Kirjoittaja Aihe: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt  (Luettu 8431 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 462
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« : Syyskuu 16, 2015, 09:01:15 »
Päätinpä sitten itse tehdä tuon öljynvaihtohuollon allekirjoituksen C5:lle ja perhana kun tuntuu syövän tuta lompuukia jo pelkkä saamarin öljy :x

Suodattimet yms. nyt on vielä inhimillisiä, mutta kun tuolle saamarin nirppanokalle pitää olla vähän tuhkaavaa = kallista (n. 10€/litra) voidetta ja se nauttii sitä 5.5 litraa = 2 kpl noita 4 litran törppöjä pitää ostaa ja sittten se toisen törpön 1/2 pitää säilöä johonkin varaston nurkkaan ja toivoa että on vielä käypää ensivuonnakin. Vieläpä kun öljynä nuo ovat usein jopa heikompia kuin perinteisemmät, niiden ohkasemman lisäaineistuksen vuoksi jotta tuo FAP:in perhana ei tukkeutuisi tuhkasta. Juu, esim. Delvac MX olisi edullista ja vähätuhkaavaa eikä tuo öljynäkään hassumpaa ole, moottoripyörissäni käyttänyt tuota jo vuosia. Vaan kun tuo Sitikka olisi tarkoitus laittaa tulille myös pakkasessa ja siihen tuo Delvacin 15W ei oikein sovellu. Ja nuo käypäset öljyt kun on yleisesti 5W-30, niin tuo yläpää kyllä saisi mielestäni olla pykälän korkeammalla, 5W-40. Vaan tuotapa ei sitten Low SAPS:ina oikein tahdo löytyäkään mistään ja jos jostain löytyy, on harvnaista = vieläkin kalliimpaa :-\

Oikein kauhulla ajattelen mitä tuollekin rintamalle vielä tulee lisää nyt noiden uusien kusi-dieseleiden myötä :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 287
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #1 : Syyskuu 16, 2015, 10:27:47 »
Tämmöstä olen käyttänyt ja muutkin tutut käyttää noissa hdi koneissa:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590035/Ford-Formula-F-5W30-5l

Ainakin on vortsonnin suositusöljy nimenomaan noihin koneisiin. Ja yleensä menee melko lähelle ylärajaa kun suotimen kanssa vaihtaa ja koko purkin tipauttaa koneeseen.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Peukkuja: 2
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #2 : Syyskuu 16, 2015, 10:36:40 »
Itse laittelin Mobil 1 ESP Formula 5W30, PSA B71 2290 ja B71 2297. Mikäs siinä on vikana?

Tuota Fordin öljyä olisi kyllä kannu hyllyssä. Sekö menisi myös? Olisi edullisempaa ja tosiaan Fjordeihin tuota laitetaan aina.

Poissa eke

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 55
  • Peukkuja: 1
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #3 : Syyskuu 16, 2015, 11:28:34 »
Itse olen tilannut taloudessa oleviin C6:een ja C5 III:een tätä: http://shop.oil-center.de/index.php/de/hersteller/total/sae-5w-30/total-quartz-ineo-ecs-5w-30-motorol-5w30-1x5-liter.html

Ei ole mielestäni kallista. Paketti tulee alle viikossa, 30 kg pakettiiin menee 5 öljypöntön lisäksi esim automaattiöljyä (Mobil ATF 3309) useampi purkki samalla lähetysmaksulla. Lisäksi nuo öljykanisterit ovat 5 litran pönttöjä vs. Suomessa myytävät 4 litran kanisterit.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 462
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #4 : Syyskuu 16, 2015, 12:00:01 »
Ei ole mielestäni kallista.

No juu, 2x 5 litraa maksaisi n. 68€ postikuluineen. Ei tosiaan paha ja kun tuo on vieläpä nimenomaan PSA:n FAP-koneille tarkoitetu, niin...  :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 462
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #5 : Syyskuu 16, 2015, 15:45:37 »
Vaan entäpäs jos kriteerinä on ACEA C3 ???

http://www.oilspecifications.org/acea.php
Lainaus
ACEA C3 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines, with a minimum HTHS viscosity of 3.5mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life.

Ja tuolla jos sitten mennään Motonetiin, niin sieltäpä tupsahtaa aika edullisiakin 5 litrasia vaihtoehtoja:
Opel-öljy: http://www.motonet.fi/fi/tuote/590015/GM-LongLife-5W30-oljy-5l-dexos2 22,90€
Motox: http://www.motonet.fi/fi/tuote/599508/Motox-Synergy-Longlife-C3-5W-30-5L 29,90€

Eikös tuonne Aisinin askiinkin sopineet nuo edulliset Opelin 3309:t, niin... ;D
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa eke

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 55
  • Peukkuja: 1
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #6 : Syyskuu 16, 2015, 16:54:19 »
No meillä ainakin autojen huoltokirjassa sanotaan, että ACEA C2 ja suositellaan suoraan tuota Totalin Ineo Ecs:ää. Voihan sitä tietenkin kokeilla C3:stakin, jos uskaltaa.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 141
  • Peukkuja: 10
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #7 : Syyskuu 16, 2015, 17:42:45 »
Nuo luokitukset lienee siten että:
C2:n on ohuempaa (pienempi viskositeetti, polttoaineen säästö tms), C3 on muuten aika likelle samaan käyttöön kuin C2, mutta hivenen paksumpaa, eli C2:n ei käy oikein C3:n tilalle, mutta miten lienee toisin päin?

http://www.teboil.fi/tuotteet/voiteluaineet/yleista-voiteluaineista/suorituskykyluokitukset/
eli nuo ei mene mitenkään numerojärjestyksessä:
Lainaus
C1: Ohuita ns polttoaineensäästö-öljyjä, jotka alittavat erittäin tiukat Low SAPS -rajat.
C2: Ohuita ns polttoaineensäästö-öljyjä, jotka alittavat tiukat Low SAPS -rajat.
C3: Low SAPS -öljyjä, jotka alittavat tiukat Low SAPS -rajat. Sama Low SAPS -taso kuin C2:ssa, mutta pienempi polttonesteen säästövaatimus.
C4: Low SAPS -öljyjä, jotka alittavat erittäin tiukat Low SAPS -rajat. Lähes sama Low SAPS -taso kuin C1:ssä, mutta polttonesteen säästövaatimus vastaa C3:a.

Poissa citroen for ever

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 26
  • Peukkuja: 1
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #8 : Syyskuu 16, 2015, 20:44:46 »
Teboil diamond diesel koneeseen ja Teboil ATF Fluid S laatikkoon.

Poissa c5tomaatti

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 478
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Premium Tourer HDI 165 A 2014,
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #9 : Syyskuu 18, 2015, 07:03:52 »
Päätinpä sitten itse tehdä tuon öljynvaihtohuollon allekirjoituksen C5:lle ja perhana kun tuntuu syövän tuta lompuukia jo pelkkä saamarin öljy :x

Suodattimet yms. nyt on vielä inhimillisiä, mutta kun tuolle saamarin nirppanokalle pitää olla vähän tuhkaavaa = kallista (n. 10€/litra) voidetta ja se nauttii sitä 5.5 litraa = 2 kpl noita 4 litran törppöjä pitää ostaa ja sittten se toisen törpön 1/2 pitää säilöä johonkin varaston nurkkaan ja toivoa että on vielä käypää ensivuonnakin. Vieläpä kun öljynä nuo ovat usein jopa heikompia kuin perinteisemmät, niiden ohkasemman lisäaineistuksen vuoksi jotta tuo FAP:in perhana ei tukkeutuisi tuhkasta. Juu, esim. Delvac MX olisi edullista ja vähätuhkaavaa eikä tuo öljynäkään hassumpaa ole, moottoripyörissäni käyttänyt tuota jo vuosia. Vaan kun tuo Sitikka olisi tarkoitus laittaa tulille myös pakkasessa ja siihen tuo Delvacin 15W ei oikein sovellu. Ja nuo käypäset öljyt kun on yleisesti 5W-30, niin tuo yläpää kyllä saisi mielestäni olla pykälän korkeammalla, 5W-40. Vaan tuotapa ei sitten Low SAPS:ina oikein tahdo löytyäkään mistään ja jos jostain löytyy, on harvnaista = vieläkin kalliimpaa :-\

Oikein kauhulla ajattelen mitä tuollekin rintamalle vielä tulee lisää nyt noiden uusien kusi-dieseleiden myötä :-\

Mobil 1 ESP, Puuilossa neljän litran kannu 40 ekua. Loistava öljy. Ja jos et raaski ostaa kahta kannua, niin litran purkki maksaa 15 ekua. Onko 55 euroa hyvästä öljystä vuodessa Sinun mielestäsi paljon?

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 462
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #10 : Syyskuu 18, 2015, 08:41:21 »
Onko 55 euroa hyvästä öljystä vuodessa Sinun mielestäsi paljon?

On jos lähes 1/2 hintaan saa riittävää. Hyväähän tuolla ei saa, mutta riittäväkin allekirjoittaneelle kyllä passaa. Tällä hetkellä tuossa C5 pyörii alla Landsail 388 halpiskumi, kun ns. "paras" olisi maksanut 3-4x tuon verran. Siltikin olen ollut tuohon renkaaseen ehdottoman tyytyväinen, se on osoittautunut minulle vähintäänkin riittäväksi. Jos samalla tavalla kaikesta kulutuksesta pystyisi säästämään -50%, niin se on aika iso raha vuodessa, eikös. Ja vielä parempi jos juuri mistään ei silti tarttisi tinkiä, tyytyy vain riittävään eikä vaadi aina sitä parasta 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 287
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #11 : Syyskuu 18, 2015, 08:56:20 »
Tuo Ford öljy on muuten castrol:n valmistamaa.
Ja vielä kerran, suositusöljy ihan samoihin moottoreihin fordeissa ;)
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 462
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #12 : Syyskuu 18, 2015, 10:01:20 »
ihan samoihin moottoreihin fordeissa ;)

Tuollahan nuo on listattuna, Ford/PSA yhteistyön hedelmät DW10/DW12 tiimoilta 8)
http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_Duratorq_-moottori#2005_TDCi_.28PSA_DW:n_pohjautuva.29

Ja nimenomaisesti noista EW/DW moottoreista
https://en.wikipedia.org/wiki/PSA_EW/DW_engine#DW10

Josta selviää jotta allekirjoittaneenkin C5:n moottori on Euro V yhteensopiva, tyypiltään RHR ja kokonimeltään DW10 BTED4 / RHR :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa c5tomaatti

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 478
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Premium Tourer HDI 165 A 2014,
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #13 : Syyskuu 19, 2015, 07:53:25 »
Onko 55 euroa hyvästä öljystä vuodessa Sinun mielestäsi paljon?

On jos lähes 1/2 hintaan saa riittävää. Hyväähän tuolla ei saa, mutta riittäväkin allekirjoittaneelle kyllä passaa. Tällä hetkellä tuossa C5 pyörii alla Landsail 388 halpiskumi, kun ns. "paras" olisi maksanut 3-4x tuon verran. Siltikin olen ollut tuohon renkaaseen ehdottoman tyytyväinen, se on osoittautunut minulle vähintäänkin riittäväksi. Jos samalla tavalla kaikesta kulutuksesta pystyisi säästämään -50%, niin se on aika iso raha vuodessa, eikös. Ja vielä parempi jos juuri mistään ei silti tarttisi tinkiä, tyytyy vain riittävään eikä vaadi aina sitä parasta 8)

Monessa asiassa olen valmis säästämään, mutta en öljyissä, enkä renkaissa. Hyvä öljy on moottorin henkivakuutus ja hyvät renkaat minun.


Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 039
  • Peukkuja: 9
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #14 : Lokakuu 02, 2015, 20:49:09 »
Rengas kun rengas on hyvä suomen nopeusrajoituksilla melkein umpigummikiekotkin olis ok
C5 break 1.8 -03,Peugeot Expert 1.9TD -00,Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94 edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa sitikkaporo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 238
  • Peukkuja: -2
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #15 : Lokakuu 03, 2015, 15:23:32 »
Rengas kun rengas on hyvä suomen nopeusrajoituksilla melkein umpigummikiekotkin olis ok

Nii jos ei tarvihe jarrutella/väistää hirveä märällä tms äkkitilanteessa..
2CV6 -77, Acadiane -80, Dyane -68 projekti, AX 11 RE (latosäilytys)

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 039
  • Peukkuja: 9
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #16 : Lokakuu 03, 2015, 16:49:13 »
Toppaa se noist/näistä suommettumisnopeuksista vaikka puupyörillä ei tarvii racing gummeja.
C5 break 1.8 -03,Peugeot Expert 1.9TD -00,Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94 edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 246
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #17 : Lokakuu 03, 2015, 19:29:06 »
Toppaa, toppaa, mutta jos edellä ajavan renkailla pysähtyy 15 metriä lyhyemmällä matkalla, voi tulla se edellä ajavan perse vastaan.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 462
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #18 : Lokakuu 03, 2015, 19:38:53 »
Toppaa, toppaa, mutta jos edellä ajavan renkailla pysähtyy 15 metriä lyhyemmällä matkalla, voi tulla se edellä ajavan perse vastaan.

Eikös se lakikirja sano että auto pitää kyetä pysäyttämään sillä näkyvällä tien osalla = auto tulisi kyetä pysäyttämään vaikka se edelläajava törmäisi tiiliseinään, joten jokainen metri jonka tuo edellämenijä luistaa, oli allaan mitkä über-renkaat tahansa, on kaikki ns. "kotiinpäin" ja peräänajo näin ollen täysi mahdottomuus :angel:
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Hujane

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 814
  • Peukkuja: 1
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #19 : Lokakuu 04, 2015, 06:28:05 »
Öljyistähän tässä oli puhe.....kesäksi myös hiukkasloukku vehkeille mineraaliöljyt ja ostaa 20 litran pöntöissä niin pysyy jotenkin järkihintaisena ajokilometrit...

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 720
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #20 : Lokakuu 04, 2015, 07:27:16 »
Mulla on käytössä nyt kaikissa kolmessa 1,6 HDi moottoreissa Total ineo ecs 5w30 öljyt.
Myös siinä, jossa ei ole hiukkasloukkua.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 406
  • Peukkuja: 17
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #21 : Lokakuu 04, 2015, 10:10:13 »
Mineraaliöljyt? Just, ei todellakaan! :D

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 921
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #22 : Lokakuu 04, 2015, 10:54:33 »
Ei ole omaa kokemusta tästä, mutta huvikseni tutkin öljyvaihtoehtoja ja löytyyhän tämmöinenkin vaihtoehto mikä ei liene liian kallis: LiquiMoly Top Tec 4300 5w-30 5L  43.90e Fixus-liikkeessä.  Täyttää PSA-vaatimuksetkin.
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_3740.html?OpenDocument&land=DE
http://www.fixusnet.fi/fin/oljy_moottori_synteettinen_hc_top_tec_4300-p-501580-0


Itse laitoin saman valmistajan tekemää Volvon bensakoneille tarkoitettua 0w-30 öljyä Hondaani ja vielä se toimii.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 307
  • Peukkuja: 1
  • C5
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #23 : Lokakuu 04, 2015, 15:12:53 »
http://shop.oil-center.de/index.php/en/ Total Quartz Ineo ECS 5W-30 Motoröl 5W30 - 1x5 Liter €25.99
Excl. shipping

Tuolta olen tilannut Totalin öljyt C6:een. Tuovat kotiin asti postin kautta. Suomessa France Motour 4l 50€.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 223
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nyky-diesel Sitruunan moottoriöljyt
« Vastaus #24 : Lokakuu 04, 2015, 16:34:35 »
No onpas C6-kuskit yksimielisiä öljyvalinnoissa :D
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90