Kirjoittaja Aihe: C5 käy 3 pytyllä, P0202  (Luettu 3991 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anssip

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
C5 käy 3 pytyllä, P0202
« : Heinäkuu 14, 2014, 18:09:39 »
Moi,

Ongelmana on koneen lämmettyä alkava nykiminen mikä johtaa lopulta siihen että yksi pytty tippuu pois pelistä.
Ilmoitus Antipollution fault ja vikakoodi OBD:sta P0202. Lisäksi jos ajamista jatkaa tulee Catalysator converter fault ja P1338 sekä P0341. Alla tarkempaa tietoa. Olen hakenut syyllistä puhdistamalla liittimet, vaihtamalla 2 ja 3 pytyn tulpat ja ruiskut keskenään sekä vaihtanut kakkospytyn ruiskussa olleen O-renkaan uuteen. Tänään kävin hakemassa uuden puolan kaupasta mutta vika palasi parin kilometrin ajon jälkeen. Vika tulee aina kakkospyttyyn näistä toimenpiteistä huolimatta. Tuleeko jotain mieleen vielä mitä voisi testata/vaihtaa itse vai joko on aika mennä liikkeeseen?

Error Codes
P0202
Injector Circuit/Open - Cylinder 2

P1338

Vehicle speed (Speed)   150 mi/h
Long term fuel % trim Bank 1 (LTFT1)   -41.4 %
Engine coolant temperature (ECT)   393 °F
Fuel system status (FSS)   Openloop:engineloadORfuelcutduetodeceleration
Calculated engine load value (EngineLoad)   94.5 %
Engine RPM (RPM)   8572 rpm
Short term fuel % trim Bank 1 (STFT1)   2.34 %
Intake manifold absolute pressure (MAP)   0.5034550839091807 Atm


===================
Pending Codes
P0202
Injector Circuit/Open - Cylinder 2

P1338

P0341
Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance

Poissa anssip

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #1 : Heinäkuu 14, 2014, 18:20:24 »
Ja malliin tarkennuksena C5 -04 2.0 Automaatti.

Renee

  • Vieras
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #2 : Heinäkuu 14, 2014, 19:06:07 »
   
Lukaise tuo aluksi
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,19995.msg137392.html#msg137392
 Mittaa ne ruiskusuuttinien arvot lämpöisenä tuossa on noita lukuja
Varmaakin jotain 12-14 ohmia(kaikki kunnossa olevat suuttimet sama arvo) viallinen poikkeaa
Nokka-akselin asentoanturi onko se kunnossa ja oletko mitannut ne vastusarvot sieltä-
Tuossa juttua http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=59620.0

Paljon autolla on ajettu  noissa 2 litraisissa moottoreissa se pakosarja halkeaa kun nettiä selaillin.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=31402.0

Ja ota puristuspaineet sylintereistä kuuma kone ettei ole kansivikaa autossa.


Tuon kun käyt läpi varmaakin se vika selviää. Kun kerran kipinä puolellaa ei vikaa ole

Nämä hommat voi itse tehdä ei tarvitse korjaamolle kilauttaa
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,14158.msg96251.html#msg96251
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 15, 2014, 09:15:55 kirjoittanut Renee »

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 206
  • Peukkuja: 11
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #3 : Heinäkuu 14, 2014, 20:41:36 »
  ...
Varmaakin jotain 12-14kilo-ohmia(kaikki kunnossa olevat suuttimet sama arvo) viallinen poikkeaa
...
Ei suuttimissa kuitenkaan kilo-Ohmeja vaan ehkä pikemminkin Ohmeina samaa luokkaa

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 627
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #4 : Heinäkuu 15, 2014, 00:08:18 »
Pakko olla kun renee sanoo..
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Renee

  • Vieras
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #5 : Heinäkuu 15, 2014, 09:15:14 »
Hyvä kun olitte hereillä ja tuli lisävinkkejä kysyjälle.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 342
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #6 : Heinäkuu 15, 2014, 20:35:35 »
P0202=polttoaineen ja ilman syöttö(vika vain polttoaineen ruiskutuksessa) sylinterissä2,toiset koodit  ovat seurausta P0202:ta.Mittaa kaikki suuttimet n.16,5 ohmia viallisen vastus voi olla joko korkeampi tai matalampi.Jos ei auta niin puristusten mittaus siihen en kyllä usko jos kylmänä pelaa.

Poissa anssip

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #7 : Heinäkuu 16, 2014, 14:21:03 »
Käväsin äsken kylmänä mittaamassa vastukset ja kaikissa näytti 15 ohmia. Akku näytti 12.1V ja akunkenkien jälkeen samaa. Pitää testata vielä tänään lämpimänä vikakoodin jälkeen kunhan töistä pääsee.

Poissa anssip

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #8 : Heinäkuu 16, 2014, 18:05:16 »
Lämpimänä (vikakoodin tulon jälkeen) mitattuna vastukset olivat kaikissa ruiskuissa 15 ohmia. Akku näytti ennen ja jälkeen akunkenkien 12.7V ja ruiskujen liittimistä n. 2.4V kaikista (sama myös kylmänä).

Vastauksena aiempaan, autolla on ajettu n. 270 000km.

Tuo puristuspaineiden mittaus pitänee teettää jossain kun ei ole vehkeitä itsellä.

Poissa anssip

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #9 : Heinäkuu 16, 2014, 18:46:55 »
Mistä kohtaa muuten tuo nokka-akselin asentoanturi löytyy? Koneesta muuten kuuluu myös nakutus kun ei käy kunnolla, jos tästä on jotain apua vian paikantamiseen...

Renee

  • Vieras
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #10 : Heinäkuu 16, 2014, 19:27:14 »
Anturi onko teillä tässä.
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,15423.msg105176.html#msg105176

Normaalista aina pakonokan päässä josta ottaa niit' arvoja

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 342
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #11 : Heinäkuu 16, 2014, 21:13:22 »
Saattaapi olla venttiilinnostajat, ne vois takkuilla kuumana,mutta siit se selviää kun mittaa puristukset.

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 518
  • Peukkuja: 5
  • C5 3.0 V6 Break 2006
C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #12 : Heinäkuu 17, 2014, 09:03:14 »
P0202 viittaa avoimeen piiriin suuttimen ohjauksessa. Jos suutin on kunnossa, vika voisi olla johtosarjassa. Ja tämä vika kyllä riittää saamaan aikaan yhden sylinterin kyydistä putoamisen. Joten keskittyisin tämän tutkimiseen ilman suurempia sivupolkuja. Jos joku ehtisi katsoa Sedrestä mihin ECUn pinniin kakkossylinterin suutin kytkeytyy? Sitten voisi mittailla johtosarjan tilan.

Suuttimelle tulee virtojen ollessa päällä jatkuva +12 V, ja ECU avaa suutinta maadoitellen sitä sopivanpituisilla pulsseilla.

Poissa anssip

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #13 : Heinäkuu 17, 2014, 15:58:30 »
Kiitoksia taas neuvoista. Voisin tänään käydä hakemassa tuollaisen puristuspainemittarin ja kokeilla tuota mittailua kotosalla.

Ymmärsinkö ohjeen mittaukseen oikein: Tulpat pois, liitin pois puolasta, liittimet pois suuttimista, mittari tulpan paikalle, kaasu pohjaan, pyöritetään konetta virta-avaimesta muutama kerta ja kirjataan tulos ylös jokaisesta sylinteristä?

Laitoin kaikki OBD mittaustulokset samaan tiedostoon ja latasin dropboxiin jos joku haluaa katsella noita arvoja. Itselle ne ei hirveästi mitään kerro... Löytyy täältä:
https://www.dropbox.com/s/bceqe3hf6mf893i/Citroen%20C5%20vikakoodeja.docx

Jos joku löytää vielä tuon ECU pinnin paikan niin hienoa!

Poissa anssip

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #14 : Heinäkuu 17, 2014, 21:26:45 »
Noniin puristuspainemittaus tyssäsi siihen että mittari oli väärän mallinen ja ei yltänyt pohjaan asti. Ehkä viikonlopun aikana uusiksi. Nokka-akselin anturi näytti 33.75 kilo-ohmia. Oliko sopiva lukema? Tuli sellainen mieleen että voisiko lämpötila-anturissa olla jotain vikaa vai onko kaukaa haettua?

Poissa Radagast

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 88
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #15 : Heinäkuu 17, 2014, 22:16:15 »
Kokeilehan tuosta -> https://drive.google.com/file/d/0B-WwPVOykiEYOHF6OUVMdTFlQ3c/edit?usp=sharing
Pitäisi oikean pinnin selvitä.
Laita anssip viestiä kun oot ladannut tuon talteen, niin poistan tiedoston jaon. Kun tuosta alkaa muuten joku nillittämään kun näitä ei saisi jaella täällä.
C5 2.0 Break -04
Xsara 1.6 Break -04
Xsara 2.0 Break -03

Poissa anssip

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #16 : Heinäkuu 18, 2014, 09:39:26 »
Latailin talteen, kiitoksia!

Renee

  • Vieras
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #17 : Heinäkuu 18, 2014, 12:23:08 »
Noniin puristuspainemittaus tyssäsi siihen että mittari oli väärän mallinen ja ei yltänyt pohjaan asti. Ehkä viikonlopun aikana uusiksi. Nokka-akselin anturi näytti 33.75 kilo-ohmia. Oliko sopiva lukema? Tuli sellainen mieleen että voisiko lämpötila-anturissa olla jotain vikaa vai onko kaukaa haettua?


Moi noissa kulkineissa mitä tunnen se  nokka-aksellin vastusarvo liikkuu 1400-1600 ohmia.Aika korkea  teillä??

Kampiakselin anturi lllkkuu 500 ohmin pintaan
http://www.rs2000-16v.co.uk/technical/diagnostics/page8.jpg  tässä on noita antureita ja releiden mittauksia kun niitä kysellään aika paljon alimmainen on se kampiakselin asentotunnistin.

Poissa anssip

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #18 : Heinäkuu 18, 2014, 15:39:56 »
Joo tuo se oli minkä mittasin. Pitää kohta mitata varmuudenvuoksi uudestaan.. Voisko se antaa kuitenkin tuollasia arvoja jos on hajalla? Miten tuo ECUn mittaus käytännössä tapahtuu? Liittimet irti ja etsitään oikea pinni, mutta mistä noista kolmesta liittimen paikasta ja mihin kohtaan mittarin toinen pää? Ja sellainen vielä että mihin kohtaan moottori maadottuu? Voisi vielä sen tarkastaa..

Poissa anssip

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #19 : Heinäkuu 18, 2014, 16:41:56 »
Noniin puristuspaineet mitattu. Kaikki arvot 14-14,5bar eli erot ilmeisesti sallituissa rajoissa. Kakkospytyn testasin vielä kahteen kertaan. Mittasin tuon nokka-akselin anturin uudestaan ja jälleen oli 33,5 kohmia.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 342
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #20 : Heinäkuu 18, 2014, 17:21:09 »
Ja oliko lämpimänä mitattu?mutta jos nostimet temppuilee niin saattaa olla että ei kumminkaan sillä hetkellä.

Renee

  • Vieras
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #21 : Heinäkuu 18, 2014, 21:12:42 »
Kuules se arvo jota noissa muissa autoissa on eli 1.4-1.6 kilo-ohmia ,joten teillä jos on  mittarissa on 33.5 kilo-ohmia arvot se on jo ääretön(rikki).

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 518
  • Peukkuja: 5
  • C5 3.0 V6 Break 2006
C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #22 : Heinäkuu 18, 2014, 21:30:11 »
Arvon raati, jos ongelmana on yksi ajoittain pimeä pytty ja ko. suuttimen ohjauksesta on vielä vikakoodikin, veikkaan että tässä on se kuuluisa savuava ase. Eli tarkastaen suuttimen liitin ja ECUn liitin hapettumien varalta sekä suuttimen ja ECUn liittimen vastaavan pinnin välisen piuhan ankara mittailu eri olosuhteissa, varsinkin vian ollessa päällä. Jos suutin on ECUlta kadoksissa niin varmasti käy kolmella.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 390
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #23 : Heinäkuu 19, 2014, 08:23:36 »
Vastaava vika oli pösö 406:ssa. Syy löytyi ECU:n ao.liittimestä. Oli jotain tummaa mössöä valunut pistokkeesta. Putsaus jarrukleanerispraylla. Mittauksin todettiin: suuttimilta ohmit ECUun päin. Yhdessä oli poikkeama. Mittasin myös ruiskupistokkeilta ecun pistokeliittimiin, tämä reitti oli ok. Samalla löytyi ao. liitintapitkin. En muista koodia, mutta vikaselitys suomeksi oli: "2 ruiskun virtapiiri liian alhainen".

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 342
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 käy 3 pytyllä, P0202
« Vastaus #24 : Heinäkuu 19, 2014, 08:46:25 »
Kyllä tunnistimen arvot on pe****llään mutta sanotaanhan että kuski ei edes huomaa tunnistimen hajoamista muustakuin polttoaineen kulutuksen lisääntymisestä.