Kirjoittaja Aihe: Continental ContiSilent  (Luettu 7568 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa c5tomaatti

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 479
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Premium Tourer HDI 165 A 2014,
Vs: Continental ContiSilent
« Vastaus #50 : Lokakuu 27, 2014, 13:04:36 »
"Trolli on internet-slangisana, jolla tarkoitetaan viestiä tai henkilöä, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä tai ennalta-arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa. [1] Samaa tarkoittava suomenkielisillä palstoilla syntynyt sana on provo, sanasta provokaatio. Sanaa käytetään usein väärin tahattomasti, mutta joskus myös tahallisesti lyömäaseena kanssakirjoittajia vastaan. Pelkkä kritiikki tai eriävä mielipide, radikaalikaan sellainen, ei vielä ole trollausta, ellei tavoitteena ole ärsyttäminen."

Pyydän nöyrimmästi anteeksi, että aloituskirjoitukseni oli trolli. "peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa." Tämä pitää paikkansa, koska tiesin asiasta juuri sen, mitä Rengasmaailman kaverit minulle kertoivat.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 708
  • Peukkuja: 8
Vs: Continental ContiSilent
« Vastaus #51 : Lokakuu 27, 2014, 22:03:55 »
Aiheeksi vielä kannattaisi laittaa Conti.eContact, niin olisi täydellisesti kohdillaan. Kiito modelle. Ihan ystävällisesti C5tomaatille, oheisena kuvat renkaasta. Ensi kesää odotellen ja raportoin sitten tai jos joku haluaa koeajaa renkaat, niin onnistuu :).

Poissa CarrierGrade

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 101
  • Peukkuja: 1
Vs: Continental ContiSilent
« Vastaus #52 : Lokakuu 30, 2014, 11:05:49 »
Kyl on Contilla tuotteistus sekaisin.

Poissa c5tomaatti

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 479
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Premium Tourer HDI 165 A 2014,
Vs: Continental ContiSilent
« Vastaus #53 : Marraskuu 04, 2014, 01:13:40 »
Kyl on Contilla tuotteistus sekaisin.

Ei kait se ole Continentalin vika, jos tällä sivustolla yritetään sotkea kaksi asiaa keskenään; rengas / valmistusmenetelmä. Contilla on jokunen joukko erilaisia renkaita, niin kesä- kuin talvirenkaita ja niillä on omat merkit. Conti Silent on menetelmä, mitä voidaan käyttää, niin halutessa, kaikissa Contin käyttämissä renkaissa. Tällä hetkellä menetelmää käytetään kahdessa rengasmerkissä, Continental Sport Contactissa ja Continentals e. contactissa.

Yhtä sekava tuotteistus on Citroen-merkkisellä automerkillä. Sillä on automaattivaihteisia autoja; BMP6 automaatti, ETG6 automaatti ja pelkästään automaatti. Ostajan on vain päätettävä, haluaako hän kunnon automaatin vai ns. robottivaihteen.

Continentalin suhteen ostajan pitää päättää, haluaako hän perinteisien renkaan vai ContiSilentin. Silent maksaa enemmän, mutta antaa mukavuutta, äänettömyyttä ja parempaa märkäpitoa.

Tällä sivulla on esitetty, että 225x55x17 Silent-renkaan saa 816 eurolla, mstä sillä hinnalla saa neljä rengasta asennettuna?

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 260
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Continental ContiSilent
« Vastaus #54 : Marraskuu 04, 2014, 10:25:11 »
Kukahan sen teknologian nimen ja rengasmallin nimen alunperin sotki ?

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 633
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Continental ContiSilent
« Vastaus #55 : Marraskuu 04, 2014, 10:54:03 »

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 237
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Continental ContiSilent
« Vastaus #56 : Marraskuu 04, 2014, 12:21:17 »
Huikeen kalliita perheauton renkaita... :o

C2 menee tällä viikolla ruostesuojaukseen ja äänieristykseen (Finikor-tuotteilla) + maalipinnan käsittelyyn. ~ 1000 €
Ei mikään halpa käsittely omasta mielestäni, mutta C5:n jälkeen rengasäänet hiukan ahistaa, ja ajattelin pitää autoa vielä pitkään. Ruostesuojaus - 2db + äänieristys - 5db. Varmaan kovia lupauksia nämäkin...

Mitä olen ajanut Omegoilla ja C5:lla yms. isoilla kulkineilla, rengasäänet ei ole koskaan häirinneet.
Nyt tuli Boxeriin uudet hampuusin kitkat saksasta 350 € - Ja ah, miten hiljaista ja pehmeää ! :)
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa peltsi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 44
  • Peukkuja: 1
  • C5 V6 -05
Vs: Continental ContiSilent
« Vastaus #57 : Huhtikuu 20, 2018, 09:41:42 »
Rengashankinnat edessä. Minkälaiset kokemukset olivat noista Conti Silent-renkaista kokonaisuutena? Kesto, ajo-ominaisuudet, etc.
 
Onko kellään mahdollisesti kokemusta, yltääkö 16 tuumaa ja 225/60 GoodYear Efficientgrip Perf (tms sisämelultaan vastaava) lähellekään tuota Conti Silent-rengasta (225/55 R17) sisämelun osalta?

Omassa kulkineessa tuntuu olevan suurin häiriön lähde rengasmelu 50-130Hz alueella. CarAndDriver testaili ilmeisesti Tesla Model S:ssä jotain Conti Silent-rengasta ja päätyi siihen, että vaimennus on merkittävä puolen oktaavin alueella jossain tuolla 170-230Hz alueella. Muulla alueella eri nopeuksilla päästiin keskimäärin 1 dB:n vaimennukseen. Tosin noihin tuloksiin vaikuttaa merkittävästi myös auto, mikä tässä tapauksessa lienee jo aika hyvin vaimennettu.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 708
  • Peukkuja: 8
Vs: Continental ContiSilent
« Vastaus #58 : Huhtikuu 20, 2018, 21:17:40 »
Conti Silent sähköautorengasmallina on jo historiaa, koska Michelin Cross Climate+ on tuonut jotain uutta. Pehmeä ja hiljainen kesärengas, jossa hieman talvi-ominaisuuksia. Suosittelen ja pari muutakin todennut erinomaiseksi ajossaan.

Poissa peltsi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 44
  • Peukkuja: 1
  • C5 V6 -05
Vs: Continental ContiSilent
« Vastaus #59 : Huhtikuu 23, 2018, 15:32:41 »
Conti Silent sähköautorengasmallina on jo historiaa, koska Michelin Cross Climate+ on tuonut jotain uutta. Pehmeä ja hiljainen kesärengas, jossa hieman talvi-ominaisuuksia. Suosittelen ja pari muutakin todennut erinomaiseksi ajossaan.

Kiitos! Tätä täytyy kokeilla. Oletko käyttänyt 16 vai 17 vanteilla?

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 708
  • Peukkuja: 8
Vs: Continental ContiSilent
« Vastaus #60 : Huhtikuu 23, 2018, 21:56:36 »
215/55-17

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 639
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Continental ContiSilent
« Vastaus #61 : Huhtikuu 29, 2018, 16:19:27 »
Onkohan GY Effiecient Grip Performancejakin hiljaisempi (ohiajomelu 68dB, tiedän mutta muuta lukua ei ole...)?

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 708
  • Peukkuja: 8
Vs: Continental ContiSilent
« Vastaus #62 : Huhtikuu 29, 2018, 18:07:37 »
GY on hyvä valinta.

Poissa CarrierGrade

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 101
  • Peukkuja: 1
Vs: Continental ContiSilent
« Vastaus #63 : Huhtikuu 30, 2018, 07:13:28 »
Niin - mitähän hyvää siinä mennäkesän "testivoittaja" GY UGP:ssä oikein on? Itse ajanut nyt kolmatta kesää ja alusta saakka kova meteli niinkuin aiemmissakin. Noita Contin Silenttejä vois kokeilla josko sais jälleen pettyä...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 639
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Continental ContiSilent
« Vastaus #64 : Huhtikuu 30, 2018, 08:00:22 »
Itse olen kyllä todella tyytyväinen ollut GY alhaiseen melutasoon C5 X7 alla (17"). Ensiasennus Michelinit olivat luokkaa kauheat.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 708
  • Peukkuja: 8
Vs: Continental ContiSilent
« Vastaus #65 : Huhtikuu 30, 2018, 08:35:24 »
GY:n aikaisempi malli ilman EFfää oli hiljaisempi. Varman päälle Mizukan Cross Climate plus. Kevään karkeat koettelee kaikkien kumipuslien äänieristävyyttä  :).