Kirjoittaja Aihe: zx valojen säätö  (Luettu 1942 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa repalus

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
zx valojen säätö
« : Kesäkuu 17, 2015, 22:47:25 »
95 mallin zx missä ei ole valojen säätö moottoria,pitäis oikeeta valoa nostaa ylös päin mutta varat loppuu kesken,onkohan siinä muuta säätoä kuin siinä ylhäällä,sivu säätö ja korkeus säätö,kuin se umpio mahtaa olla kiinni

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 602
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: zx valojen säätö
« Vastaus #1 : Kesäkuu 18, 2015, 08:19:02 »
Olisiko polttimo paikoillaan, lampunpidin paikoillaan. Jos on, sitten voisi kokeilla lampunpitimen säätöä. Jos se on kiinni heijastimessa 2:lla ruuvilla, niin toisen ruuvin reikä saattaa olla pitkulainen. Ruuvit vähän löysälle ja pitimestä säädetään valo näyttämään niin alas, kuin menee. Loppusäätö sitten "oikeista" paikoista. Jos se meneekin "yli", sitten kompromissisäädöt. Näin on tehty ja toimii Xantiassa, siinä on H1:t. Ja kun lähi- ja kaukovalot erillisillä pitimillä samassa heijastimessa, niin piti saada valot pelaamaan yhteen. Polttimoissakin on eroja.

Poissa repalus

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
Vs: zx valojen säätö
« Vastaus #2 : Kesäkuu 18, 2015, 10:55:39 »
kiitoksia neuvosta täytyy tarkistaa ,tuossa on kylläkin h4 polttimot,kuinkahan se umpio on kiinni kun jostain luin että siellä alhaalla olis viellä joku säätö mihin on vaikeempi päästä käsiksi

Poissa avbx

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 0
Vs: zx valojen säätö
« Vastaus #3 : Kesäkuu 20, 2015, 20:44:36 »
Kiinnitystapeissa on kuulat päissä ja umpiossa niihin sopiva pesät. Kiinnitys on hakaneulan näköisillä jousilla. Umpio lähtee irti vetämällä ulospäin. Niissä kiinnitystapeissa on kierre, joten asentoa voi karkeasti säädellä niistä. Eli jos säätövara loppuu niin tappeja kääntämällä saa lisää.

Poissa repalus

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
Vs: zx valojen säätö
« Vastaus #4 : Kesäkuu 21, 2015, 08:29:43 »
kiitos paljon tiedoista täytyy vaan ruveta hommiin

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 602
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: zx valojen säätö
« Vastaus #5 : Kesäkuu 21, 2015, 08:38:59 »
Mikä olisi syynä säätövarojen loppumiseen? Näihin pallopäänivelruuveihin sitten liuotushoitoa jo etukäteen alkaakseen kierteet toimia. Muuten voi mennä jauhoksi. Samoin tarkkana irrottaessa, ettei "kuppien" sakarat katkeile. Näin oli BX:ssä.

Poissa repalus

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
Vs: zx valojen säätö
« Vastaus #6 : Kesäkuu 21, 2015, 10:00:37 »
montakos niitä pallopää ruuveja on ,en tiedä syytä säätövaran loppumiseen,kyseessä isä ukon sitikka,katastusmies vaan meinas että näyttää liian alas,eikä se tunnu säätyvän

Poissa avbx

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 0
Vs: zx valojen säätö
« Vastaus #7 : Kesäkuu 21, 2015, 20:24:48 »
Kolme ruuvia on. Kaksi lokarin puolella ja yksi syylärin puolella. Oletko varma ettei siinä ole säätömoottoreita, meidän 95 ZX:ssä nimittäin on.

Poissa repalus

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
Vs: zx valojen säätö
« Vastaus #8 : Kesäkuu 21, 2015, 20:40:29 »
ei ole säätömoottoria

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 602
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: zx valojen säätö
« Vastaus #9 : Kesäkuu 21, 2015, 20:44:07 »
Säätömoottorin havaitsee lyhdyltä, myös jos siinä on enemmän johtimia, valojohtimien lisäksi. Myös kojelaudasta pitäisi löytymän korkeussäädin(säätövastus).