Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta  (Luettu 59114 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #50 : Maaliskuu 04, 2015, 21:19:02 »
On laskettu tankkauksen ja ajokilometrimäärän perusteella. Näin olen seurannut autojani aikojen saatossa jo ennen ajotietokoneen keksimistä. Vanha tapa on jäänyt päälle.

Edellinen autoni oli C4 vm. 2013 samalla Hdi92 koneella, mutta käsivaihteisena. Cactucsen keveys näkyy niin kulutuksessa kuin suorituskyvyssäkin. Nyt mennään litran verran pienemmillä lukemilla.

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 119
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #51 : Maaliskuu 27, 2015, 22:16:27 »
Ei ihan sovi aiheeseen, mutta nopeasti kaupassa vilkaisin Auto Bild lehteä joka testasi kaksi cross overia. Opel Mokan ja Citroen C4 Cactuksen, testin voittajasta ei epäselvyyksiä  :)
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 556
  • Peukkuja: 20
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #52 : Maaliskuu 30, 2015, 16:56:44 »
OT: Uudessa Passatissa myös 17" vanteet jotka keräävät lunta/jäätä: http://teknikensvarld.se/provkorning-av-volkswagen-passat-sportcombi-20-tdi-190-dsg-4motion-gt-177783/
Meinaan ei ole sitikan ongelmaa pelkästään.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #53 : Maaliskuu 31, 2015, 19:01:15 »
Cactucsessa 20000 km raja rikkoutumassa. Harmittomia ja hauskoja kilometrejä. Ei vikoja tai kummajaisia. Pysynyt laadukkaan oloisena, eivät särise sisustuspanelit röykkyiselläkään tiellä.Tänään tuli ajeltua jo motarin kesänopeuksiakin. Positiivinen yllätys, miten tukeva ja hiljainenkin oli vielä 130:ssä.

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 556
  • Peukkuja: 20
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 119
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #55 : Huhtikuu 05, 2015, 10:15:43 »
Katselimpa tuossa piruuttani mitä Ruotissa ja Virossa on tarjolla. Mikä tarvitsee tuollasta uudenkarheaa "esittelyautoa" se kannattaisi hakea Virosta

http://fin.auto24.ee/kasutatud/nimekiri.php?bn=2&a=101&aj=&b=20&bw=2336&ae=2&af=50&ag=0&ag=1&otsi=n%C3%A4yt%C3%A4+tulokset

Näyttää hinnaston mukaan tulevan tuollaiseen  Feel 1.2 R3 60kW tulevan autoveroa noin 3000€
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #56 : Toukokuu 06, 2015, 17:10:39 »
Cactus 1,6 Hdi ETG6 kävi tänään ensimmäisessä 25000 km määräaikaishuollossa. On pelannut tähän asti moitteitta eikä huollossakaan ollut mitään yllätyksiä.

Samalla korjaamolla C4 Dieselin ensimmäinen huolto maksoi satasen verran enemmän. Ehkäpä mainoslauseiden "auton elinkaaren mittaisista edullisista kustannuksista" saattaa olla katettakin.

Päivittivät vaihteiston ohjelmiston. Toi selvän parannuksen. Poisti kaksi ärsytyskynnyksen ylittänyttä ominaisuutta. Nyt ei enää nykäise jonoajossa ykkösellä moottorijarrutukselta takaisin kaasulle siirryttäessä. Myöskin moottorijarrutuksessa vaihteilla 4-3-2-1 tapahtuneet nykäykset poistuivat. Nyt on helppo tulla maantievauhdista risteykseen kevyesti jarrutellen ilman, että nytkyy alaspäin vaihdoissa. Kiihdytyksissähän tämä uusin robotti on mielestäni toiminut tätä ennenkin tosi hienosti. Kannattaa siis kysyä vaihteistopäivitystä huollon yhteydessä.

Poissa Huikko

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 231
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #57 : Toukokuu 14, 2015, 19:13:22 »
Kiitos vinkistä. Onkohan sama päivitys saatavana ETG5:een? Sopiiko kysyä missä huollatit? Minulla tulee myös Cactuksen bensa-automaatissa ensimmäinen huolto vastaan ennen juhannusta. Nyt on 20700km mittarissa.

Talvitestistä sen verran, että näyttö toimii millä pakkasella tahansa. Tm:llä oli akun varaus pudonnut ja siksi näyttö ei toiminut. Normaali ilmoitus tulee silloin näyttöön. Testissä oli myös levyjarrullinen versio. Rumpujarruissa ei ole jäätymisongelmaa. bensaturbossa on levyt takana. Suomen sitikan sivuilla on runsaasti virheitä. Tämä on vain yksi monista.

Mitään huurtumisongelmia en ole huomannut millään kelillä. Sekin oli vain toimittajan turhaa meuhkaamista. Lisää allekirjoittaneen kokemuksia löytyy patongin puolelta.
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=18693
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2015, 19:26:51 kirjoittanut Huikko »
ZX Volcane Automatic 1993
(Exät) C5 Berline HDi -10 ZX 1.8 Break -95 C4 Cactus Shine A -14 Xsara VTS -00

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #58 : Toukokuu 14, 2015, 22:55:27 »
Minullakaan ei viime talvi tuonut mitään ongelmia. Tosin ei talvikaan ollut niin kovin kova. Mutta kyllä autoa tuli käytettyä ja seisotettuakin useamman yön yli 20 pakkasessa ja hyvin pelasi.

Sitikat on tullut huollatettua vuosien saatossa etupäässä Riihimäellä Autohuolto Leinolla. On valtuutettu merkkihuolto, vaikka onkin samalla Autoasi-ketjun yleiskorjaamo. Välillä olen käynyt Vehossakin, mutta minun tapauksessani Riihimäellä työmatkan ja huollon sovittaminen yhteen luonnistuu helpoiten. Eikä työn laadussakaan ole ollut huomautettavaa.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #59 : Toukokuu 27, 2015, 18:06:12 »
Tervehdys Huikko!

Mikäli tunnistat itsesi viimeisimmän Citikka-lehden journalistiksi, niin kiitokset hyvästä Cactus-artikkelista. Ja myöskin kokemuksistasi patongin puolella.

Olet perehtynyt Cactucseen hyvin ja osaat varmaankin neuvoa pari juttua.

Kuinka takapenkin istuinosan saa irrotettua? Itse olen omatoimisesti lisäillyt helppoihin paikkoihin äänieristeitä ja tällaisen vähäisenkin työn tulos on kuultavissa. Takapenkin alle haluaisin laittaa myöskin mattoa.

Ja sitten se toinen juttu. Mitä CitiX:ssä maksoi takasisävalon asentaminen? Minulla on välillä käyntiä Mikkelissä päin. Voisin toki kysyä heiltä itseltäänkin, mutta pieni ennakkotieto voisi auttaa, kannattaako asiaan ryhtyä. CitiX on kuitenkin merkkihuolto, joten tällainen asennus ei tainut vaikuttaa takuuseen.

Kiitokset!

Topi

Poissa Huikko

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 231
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #60 : Toukokuu 29, 2015, 19:06:50 »
CitiX lisävalo+asennus olikohan 260€. Teetin muutakin niin en osaa sanoa tarkkaan.
Ei vaikuta takuuseen.

Takapenkin istuinosa lähtee irti kun nostaa etureunasta voimakkaasti.
Siinä rikkoutuu kaksi muovikiinnikettä jotka maksaa uutena 7 euroa kappale.
Photobucket-kuvissa joihin linkki patongissa on kuva siitä osasta.



Se on tuollainen mihin penkin kiinnikkeet painuvat. Kertakäyttöiseksi suunniteltu.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2015, 19:28:22 kirjoittanut Huikko »
ZX Volcane Automatic 1993
(Exät) C5 Berline HDi -10 ZX 1.8 Break -95 C4 Cactus Shine A -14 Xsara VTS -00

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #61 : Toukokuu 29, 2015, 21:20:37 »
Kiitokset näistä tiedoista ja vinkeistä! Pitääpä jatkaa oman virittelyä.

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 897
  • Peukkuja: 7
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #62 : Toukokuu 30, 2015, 22:58:51 »
Mites Cactuksen jousitus näiden maantiekilometrien jälkeen? Pehmeä vai kova?

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #63 : Toukokuu 31, 2015, 12:25:11 »
Pintakova, mutta toisaalta kuoppatiellä sopivan ponteva. Cactucseni on 16-tuuman pyörillä ja rengaspaineet "alarajoissaan". Silti karhea asfaltti aiheuttaa lievää tärinää ja moottoritienopeuksissa laajat heitot eivät mene superpehmeästi. Edellinen autoni eli uusikorinen C4 meni laajoissa heitoissa kissamaisemmin, mutta toisaalta soratien kuopissa Cactus on etevämpi. C4:ssä tuntui siltä, että pyörä putoaa kuopan pohjalle ja pamahtaa niin kuin joku iskisi rautakangen pohjasta läpi.

Eli sitä autolehtien ylistämää "hurmaavaa pehmeyttä" en ole Cactucsesta löytänyt, mutta on tämä parempi kuin toinen automme Skoda Octavia. Eli Sitikaksi jämäkkä, mutta muihin merkkeihin tottuneelle ihan mukava kompromissi pehmeyden ja ajotuntuman väliltä.

Poissa Huikko

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 231
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #64 : Toukokuu 31, 2015, 17:29:25 »
Dieselissä on oman koeajokokemukseni perusteella kovempi jousitus. Onhan se moottorikin aika paljon painavampi kuin kolmimukinen bensa.
ZX Volcane Automatic 1993
(Exät) C5 Berline HDi -10 ZX 1.8 Break -95 C4 Cactus Shine A -14 Xsara VTS -00

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #65 : Heinäkuu 14, 2015, 01:32:16 »
Autona siis Cactus e-Hdi92 ETG6-vaihteistolla. Ole miettinyt alusta asti seuraavanlaista ominaisuutta, joka ei liene kuitenkaan vika. Ei ainakaan huolto löytänyt sellaista eikä vaihteiston päivitys huollossa tuonut mitään muutosta asiaan (vaikka muuten päivitys kyllä paransi vaihteiston käytöstä huimasti).

Elikkä tällainen. Yleensä jätän auton parkkiin niin, että annan robottivaihteiston jäädä D- tai R-asentoon, kun sammutan virrat. Eli vaihde jää päälle. Jos on tasamaa, en kiristä edes käsijarrua. Kun seuraavalla kerralla laitan autoon virrat, vaihtaa vaihteisto useimmiten automaattisesti N:lle starttia varten. Ominaisuus on kätevä. Mutta miksi se ei tee niin joka kerta? Noin 5% starteista se ei teekään niin, vaan pitää itse painaa N-nappia.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? En ole keksinyt mitään yhteistä nimittäjää niille kerroille, kun vaihteisto ei menkään automaattisesti vapaalle.

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 392
  • Peukkuja: 4
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #66 : Heinäkuu 14, 2015, 07:50:07 »
Vähän vastaava juttu kuin minulla on ollut lähes kaikissa manuaalilootaisissa autoissa pakkia laitettaessa, ei aina suostu menemään ja täytyy käyttää vapaalla kytkintä ylhäällä jotta onnistuu. Ehkä prosentti kerroista noin  ???

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #67 : Heinäkuu 14, 2015, 11:51:16 »
Voi olla kyllä noinkin. Tosin itse ajattelen enemmänkin jotain ohjelmistollista juttua tai sitten jokin asia kieltää vapaalle kytkeytymisen ilman, että kuljettaja käskee sen tietoisesti napilla. Mietinkin, että panankohan jarrua aina riittävällä voimalla startatessa. Auto ei kytkekään N:ää automaattisesti, jos se pelkää auton lähtevän valumaan. Pitääpä ruveta tarkkailemaan esim. tätä.

Oman ajatukseni pohjaan sille, että vaihteistolta ei kuulu mitään ääniä, joka kielisi sen edes yrittävän siirtää vaihdetta D:ltä N:lle. Normaalisti sieltä kuuluu sirinää ja surinaa ja mittaristoon ilmestyy N, kun painaa jarrua ja laittaa virrat.

Ja yleensähän vaihto vapaalle sujuu manuaaliaskissakin helposti, vaikka esim. pakki tai ykkönen vähän tökkiikin. Näin luulisi olevan myös robotissa, mikä on mekaanisesti manuaalivaihteisto.

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 119
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #68 : Heinäkuu 21, 2015, 22:46:22 »
Miten foorumin cactusmiehillä- ja naisilla autot jaksaa kulkea moottoritienopeuksia 120kmh-> ? Nouseeko kulutus kovin suureksi? Diesel jaksaa varmaan paremmin mutta entäs vaparibensa tai puretech?
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #69 : Heinäkuu 22, 2015, 21:07:45 »
E-HDi92 jaksaa kulkea siinä missä muutkin perusmoottoriset perheautot. Ajan yleensä mittarinopeutta 130-132 ja vielä riittää puhtia, jos tarvitsee kiihdyttää esim. ohitukseen. Matkanteko ei ole yhtään väkinäisentuntuista  revitystä, vaan ihan yhtä mukavaa kuin vaikka C4:llä, mistä kokemusta useammankin auton verran.

Kulutus on alle 5 l/100km. Ajan työmatkaa joka päivä 120 km motarilla eli tämä näkemys ei perustu yhteen satunnaiseen lomareissuun.

Bensakoneisista ei ole kokemusta.

Poissa jarde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #70 : Elokuu 01, 2015, 11:42:45 »
Ainakin Huikko ajelee 5 vaihteisella robotilla ja pienemmällä bensakoneellakin. Millä kierrosnopeudella mennään moottoritienopeudella? Kuuluuko moottorin äänet häiritsevinä?

Vähän taas heräsi Cactus innostus kun Stockkalla näyttää olevan kanta-asiakas tarjous, missä luvataan kohtuullista alennusta.

Poissa Huikko

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 231
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #71 : Elokuu 01, 2015, 18:51:42 »
Miten foorumin cactusmiehillä- ja naisilla autot jaksaa kulkea moottoritienopeuksia 120kmh-> ? Nouseeko kulutus kovin suureksi? Diesel jaksaa varmaan paremmin mutta entäs vaparibensa tai puretech?

6.5-6.8l/100km kun 130km/h mittarin mukaan vauhtia. En pidä pahana. Vaparibensa+ETG5 riittää suomen nopeuksissa ihan kaikkeen. 120-140km/h kiihtyy vielä hienosti kuormallakin. TRE-HKI moottoritietä on tullut tuhansia kilometrejä vedettyä jo ilman ongelmia.
ZX Volcane Automatic 1993
(Exät) C5 Berline HDi -10 ZX 1.8 Break -95 C4 Cactus Shine A -14 Xsara VTS -00

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 119
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #72 : Elokuu 03, 2015, 14:43:00 »
Ainakin Huikko ajelee 5 vaihteisella robotilla ja pienemmällä bensakoneellakin. Millä kierrosnopeudella mennään moottoritienopeudella? Kuuluuko moottorin äänet häiritsevinä?

Vähän taas heräsi Cactus innostus kun Stockkalla näyttää olevan kanta-asiakas tarjous, missä luvataan kohtuullista alennusta.

Vahvasti offtopic mutta, kyllähän vähän polttelis

http://www.citroen.fi/kampanjat/citroen-c4-cactus-kanta-asiakasetu-elokuussa/

C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa Else

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 47
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #73 : Elokuu 04, 2015, 18:39:37 »
Kokemuksia Cactuksen panorama-ikkunasta? Miten toimii vesisateessa eli onko panoramaikkunan reunoille jäävien urien vedenpoisto suunniteltu hyvin? Entä onko suunnittelussa huomioitu Suomen 20 asteenkin pakkaset?

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 556
  • Peukkuja: 20
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #74 : Elokuu 04, 2015, 18:45:42 »
Jos on samalla tavalla toteutettu kun C5:ssa tai pösön 307/308/407:ssa, niin ei mitään ongelmia.