Kirjoittaja Aihe: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008  (Luettu 127426 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 735
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
Osaisikos joku suoralta kädeltä kertoa, mitä eroa on -05 mallin SX versiossa suhteessa -05 ja -06 mallien varusteluihin.

En löytänyt valikoimasta edes hintaa C5 automaatille, kuin V6 versiosta.

Varuste-erot kiinnostaisi lähinnä vaikka SX ja VTR välillä. Niin ja onko se automaattimahdollisuus poistunut uusista 2.0 malleista.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2009, 17:20:58 kirjoittanut PicassoHDI »
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

mch42

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #1 : Helmikuu 23, 2006, 18:22:41 »
En tiedä toimiiko tämä linkki: http://www.citroen.fi/redirect.asp?path=1;4610;4696;4700&guid=46E864F5-B254-4251-9020-AE4B79D9FBA4&site=4&appendvoucher=true, mutta sama PDF löytyy http://www.citroen.fi -> C5 -> Tekniikka ja vakiovarusteet -> Tekniset tiedot ja varusteluluettelo.

Siinä ainakin X, VTR ja Exclusive mallien erot. Ja 2.0 automaatti löytyy sekä bensa että HDi koneella.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 735
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #2 : Helmikuu 23, 2006, 18:48:29 »
Kiitti vastauksesta :)

Ol vähän sekava tuo mun kysymys.

Jos nyt menen ostamaan C5 mallia 2 litran koneella ja automaatilla, niin hintalistat sanoo ei oota >:(

No jos sit kahtelen käytettyä FaceLift mallia -05 automaatilla, niin se ompi SX varusteilla.

Nyt kun kahtelen niitä malleja vierekkäin, niin äkkiseltään uudessa VTR mallissa ainaski sporttisemmat penkit, mutta onko piilossa muita eroja?

Kahtelin vielä vanhoja hinnastoja, niin VTR oli jopa halvempi kuin SX. Liekö ollut kamppanja silloin ;)


Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Ranskis

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #3 : Maaliskuu 04, 2006, 23:12:37 »
Hei vaan,

tämä on eka kerta :D ...

Olen vannoutunut Renault-kuski, mutta harkinnan alla on C5. Tarjolla olisi erittäin vähän ajettu C5 3.0 V6 aut vm. 2001 sopuhintaan. Sanokaapa sitikkamiehet, mitä tästä mallista tuumaatte? Vai olisiko joku 2.0 parempi vaihtoehto. Bensankulutuksella ei ole niin suurta väliä, haluan automaattilaatikolla olevan vahvan ja leppoisan auton. Ja  mahdollisimman huolettomia kilometreja. Oliko näissä 2001-malleissa vielä jotain lastentauteja, joita ei uusimmissa ole?

Poissa VeeKoo

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 97
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #4 : Maaliskuu 04, 2006, 23:21:29 »
haluan automaattilaatikolla olevan vahvan ja leppoisan auton. Ja  mahdollisimman huolettomia kilometreja.

Ensimmäisenä tulee mieleen se, että kaksilitraisissa on tämä paljon puhuttu AL4-automaatti,
joka antaa ymmärtää olevansa kaikkea muuta kuin huoleton. Kutoskoneessa on eri valmistajan
laatikko. Eikä se kaksilitrainen nyt kamalan vahvakaan ole. Niin ja miksi tyytyä vähempään...  8)

Poissa Ego

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 211
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0-16v SX Berline '02
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #5 : Maaliskuu 05, 2006, 00:10:21 »
Hyvältä vaihtoehdolta kuulostaa. Alkupään malleissa tosiaan oli noita lastentauteja, mutta kylläpä tähän hetkeen mennessä pitäisi niiden kaikkien olla korjattu erinäisissä kampanjoissa.

Poissa xs2jammu

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 571
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
    • You tube sivuni
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #6 : Maaliskuu 05, 2006, 09:13:45 »
Vähän on kokemusta noista alkusarjan V6 malleista, mutta samat ongelmat niissä alussa kait oli kuin muissakin malleissa. Kaikki kuitenkin pitäisi jo tässä vaiheessa olla tehty kuntoon maahantuojan puolesta.
Tehdashan teetti monia kampanjoita näihin -01 mallisiin autoihin. Mitään erityistä en muista että olisi ollut pelkästään koneeseen liittyvää.

Kyyti on ainakin mukavaa ja ei se polttoaineen kulutus käsittääkseni normaaliajossa mikään hirmuinen ole.
XM V6 Break -95
C5 V6 Exclusive Berline -07
Xsara Picasso 1,6 -09

Orbea Diem Drop Disc -08

Ranskis

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #7 : Maaliskuu 05, 2006, 10:20:58 »
Kiitos vaan asiallisista vastauksista. En viitsisi selata koko forumia läpi, joten voisitteko lyhyesti kertoa mitä ongelmia 2001-malleissa sitten oli? Ja mielellään kuulisin kokemuksia 3-litraisen laatikon kestävyydestä.

C5:sta olen käynyt pari kertaa kokeilemassa, ja kyllähän se oli meikäläisen mieleen.

Poissa Pessi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 47
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C4 Grand Picasso 1.6 HDI, Xsara 2.0 HDI Break
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #8 : Heinäkuu 21, 2006, 08:54:21 »
No niin,

Innostuin vähän katselemaan C5 farmaria, kun niitä alkaa saada jo siedettävään hintaan.

Paria ensimmäistä kokeiltuani mieleeni hiipi pari kysymystä. Ensinnäkin onko kaikkien
C5 farmarien takaluukku ruosteessa? Molemmissa koeajamissani farkuissa luukku kukki
rekisterikilven yläpuolella olevan kahvan ympäriltä. Toinen oli jo todella pahan näköinen.  ???

Toinen kysymys liittyy melutasoon ja erilaisiin resonanssiääniin. Ensin kokeilin bensaversiona
2.0 SX aut. -03, ajettu reilu 100 tonnia. Melutaso kuulosti ihan asialliselta eikä turhia häiriöääniä
kuulunut. Automaatti vain teki liikkumisen hieman laiskanoloiseksi ja jousitus näin XM:n omistajana
tuntui kovalta. Toinen koeajoauto oli 2.0 HDI -02, ajettu noin 190 tkm. Sen yleinen melutaso,
rengasäänet, tuulensuhina jne. oli huomattavasti suurempi ja lisäksi kuuluui mitä ihmeellisimpiä
resonanssiääniä sisältä ja ulkoa. Kokonaisuutena koeajo tuotti dieselistä todella pahan pettymyksen.  :-\

Johtuuko tuo hirvittävä ero melutasoissa konetyypistä, yksilöeroista, kilometrieroista vai mistä?
Tuo dieselihän on kuitenkin C5 dieseliksi vähän ajettu...

Lopputulos koeajoista oli kuitenkin hyvä. Huomasin taas kuinka upea auto oma XM farkku on.  :D
Jopa rautajousin varustettuun Xsara HDI:hin oli mukava istahtaa. Sekään ei sentään metelöi C5 dieselin
malliin...
 

Xanteri

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #9 : Heinäkuu 21, 2006, 09:55:56 »
Vai on sitä käyty koeajamassa autoja...aijai, siitä se autokuume vaan yltyy, lopeta heti tuollainen touhu!!! ;)

Noh, vakavasti puhuen:

Mainitsemasi takaluukun ruostuminen johtuu siitä, että kahvan muoviosan terävät päät painautuvat liian tiukasti peltiä vasten ja rikkovat ajan myötä maalipinnan. Tästä johtuu kahvan ympäristön kukkiminen. Itse korjautin oman luukkuni maalitakuun piikkiin (maalipinnan takuu on Cvitosissa kolme vuotta) ja irrotin hieman muovikatetta maalipinnasta. Tämän irrottamisen voi tehdä ainakin kahdella tavalla: joko purkaa koko hemmetin luukun ja laittaa paksut rikat takaluukun muoviosan kiinnitysruuveihin, tai sitten vaan yksinkertaisesti kiilata muoviosa pellistä irti joillakin sopivankokoisilla pehmeähköstä materiaalista tehdyillä "sovitepalasilla".

Itse en jaksanut purkaa luukkua ja tehdä hommaa perusteellisesti, joten pistin pehmeästä muovista pienet palaset kahvan muovipäällysteen ja pellin väliin. Hyvin on toiminut: oon tsekannut maalipinnan säännöllisesti ja hyvältä näyttää (ajelin vajaan kuukauden takaluukun maalauksen jälkeen ilman noita kiiloja, ja jo siinä ajassa maalipintaan oli tullut pienet orkoset, joten nopeasti se uusikin maalipinta menee puhki, jos muosiosan antaa nyhrätä peltiä vasten).

Resonanssi- ym. äänistä: Kyllä väittäisin, että tuo kokemasi HDI:n meluisuus johtuu käytöstä. Eli sen kokeilemasi HDI:n käyttäjä on ollut ns. "huoletonta" tyyppiä, joka on antanut autolle vaan kovaa kenkää armoa tuntematta. Käy kokeilemassa muitakin HDI-seefemmoja, niin saat perspektiiviä asiaan.

Poissa Pessi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 47
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C4 Grand Picasso 1.6 HDI, Xsara 2.0 HDI Break
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #10 : Heinäkuu 21, 2006, 10:09:53 »
Autokuume on kroonista...  :'(

Täytyypä kokeilla vielä jotain toista dieseliä. Tosin sinullahan taitaa olla myös
bensa-automaatti.  8)

Mitenkäs noissa bensa C5:ssa automaattilootat kestävät? Dieseleistä kun olen
soitellut, niin kuulostaa, että kaikkiin yli 200 tkm ajettuihin on jo tehty laatikkoremppa.

Xanteri

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #11 : Heinäkuu 21, 2006, 10:23:48 »
Autokuume on kroonista...  :'(

Joo, niin se on. Välillä se vähän laantuu, tullakseen taas entistä kovempana takaisin :)

Mitenkäs noissa bensa C5:ssa automaattilootat kestävät? Dieseleistä kun olen
soitellut, niin kuulostaa, että kaikkiin yli 200 tkm ajettuihin on jo tehty laatikkoremppa.

Bensaa syövissä C5:sissahan on käytössä AL4-laatikot, joista on aika paljon negatiivista juttua mm. Sitruunapatongissa. Ko. laatikko kestää käsittääkseni ihan samalla lailla kuin muutkin automaatit, kunhan muistaa vaihtaa öljyt säännöllisesti (esim. 50-60 tkm välein). Tuo öljyjen vaihto jää usein tekemättä, sillä se ei kuulu huolto-ohjelmaan lainkaan. Ja se on ihan varma, että jos samoilla öljyillä ajelet esim. 250 tkm, niin ongelmia on edessä (oli kyseessä minkä tahansa merkin automaatti).

AL4-laatikoissa oli vuoteen 2002 asti sellainen heikkous, että magneettiventtiilit tuppasivat hajoamaan ennen aikojaan. Ilmeisesti niissä oli jokin rakenteellinen heikkous. Magneettiventtiilien rakenteeseen tehtiin muutos vuoden 2003 alussa, jonka jälkeen niistä ei ole ollut sanottavammin harmia.

Yleisesti ottaen tuo AL4-loota on mielestäni erittäin mukava käyttää. Ainoa "kauneusvirhe" laatikon toiminnassa on kylmänä tapahtuva "viipyily" vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle. Mutta kun tuohon vaivaan tottuu, sitä oppii painamaan kaasua siten, että viivettä ei käytännössä tule lainkaan.

Jos olet hankkimassa automaatilla varustettua C5:sta, niin kannattaa ehdottomasti varmistua, että laatikkoon on vaihdettu säännöllisesti öljyt (etenkin jos kilsoja on paljon takana).

Poissa Pessi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 47
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C4 Grand Picasso 1.6 HDI, Xsara 2.0 HDI Break
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #12 : Heinäkuu 21, 2006, 10:47:23 »
Kiitoksia tiedoista.

Täytyypä vielä katella joitakin ceefemmoja sillä silmällä... ;)

Seefemma

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #13 : Heinäkuu 21, 2006, 22:38:11 »


Yleisesti ottaen tuo AL4-loota on mielestäni erittäin mukava käyttää. Ainoa "kauneusvirhe" laatikon toiminnassa on kylmänä tapahtuva "viipyily" vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle. Mutta kun tuohon vaivaan tottuu, sitä oppii painamaan kaasua siten, että viivettä ei käytännössä tule lainkaan.

Omat kokemukset C5:n -06 mallin AL-4 automaatista ovat myös varsin positiivisia. Edelliseen 5-portaiseen Aisin/Warreniin verrattuna, AL-4 häviää vain tuon yhden ylimääräisen pykälän verran mukavuudessa. Alaspäin vaihtaessaan AL-4 toimii selvästi AW:tä sivistyneemmin, mutta etenkin kylmällä koneella liikkeelle lähdettäessä, AL-4:n vaihdot nykäisevät taas hieman AW:tä enemmän. Moottorijarrutuksissa AL-4 on taas piirun verran AW:tä etevämpi.

Jos joskus saisi automaattivaihteiston jossa olisi Toyotan jämäkkyys ja vaihtojen pehmeys (AW), Volvon pykälät ja välitykset (AW) ja Citroenin AL-4 laatikon älytoiminnot, niin siinä olisi jo aika makoisa automaattivaihteisto  :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2006, 22:41:46 kirjoittanut Seefemma »

ite2000

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #14 : Joulukuu 05, 2006, 13:47:40 »
Olen menossa katsomaan C5 1.8 16v vm. -03 helsinkiin. Autolla ajettu 62tkm. Kuvia sain autosta ja renkaista, renkaat ainakin kuvissa näyttivät kuluneen "toispuoleisesti"? Oliskos jotain neuvoa/tiedettävää ennen menoa? Korjaukset\takaisinkutsut ym. Tai jotain mitä "maallikokin" osais tarkistaa kyseisestä kulkimesta? Kiitoksia jo etukäteen!

 :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2006, 15:38:07 kirjoittanut batbug »

toutlemonde

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #15 : Tammikuu 24, 2007, 13:17:12 »
No niin, tässäpä vannoutunut mersumies kyselee ostovinkkejä C5:sta varten :)
No ok, on perheessä xantia break joten en ihan "vihreä" citikoiden kanssa ole.
Haeskelemme farkkua, bensa eli 1.8 tai 2.0 tulee kysymykseen, kilsoja mieluummin 100 tkm kuin 200 tkm. Muutama varteenotettava vaihdokki on tullut vastaan mutta en ole vielä nettiseulausta pidemmälle päässyt niiden kanssa.
Jaa niin joo, jos jotakin kiinnostaa 2.0 16v, -96 mallinen xantia breakki niin ei muuta kuin
rahat mulle ja auto on sinun (lisätietoja tietty kysyttäessä) ja tosiaan jos joku haluaa mulle myydä  max 12-13 t€ arvoisen breakki c5:n niin ottaa kans yhteyttä :) (bensa 1.8-2.0, c5, break)


t:timo:)

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 874
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #16 : Tammikuu 24, 2007, 14:29:21 »
Jos olis rahaa ostaa uusi, niin myisin Vitoseni.

Mutku ei ole, tyydyn toteamaan, että osta 2-litrainen.

;-)
TeeKoo Turuust

toutlemonde

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #17 : Tammikuu 25, 2007, 09:58:16 »
Joo, no tänään ajellaan koeajot kaksi litraisella, saa nähä mitä vaimo tykkää :)
Itse eilisen renkaan potkimisen jälkeen olen varsin innostuneella kannalla.
Mutta vielä ehtis joku kommentoimaan mitä kannattaa edes pikaisesti varmistaa
ja kokeilla ettei heti aiheuta negatiivista yllätystä.


t:timo

Kaitzu

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #18 : Tammikuu 25, 2007, 11:28:48 »
mitä kannattaa edes pikaisesti varmistaa
ja kokeilla ettei heti aiheuta negatiivista yllätystä

Kokeile jokaikistä sähkövempelettä, että toimiiko, alkaen istuinlämmittimistä, kaikki viikset ja niiden eri toiminnot, peilien kääntyvyys, kokeile takaluukun ikkunaa sulkeutuuko, revi lujaa auton sisäpuolisista kahvoista ettei vaan jää käteen, pyydä luetuttamaan vikamuisti, aja suoralla tiellä ja kokeile ettei vaan siinäkin olis aurauskulmat "ihan oikeat" mutta kuitenkin ratti vetää jompaankumpaan suuntaan, nosta auton jousitusta korkeimmalle ja odota pysyykö vielä ylhäällä kun olet sammuttanut moottorin, vai laskeutuuko jokin kulma vähitellen ... ... Ja onnea mukaan  ;D

rado

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #19 : Tammikuu 25, 2007, 12:24:30 »
mitä kannattaa edes pikaisesti varmistaa
ja kokeilla ettei heti aiheuta negatiivista yllätystä

Kokeile jokaikistä sähkövempelettä, että toimiiko, alkaen istuinlämmittimistä, kaikki viikset ja niiden eri toiminnot, peilien kääntyvyys, kokeile takaluukun ikkunaa sulkeutuuko, revi lujaa auton sisäpuolisista kahvoista ettei vaan jää käteen, pyydä luetuttamaan vikamuisti, aja suoralla tiellä ja kokeile ettei vaan siinäkin olis aurauskulmat "ihan oikeat" mutta kuitenkin ratti vetää jompaankumpaan suuntaan, nosta auton jousitusta korkeimmalle ja odota pysyykö vielä ylhäällä kun olet sammuttanut moottorin, vai laskeutuuko jokin kulma vähitellen ... ... Ja onnea mukaan  ;D

kaupat jää tekemättä...

toutlemonde

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #20 : Tammikuu 25, 2007, 16:05:26 »
No ajoin suoraan ja mutkille, auoin ikkunoita ja ovia, kääntelin kahvoja ja taskuja, availin luukkuja
ja peltejä. Nostelin auto ylööös ja laskin alaaas, kiihdyttelin ja jarruttelin, huudatin stereoita, vilkuttelin valoja. Mutta vikahistoriaa en älynnyt koneella katsoa. Ja kaupan esisopimuksen tein, huomiseen asti voi vielä miettiä mutta ko näyttää että käteenhän tämä laite jää ja kun vielä 5000km takuunkin antaisivat eli jostain syystä ne haluaa siitä eroon :O ?, tiedä sitten nauraako vai itkeä, mutta komian värinen se ainakin on :) lämmintäkin pisteli suuttimista eikä persuuskaan paleltunut ... taidanpa lähteä vielä patongin ostoon laitteen kunniaksi :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2007, 16:07:15 kirjoittanut toutlemonde »

Obelix

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #21 : Tammikuu 25, 2007, 16:07:06 »
No ajoin suoraan ja mutkille, auoin ikkunoita ja ovia, kääntelin kahvoja ja taskuja, availin luukkuja
ja peltejä. Nostelin auto ylööös ja laskin alaaas, kiihdyttelin ja jarruttelin, huudatin stereoita, vilkuttelin valoja. Mutta vikahistoriaa en älynnyt koneella katsoa. Ja kaupan esisopimuksen tein, huomiseen asti voi vielä miettiä mutta ko näyttää että käteenhän tämä laite jää, tiedä sitten nauraako vai itkeä, mutta komian värinen se ainakin on :) lämmintäkin pisteli suuttimista eikä persuuskaan paleltunut ... taidanpa lähteä vielä patongin ostoon laitteen kunniaksi :)

Osta samalla pullo punkkua patongin seuraksi.  :)

toutlemonde

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #22 : Tammikuu 25, 2007, 16:08:56 »
Mikäs se olis hyvä ranskalainen punkku :) ?... ite en tunne kiun italialaisia ja espanjalaisia ja argentiinalaisia ja chileläisiä :o ....

Kaitzu

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #23 : Tammikuu 25, 2007, 16:20:50 »

Onnea uuden auton johdosta, ja tervetuloa seuraan  :) Kerro ajatuksia ja miten Ceefemma pelittää!

AC

toutlemonde

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #24 : Tammikuu 26, 2007, 14:35:43 »
No nyt voi sanoa että "uusi" auto, ainakin meidän perheeseen, tuli hankittua.
Juuri ajettu liikkeestä pois, kesärenkaat kontissa ja olo on hieman hämmentyneen sekava ja iloinen tietenkin ;)....saa nähä, lapset pois tarhasta niin sittenhän selviää kun "totuus tulee lapsen suusta" :)