Kirjoittaja Aihe: Antipollution fault  (Luettu 901 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa simoj

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 14
  • Peukkuja: 0
Antipollution fault
« : Elokuu 23, 2014, 10:50:27 »
Autoni C5 2,2HDI -01 autom.Alkanut hälyyttään antipöllöä , ESP/ASR not funktioning ja moottorin tehot pois.
Auton kun sammuttaa tehot palaa mutta moottorin vikavalo jää palamaan ja antipöllö hälyytys .
Testeri ilmoittaa turbon paineen käyneen liian korkealla , vikakoodien poiston jälkeen toimii normaalisti kunnes
tulee eteen lievä ylämäki tehot pois.Kalvoventtiili joka liikuttaa kannessa olevaa vipua liikkuu kierrosten noustessa.
Onko muilla ollut vastaavia oireita ja mikä diagnoosi ?

Poissa plagu

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 294
  • Peukkuja: 8
Vs: Antipollution fault
« Vastaus #1 : Elokuu 23, 2014, 12:01:48 »
Alipaine vuoto jossain, itse vedin suoraan alipainepumpulta letkun turbon solenoidille niin lakkasi ryppyilemästä.
Peugeot 407 coupe
Citroen C4
Peugeot 807
Citroen 11B

Poissa Turvenuija

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 13
  • Peukkuja: 0
Vs: Antipollution fault
« Vastaus #2 : Elokuu 19, 2017, 13:17:55 »
Törmäsin tuohon samaan ongelmaan omani kanssa, missä sijaitsee tämä turbon solenoidi?
Ne turbot joiden kanssa olen pelannut ovat olleet niin yksinkertaisia ettei moista niistä ole löytynyt, vai tarkoitatko hukkaporttia?

Poissa kokeva

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 49
  • Peukkuja: 0
  • C5 Hdi 2.0 Break 2003
Vs: Antipollution fault
« Vastaus #3 : Elokuu 19, 2017, 20:47:20 »
Mitenhän päin tämä nyt sitten on. Omassa 2.0 Hdi:ssä alipaineletkuston vuoto piti hukkaportin jonkinverran auki, eikä turbo avittanut pienillä kierroksilla. Letkuissa oli useita vuotokohtia alipainepumpun jälkeen. Yleensä letku oli päästä halki. Vuotoa oli myös EGR-letkuissa.

Ymmärrän C5 2.0 Hdi 2003 turbosysteemin niin että hukkaportti on kone pysähdyksissä auki. Koneen pyöriessä pienillä kierroksilla, turbon hukkaporttia säätävä pärräävä solenoidiventtiili (valkoisella merkityt letkut ja sähköliitin) laskee alipainetta hukkaporttia sulkevalle kalvorasialle ja hukkaportti sulkeutuu. Kierrosten noustessa, ahdon lisääntyessä ja imupuolen paineanturin havaitessa liikaa painetta, solenoidiventtiili vähentää alipainetta ja avaa sopivasti hukkaporttia, eikä ahtopaine nouse liikaa.

Tällä sökötyksellä tarkoitan, että vuotava alipaineletku ei antaisi herjaa liian korkeasta ahtopaineesta.  Vika voisi olla ahtopaineanturissa tai sen vuotavassa letkussa, niin tai auki jumittuvassa solenidissa.