Kirjoittaja Aihe: C5 I - 1.8Bensa pakoputken jousto-osan korjaus  (Luettu 5634 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa C-C5

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 39
  • Peukkuja: 0
C5 I - 1.8Bensa pakoputken jousto-osan korjaus
« : Joulukuu 31, 2014, 02:20:49 »
Homma alkaa Lambda antureiden(2kpl) irrottamisella pakoputkesta.  (22mm avain)

Etummaisen lambdan irrotin liittimestä joka sijaitsee jarrutehostajan vieressä (Vihreä mötikkä, josta punainen hattu nostetaan ylös)

Taaemman lambdan irrotin vain putkesta ja kiersin johtoa lambdan mukana varovasti.

Takapöntön trumpetti liitoksen kun avaa ja kiertää jousto-osan kiristys pannan auki (16m pitkä hylsy), niin putki on lattialla.

Vanhan jousto-osan rälläköin pois vain verkkoa myöten. Uusi jousto-osa meni vanhan jousto-osan sisään.

Nyt käytin Motonetistä löytyvää (http://www.motonet.fi/fi/tuote/144898/korjausosa-katjousto-p406-ew-lyhyt) lyhyempää jousto-osaa, tuote nro. 14-4898.
Jos oisi rälläköinyt kokonaan vanhan jousto-osan, olis ehkä pidempi versio sitten parempi (14-4897).

Poissa C-C5

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 39
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 I - 1.8Bensa pakoputken jousto-osan korjaus
« Vastaus #1 : Joulukuu 31, 2014, 02:25:22 »
Koska yhteen viestiin ei saa kuin 6 kuvaa, ja kuvat on kivoja, niin jatketaan seuraavaan.  :)


Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 119
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 I - 1.8Bensa pakoputken jousto-osan korjaus
« Vastaus #2 : Tammikuu 08, 2015, 10:40:08 »
Onko muilla havaintoja pätevätkö samat opit myös 2-litraisen tapauksessa?

Poissa Mguel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 102
  • Peukkuja: 3
Vs: C5 I - 1.8Bensa pakoputken jousto-osan korjaus
« Vastaus #3 : Helmikuu 05, 2015, 17:40:35 »
Voin kertoa huomisen jälkeen.

Sama homma edessä - otin sen pidemmän 14-4897 jousto-osan - ainoa ero näytti olevan se hitsattavan osan kanssa eli pitkästä saa lyhyen tarvittaessa.

1,8 - 2,0 on halaisijaltaan samalla lähdöllä.

Poissa Mguel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 102
  • Peukkuja: 3
Vs: C5 I - 1.8Bensa pakoputken jousto-osan korjaus
« Vastaus #4 : Helmikuu 05, 2015, 17:47:46 »
kuva vielä pidemmästä versiosta - peukalon alla oleva laippa sentin siis pidempi- ei muuta eroa.

Poissa Mguel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 102
  • Peukkuja: 3
Vs: C5 I - 1.8Bensa pakoputken jousto-osan korjaus
« Vastaus #5 : Helmikuu 06, 2015, 17:03:52 »
Ja kuittaus vielä tähän 2.0 Bensa samoilla ohjeilla ja osilla onnistuu . Pörinät loppui ja tehot palasivat .

noin 5mm on sisähalkaisija muuten pienempi kuin alkuperäisessä - tosin ensimmäisen lambdan kohdalla muutenkin supistus -itse en ainakaan huomannut käytöksessä eroa.

1,5h hommahan tuo ..

Poissa tarhuri

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 51
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 I - 1.8Bensa pakoputken jousto-osan korjaus
« Vastaus #6 : Syyskuu 04, 2017, 13:54:32 »
Pikkuisen jo ikää tällä ketjulla mutta kysyisin vain, että mikä oire korjattiin tuolla edellä (hyvin) kuvatulla toimenpiteellä?

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 025
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 I - 1.8Bensa pakoputken jousto-osan korjaus
« Vastaus #7 : Syyskuu 04, 2017, 17:08:52 »
Mullakin jotain rispaantunutta kohtaa näkyy jousto-osassa, mutta en ole keksinyt, että mitä haittaa siitä on. Kai se pitää vaihtaa, jos menee niin puhki, että tulee pakokaasut pihalle ennen kattia.

Mikä tuon jousto-osan rakenne muuten on? Onko siellä metallipunoksen sisällä jokin haitarimainen putki tms. ?

Poissa ukonvaaja

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 395
  • Peukkuja: 1
  • C5 1,8 Break -03
Vs: C5 I - 1.8Bensa pakoputken jousto-osan korjaus
« Vastaus #8 : Syyskuu 05, 2017, 11:16:53 »
On joo haitariputki sisällä. Mietin mikä sen punoksen virka on? Kosmetiikka?

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 025
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 I - 1.8Bensa pakoputken jousto-osan korjaus
« Vastaus #9 : Syyskuu 05, 2017, 11:21:14 »
On joo haitariputki sisällä. Mietin mikä sen punoksen virka on? Kosmetiikka?

Varmaan vedon ja taipumisen rajoittaminen, jotta se haitariputki ei vispaa ja elä liikaa ja siten murra itseään. Tai sitten jokin muu syy :)

Poissa ukonvaaja

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 395
  • Peukkuja: 1
  • C5 1,8 Break -03
Vs: C5 I - 1.8Bensa pakoputken jousto-osan korjaus
« Vastaus #10 : Syyskuu 06, 2017, 13:38:31 »
Jaa. Kai se olisi hyvä vaihtaa kun putki on irti. Ei vaan löydy tuollaista kätevää osaa enää moponetistä. Onko kukaan löytänyt muualta tai tehnyt muulla osalla?

Poissa vhanhisuanto

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 I - 1.8Bensa pakoputken jousto-osan korjaus
« Vastaus #11 : Syyskuu 06, 2017, 14:50:26 »
Jaa. Kai se olisi hyvä vaihtaa kun putki on irti. Ei vaan löydy tuollaista kätevää osaa enää moponetistä. Onko kukaan löytänyt muualta tai tehnyt muulla osalla?


Näyttää Koivuselta saavan vaikka minkä mittaisia, joten esim. lähin Fixus-myymälä pystyy sen 1-2 päivässä toimittamaan.
C5 Break 2.0 -05  EX: Xsara Picasso 1.8 -03, Xsara Coupe 1.4 -00

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 369
  • Peukkuja: 14
Vs: C5 I - 1.8Bensa pakoputken jousto-osan korjaus
« Vastaus #12 : Syyskuu 06, 2017, 16:19:41 »
Kyllä Motonetistäkin niitä yleisjoustopaloja löytyy (ja mistä vaan), mutta nuo aiemmat esimerkin joustot oli valmiilla toisella päällä "korjausosa", joka sopi suoraan EW-koneiden kattipuolelle "trumpetti"?liitokseen?