Kirjoittaja Aihe: C5 III ruostuva webaston putki  (Luettu 13091 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nitrok

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #100 : Heinäkuu 25, 2017, 17:53:00 »
Tuon videosi kohdassa 36s oleva liitos laittaa epäilemään että kyseessä olisi ilmastoinnin putki ??? Vrt. tuohon räjäytyskuvan putkeen, niin moista liitintä siinä weban putkessa ole lainkaan ja tosiaan tuo korvattu osuus omassani oli tuo räjäytyskuvassa punaisella värjätty osuus, josta kumiputki-korjauksesta siis tuo vimonen kuva 8)

Jahas...pitää katsoa sitten uudemman kerran osuisiko tuo weban putki vielä jostain silmään.

Nitrok on kuvannu oikealta puolelta, putki on vasemmalla puolella.

Kuvattu kuskin puolelta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2017, 18:48:18 kirjoittanut Nitrok »
C5 HDi 136 Confort Sedan -08

Poissa Nitrok

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #101 : Heinäkuu 25, 2017, 18:15:29 »
Alla vielä kuvaa samasta putkesta mutta hieman ylempää.

C5 HDi 136 Confort Sedan -08

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 310
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #102 : Heinäkuu 25, 2017, 18:52:58 »
Taitaa ollakin tehostimen putki.

Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa Nitrok

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #103 : Heinäkuu 25, 2017, 19:59:20 »
Joo en kyllä mitään muuta putkea tuosta vetarin lähettyviltä löydä.

Mietin vain että olisiko se vedetty lokarin takaa kun siellä menee jokin klemmarilla kiinnitetty muoviputki...
C5 HDi 136 Confort Sedan -08

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 497
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #104 : Heinäkuu 26, 2017, 08:56:36 »
Räjäytyskuva kokonaisuudessaanhan on tälläinen:



Ja se weballe menevä kylmä putki kulkee yläkautta osat 7+8 tai 7+12 hieman autosta riippuen. Mutta tuo tehdaswebalta palaava kuuma putki on aut.vaihteisissa juurikin tuo alta kiertävä, ruostuva osa 11, mutta man.vaihteisissa tuokin kuulemma kulkisi yläkautta osa 9, vaan tiedä sitten :?

Helppohan tuo tietty on tarkistaa seuraamalla konehuoneen puolelta, rintapellistä lähtevää (osat 3-5) kuskin puoleista letkua sukeltaako se tehostimen takaa alas vai tuleeko yläkautta akun ja moottorin väliin. Itselläkin tuo putki kulki siis alakautta, mutta yläpuolella oli nuo yläkautta-reitin kiinnikkeet silti olemassa, toki tyhjinä 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Paikalla Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 327
  • Peukkuja: 2
  • C5
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #105 : Heinäkuu 26, 2017, 09:13:02 »
Weban putki menee vetarin yläpuolelta ja kääntyy vetarin kohdalla jyrkästi ylös lämppärin liitoksiin.

Nitrokin putki(et) on ohjaustehostimelle meno paluu putket, jotka kulkee vetarin alta. Ne jouduin uusimaan C6:een kun rupesi mehimään paluuputki juuri noiden kiinnikkeiden sisältä.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa Nitrok

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #106 : Heinäkuu 26, 2017, 17:02:09 »
Ja se weballe menevä kylmä putki kulkee yläkautta osat 7+8 tai 7+12 hieman autosta riippuen. Mutta tuo tehdaswebalta palaava kuuma putki on aut.vaihteisissa juurikin tuo alta kiertävä, ruostuva osa 11, mutta man.vaihteisissa tuokin kuulemma kulkisi yläkautta osa 9, vaan tiedä sitten :?

No ilmankos en sieltä vetarin yläpuolelta mitään sitten löytänyt - itsellä on nimittäin manuaalivaihteistolla. :D
Sukelsin vielä tänään auton alle ja tutkailin valon kanssa vetarin ympäristön eikä kyllä sieltä kautta mennyt tuota putkea.
C5 HDi 136 Confort Sedan -08

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 497
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #107 : Heinäkuu 26, 2017, 17:59:07 »
No ilmankos en sieltä vetarin yläpuolelta mitään sitten löytänyt - itsellä on nimittäin manuaalivaihteistolla. :D

Parhaiten tuon tosiaan selvität yläkautta, mihin se sisäkennon kuskin puoleinen letku menee. Sitä seuraamalla löytyy se ruostuva putken osakin jos autossasi sellaista ylipäätään edes on. Tuo man.vaihteisen yläkautta reititys kun on vain "kuulemma" = vahvistamaton kuulemani huhu aiheesta vielä tässä vaiheessa, itsellänikin kun tosiaan oli aut.vaihteinen :-[
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Nitrok

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #108 : Heinäkuu 26, 2017, 19:26:19 »
Parhaiten tuon tosiaan selvität yläkautta, mihin se sisäkennon kuskin puoleinen letku menee. Sitä seuraamalla löytyy se ruostuva putken osakin jos autossasi sellaista ylipäätään edes on. Tuo man.vaihteisen yläkautta reititys kun on vain "kuulemma" = vahvistamaton kuulemani huhu aiheesta vielä tässä vaiheessa, itsellänikin kun tosiaan oli aut.vaihteinen :-[

Joo katsoin vielä yläkautta ja tosiaan sieltä lähtee räjäytyskuvassa olevan kohdan 9 mukaisesti putki joka menee akun ja moottorin välistä.
Otin vielä kuvan josta nyt jotenkuten näkee tuon putken alkupätkän.

Eli ainakin tuo "huhu" näyttäisi tämän kohdalla pitävän paikkansa.  ::)

C5 HDi 136 Confort Sedan -08

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 497
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #109 : Heinäkuu 27, 2017, 08:44:35 »
Joo katsoin vielä yläkautta ja tosiaan sieltä lähtee räjäytyskuvassa olevan kohdan 9 mukaisesti putki joka menee akun ja moottorin välistä.

No niin, autossasi ei siis ole moista ruostuvaa weban putkea siis lainkaan, hjuva :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 353
  • Peukkuja: 5
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #110 : Elokuu 29, 2017, 18:56:01 »
No nyt on vihdoin putki vaihdettu. 375€ tuli hintaa putkineen kaikkineen, putken osuus 200€ tästä lystistä ja vaihdon suoritti Veho Tallinna (155€) jäähdytysneste 20€.

Ei nyt kauhen paha, kun Suomessa Veho antoi 3.0 HDIn putkelle hinnaksi 480€+3-5h työtä à 120€/h, eli sellasta tonnin luokkaa ja pienemmät pajat eivät tuohon halunneet edes antaa mitään arviota.

Ei nyt ihan halpaa toi 375€, mutta kun tuossa V6:ssa menee tuplaputket jotka menee vähän ristiinkin, niin enpä jaksanut letkuvirityksiä edes katsella.

Vielä pitäs eolys täyttää ja huolto tehdä ensi viikolla, niin jos sitten menis taas huoletta seuraava vuosi.
Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10, Saab 9-5 Aero -05

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 435
  • Peukkuja: 18
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #111 : Elokuu 29, 2017, 20:11:08 »
Veho Koivuhaka ja 2l diesel, 430€ oli loppusumma.

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 353
  • Peukkuja: 5
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #112 : Elokuu 29, 2017, 23:29:08 »
Veho Koivuhaka ja 2l diesel, 430€ oli loppusumma.

Tohon kakslitraseen se menikin kahdessa tunnissa ja oli jo aika tuttu vika kaikille pk-seudun liikkeille, kun sitten mainitsi, että kyseessä V6, niin meni vaikeemmaksi ja kalliimmaksi. Putken hinta 2.5 kertaistu ja työmäärä tuplaantui, joten oli pakko vähän selvitellä.
(Ranskasta toi 2-litraisen putki n. 100€ ja vaihto Virossa olisi ollut 1.5h, eli kustannuksia olisi tullut n. 175€ kaikkineen.)

Muistelen, että nelisylinterisessä se oli ihan suht fiksusti näkyvillä, vaikkakin jarrutehostin vähän edessä, niin ajattelin ensin itse kokeilla vaihtamista, mutta kun tutkailin V6 moottoritilaa, ja huomasin, että just ja just näki fikkarilla toisen putken turbon putkien ja muiden hässäköiden takaa eikä käsi mahtunut ollenkaan tulipellin ja moottorin väliin, niin ajattelin jättää jollekin osaavammalle koko homman, ja ei yhtään kaduta, että näin tein.

En tiedä onko mussa jotain vikaa, mutta mielestäni tämä nyt ei ole kuitenkaan niin "big deal",  pari satkua pöytään ja taas rullataan monta vuotta.  Toki olisi putken suunnitelukin voinut fiksumpaakin olla, mutta jokaisessa autossa on heikkoutensa. Kun Saabilla on vuosia ajellut, niin nää Sitikan viat ei tunnu miltään, toistaiseksi ;D
Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10, Saab 9-5 Aero -05

Poissa Ikisumi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 49
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III ruostuva webaston putki
« Vastaus #113 : Syyskuu 05, 2017, 20:53:09 »
Ajoin epäonnekseni töihin mennessä rusakon yli, josta seurauksena pohjapanssari irtosi ja jäi roikkumaan vain parista kohtaa. Pääsin nilkuttamaan luottokorjaamolleni, jossa totesimme että jostain vuotaa nestettä ja paljon. Siispä panssari pois kokonaan ja auto nosturille. Olisko sitten rusakon tömähdyksestä johtunut vai jotain osunut Webaston jo ennestään mätään putkeen, mutta siitähän sitä litkua tuli. Kaveri sai sahattua huonon pätkän pois vanhasta putkesta ja korvasi sen gummiletkulla, sekä kiinnitti panssarin takaisin, pääasiassa nippusiteillä. Hommaan kului pitkälti toista tuntia, mutta kustansi vain 50€ osineen. Joskus on tuuriakin... :)