Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta  (Luettu 73779 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 128
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #325 : Toukokuu 04, 2018, 19:29:00 »
Tällä viikolla Cactus oli 75tkm:n huollossa, hintana 360€. Ylimääräisenä toimenpiteenä vaihdettiin murtumilla ollut moniurahihna.

Tämä on edelleen ollut täysin murheeton auto, ei edes polttimoa tai ajovaloja ole palanut.
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa kessu

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 73
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • -08 C5HDi 136 Exclusive A

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #327 : Toukokuu 04, 2018, 21:00:54 »
Vain tilaajille...enkä tule tilaan ennen kuin toimitus vaihtuisi 99%.  ;D
Vanhempi kirjoitus: https://tekniikanmaailma.fi/tm-ajettua-citroen-c4-cactus-luokkansa-erilaisin/

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 025
  • Peukkuja: 8
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #328 : Toukokuu 04, 2018, 21:56:20 »
Onko jo tietoa, miten noita hydraulityynyiskareita pystyisi modaamaan? Jos prototyypissä oli "ylipehmeä" viritys ja myyntimallissa kovempi, niin sehän tarkoittaa, että noita on tehty eri tiukkuuksilla ja jonkinlaista aftermarket -patukkaa ilmestyy jossain vaiheessa myyntiin.

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #329 : Toukokuu 04, 2018, 22:14:20 »
Mitä jos jousen vaihtaisi pehmeämpään?

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 128
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #330 : Toukokuu 05, 2018, 17:49:12 »
Voisiko joku perustaa C4 Cactus II sta oman otsikon?
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa Hesusnis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 12
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #331 : Kesäkuu 03, 2018, 01:37:00 »
Onko jo tietoa, miten noita hydraulityynyiskareita pystyisi modaamaan? Jos prototyypissä oli "ylipehmeä" viritys ja myyntimallissa kovempi, niin sehän tarkoittaa, että noita on tehty eri tiukkuuksilla ja jonkinlaista aftermarket -patukkaa ilmestyy jossain vaiheessa myyntiin.

Koeajoin tuon uuden Cactuksen ja mielestäni siinä oli todella onnistunut viritys alustassa, pintakovuus tipotiessään ja alusta oli todella mukava, mutta silti pystyi ajamaan mutkiin ihan napakasti, ilman suurempia kallisteluita. Alusta ei ehkä informoi tienpinnan epätasaisuuksia ym juttuja, niin hyvin kuin perusautot, mutta käsittääkseni sitä tässä ei olekkaan haettu.

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 128
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #332 : Kesäkuu 12, 2018, 15:59:12 »
Kaksi ja puoli vuotta ja 77tkm, ni ilmastoinnista aineet vähissä.

Kuulemma normaali huolto, eikä takuun piirissä  ???

Kustannus 96€
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 142
  • Peukkuja: 8
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #333 : Kesäkuu 17, 2018, 12:01:44 »
Onko ne nämä uudet ilmastointijärjestelmän kylmäaineet herkempiä karkaaman? Pösööni, vm.-03, on kerran täytetty ilmastoinnin kylmäaineet.

Poissa Rokumoguli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #334 : Heinäkuu 01, 2018, 13:29:18 »
17000km takana ja muutamia havaintoja takana.

- Heikko ilmastointi. Viikolla tuli ajettua pidempi reissu perheen kanssa ja tuli huomattua ilmastoinnin puutteellisuudesta. Kuumalla alkaa helposti puhaltamaan enemmänkin haaleata ilmastoinnista. Auton viileäksi saamisessa suuria ongelmia helteellä.

Viime yönä ajeltiin lämpötiloissa +2-6. Tuolloin taas auton lämmön pitäminen  tasaisena tuotti ongelmia. Lämmöt + 22 ja tuntui kokoajan että jäätyy. Aamuauringon tullessa tielle ilmastointi muuttui taas virkeämmäksi ja varjopaikoissa lopetti puhaltamisen / lämmittämisen. En ole tuommoiseen epätasaisuuteen aiemmissa citroeneissäni törmännyt. Käynyt mielessä olisiko lasikatolla jotain tekemistä asian kanssa.

- Audiojärjestelmä kaikkinensa. Välillä pitää tehdä kovasti töitä, että musiikin saa kuulumaan puhelimen kautta. Välillä värkkäyttää piuhalla (useammin) ja välillä Bluetoothin kautta.

- Musiikin kuuluminen takapenkille. Ei ole insinööri pahemmin ajatellut kun on piirtänyt takakaiuttimet takapenkkien kohdalle. Tuntuu aina kun takana istuu, että musiikki tulisi pelkästään etukaiuttimiksi. Vasta kun musiikin säätää kuulumaan pelkästään takaa huomaa että sieltä todellakin jotain tulee.

- Karttasovellus kyllä melkoinen. Monesti pitänyt puhelimella navigoida, kun kartta ei ole tunnistanut osoitetta. Lisäksi huomannut, että parempi katsoa karttaa, kun kuunnella ohjeita. Helsingissä teki useamman kerran, että puhe käskee kääntymään vaikka vasemmalle ja samalla kartta ohjaa oikealle.

+ Muuten edelleenkin erittäin tyytyväinen.

Öljyt vaihdatin 12500 km kohdalla, kun on tarkoitus pitää autoa pitkän aikaa. Tuleepi ainakin mielenrauha jos ei muuta. 25000km vaihtoväli öljyjen suhteen vaan tuntuu pitkältä.