Kirjoittaja Aihe: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi  (Luettu 7210 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« : Tammikuu 25, 2015, 10:27:04 »
konepellin lukko vaihdettu ja taas jäässä ja melkein jo vaijeri kokonaan poikki, ei hyvä.

Itsellä myös konepellin tuulihaan aukasu jäätyi ja vaijeri ... katkesi. Ja onpahan muuten todella v...n avattava ilman vipua, konepellin rako on varsin matala ja lukko melko syvällä :-\

Virittelin tuohon nyt "vetonarun". Eli haassa itsessään on pieni reikä, jonka kautta nailon naru solmuun. Naru kiertää pelkääjän puoleisen konepellin tapin kautta kuskin puoleiseen tappiin = naru kulkee koko keulan poikittain. Nyt kun konepeltiä aukaisee, riittää että lääppäsee jonnekin sinne päin konepellin raosta, nappaa narusta kiinni ja nyppäsee :) Ei varmasti toimi pysyvänä ratkaisuna, mutta +20 asteessa kesällä tuota on varmasti mukavampi korjata kuin tammikuussa -20 pakkasessa ;)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa XmTD

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #1 : Tammikuu 26, 2015, 23:02:03 »
Sama vika Rahikaisella... Edellinen putsattu ja voideltu, korjaamoreissun jälkeen jäässä...ja poikki. Uusi jäätyi pitkän suojakeli ajorupeaman jälkeen yöpakkasella. Nyt aukeaa kelillä kuin kelillä, vaikkei ole "HiTec", on vain "toispuoleinen"

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #2 : Tammikuu 27, 2015, 08:53:10 »
vaikkei ole "HiTec", on vain "toispuoleinen"

Tuota I-mallia itsekin ensin ajattelin, mutta sitten tuli mieleen että saattaa tuo naru olla aika pitkällä kuroteltavaksi ja siksi teinkin tuon em. V-muotoisen ratkaisun. Nyt tuo V:n toinen "sakara" on suoraan tyrkyllä, samalla syvyydellä kuin alkup. kahvakin = eipä juuri tartte narua kurotella ja tosiaan ihan sama mistä kohtaa keulaa sitä yrittää kurotella :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Hujane

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 820
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #3 : Tammikuu 27, 2015, 09:10:58 »
Itse pistin sopivan pituisen mustekalan kiertämään,viimetalvisten kokemusten perusteella ja toistaiseksi vielä pellin saanut auki....

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #4 : Tammikuu 27, 2015, 10:00:32 »
Itse pistin sopivan pituisen mustekalan kiertämään,viimetalvisten kokemusten perusteella ja toistaiseksi vielä pellin saanut auki....
Sopivan lyhyen kun laittaa, niin pysyy tuulihaka auki jatkuvasti ;D

Josta "automatiikasta" tulikin mieleen onko kukaan viritellyt kaasupamppuja tuohon konepeltiin jotta ei tarttisi tuota konepellin tönkää aina räpeltää? ??? Jotenkin tuollainen kaasupamppu-konepelti vain mielestäni "kuuluu" tuollaiseen mukavaan autoon, ikäänkuin piste i:n päälle :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 018
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #5 : Tammikuu 27, 2015, 10:21:10 »
Oon miettiny samaa. Edellisessä korimallissa semmoset sentään oli.
If in doubt, go flat out.

Poissa c5tomaatti

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 479
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Premium Tourer HDI 165 A 2014,
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #6 : Tammikuu 28, 2015, 04:02:08 »
konepellin lukko vaihdettu ja taas jäässä ja melkein jo vaijeri kokonaan poikki, ei hyvä.

Itsellä myös konepellin tuulihaan aukasu jäätyi ja vaijeri ... katkesi. Ja onpahan muuten todella v...n avattava ilman vipua, konepellin rako on varsin matala ja lukko melko syvällä :-\

Virittelin tuohon nyt "vetonarun". Eli haassa itsessään on pieni reikä, jonka kautta nailon naru solmuun. Naru kiertää pelkääjän puoleisen konepellin tapin kautta kuskin puoleiseen tappiin = naru kulkee koko keulan poikittain. Nyt kun konepeltiä aukaisee, riittää että lääppäsee jonnekin sinne päin konepellin raosta, nappaa narusta kiinni ja nyppäsee :) Ei varmasti toimi pysyvänä ratkaisuna, mutta +20 asteessa kesällä tuota on varmasti mukavampi korjata kuin tammikuussa -20 pakkasessa ;)

Sama viritys kestänyt jo viisi vuotta.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #7 : Tammikuu 28, 2015, 08:33:25 »
Sama viritys kestänyt jo viisi vuotta.

Öö... Tiedoistasi päätellen C5 vm 2010 ja naruviritys kestänyt 5v, niin... Eikös tuo olisi kannattanut aikanaan takuuseen korjauttaa jos jo heti uudesta autosta vaijeri katkesi? ??? Kyllä itsekin aion tuolle tänä kesänä jotain tehdä, on se sitten alkup. vaijerin uusinta kokonaisuudessaan tai joku tarvike mallia polkupyörä wanhaan "suoleen", mutta kuitenkin 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa c5tomaatti

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 479
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Premium Tourer HDI 165 A 2014,
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #8 : Tammikuu 29, 2015, 09:17:30 »
Sama viritys kestänyt jo viisi vuotta.

Öö... Tiedoistasi päätellen C5 vm 2010 ja naruviritys kestänyt 5v, niin... Eikös tuo olisi kannattanut aikanaan takuuseen korjauttaa jos jo heti uudesta autosta vaijeri katkesi? ??? Kyllä itsekin aion tuolle tänä kesänä jotain tehdä, on se sitten alkup. vaijerin uusinta kokonaisuudessaan tai joku tarvike mallia polkupyörä wanhaan "suoleen", mutta kuitenkin 8)

Ei se vaijeri ole koskaan katkennut, ainoastaan jäätynyt. Vaihdettiin takuuseen uusi, mutta on rakenteeltaan ilmeisesti semmonen, joka jäätyy helposti. Viritelmän kanssa on ihan sama, jos pamahtaa jäihin, aina aukeaa.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #9 : Tammikuu 29, 2015, 09:25:38 »
Vaihdettiin takuuseen uusi, mutta on rakenteeltaan ilmeisesti semmonen, joka jäätyy helposti.

Valitettavasti :-\ Tuo omakin varmaan otti siipeensä Levin keikalla kun yritettiin konepeltiä aukaista ja juuri jäätymisen vuoksi se sitten yritykseksi jäikin. Nyt sitten kotosalla aukesi onneksi, mutta CRC:tä vaijerin päähän aukaisuvivun alle, renkutusta ja ... NAKS! :-\ No siitä sitten ideoimaan, tallista tarvikkeita katsomaan ja löytyi pätkä tummanvihreää narua, samaa jota mm. sälekaihtimissa käytetään. "Ja siitä se ajatus sitten lähti." ;D
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa CarrierGrade

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #10 : Tammikuu 29, 2015, 13:30:00 »
Kellään valmista "motonetin"  tuotekoodia/pituuksia tuolle kaasujousi-viritykselle jotta pysyis konepelti auki issekseen?

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #11 : Lokakuu 10, 2015, 18:49:35 »
Nyt on vaijerikin uusittu ja oli kyllä sarjassamme pala kakkua :)
Ostin Prismasta ihan yleismallisen liekö tuo ruostumaton polkupyörän vaihdevaijeri tms. pituutta 2m ja hintaa "huimat" 3€ ;D

https://www.prisma.fi/fi/prisma/vaihdevaijeri-polkupyoraan-ruostumatonta-terasta


Vaijeri puoliksi, joten tuosta itse asiassa jää vielä toinen pää varallekin. Öljyä uusi vaijeri kunnolla, jotta se ei jäätyisi niin helposti uudelleen. Wanha vaijeri tulee ulos kuorestaan kun sitä vetää tuulihaan päästä pois. Samaan aikaan pujottelee uutta vaijeria tilalle aukaisuvivun päästä. Tuo uusi vaijeri on vieläpä sen verran ohkasempi jotta se ei pahemmin myöskään vastustele sukassa mennessään. Sukka pysyy ihan nätisti lenkillään ja paikallaan koko prosessin ajan. Jos vaijerin pää ei tahdo tulla sukan päästä ulos, käsi väliin ja sukan pää pois kiinnikkeestään, vaijerin pää esiin ja sukan pää takaisin paikoilleen :)

Lopuksi wanha nipukka pois kahvasta ja uusi tilalle, kahva alas ja tiukkaa vaijeri. Nyt pääsee sitten soveltamaan. Vaijerin pää tuulihaan kiinnikkeen läpi ja lukitetta keksimään. Hyviä vaihtoehtoja on esim. sokeripala tai abiko-liitin. Itse käytin sinistä ryöstöliitintä. Tein vaijerista lenkin ja puristin ryöstäjän ikäänkuin "ryöstäen" virran tuulihaalle menevästä vaijerista, tuulihaan läpi menneen vaijerin päähän => tuulihaka oli nyt siis suljetussa vaijerilenkissä. Kokeilu ja valmista tuli. Aikaakin hommaan paloi vain max. 10min 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 124
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #12 : Lokakuu 10, 2015, 18:55:15 »
Olisko toiminut myös ongen lyijypallo lukkona vaijerin päässä?

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #13 : Lokakuu 10, 2015, 20:25:41 »
Ihan mikä tahansa klunssi, joka estää vaijerin lipsahtamisen pois tuulihaan kiinnityksestä, sillä voimaahan tuossa ei paljoa tarvita jotta tuo tuulihaka kääntyy 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #14 : Lokakuu 10, 2015, 22:20:30 »
...paitsi jos on jäässä. :P

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #15 : Lokakuu 10, 2015, 22:51:46 »
...paitsi jos on jäässä. :P

Ei se tuulihaka jäädy vaan se vaijeri sinne suojaputkeensa => jäätyessäkään tuo klussi ei siis joudu kestämään suuria voimia. Toki ne tarvittavat voimat siellä kahvan päässä onkin jäätyessä jotain ihan muuta, mutta siinä päässä vaijeriahan on se tehdastekoinen klussi = se kestänee jonkin verran enempi voimaa kuin tuo "onkipaino" 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Huikko

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 231
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #16 : Lokakuu 16, 2015, 22:12:02 »
Juu se jäätyy koska vesi valuu sen vaijerin ja kuoren väliin. Se vaijeri kun lähteen suoraan alaspäin siitä kahvasta. Huonosti suunniteltu kaikenkaikkiaan.
Itse laitoin kunnollisen vanhan mersun ryyppyvaijerin joka on käytännössä pianolankaa. Sitten tein alumiinista sen kahvan uudestaan. Sen jälkeenkin se jäätyi mutta kesti vetää voimalla auki silti. Alkuperäinen ei kestä.

Mulla oli tuommoinen narupatentti mutta katsastusinssi hylkäsi sen ja sanoi, että pitää pystyä avaamaan kuten käyttöohjekirjassa lukee.
En jaksanut tapella. 
ZX Volcane Automatic 1993
(Exät) C5 Berline HDi -10 ZX 1.8 Break -95 C4 Cactus Shine A -14 Xsara VTS -00

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #17 : Lokakuu 16, 2015, 22:49:32 »
Mulla oli tuommoinen narupatentti mutta katsastusinssi hylkäsi sen ja sanoi, että pitää pystyä avaamaan kuten käyttöohjekirjassa lukee.
En jaksanut tapella.

Katsastus sulaan aikaan ja vain katsuri käyttää alkup. kahvaa, itse käyttää tuota naruviritystä = alkup. kahva kestää isältä pojalle. Eihän katsuri voi kieltää että pelti aukeaa myös tuolla narulla ;D
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 662
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #18 : Lokakuu 17, 2015, 09:03:29 »
Ei siis puhkiruostuminen ole juurisyy?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2015, 11:07:06 kirjoittanut Zego »

Poissa Hujane

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 820
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #19 : Lokakuu 17, 2015, 10:07:35 »
C5 uuskoppasella ei pidäkään ajaa yli -5 pakkasessa...ikkunatkaan ei aukea....

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #20 : Lokakuu 17, 2015, 17:28:24 »
Ei siis puhkiruostuminen ole juurisyy?
No ainakaan itsellä ei enää ruostu, uusi vaijeri kun on rosterinen ;D

C5 uuskoppasella ei pidäkään ajaa yli -5 pakkasessa...ikkunatkaan ei aukea....
Viimetalvena testattu karvan yli -30 pakkasta, 1/2h weballa ja niin oli Citroën tulilla pupu & paukku 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Hujane

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 820
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #21 : Lokakuu 17, 2015, 18:17:13 »
Montako kertaa aukasit päivittäin siinä pakkasessa ikkunoita,tai vaikkapa sitä konepeltiä....minun olisi pitänyt jokaisena reissupäivänä se tehdä,useamman kerran vaan eihän ne aukea,korkeintaan -5 pakkasessa ja loppuihan se harmi kun auto päätti syttyä tuleen....loppuipa webastonkin temppuilu samalla...jotta semmosta,tulihan tuosta kokemusta 2 talven verran ja osia meni yllättävän paljon-4 vuotta vanhaan autoon...sellaisia osasis joita ei vielä tänä päivänäkään vaihdettu 1 tai kakkoskoppaiseen joten pidän ko. automallia huonosti suuniteltuna vaikka kuinka hyvä olikin ajaa...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2015, 19:11:27 kirjoittanut Hujane »

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #22 : Lokakuu 17, 2015, 21:24:46 »
Montako kertaa aukasit päivittäin siinä pakkasessa ikkunoita,tai vaikkapa sitä konepeltiä....
No kyllä mielessä kävi jotta saisi laturin kiinni koska tarkoitus tosiaan oli weballa lämmittäää vähän norm. pidempään. Ja kyllähän se konepelti pomppasi helposti tuulihakaansa, mutta koska tuolloin ei vielä ollut tuota naru-viritelmää, niin siihenhän se sitten jäi, ha'an vaijeri oli umpijäässä :-\

pidän ko. automallia huonosti suuniteltuna vaikka kuinka hyvä olikin ajaa...
No pitää kyllä myöntää että aika paljon tuossa on itselläkin erilaista puuhastelua tuon C5:n kanssa ollut :-\ Kyllä tuota silti vielä muutama vuosi ainakin olisi tarkoitus talossa pitää, vaikka kummasti sitä vaihtokin taas kerran jo kutittelee. Mutta kun tyhjällä lompakolla otsaa tovin silittelee, niin tuo kuumekin laskee jo kummasti ;D
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa c5tomaatti

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 479
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Premium Tourer HDI 165 A 2014,
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #23 : Lokakuu 18, 2015, 23:27:11 »
Sama viritys kestänyt jo viisi vuotta.

Öö... Tiedoistasi päätellen C5 vm 2010 ja naruviritys kestänyt 5v, niin... Eikös tuo olisi kannattanut aikanaan takuuseen korjauttaa jos jo heti uudesta autosta vaijeri katkesi? ??? Kyllä itsekin aion tuolle tänä kesänä jotain tehdä, on se sitten alkup. vaijerin uusinta kokonaisuudessaan tai joku tarvike mallia polkupyörä wanhaan "suoleen", mutta kuitenkin 8)

Se on vain varalla, kun sattuu vaijeri jäätymään. Ja Sitikakassahan sattuu, kun lasinnostimetkin. Idea siirtynyt jo useampaan ceevitoseen.

Poissa AnttiF

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 63
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III konepellin tuulihaka-vaijeri katkesi
« Vastaus #24 : Lokakuu 19, 2015, 01:39:37 »
Tämäkin vaijeriviritys kertoo jotain auton laadusta, tai paremminkin sen laaduttomuudesta. Itsellä noita uusittiin jatkuvasti takuuseen ja laitoin itse 1,5mm2 kuparijohdon pätkän lukkolinkun ja luukun stopparikumin välille, josta vetämällä luukun sai auki (kuten Rahikaisen paalinarukuvassa :) ).

Jos nyt saa vuodattaa niin ei tuossa toimineet sähkölasitkaan pakkasella, etutolpat vuotivat jatkuvasti, takapään korkeusanturi antoi false-dataa ja hydetakakumiletkut vuotivat, lämppärin moottorin laakerit kiljui pakkasella, Webasto ei ikinä toiminut kunnolla, jatkuva economy mode esti sähköisen takaluukun käytön, mittariston äänimoduli jumitti, ei toiminut esim. vilkun äänet... Paskin PSAni ikinä vaikka kuvittelin että uutena ostamani  '09 407 140 HDi sw olisi jo hoitanut tuon viran.