Kirjoittaja Aihe: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt  (Luettu 8457 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joerkka

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 843
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #25 : Lokakuu 06, 2015, 09:12:44 »
Rengas kun rengas on hyvä suomen nopeusrajoituksilla melkein umpigummikiekotkin olis ok

Jos renkaan kantavuus perustuu muuhun kun ilmaan, sillä saa ajaa maks 50 km/h.
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 041
  • Peukkuja: 9
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #26 : Lokakuu 06, 2015, 09:55:32 »
Kukas sen määrää?
C5 break 1.8 -03,Peugeot Expert 1.9TD -00,Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94 edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 462
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #27 : Lokakuu 07, 2015, 08:52:55 »
Kyllästyin ja lopetin sekä arpomisen että fiilistelyn näiden öljyjen kanssa ja niin eilen illalla lurahti C5:een Motoxin litkut. Katsotaan nyt miten noilla homma sujuu, wanha öljy ainakin oli ihan pikimustaa "vettä", mutta johan sillä olikin 20tkm ajettuna.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/599508/Motox-Synergy-Longlife-C3-5W-30-5L

Lainaus
Motox Synergy Longlife 5W30 öljyn korkealaatuinen koostumus optimoituine lisäaineineen tähtää mataliin päästöihin. Öljy sopii käytettäväksi erityisesti Euro-4 päästövaatimuksen moottoreissa. Se täyttää Mercedes Benz 229.31 / 229.51, BMW LL-04 sekä VAG 502.00 / 505.00 / 505.01 vaatimukset, ja sopii partikkelisuodattimellisiin diesel-moottoreihin, joissa vaaditaan ACEA C3 luokitusta. Sitä voidaan käyttää myös niissä dieselmoottoreissa, joissa ei ole hiukkassuodatinta.
Täyttää vaatimukset sekä luokitukset API SL / CF ja ACEA C3 ja VW 502.00 / 505.00 & 505.01 ja MB 229.31 & 229.51 ja BMW LL-04 ja dexos-2 (GM-LL-A-025/GM-LL-B-025).

Homma itsessään oli aika simppeli:
- pohjamuovi pois, 4x ruuvi + 5x met.tappi
- astiaa alle ja öljyproppu auki 6-koloavaimella
- moottorin päältä peitelevy pois
- raotetaan öljykorkkia jotta loput öljyt lurahtaa helpommin ulos
- suodatinpatruuna on moottorin etupuolella, 27mm kannalla varustetun kuvun alla
- patruuna itse tulee kuvun mukana pois
- uusi patruuna kuvun sisään ja uusi o-rengas kuvun ulkopuolelle
- kupu paikalleen, mutta älä ylikiristä sitä, sillä kupu saattaa haljeta!
- öljyproppu paikalleen, muista uusia sen kuparinen tiivisterengas
- öljyt sisään, 5 litran kannu, menee kokonaan ja nostaa pinnan tikussa 4/5 korkeudelle maksimista = riittävä
- öljykorkki kiinni ja auton käynnistys
- tarkista ettei vuoda mistään
- auton sammutus, pohjamuovi ja peitemuovi paikalleen
- öljypinnan tarkistus tikusta
- huoltoilmaisimen nollaus painamalla mittariston 000-näppäintä pohjassa ja autoon sähköt päälle. Laskuri aloittaa alaslaskemisen 10, 9, 8,... Pidä 000-nappi pohjassa koko ajan ja lopulta tulee ilmoitus että huoltoilmaisin on nollattu
- tarkista check-näppäimellä että nollaus on mennyt perille, itselläni tuli lukemaksi 20.000km seuraavaan huoltoon

Done!
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa ockelbo

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #28 : Lokakuu 27, 2015, 13:45:33 »
Nyky dieseleitä on monenlaisia.. kannattaisi lukea mitä specsit sanovat ennen kun kaataa mikä tahansa öljyt moottoriin missä on JATKEENA DFP, eli partikkelifiltteri

Suositus moottorille DW10BTED4 on C2

Mobil 1 ESP täyttää ACEA C2/C3

ACEA C2 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines designed to be capable of using low friction, low viscosity oils with a minimum HTHS viscosity of 2.9mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life and maintain the vehicles fuel economy. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

ACEA C3 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines, with a minimum HTHS viscosity of 3.5mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.



Poissa Claude

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 44
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #29 : Marraskuu 04, 2015, 20:37:51 »
Juuri Citroen-huollossa kertoivat, että Citroenin viimeisin suositus C5:een on 0W-30. Ymmärsin että myös dieseleihin. Tuolla laadulla moottorit ovat kuulemma pysyneet selvästi puhtaampina kuin ne, joissa on ollut 5W-30:a. Olivat saaneet jossain koulutuksessa nähtäväkseen avattuja moottoreita. Näyttäisi olevan 0W-30 (B71 2312 -normi) Totalin suositus PSA:n, varsinkin uusimmilla, niin diesel- kuin bensamoottoreilla. Omaani (bensa) laittoivat Total Quartz Ineo First 0W-30:a. Eikös tuota 0W-30:a ole Mobilillakin? Ainakin Mobil 5W-30 ESP:tä myi Suomen Varaosakeskus edullisesti 5 l / 45 €.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 406
  • Peukkuja: 17
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #30 : Marraskuu 04, 2015, 20:43:44 »
Vanhempiin ei tuota saa kuitenkaan laittaa, taisi pösö palstalla olla taulukko nähtävillä?

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 462
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #31 : Marraskuu 06, 2015, 13:22:45 »
Väärästä öljystä syntyy tuhkaa, joka tukkii hiukkassuodattimen, sitä tuhkaa kun ei sieltä poiskaan voi polttaa, siinä kun ei ole enää mitään palavaa, ei ainakaan vielä noissa lämpötiloissa :-\ Siksi hiukkassuodattimen kanssa pitäisi käyttää vähätuhkaavia low SAPS -öljyjä, jollainen siis tuo halpa Motoxinkin öljy on. Nyt tuo Motox on tuolla C5:n moottorissa jo tovin pyörinyt, enkä ole moitteen sanaa vielä löytänyt. Tosin ajoa ei vielä ole kuin 2tkm ja kovia pakkasiakaan ei ole päästy vielä kokeilemaan, mutta katsellaan 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa purflux

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 294
  • Peukkuja: 5
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #32 : Marraskuu 18, 2015, 00:04:29 »
Mobil 5w30 ESP on Motossa 40e mutta Puuilossa vain 33e. Ei Motonetti konkurssia tee.

Omassa 8-venttiilisessä keinuvivut oli kuluneet pesästä soikeaksi koska öljynvaihtoväli oli ollut huolto-ohjelman mukainen 20 000km. Pesällä tarkoitan sitä mihin nostimen pallopää tulee. Kun menevät soikeaksi, suurenee venttiilinvälys minkä kuulee naputuksena. Mielestäni 10 000km on sopiva vaihtoväli, öljyn kilometrihinnaksi tulee 0,3 senttiä, jos täyttö maksaa 30e.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 462
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #33 : Marraskuu 18, 2015, 08:59:19 »
Nyt on muutama tonni päästelty tuolla Motoxilla ja ei ainakaan vielä ole moittimista löytynyt. Eli niitä pakkasia tässä odotellaan ja katsotaan muuttuuko se mieli, mutta toistaiseksi siis kaikki noin mutu-tuntumalla ainakin hyvin. Tuolla tämänkertaisella täytöllä pitäisi saada tuo mittariston 1. nrokin vaihtumaan jo 3:ksi :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 223
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #34 : Marraskuu 18, 2015, 10:05:33 »
Asiat pitäisi kyllä aika huonosti olla, jos vielä muutaman kymmenen tuhannen kilometrin jälkeenkään merkkiä öljyn huonoudesta tulisi ratin taakse. En kyllä muutenkaan ymmärrä miten öljyn vaikutus hiukkassuodattimen tukkeutumiseen olisi kovin merkittävä (verrattuna käytettyny polttoaineeseen). Valaiskoon ken tietää ;) 
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 462
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #35 : Marraskuu 18, 2015, 10:13:41 »
Dieselin palaessa epätäydellisesti syntyy nokea, joka jää sinne suodattimeen ja poltellaan sieltä aikanaan sitten pois. Tuosta väärästä öljystä sen sijaan tulee tuhkaa, joka on jo palanutta ja siten se ei sieltä hiukkassuodattimesta lähde enää yhtään mihinkään = pelkästään kertyy sinne ja aikanaan jos huonosti käy, tukkii sen :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 223
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #36 : Marraskuu 18, 2015, 11:26:46 »
Eli se öljy mikä on sylinterissä hiukkaspolton aikana palaa ja jos on tuhkaavaa, niin syntyy tuhkaa :) Ei kyllä suuri määrä ole millään, mutta toisaalta miksi käyttää jotain muuta öljyä kuin valmistajan suosittelemaa.
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 041
  • Peukkuja: 9
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #37 : Marraskuu 18, 2015, 11:34:13 »
Näin on ei kai autonvalmistajat ihan turhaan noita suosituksiaan laittele.siis autonvalmistajan speksien mukaiset ei tarvii olla saman valmistajan.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 18, 2015, 13:49:56 kirjoittanut kaselin »
C5 break 1.8 -03,Peugeot Expert 1.9TD -00,Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94 edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Joker-1979

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 414
  • Peukkuja: 5
  • ex: C5-II 2.0i VTR Break
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #38 : Marraskuu 18, 2015, 11:48:09 »
Nyt on muutama tonni päästelty tuolla Motoxilla ja ei ainakaan vielä ole moittimista löytynyt.

Kun aikoinaan olin ostamassa moottoriöljyä talouden silloiseen Opel Zafiraan, minulle suositeltiin Motonetissä Motoxin öljyä kun ei GM:n öljyä silloin ollut hyllyssä. Sanoivat silloin että Motox öljyt ovat Shellin öljyjä. Tiedä sitten onko totta..  ::)
Volkswagen Passat Variant BlueMotion 1,6 TDI -11 + Dacia Duster 1,5 dCi 4x4 Laureate -11

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 462
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #39 : Marraskuu 18, 2015, 11:51:51 »
miksi käyttää jotain muuta öljyä kuin valmistajan suosittelemaa.

Jos vaikkapa tuota valmistajan tarjoamaa vaihtoehtoa ei ole tarjolla => mennään sen öljyn vaatimusten mukaan ja valitaan kilpaileva öljymerkki, joka myös täyttää ko. vaatimukset. Vieläpä kun tunnetusti tasan samaa moottoria on useamman eri automerkin nokalla ja näillä kaikilla merkkien edustajilla on silti ne ihan omat suosituksensa, niin... Tästä syystä en ainakaan itse näe mitään syytä noudattaa kuin vaatimuksia, suosituksista viis 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 223
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #40 : Marraskuu 18, 2015, 12:02:56 »

Jos vaikkapa tuota valmistajan tarjoamaa vaihtoehtoa ei ole tarjolla => mennään sen öljyn vaatimusten mukaan ja valitaan kilpaileva öljymerkki, joka myös täyttää ko. vaatimukset. Vieläpä kun tunnetusti tasan samaa moottoria on useamman eri automerkin nokalla ja näillä kaikilla merkkien edustajilla on silti ne ihan omat suosituksensa, niin... Tästä syystä en ainakaan itse näe mitään syytä noudattaa kuin vaatimuksia, suosituksista viis 8)

Juu, kirjoitin epäselvästi. Tätä minäkin tarkoitin, tai ainakin ajattelin, että ei sillä merkillä suurta väliä ole, kunhan speksit on oikeat :)
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 246
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #41 : Marraskuu 18, 2015, 12:10:00 »
Jos sillä valmistajan suosittelemalla öljymerkillä olisi suurempaa merkitystä, voisi kuvitella että saman tehtaan eri keulamerkin saavilla autoilla olisi sama öljysuositus ja merkkihuollossakin käytettäisiin kyseistä öljyä. Nythän näin ei yleensä ole.

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 223
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #42 : Marraskuu 18, 2015, 12:29:18 »
Ainakin VV-auto meinasi vedota TSI-koneen rikkoutumistapauksessa siihen, että oli käytetty eri valmistajan öljyä KERRAN. Käytännössä kyse oli varmasti enemmän omasta vastuusta luistamisesta.
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 142
  • Peukkuja: 10
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #43 : Marraskuu 18, 2015, 12:37:24 »
Kukas sen määrää?
Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä, tosin rajoitus on kai vain 20 km/h
Lainaus
1. Moottorikäyttöisen ajoneuvon suurin tiellä sallittu nopeus ilman perävaunua on:
...
g) ajoneuvon, jossa on rautaisia telaketjuja tai muunlaisia kuin ilmarenkain varustettuja pyöriä, 20 km/h

Onkohan typpitäytteiset muita kuin ilmarenkaita

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 142
  • Peukkuja: 10
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #44 : Marraskuu 18, 2015, 12:46:57 »
Ainakin VV-auto meinasi vedota TSI-koneen rikkoutumistapauksessa siihen, että oli käytetty eri valmistajan öljyä KERRAN. Käytännössä kyse oli varmasti enemmän omasta vastuusta luistamisesta.
Tuossa kuluttajalautakunnan päätöksessä jätetään vastuu öljynvaihdoista tms. huolehtimisesta kuluttajalle, jos niitä laiminlyödään, niin ainakin osavastuu voi jäädä kuluttajalle. (kai lähinnä koska kiristimet toimii yleensä öljynpaineella?) Öljyn valmistajaa tuskin saa määrätä, jos ainakin hyväksyttyjä vaihtoehtoisia öljyjä on saatavana, suositella saa, mutta suositus on eri asia kuin vaatimus.

Kai ainakin ihan vääränlaisen öljyn käyttö on samaa kuin laiminlyönti (mutta ei taida Suomesta saadakaan kovin huonoja "ompelukoneöljyjä", mutta jos viskositeetitkin on ihan erilaisia kuin valmistaja hyväksynyt, niin se olisi ainakin minusta hyväksyttävä syy alentaa korvausta tai jos perinteisillä perusmineraaliöljyillä jotka on tarkoitettu vaihdettavaksi noin 5000 km välein ajaakin 30000 km)

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 223
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #45 : Marraskuu 18, 2015, 13:49:57 »
En tiedä mihin kuluttajalautakunnan päätökseen viittaat, mutta tämä tapaus ei mennyt sinne asti käsittelyyn. Em. TSI-tapauksessa maahantuojan (VV-auto) edustaja oli löytänyt huoltokirjasta yhden huollon, joka oli tehty muualla kuin merkkiliikkeessä ja käytetty muistaakseni Kendallin öljyä. Täten maahantuoja oli puhelimessa evännyt maksamasta moottorivauriosta mitään (?). Kaveri otti tässä vaiheessa yhteyttä öljyn maahantuojaan, missä oltiin jo valmiina vastaiskuun, jos heidän tuotteitaan aletaan syyttämään. VV-auto ei kuitenkaan ikinä kirjallisesti syyttänyt öljyjä tuhon aiheuttajaksi, vaan ainoastaan puhelimitse.

Offtopiccina voisi kertoa (kun kuitenkin citroenistien mieltä lämmittää), että reilut puoli vuotta kesti vääntö moottorivaurion maksajasta. Autolla oli ajettu 200tkm ja moottori kertaalleen vaihdettu 100tkm kohdalla. Lopputulema ns. nahkapäätös, kun kaveri sai kuitenkin uuden koneen turboineen 200tkm ajettuun autoon. Koneena 1.4TSI 103kW.
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 142
  • Peukkuja: 10
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #46 : Marraskuu 18, 2015, 16:07:28 »
Oho, piti linkittää tuo kuluttajariitalautakunnan yleinen jakoketjuja koskeva juttu http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/jakoketju/
Voihan TSI:ssa jokin muukin pettää, mutta aika yleinen tuho oli jakoketjun aikaansaama.

Aika monessakin (myös PSA/BMW sukuisessa THP:ssä) jakoketjuvehkeessä kun oli ihan uudenlaisia jakopääongelmia, jotka pääosin johtuivat osien Laatu/suunnittelu/kokoonpano ongelmista (ehkä myös siitä että oli pitkä katkos kokemuksissa), näita yritettiin maksattaa kuluttajalla. Toisaalta samaan aikaan  hihnoissa on tapahtunut merkittävää kestoiän kasvamista kymmenistä tuhansista satoihin tuhansiin kilometreihin ja yli 10 v. Ihmetyttää (jos palataan öljyihin) myös miten nuo uusimmat keksinnöt kuten öljykylpyiset jakohihnat kestää aikaa ja erilaisia öljyjä. (itsellä on muistissa vaikka moottoripyöristä, miten jotkut muovit ja kumit kärsivät lämmöstä/öljystä tai vaikka laturin eristyslakkaukset eivät öljykylpyä kestä ikuisesti)

Poissa Juska

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 227
  • Peukkuja: 0
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #47 : Marraskuu 18, 2015, 20:57:04 »
Mullon Magnatec 5W-30 C2 ollut käytössä ja hyvin on pyörinyt, mitä nyt jakoremmi katkesi mutta ei oo öljyn syy.

Öljykin kannattaa ostaa Saksasta:
http://www.juingoil.de/Cars-Engine-Oil/Viscosity/5W-30/Castrol-Magnatec-5W-30-C2-1-x-20-lt::1100.html
Citroën C4 Grand Picasso 2.0HDi 2008

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 406
  • Peukkuja: 17
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #48 : Marraskuu 18, 2015, 21:44:05 »
Onko Saksassa edelleen niin että jos purkissa lukee synthetic oil, niin se on oltava sitä 100% (PAO)? Muissa EU-maissa näin ei vailitettavasti ole vaan voi olla krakattua joukossa.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 142
  • Peukkuja: 10
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #49 : Marraskuu 18, 2015, 23:30:12 »
Onko Saksassa edelleen niin että jos purkissa lukee synthetic oil, niin se on oltava sitä 100% (PAO)? Muissa EU-maissa näin ei vailitettavasti ole vaan voi olla krakattua joukossa.

Näin ainakin oli ennen (Castrol vs. BP oikeusjuttu oli ensin Saksassa ja sen jälkeen toisin päin tuomittu Castrol vs. Mobil (oliko USAssa?) joka vapautti "synteettisen" vain markkinointitermiksi tarkoittamaan hyvää öljyä) En tiedä mitä synteettisiä tuo Saksan oikeusjuttu käsitteli (PAO, Esterit onko niitä jotain muitakin nykyisin,  silikoniöljyt, ilmeisesti se suurin ero on krakatut öljyt, jotka toisaalla on synteettisiä ja toisaalla taas ei)

En silti ihan ymmärrä miksi noista kumpikaan koskisi vaikka Suomea...