Kirjoittaja Aihe: C5 käy 3 pytyllä, P0202  (Luettu 3852 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 923
  • Peukkuja: 20
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #25 : Heinäkuu 19, 2014, 11:05:21 »
Syy löytyi ECU:n ao.liittimestä. Oli jotain tummaa mössöä valunut pistokkeesta. Putsaus jarrukleanerispraylla.

Myös täällä on joskus vuosia sitten kirjoitettu, että ecun sisältä valuu liittimiin silikonimömmöä  tunnetuin seurauksin.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 316
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #26 : Heinäkuu 19, 2014, 12:49:48 »
Mutta miksei käy kokoaikaa 3:lla vaan vasta kun on lämmennyt,sen takia tämä anturi ja kontaktihomma oikein minulle uppoo.Niin ja se nakutus vielä

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 517
  • Peukkuja: 4
  • C5 3.0 V6 Break 2006
C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #27 : Heinäkuu 20, 2014, 00:08:34 »
Kontaktivikahan saattaa ilmetä juuri koneen lämmettyä, lämpeneväthän samalla johtosarja ja liittimetkin. Lämpölaajeneminen siis aiheuttajana kenties?

Poissa anssip

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #28 : Heinäkuu 21, 2014, 15:53:55 »
Kiitoksia taas vastauksista. Osaisiko joku vielä selventää minulle miten tuon pinnin mittaus tapahtuu? Mistä noista kolmesta liittimesta se pitää mitata? Tuleeko mittarin +pää pinniin ja -pää moottorin runkoon? Minkälaista arvoa sieltä pitäisi saada jos on toimiva? Voiko tuon ECUn sotkea jotenkin jos mittailee väärin?

Pitää etsiä käsiin ja vaihdella uusi nokka-akselin anturi.

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 517
  • Peukkuja: 4
  • C5 3.0 V6 Break 2006
C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #29 : Heinäkuu 21, 2014, 16:52:30 »
Itse houkuttelisin ensin vian päälle. Suutinliitin irti ja virrat päällä tutkimus tuleeko ykköspinnille +12 V. Jos tulee, hyvä. Sitten akku irti taiteen sääntöjen mukaan. Ecun ja ao. suuttimen liittimet irti. Sitten mitaten suutinliittimen kakkospinnin ja ecun liittimen vastaavan pinnin väliltä ohmit. Meneekö likimain nollille? Pitäisi mennä jos piuha ja liitokset ovat kunnossa. Ovatko kontaktipinnat puhtaat? Silmämäärin havaittavia ongelmia johtosarjassa? Jos vikaa on, pitää vain yrittää paikallistaa missä kohtaa se mokoma on. 

Poissa anssip

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #30 : Heinäkuu 22, 2014, 09:46:38 »
Ja oliko lämpimänä mitattu?mutta jos nostimet temppuilee niin saattaa olla että ei kumminkaan sillä hetkellä.

Puristuspaineet mittasin lämpimänä. Ilmeisesti ei nostimissa ole vikaa? Kaikista pytyistä kuului "poksahdus" kun alkoi pyörittämään konetta, en osaa sanoa tarkemmin mikä siellä aina poksahti.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 345
  • Peukkuja: 3
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #31 : Heinäkuu 22, 2014, 11:14:25 »
Kun konetta ruvetaan pyörittää, niin ehkä mahdollinen jakoremmin löysyys saa nokka-akselit nykimään. Ehkä kiristinkin vähän liikahtelisi. Miten vaikuttaisi syttyymisiin?

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 989
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #32 : Heinäkuu 22, 2014, 11:41:22 »
Just viikonloppuna vanha tuttu kertoili viikon takaisista ongelmistaan 607 (2.2 ltr) pösön kanssa. Koneen lämmettyä maantieajossa alkoi käydä kolmella. Jäähdyttyään tunteja, toimi jälleen normaalisti jonkin aikaan, kunnes lämpimänä uusi vian. Syy: Kakkospytyn suutin sökönä.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa anssip

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #33 : Heinäkuu 24, 2014, 17:47:07 »
Mittailin tuossa noilla ohjeilla jännitteen suuttimen liittimen ykköspinnin, oli ok. Myös ecun pinnin ja liittimen kakkospinnin vastus oli likimain 0 ohmia. Mittailin sitten muuten vaan vastukset vielä suuttimista ja kas kummaa, suutin minkä olin vaihtanut aluksi kakkospytystä kolmospyttyyn ei antanutkaan mitään arvoja. Nytpä kysymys kuuluukin että miksi vikakoodi on edelleen kakkospytyllä vaikka rikkinäinen suutin onkin kolmospytyssä? Jokatapauksessa suutin menee vaihtoon ja toivotaan parasta.


Renee

  • Vieras
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #34 : Heinäkuu 24, 2014, 20:43:06 »
Tuota aluksi miitailit noita vastuksia suuttimista ne oli kaikissa tasaiset ja nyt yksi suutin on pimeä?
Se vikoodinlukija ei aina osaa laskea ,eli sama hommaa moni omistaja ei tiedä missä se 1 pytty on eli jakohihnanpuoli

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 197
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #35 : Heinäkuu 24, 2014, 21:09:39 »
Tuota aluksi miitailit noita vastuksia suuttimista ne oli kaikissa tasaiset ja nyt yksi suutin on pimeä?
Se vikoodinlukija ei aina osaa laskea ,eli sama hommaa moni omistaja ei tiedä missä se 1 pytty on eli jakohihnanpuoli

Hmm... eikös kuitenkin pösöissä ja sitikoissa perinteisesti sylinteri numero 1 ole toisessa eli vauhtipyörän puoleisessa päässä?
Lainaus
NOTE : no. 1 cylinder : flywheel end .
Söpöstä http://www.peugeot206cc.co.uk/repair-206/206/info/gb/b1bbm7k3.htm

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 517
  • Peukkuja: 4
  • C5 3.0 V6 Break 2006
C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #36 : Heinäkuu 25, 2014, 00:03:35 »
Onko P0202 nollattu ja ilmestynyt uudestaan? Eiväthän kakkos- ja kolmospytyn suuttimien piuhat menneet ristiin?

Poissa anssip

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #37 : Heinäkuu 25, 2014, 13:43:16 »
Onko P0202 nollattu ja ilmestynyt uudestaan? Eiväthän kakkos- ja kolmospytyn suuttimien piuhat menneet ristiin?

On nollattu moneen otteeseen ja suuttimen piuhat eivät pääse menemään ristiin koska eivät yletä johtokourun sisältä. Olisiko tuossa ensimmäisellä mittauskerralla päässyt jäähtymään sitten sen verran että näytti jotain arvoja..

Poissa jeespoks

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 49
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #38 : Heinäkuu 14, 2017, 11:05:07 »
Onko yleinen vika P0202? Kuumalla koneella tulee ja käy kolmella, 2.0 pösö kyseessä.

Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla


Poissa mortti

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 72
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #39 : Heinäkuu 30, 2017, 21:20:21 »
Onko yleinen vika P0202? Kuumalla koneella tulee ja käy kolmella, 2.0 pösö kyseessä.

Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla

Tuossa vanhaa keskustelua asiasta:

http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=24158.msg176180#msg176180

Itse tappelin pitkään vian kanssa. Kylmänä ei nykinyt, mutta lämpimänä ja virheilmoituksen jälkeen liike  vaihtoi suuttimen väärään pyttyyn. Onneksi  huomasin tarkistaa ja todeta, ettei 2 ollut kakkonen. Kun suutin löysi oikean pytyn, loppui nykiminen siihen paikkaan.