Kirjoittaja Aihe: C5 2010 particle filter  (Luettu 3054 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tino

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
C5 2010 particle filter
« : Kesäkuu 21, 2015, 17:38:32 »
Tuli vika ilmoitus
"Particle filter additive level too low"
Kuinka nopeasti pitää käydä täyttämässä säiliö?
Lähinnä aikataulullinen kysymys

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 260
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #1 : Kesäkuu 22, 2015, 09:04:56 »
Itse ajoin n. 1000km ja ainetta oli vielä reilusti. Jotkut eivät ole edes lisänneet lainkaan ja auto toimii silti. Tosin kyseessä vanhempi C5.
Netissä varoitellaan auton vikasietotilaan menemisellä (limp mode)  ja lisäainepumpun hajoamisella.
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa 1-xantia

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 615
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen ja elämä on !!!
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #2 : Kesäkuu 22, 2015, 10:13:05 »
Terve

Jos on tuota - Infineum F7995 3L, psa varaosanumero 973697 - mulla myynnissä sopivasti tuolla myynti osastossa  :)
C5 III 2.0 16V tourer -08, C5 2.2 HDI-06, Xsara VTS -03

EX:iä Xantia  Exclusive Break 1.8, Jumper 2.2HDI-03, C5 2.0 16V Break-02, ZX1,4 reflex-93,BX1,6 aut.-88, Xantia2.0 8Vaut-97, BX1.6Van-88, Xantia2.0Meribel-95, Bx1.9GTI -88,

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 260
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #3 : Kesäkuu 22, 2015, 11:56:24 »
Kas, tuohan olisi ilmeisesti käynyt minunkin autoon 176:n sijaan.

http://www.walker-eu.com/en-uk/walker-product-range/eolys/
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa Tino

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #4 : Kesäkuu 22, 2015, 18:21:54 »
Itse ajoin n. 1000km ja ainetta oli vielä reilusti. Jotkut eivät ole edes lisänneet lainkaan ja auto toimii silti. Tosin kyseessä vanhempi C5.
Netissä varoitellaan auton vikasietotilaan menemisellä (limp mode)  ja lisäainepumpun hajoamisella.
Kiitos vastauksesta, tätä tietoa juuri hain
Olen reissun päällä ja pääsen vasta viikon päästä kotiin touhuamaan tuon litkun kanssa
👍

Poissa citroen for ever

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 26
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #5 : Kesäkuu 28, 2015, 15:42:45 »
lisätään vielä vähän. Mulla herjannut nyt kohta jo 50tkm tuosta eolys nesteestä, mutta mitään muuta ei ole tapahtunut. Jos käyttää "kotimaista" alkuperää olevia polttoaineita, ei ongelmia juuri tule. Kotimaisessa polttoaineessa on ylimääräistä paskaa niin vähän (esim rikki).

Poissa ockelbo

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #6 : Lokakuu 27, 2015, 13:51:14 »
Tietokonee laskee (olettaa) kuinko paljon Eloys nestettä on jäljellä ja varoittaa kun uskoo sen olevan vähissä. Omassa aotossa oli vielä monta deciä jäljellä kun kävin lisäämässä.

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 447
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #7 : Elokuu 31, 2016, 12:57:39 »
Veho kovasti on sitä mieltä, että 111tkm ajetussa autossa olisi PAKKO tehdä tuo täyttö "120tkm" huollossa eli nyt 111tkm kohdilla. Kuulemma jos on vähänkään ollut kaupunkiajoa, niin tuo 120tkm on täysin max kesto, jos pelkkää maantieajoa voi kestää 160tkm paikkeille.  Kyseessä 3.0HDI.

Sanoin, että ei tarvitse tehdä, että täytän sitten kun ilmoittaa nesteen vajauksesta, eivät tykänneet, ja varoittelivat, että olen pulassa heti kun ilmoitus tulee..

Eipä ole edellisissä moista herjaa tullut vaikka kilsoja ollut enemmän..eli teinköhän fiksusti vai olisiko pitänyt köyhtyä tuo 300e(!) tässä vaiheessa  ???

Saab 9-5 2.0T XWD Aero -10, BMW 535d -11

Poissa kessu

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 73
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • -08 C5HDi 136 Exclusive A
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #8 : Elokuu 31, 2016, 21:07:17 »
Omassa autossa on 2 litrainen hdi moottori, täytätin eloys säiliön 140 tkm huollossa. Ainetta meni vain noin 2,5 litraa. Huolto mies sanoi, heillä on käynyt yli 300 tkm ajettu. ennen ensimmäistä täyttöä !

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #9 : Maaliskuu 31, 2018, 20:13:34 »
No nyt tuli herja että kusi on vähissä. Onko joku tehnyt täyttöä itse ja osaisi vinkata kuinka se tapahtuu. Oli ensimmäinen tankkaus 160tkm mittarilukeman täyttymisen jälkeen, joten haiskahtaa hieman siltä että autossa on laskuri jonka perusteella tuo varoitus lyödään tauluun. Potilas siis HDi 240 3.0, mutta lieneekö näissä eroa? Luulisi että ainakin säiliö olisi samassa paikassa kaikissa.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #10 : Huhtikuu 02, 2018, 12:24:43 »
Vihreä liitinhän tuolla näkyy olevan. Eolys-neste tästä: https://www.ebay.com/itm/132482520269?ViewItem=&item=132482520269

Ainut mikä ihmetyttää on se että oli vaan yksi letku/liitin tossa säiliön kyljessä (ainakin helposti näkyvillä). Onnistuuko lirutus tuosta sisään ongelmitta, mistä ilma poistuu säiliöstä?

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #11 : Huhtikuu 02, 2018, 14:11:29 »
No nyt tuli herja että kusi on vähissä.

Pieni tekninen tarkennus että AdBlue on kusta, jota käytetään NOx-kateissa mallia SCR (jota siis otsikon autossa ei ole) ja tämä PSA:n Eolys on ihan eri neste, jota käytetään hiukkassuodattimen DPF/FAP puhdistuspoltoissa 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #12 : Huhtikuu 02, 2018, 15:55:45 »
Joo tajusin ton itekin tutustuttuani aiheeseen enemmän tuon kirjoituksen jälkeen.  :)

Jännä että edellisellä C5 X7 HDi136 tuli rullattua 80-195tkm eikä sattunut kohdalle tuo eolys-nesteen loppuminen.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #13 : Huhtikuu 02, 2018, 16:27:17 »
Jännä että edellisellä C5 X7 HDi136 tuli rullattua 80-195tkm eikä sattunut kohdalle tuo eolys-nesteen loppuminen.

Noita on disabloitu enempi vähempi kautta aikain ja jo esim. pelkästään luukkukytkimen ohitus säästää nestettä kummasti kun sitä ei enää ruikatakaan tuoreeseen tankilliseen lainkaan 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa ovi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #14 : Huhtikuu 02, 2018, 18:41:34 »
Eolys-nesteellä ei taida olla mitään virkaa, jos ei aja pelkkää nurkkarallia. Sen tarkoitus on laskea suodattimen polttotapahtumaan tarvittavaa lämpötilaa ja pitkää siivua ajellessa polton lämpötila saadaan tarpeeksi korkeaksi ilman nestettäkin.

Eipä tuota Eolys-nestettä taida olla käytössä missään muissa dieseleissä, kuin PSA-tuotteitteissa ja ei edes kaikissa niissäkään.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #15 : Huhtikuu 11, 2018, 19:22:18 »
No niin. Kolmen litran pönttö hujahti säiliöön "heittämällä". Sain myös viimein kuitattua täytön diagboxilla autolle, joten nyt saa tuon puolesta pöristellä taas piiitkään.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 639
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #16 : Huhtikuu 11, 2018, 20:31:31 »
No niin. Kolmen litran pönttö hujahti säiliöön "heittämällä". Sain myös viimein kuitattua täytön diagboxilla autolle, joten nyt saa tuon puolesta pöristellä taas piiitkään.

Mihin letkuun kaadoit nesteet?
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #17 : Huhtikuu 12, 2018, 08:35:27 »
Ihan siihen lisäainesäiliön liitäntään suoraan mikä paljastuu kun ottaa vasemman takasisälokasuojan auki etureunasta. Siinä siis se vihreä clickfit-liitin ja vastaava liitin oli täyttökanisterin mukana tulleessa letkussa. Eli en kaatanut suoraan tankkiin.  ;D

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 336
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 2010 particle filter
« Vastaus #18 : Huhtikuu 12, 2018, 13:16:14 »
Mulla FAP-softa väittää, että lisäainetankin koko olisi 1.8 litraa ja siitä n. 1 litra olisi jäljellä. Tuo ei siis varmaan pidä paikkaansa (oletan, että omassakin V6:ssa on 3 litran säiliö), vaan olisiko siellä jäljellä sitten kuitenkin 1 L/1.8L = 55 % * 3 L = 1.67 litraa? Oletan, että se on täytetty tuossa n. 150-180 tkm kohdalla ja nyt autossa on kilometrejä 226 tkm.