Kirjoittaja Aihe: C5 II parkkitutkien outo käyttäytyminen.  (Luettu 3551 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 238
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
C5 II parkkitutkien outo käyttäytyminen.
« : Huhtikuu 12, 2015, 14:00:38 »
Etututkan vaihdon jälkeen ei näyttänyt etäisyyttä etu esteeseen mutta taakse toimii oikein.
Aikaisemmin toiminut moitteetta. Nyt jostain syystä etu sensorit ikään kuin mykkiä.

Le***lla ei erheitä tai avoimia virtapiirejä. Pysäköinnin apu: edessä päällä ja BSI:tä molemmat etu ja taka käytössä.

Pikaisen kuukelluksen jälkeen.

Joko merkkiliikkeeseen TAI PP2000 (ver. 21**/22.**) yhteys 407:n ja Pysäköinnin apu edessä kaukopäivitys ensin "puuttuu" ja sitten "käytössä".

Ja avot taas toimii moitteetta.

Ohessa vielä linkki kuukellukseeni
 http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=48639
JA
http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?p=405435#p405435
Jälkimmäisestä löytyi apu.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 034
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 II parkkitutkien outo käyttäytyminen.
« Vastaus #1 : Huhtikuu 13, 2015, 08:32:09 »
Jännä löydös. Jos ymmärsin lukemani oikein, niin vanhassa leksassa on bugi jonka seurauksena toimivakin pysäköintiapu menee tilttiin. Vastaavanikäisessä PP2000:ssa ongemaa ei ole, joten sitä käyttämällä vekottimen saa taas tolkkuihin. Tai sitten merkkarille jossa on ajantasaiset softat.

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 238
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C5 II parkkitutkien outo käyttäytyminen.
« Vastaus #2 : Huhtikuu 13, 2015, 17:41:19 »
Näin olettaisin.

Mutta samapa tuo kun kuntoon saa.

Tarttee kahlailla tuota brittien voorumia jossai välissä oikein ajan kanssa.

Poissa Dalttoni

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II parkkitutkien outo käyttäytyminen.
« Vastaus #3 : Huhtikuu 17, 2017, 19:42:42 »
Pystyykö PP2000 tutkimaan c5 parkkitutkia ja löytämään vialliset?

Poissa Nuudeli

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 221
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 II parkkitutkien outo käyttäytyminen.
« Vastaus #4 : Huhtikuu 18, 2017, 08:34:33 »
Pystyykö PP2000 tutkimaan c5 parkkitutkia ja löytämään vialliset?

Pystyy. Ja myös Lexian puolella näkyy vikalokista.
Nykyiset: C4 AT -11 (1.6 VTI), C5 Break AT -06 (DW10BTED4)

Entiset: C5 Break AT -06 (DW10BTED4), Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 782
  • Peukkuja: 13
Vs: C5 II parkkitutkien outo käyttäytyminen.
« Vastaus #5 : Huhtikuu 18, 2017, 08:40:14 »
Isot pojat kertoo, että mykän tutkan erottaisi toimivasta ihan sormella kokeilemalla. Tiedä sitten kun en noiden kanssa ole pelannut...
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 152
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 II parkkitutkien outo käyttäytyminen.
« Vastaus #6 : Huhtikuu 18, 2017, 11:18:10 »
 Eikös järjestelmä mene vikatilaan, kun yksikin anturi vikaantuu ja sitten on kaikki tutkat mykkänä?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2017, 17:48:05 kirjoittanut Megaman »
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa salmiv

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 99
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II parkkitutkien outo käyttäytyminen.
« Vastaus #7 : Huhtikuu 18, 2017, 17:39:26 »
Viallisen anturin löytää joko sormella, kuten edellä mainittiin taikka vaikkapa laittamalla esim ruuvimeisselin kevyesti anturiin ja kuuntelemalla. Ehjä anturi "naputtaa" hyvin selkeästi. Minulta saa tarvittaessa ehjän parkkitutkien boksin edullisesti, kun omassani vika olikin lopulta johtosarjassa.

Poissa Teme

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 347
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 HDi x 3
Vs: C5 II parkkitutkien outo käyttäytyminen.
« Vastaus #8 : Huhtikuu 18, 2017, 20:50:54 »
Viallisen anturin löytää joko sormella, kuten edellä mainittiin taikka vaikkapa laittamalla esim ruuvimeisselin kevyesti anturiin ja kuuntelemalla. Ehjä anturi "naputtaa" hyvin selkeästi. Minulta saa tarvittaessa ehjän parkkitutkien boksin edullisesti, kun omassani vika olikin lopulta johtosarjassa.

Johtosarjassa, tarkemmin missä?
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

Poissa salmiv

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 99
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II parkkitutkien outo käyttäytyminen.
« Vastaus #9 : Huhtikuu 19, 2017, 15:11:41 »
No omassani oli hanttarin puoleinen taka-anturi pimeänä. Todettiin Lexialla. Vaihdoin varmuudella ehjän anturin, sitten varmuudella ehjän boxin ja lopulta takapuskurin sisällä boxilta antureille menevän johtonipun. Päälisin puolin johtosarja oli ehjä, muta kai siinä jotain vikaa oli, koska tuon jälkeen tutkat ovat toimineet moitteetta.

Poissa Nuudeli

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 221
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 II parkkitutkien outo käyttäytyminen.
« Vastaus #10 : Huhtikuu 20, 2017, 09:51:28 »
Eikös järjestelmä mene vikatilaan, kun yksikin anturi vikaantuu ja sitten on kaikki tutkat mykkänä?

Minunkin mielestä menee ja kyseessä kakkoskoppasen havainnot. Liekkö I/II korisen välillä eroja tältä osin?
Nykyiset: C4 AT -11 (1.6 VTI), C5 Break AT -06 (DW10BTED4)

Entiset: C5 Break AT -06 (DW10BTED4), Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

Poissa salmiv

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 99
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II parkkitutkien outo käyttäytyminen.
« Vastaus #11 : Huhtikuu 20, 2017, 20:09:17 »
Kyllä, jos yksi anturi on mykkä, koko systeemi on mykkä (ll-koppaisessa)

Poissa ricks

  • Viestejä: 1
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II parkkitutkien outo käyttäytyminen.
« Vastaus #12 : Toukokuu 25, 2017, 10:32:06 »
hyvää tietoa  :)

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 708
  • Peukkuja: 10
  • C5II 3.0l V6 Exclusive 2005 Megane 1.9dci 2008
Vs: C5 II parkkitutkien outo käyttäytyminen.
« Vastaus #13 : Joulukuu 09, 2017, 08:23:10 »
Jos yksi anturi on pimeänä niin muut kyllä napsuttaa edelleen, eli viallisen anturin löytää kuuntelemalla/koskemalla kevyesti sormenpäällä antureita. Moottori käynnissä ja ainakin automaatilla P-vaihde päällä, manuaalista ei kokemusta. Ilman kaveria onnistuu kun laittaa P:n ja vetää käsijarrun päälle napakasti niin auto pysyy paikallaan.