabled=1

Poissa mprono

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 18
  • Peukkuja: 0
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #67 : Toukokuu 30, 2017, 10:34:56 »
Tuolta delti:n putiikista koitin Totalin öljyjä jopa tilailla.
Kuukauteen ei kuulunut mitään, mutta täytyy antaa pari plussapistettä siitä, että palauttivat rahat ihan suosiolla kun kyselin perään.


Vaikkei mitään tilaiskaan niin tuolta on helppoo hakee hyväksyntöjen mukaan öljyjä.

http://www.rengas-online.com/cgi-bin/oshop.pl?&dsco=136&cart_id=51447258.136.13529&vehicle_disabled=1

DS5 SoChic

Poissa Jarppa

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 490
  • Peukkuja: 3
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #68 : Toukokuu 30, 2017, 11:48:07 »
Total Ineo Quartz ECS 5W-30.

Poissa mprono

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 18
  • Peukkuja: 0
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #69 : Toukokuu 30, 2017, 15:28:55 »
Tätä juuri.

amazon.de:ssä oli 24 eurolla 5 litran purkkeja.
Toki postikuluja sen verran, ettei ihan yhtä purkkia kannata tilailla.

Total Ineo Quartz ECS 5W-30.

DS5 SoChic

Poissa Jarppa

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 490
  • Peukkuja: 3
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #70 : Toukokuu 30, 2017, 21:02:45 »
Ainakin JKl:ssä saa muistaakseni Euromasterilta 10,- / litra.

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 321
  • Peukkuja: 2
  • C5
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #71 : Toukokuu 31, 2017, 08:22:50 »
Komppaan Jarppaa, Total Ineo Quartz ECS 5W-30.

Mutta tilaan sen Saksasta hintaan 23€/5litraa + rahti. Olen tilannut myös pojan autoon kerralla kahteen oljynvaihtoon niin rahti oli alle 20€ siis neljään öljynvaihtoon.  Ja öljyt tulee kotiovelle.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 066
  • Peukkuja: 9
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #72 : Toukokuu 31, 2017, 08:48:44 »
https://www.motor-oel-guenstig.de/versand-und-zahlungsbedingungen

Tuolla 20kg rahti 14,80€ totaalia shelliä jne
C5 break 1.8 -03,Peugeot Expert 1.9TD -00,Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94 edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 642
  • Peukkuja: 7
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #73 : Toukokuu 31, 2017, 11:14:12 »
Varokaa viime aikojen tuoonti-huijariöljykeisareiden sekoituksia. Kyl se Castroli on varman päälle  :).

Poissa Ves_ku

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 242
  • Peukkuja: 0
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #74 : Toukokuu 31, 2017, 11:55:45 »
Taidan kans laittaa sakuista seuraavat öljyt tilaukseen. Toimituskulut aika kohtuullisia jos vertaa mitä posti ottaa ihan kotimaassakin jos 20 kiloo lähettää. Tolk sais olla isompiakin rahtieriä tarjolla hyvinkin vois sen 10 kannua ottaa heti kerralla kun noita samaa öljyä syöviä suvussa on ihan harmiskis asti.