Kirjoittaja Aihe: CITROËN AIRCROSS KONSEPTIAUTO: HARVINAISLAATUINEN PERSOONALLISUUS KATUMAASTUREID  (Luettu 3151 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Citroën Aircross –konseptiauto ylpeilee erikoislaatuisuudellaan muiden katumaastureiden joukossa. Se on ulkomuodoltaan virtaviivainen, tasapainoinen kokonaisuus, joka antaa turvalliselle ja lämminhenkiselle konseptiautolle vahvan identiteetin ja peräänantamattoman optimistisen olemuksen. Citroënin uusin luomus  tarjoaa uudenlaisen lähestymistavan autoiluun nykyaikaisella, valoisalla, raikkaalla ja toiminnallisella toteutuksellaan, joka auttaa luomaan fyysistä ja psyykkistä hyvinvointia.

Kulmikkaiden, kaltevien katumaastureiden aika on pian ohi. Citroën Aircrossin korostettu vyötärölinja on vakuuttava olematta ylimielinen ja välttää tietoisesti kaikenlaista aggressiivisuutta luoden uudenlaista maaperää vahvasti tyypillisiä piirteitä sisältävään katumaastureiden maailmaan. Citroën Aircross -konseptiauto vetoaa soljuvilla ja luonnollisilla muodoillaan korostaen hallittuja graafisia ja hienovaraisia kulmikkaita elementtejä.

Sileät ja harmoniset etu- ja takapuskurit ilmentävät Citroënin identiteettiä. Edessä sijaitsevat vinohampaisista rattaista innoituksensa saanut Citroënin tuotemerkki ja kahteen tasoon jaettu valojärjestelmä, joka on tuttu C4 Picassosta. Takaosan kolmiulotteiset lyhdyt edustavat huipputekniikkaa ja korostavat samalla auton graafista ulkoasua. Näitä klassisia Citroën -muotoilun elementtejä täydentävät ikään kuin kelluva katto ja sen esteetön lasipinta, jotka antavat Citroën Aircrossin korille virtaviivaisen muodon. 

Toiminnallisuutta edistävää muotoilua

Citroën on kehittänyt Aircrossiin tuoreen näkemyksen C4 Cactuksen Airbump®-kolhusuojista sopeuttaen ne katumaasturin tarpeisiin. Airbump®-kolhusuojat on suunniteltu suojaamaan koria arkisilta kolhuilta ja naarmuilta, ja kevytmetalliset kolhusuojat puolestaan suojaavat autoa sivutörmäyksiltä näkyvissä olevilla pehmusteillaan. Kevytmetalliset kolhusuojat on valmistettu huokoisesta, erittäin iskunkestävästä alumiinivaahdosta. Materiaali on tuttu moottoriurheilusta ja siinä yhdistyvät suojaavuus, keveys ja tyylikkyys. Kevytmetalliset kolhusuojat ovat innovatiivinen ja erinomaisesti katumaasturisegmenttiin sopiva ratkaisu.

Graafisilla komponenteilla korostetaan myös pyrkimystä entistä parempaan aerodynamiikkaan korissa, jonka pinnanmuodot on jo optimoitu ilmankulun kannalta. Air Signs -merkintä on kromiviimeistelty tunnusmerkki, joka kehystää takalasia muodostaen samalla ilmankulkutunnelin. Air Curtains -ilmaverhot ovat ilmanottoaukkoja, jotka sijaitsevat konseptiauton keulassa. Näiden kahden ominaisuuden lisäksi autossa on etu- ja takapyöräkotelojen ilmanpoistoaukot sekä vahvasti kapenevat sivupeilit. Yhdessä kyseiset komponentit parantavat Citroën Aircrossin kokonaisaerodynamiikkaa ja antavat vankkaa särmää ulkoasuun.

Voimakas ja positiivinen viimeistely

Citroën Aircross -konseptiautossa on voimakas, intensiivisen oranssinpunainen maalipinta, joka merkitsee optimistisuutta ja ennakkoluulottomuutta. Väri on kaikkea muuta kuin yhdentekevä, ja se korostaa auton voimakkaita linjoja ja muotoja. Ja jotta ulkoasun ja sisätilojen yhtenevyys olisi saumatonta, väri sopii täydellisesti Citroën Aircrossin matkustamon sävymaailmaan.

Oranssinpunaista värisävyä korostavat metallinväriset osat sivupeilien kotelossa, etusäleikössä ja Air Signs- merkinnässä. Nämä suorasukaiset ja autenttiset komponentit antavat Citroën Aircrossille sen varmuutta ja vankkuutta huokuvan olemuksen, mikä vain vahvistaa katumaasturin luonnetta. 

Citroën Aircrossin täydellinen mukavuus luo lisää energisyyttä

Citroën Aircrossin sisätilat ilmaisevat välittömästi täydellistä mukavuutta, joka muuttaa maantieajon tilaisuudeksi antaa hyvinvointia keholle ja mielelle. Sen vuoksi Citroën Aircross kulkee aivan uusia uria karttaen klassisia automaailman merkkejä luodakseen nykyaikaisen auton, jossa matkustajat tuntevat olonsa kerta kaikkiaan hyväksi.

Mukavien autojen valmistaminen Citroënin tunnusmerkki. Se näkyy ja tuntuu kaikin tavoin Citroën Aircrossin sisätiloissa, joita hallitsevat laajat, avoimet tilat, jotka luovat tasapainoisuuden ja seesteisyyden tuntua olleen samalla erittäin toiminnallisia nerokkaine säilytysratkaisuineen. Soljuvat muodot toimivat vastakohtana teknisille komponenteille esimerkiksi tasaisessa ja kelluvassa kojelaudassa, johon on säännöllisin välein sijoiteltu kaksi sivupuhallinta ja näytöt – ainoat näkyvissä olevat toiminnot Citroën Aircrossin pelkistetyissä sisätiloissa.

Visuaalisesti hyvinvointia luovat myös sisätilojen valoisuus ja värikkyys, joka on yhtenevää korin maalipinnan kanssa. Ilmapiiristä muodostuu virkistävä ja peräänantamattoman nykyaikainen, kun oranssi tikkaus ja nahka luovat kontrastin valkoista nahkaa vasten. Tällainen värien ja materiaalien käyttö parantaa Citroën Aircrossin sisätilojen yhtenäistä tunnelmaa.

Fyysinen hyvinvointi

Fyysistä hyvinvointia ylläpitävät ruhtinaallisen kokoiset istuimet. Istuinten selkänojat ovat avoimia ja houkuttelevia, ne kutsuvat matkustajia kokemaan aivan uudenlaista matkustusmukavuutta. Suuret, kaartuvat pääntuet osaltaan parantavat mukavuudentuntua. Istuinten yläosat on viimeistelty verkkomaisella materiaalilla, joka tuntuu lämpimältä ja kutsuvalta. Tällainen sekä erittäin tekninen että kolmiulotteisen käsittelyn ansiosta myös futuristinen uudistus yhdessä vintage-henkisten materiaalien kanssa herättää miellyttäviä muistoja matkanteosta kaikille matkustajille ja toimii inspiraation lähteenä Citroën -suunnittelijoille. 

Älykäs tekninen toteutus takaa rennon liikkuvuuden

Citroën Aircross -konseptiautossa tekniikka palvelee käytännöllisyyttä. Runsaat tekniset ominaisuudet hyödyttävät kaikkia matkustajia innovatiivisten siirrettävien näyttöjen avulla. Tuulilasinäytön lisäksi Citroën Aircrossissa on kaksi 12-tuumaista panoraama-HD-näyttöä antaen autoilijalle lähes uskomattoman, täysin uudenlaisen graafisen elämyksen, joka on saanut inspiraationsa muodin ja huonekalujen maailmoista. Näytöt esittävät taidokkaalla tavalla ajotietoja sekä tieto- ja viihdesisältöä ennennäkemättömän graafisen runsauden avustuksella. Matkustamon tunnelmaa mukaillen säkenöivät värit tuovat lämpöä Citroën Aircrossin digitaaliseen ympäristöön. Rohkeat värit ovat kaukana perinteisistä automaailman tunnusmerkeistä.

Valinnan mukaan kiskoille asennetut yksi tai kaksi näyttöä voidaan siirtää matkustajalta toiselle yhdellä käden liikkeellä konsolissa olevan tunnistimen avulla. Tämän ominaisuuden ansiosta matkustajat voivat tutustua matkan reittitietoihin, katsella videoita, valita musiikkia tai vaikkapa valita jonkin nähtävyyden, johon seuraavaksi tutustutaan. Yhteyksien avulla matkustajilla on yhtä suuri mahdollisuus vaikuttaa matkan kulkuun kuin kuljettajallakin. Kaksi näyttöä voidaan myös liittää yhdeksi ohjauspyörän molemmilla puolilla olevien kosketuspainikkeiden välityksellä.

Plug-in Hybrid

Citroën Aircrossiin käyttövoimaa antaa plug-in-hybridi -bensiinitekniikka, jonka sähkömoottori sijaitsee taka-akselilla. Ratkaisu sopii erinomaisesti Citroën Aircrossiin optimoiden ajokäyttäytymisen ja pidon samalla kun polttoaineenkulutus ja päästöt pysyvät huomattavan alhaisina.

Taka-akselilla sijaitseva sähkömoottori kehittää 95 hv:n (70 kW) tehon ja 200 Nm:n väännön. Moottori saa virtaa litiumioniakuista, jotka latautuvat 3,5 tunnissa 16 ampeerin pistorasian kautta. Sähkömoottorin parina on 1.6 THP -bensiiniturbomoottori, jonka teho on 218 hv (160 kW) ja vääntö on 275 Nm.

Plug-in-hybridijärjestelmänsä ansiosta Citroën Aircross kunnioittaa luontoa ja auttaa CO2-päästöjen vähennystalkossa. Se näkyy eritoten kaupunkiajossa ZEV-tilassa (lyhenne tulee sanoista zero-emission vehicle, nollapäästöinen ajoneuvo), joka käyttää vain sähkömoottoria 50 km:n toimintasäteellä. Sellaisessa maantieajossa, jossa tulee runsaasti perättäisiä kiihdytyksiä ja jarrutuksia, hybridijärjestelmä alentaa polttoaineenkulutusta yhdistämällä molempia energianlähteitä. Moottoritiellä polttomoottori ottaa vastuun auton liikuttamisesta tarjoten vahvaa suorituskykyä.

Ajomukavuudessa ja -tuntumassa ei ole suostuttu kompromisseihin. Päinvastoin, kun kuljettaja painaa voimakkaasti kaasupoljinta ja kun vääntöä tarvitaan välittömästi, tehostustoiminto yhdistää sisäisen polttomoottorin ja sähkömoottorin väännöt ja tarjoaa huippuluokan suorituskykyä (noin 313 hevosvoiman avulla) aiheuttamatta kuitenkaan ylimääräistä polttoaineen kulutusta (1,7 l / 100 km ja 39 g/km CO2). Citroën Aircross kiihtyy nollasta sataan vain 4,5 sekunnissa.

TEKNISET OMINAISUUDET

Mitat

Pituus: 4,58 m

Leveys: 2,10 m

Korkeus: 1,73 m

Akseliväli: 2,80 m

Plug-in-hybridivoimansiirto

1.6 THP bensiiniturbomoottori: teho 218 hv (165 kW) / vääntö 275 Nm

Sähkömoottori taka-akselissa: teho 95 hv / vääntö 200 Nm

ZEV-tila: toimintasäde 50 km

Suorituskyky, polttoaineenkulutus ja päästöt

0–100 km/h: 4,5 sekuntia

Polttoaineenkulutus: 1,7 l / 100 km, yhdistetty MVEG-sykli

CO2-päästöt: 39 g/km

Renkaat

Continental 275/45 R 22 -renkaat
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 542
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Tulee tuotantoon, tehdään Rennesissä.

http://www.autoexpress.co.uk/citroen/91069/citroen-aircross-suv-to-go-into-production-by-2018

Lainaus
Citroen Aircross concept car shows how new SUV, which will be built at plant in Rennes, could look

The PSA Group, which runs Peugeot, Citroen and DS, has confirmed that a new crossover SUV will go into production by 2018 at its facility in Rennes, France.

No details on the car have been announced yet, but the 'C84 project' will be revealed as Citroen's next SUV, based on the striking Aircross concept car we saw last year (more below). The car will be based on the new EMP2 platform, which means it will be related to the upcoming new Peugeot 5008 SUV, also set to be built at Rennes.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.