Kirjoittaja Aihe: C5 III ruostuva webaston putki  (Luettu 13040 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PT 70

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 71
  • Peukkuja: 0
  • Le Magnifique
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #50 : Maaliskuu 06, 2016, 13:22:32 »
Ko. putken vaihto töineen (225e + 4h) 485 e  :-\
HDi 136 A (Dynamique 90 Anniversaire) 2009

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 494
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #51 : Maaliskuu 06, 2016, 13:30:00 »
 :o

Kyllä muuten laittaa kummasti köyhän miettimään muita vaihtoehtoja :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Basbarduu

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 998
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #52 : Maaliskuu 07, 2016, 11:24:23 »
Meiänkin autossa on nyt ruosteen tilalla letkua. Rupes vuotamaan kun koski ruosteeseen et aika loppuun saakka tuli käytettyä tuo osa putkea.
If in doubt, go flat out.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 070
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #53 : Maaliskuu 07, 2016, 11:32:05 »
Onko vaikea paikka laittaa / korjata? Jos ei tai on kannattaisko ennakoida?
C5 break 1.8 -03,Peugeot Expert 1.9TD -00,Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94 edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Basbarduu

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 998
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #54 : Maaliskuu 07, 2016, 11:56:40 »
No ei tuo nyt mun mielestä kovin hankala ole mut aikaa kannattaa varata ja kannattaa korjata mahdollisimman aikaisin niin saa ehjää putkea on vielä paljon jäljellä. Kannattaa käyttää öljyä apuna letkun liu'uttamisessa jolloin se jää suojaamaan putkea korroosiolta ja letkua kannattaa laittaa mahdollisimman paljon myös sen ehjän putken päälle suojaksi.
If in doubt, go flat out.

Poissa akiriik

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #55 : Toukokuu 12, 2016, 09:24:18 »
Ite otin vanhan pois ja kävin paikallisessa hydrauliikkapajalla. Siellä kaveri väänteli vastaavan putken ruostumattomasta 30€ hintaan. Siihen vanhat kumiletkut kiinni ja niihin varoiksi liima väliin vielä.

Poissa Aapo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia Activa TCT -97
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #56 : Syyskuu 14, 2016, 12:42:53 »
Ite otin vanhan pois ja kävin paikallisessa hydrauliikkapajalla. Siellä kaveri väänteli vastaavan putken ruostumattomasta 30€ hintaan. Siihen vanhat kumiletkut kiinni ja niihin varoiksi liima väliin vielä.

Millaisia ovat nuo letkujen päiden liittimet, siis läpiviennin putkeen ja Webastoon? Eli miten aukeavat? Linee helpompaa ottaa putki letkuineen käteen ja teettää uusi putki, jos nuo liittimet saa suosiolla auki

Poissa akiriik

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #57 : Lokakuu 06, 2016, 14:18:09 »
Ite otin vanhan pois ja kävin paikallisessa hydrauliikkapajalla. Siellä kaveri väänteli vastaavan putken ruostumattomasta 30€ hintaan. Siihen vanhat kumiletkut kiinni ja niihin varoiksi liima väliin vielä.

Millaisia ovat nuo letkujen päiden liittimet, siis läpiviennin putkeen ja Webastoon? Eli miten aukeavat? Linee helpompaa ottaa putki letkuineen käteen ja teettää uusi putki, jos nuo liittimet saa suosiolla auki
Sellaiset isot muoviset...sieltä pitää ottaa metallinen sokka poies, niin lähtee vetämällä irti molemmista päistä.

Poissa Aapo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia Activa TCT -97
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #58 : Lokakuu 09, 2016, 19:21:56 »
Kiitos.

Tuli jo tutkittua ja homma tehtyä.

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 874
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #59 : Tammikuu 08, 2017, 18:36:37 »
Täytyy käyttää varmaan pajalla auto. Eilen aamulla muistin katsoa vasemman etupyörän kohdalle ja sieltähän oli lumi kovasti sulanut kun Webasto oli puolisen tuntia pöhissyt. Mutta ei mitään keinoa seltivää, onko lumi sulanut lämmön vai tippuneen nesteen vaikutuksesta. Kai tuo putki sen varran kuumenaa että lumen sulattaa?

Nyt laitoin sanomalehden alle, aamulla tuon sitten näkee.
TeeKoo Turuust

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 494
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #60 : Tammikuu 08, 2017, 19:18:29 »
Ei se putki nyt sentään sitä lunta sulata, sen verran korkealla se kuitenkin on. Mutta weban pakoputki sen sijaan kyllä hönkii lumet suliksi kuskinpuoleisen eturenkaan luota. Tietty valkoisella lumella jos tuo putki vuotaa, niin jälkien tulisi olla punertavia, sillä tuo syylarinestehän on nimenomaan punaista 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 874
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #61 : Tammikuu 08, 2017, 19:28:18 »
Kiitos HiTec. Ajattelin kuitenkin osaksi oikein. :-)

 Lumen alla on sepeliä josta ei väriä oikein erottanut. KAtotaan aamulla mitä lehdeltä löytyy.
TeeKoo Turuust

Poissa Alpo Kieppi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 209
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #62 : Tammikuu 08, 2017, 23:28:10 »
Syksyllä vaihtui kakkoskoppa kolmoseen meillä. Ei alkanut kovin ruusuisesti yhteinen taipaleemme, sillä viikon ajon jälkeen tuli vedet autotallin lattialle. Onneksi sinne eikä korpisuoralle, myrskyisänä syysyönä. Harsoontunut Weban putkihan se hiukan huonosti nestettä piti.

Olisi mennyt tietty myyjän piikkiin, mutta kun piti saada auto ajoon seuraavana aamuna, niin en alkanut reklamointiin. Hain pilipalikaupasta kumiletkua ja laitoin rautaputken kuvatuksen tilalle klemmareilla kumisen, kun ensin perskaantuneet rautaputket sahalla lyhensin vain jatkeeksi kumiselle. Nestettä meni pari kolme litraa. Ei mitenkään paha homma kokonaisuutena ja hyvin on pitänyt.

Laittaa nyt jäähdytysnesteputki raudasta, etupyörän kylkeen, hih! Vain Ranskan pojat voivat moiseen optimismiin alkaa... 140 tuhatta kilomeriä ja viisi vuotta oli rauta suolaa vastustanut kunnes antautui!
C5 1.6Hdi Dynamique Berline -11,
308 1.6vti  Sw -10

Citikkamiehen elämässä on kaksi onnen hetkeä: se kun hän ostaa hyvän Citikan ja kun hän siitä pääsee sitten eroon.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 494
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #63 : Tammikuu 09, 2017, 08:07:23 »
Laittaa nyt jäähdytysnesteputki raudasta, etupyörän kylkeen, hih! Vain Ranskan pojat voivat moiseen optimismiin alkaa... 140 tuhatta kilomeriä ja viisi vuotta oli rauta suolaa vastustanut kunnes antautui!

Mutta tuo ilm. koskee vain noita aut.vaihteisia, man.vaihteisessa putki menee yläkautta Citroen Servicen mukaan. Jos katsot, niin siellä on aut.vaihteisessakin kyllä väylä ja jotkin kiinnikkeetkin konehuoneessa tuolle putkelle valmiina, mutta jostain kumman syystä alakautta se on silti vaan viety ??? Itsekin tuota moneen kertaan pähkin, joskos laittaisi tosiaan sen putken poikki heti weban ja rintapellin juuresta = vetäisi tuon yläkautta, mutt aoli sen verran tiukassa tai muuten en vain keksinyt tekniikkaa jolla olisin tuon rintapellin kumiputken irrottanut => tehtiin vastaavalla tavalla, vain pätkä kumiputkea tuonne vetarin ylitykseen ja se siitä. Tosin kiinnitysten kanssa saa olla hieman tarkkana, ettei tuo kumiputken pätkä jää löysälle ja siten hinkkaa itseään pahimmassa tapauksessa puhki vetariin hieroutuessaan :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 874
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #64 : Tammikuu 09, 2017, 08:38:00 »
Omassa autossa oli aamulla laittamani sanomalehti läpimärkä mutta ei siinä mitään väriä näkynyt eikä nuhanenäni mitään hajuakaan havainnut.

Kerääkö putki lunta eli voisiko olla sulamisvettä.
TeeKoo Turuust

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 352
  • Peukkuja: 5
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #65 : Tammikuu 09, 2017, 08:51:06 »
Omassa autossa oli aamulla laittamani sanomalehti läpimärkä mutta ei siinä mitään väriä näkynyt eikä nuhanenäni mitään hajuakaan havainnut.

Kerääkö putki lunta eli voisiko olla sulamisvettä.

Jos sen renkaan eteen laitoit, niin ihan turhaan huolehdit. Se vuotopaikka on siellä renkaan/vanteen takana (poikittaissuunnassa), ei siia etu/takapuolella pitkittäissuunnassa. Renkaan edestä löytyy se webaston pakoputki, ja sieltä lienee tullee vesihöyryä webaston käydessä.
Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10, Saab 9-5 Aero -05

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 874
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #66 : Tammikuu 09, 2017, 09:06:33 »
Ikävä kyllä se lehti oli renkaan vieressä/takana katselusuunnasta riippuen. :-(

Saan piakkoin varmistuksen kunhan koulu entii ottamaan työn alle tuon. Nestemäärä pitää muistaa tarkistaa heti.
TeeKoo Turuust

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 494
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #67 : Tammikuu 09, 2017, 09:16:55 »
Ehkä se helpoin tapa on vaan katsoa sinne auton alle, onko tuo weban putki pinnalta märkä. Jos siinä on vain vettä, se kuivuu aika nopsasti pois lämpimän putken päältä (se kaikki vesi sisäkennollehan kiertää nimenomaan weban kautta, oli weba päällä tahi ei). Jos taasen seassa on syylarinestetä, se kuivuminen on jo paljon hitaampaa ja näin putkin näyttää lämpöisenäkin märältä 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 874
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #68 : Tammikuu 09, 2017, 10:00:31 »
Auto ylhäällä. Kyllä se putki aika surulisen näköien oli. Laittavat letkun tilalle.
TeeKoo Turuust

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 874
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #69 : Tammikuu 09, 2017, 13:23:31 »
Tämmöinen oli. Ikää se 5 vuotta mutta kilometrejä vain n. 80 000.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 09, 2017, 14:11:13 kirjoittanut TeeKoo »
TeeKoo Turuust

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 309
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #70 : Tammikuu 09, 2017, 13:27:22 »
Tälläseen kun juuri vaihdoin hammastangon, niin vilkasin tuota putkeakin. Ruosteessa oli, en katsonut toista kertaa :D
Kai tuokin pitää varmuudeksi sitten vaihtaa, ei sen korvaaminen kumiletkulla mitenkään ihmeelliseltä näyttänyt, pikkuvika.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 987
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #71 : Tammikuu 09, 2017, 14:07:27 »
Kovat oli puheet näköjään aikoinaan:

Laatuun panostettu

"Citroën on investoinut uuden C5:n laatuun enemmän kuin yhteenkään aikaisempaan malliinsa. Päämääränä on täyttää asiakkaiden toiveet kaikilla osa-alueilla myös auton kestävyydessä ja luotettavuudessa.
Uusi C5 kävi läpi perusteellisen koeohjelman tehtaan omissa laboratorioissa. Lisäksi C5:lla ajettiin yli kaksi miljoonaa testikilometriä. Kolmannessa vaiheessa Citroën luovutti yli 250 uuden C5:n esisarjan autoa käyttäjille Ranskassa ja Saksassa. Näillä autoilla on ajettu laadun varmistamiseksi kolme miljoonaa kilometriä ennen uutuuden myynnin alkua."


http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/metalli/2008-03-28/Uudistunut-C5-on-hiljainen-ja-viimeistelty-3306827.html

;D

Pitäisi olla labrat myös täällä pohjoisessa suolassa ja kylmässä...
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 433
  • Peukkuja: 18
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #72 : Tammikuu 09, 2017, 18:07:06 »
No ei tässä C5 X7:ssa kovin montaa pahaa puutetta ole? PS. Luulen itse tietäväni jo ihan kaikki.

Poissa Alpo Kieppi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 209
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #73 : Tammikuu 09, 2017, 18:26:03 »
Ihan samalta rupuselta näytti putki mulla kuin mitä Teekoon autossa.

Ja vaikka mulla on siis manuaali, niin pyörän sivusta vaihdelaatikon ohi se putki menee, vetoakselin yli ylös ja sitten onkin kennolle menevä 90 asteen mutkan tekevä kumiletkun pätkä, joka on kennossa kiinni sellaisella teräslankasokalla.

Otin koko rautaputkivirityksen pois kaksine pultteine ja käytin vaan ehjät viiden sentin pätkät kumiputken klemmarointia varten. Laitoin letkun ympärille vielä alumiinisen suojaputken ennen paikalleen asennusta ja huomioin myös vetarin sijainnin. Mutta kuten todettu, tallissa tehden aika yksinkertainen homma, vaikka lokarin takaa löytyi ämpärillinen hiekkaa. Lattian siivous hiekasta ja glykolista ainoa ikävä juttu. Ja ilmaus lopuksi.

Jos auto olisi heti uutena käynyt huolellisessa lisäruostesuojauksessa, olisi sillä ostettu putkelle lisäaikaa useita vuosia. Mutta eipä näitä entisiä liisareita ole paljoa säälitty.
C5 1.6Hdi Dynamique Berline -11,
308 1.6vti  Sw -10

Citikkamiehen elämässä on kaksi onnen hetkeä: se kun hän ostaa hyvän Citikan ja kun hän siitä pääsee sitten eroon.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 433
  • Peukkuja: 18
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #74 : Tammikuu 09, 2017, 18:46:54 »
Minähän tarkistutin tuon putken heti auton oston jälkeen ja totesivat Veholla että putki on tehtaan jäljiltä paksussa massassa nykyään. En tiedä onko totta vai onko tuohon tehty se erikseen?