Kirjoittaja Aihe: C5 III Automaattilaatikko  (Luettu 9589 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 153
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #25 : Elokuu 06, 2014, 06:03:38 »

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=25926.15

Ilmeisesti 2010 on tehty rakenteellisia muutoksia ja laatikon tyypiksikin on muuttunut AM6-2 ja tosiaan tuo 3309 öljy on sellaista mitä ei oikeasti saisi käyttää.

AW-1 olisikin 3324:sta ja sen hinta pösöllä/citikalla sen 80e/litra, mutta Opelin varaosatiskillä sama purkki 15,90e/litra.

Nyt täytyy sitten vain selvittää, että tekeekö citikkahuolto huuhtelun, jos vien omat öljyt ja jos ei, niin kuka tekisi.

edit: Citikkahuolto tekee vaihdon (tunnin työ) ja pistin itse metroautosta opelin varaosanumerolla 1940773 10-litraa öljyä tilaukseen hintaan 16e/litra.

Nyt on eilen auto ollut citikkahuollossa ja aisiniin meni Opelin öljyt sisälle. 10 litran huuhtelun kera tehtiin ja 10tkm päästä uusiksi. Laatikon käytös muuttui radikaalisti paremmaksi.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 532
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #26 : Syyskuu 12, 2014, 09:39:12 »
Esimerkiksi tämän ja tämän perusteella näyttäisi siltä, että AW-1, JWS 3324 ja Toyota WS ovat keskenään varsin samaa tavaraa. Siitä voidaan edelleen tulla siihen päätelmään, että AW-1:n marmoritiskiversion sijaan AM6:n uudemmalle versiolle (Euro 5-moottorit) passaisivat myös nämä öljyt:

Mobil ATF 3324 - saakohan tätä Suomesta?

Mannol ATF WS Automatic Special, oel-guenstig.de myy sangen halvalla.

Ravenol T-WS Lifetime

Red Line D6 ATF
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2014, 09:16:14 kirjoittanut Prof. Dr. Holzauge »

Poissa xere

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 66
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #27 : Toukokuu 17, 2015, 08:17:31 »
Apua! Laatikko teki tenän liikennevaloihin. Normaali ajossa pysäytys valoihin ja siitä ei suostunut lähtemään liikenteeseen. Ei vikakoodeja. Hinaajalla korjaamolle, mutta mielenkiinnosta kyselisin onko vastaavia ongelmia??? Laatikko siis 6lovinen.

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 532
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #28 : Toukokuu 17, 2015, 09:40:01 »
Liikkuuko mihinkään päin? Taakse? Manuaalivalinnalla vaihteilla 2-3? Ottaako moottori kierroksia eikä silti mitään tapahdu? Hajosiko vetolevy (olisi varmaan pitänyt mekkalaa)? Jokin kriittinen panta poikki? Mekaaniseen vikaanhan tuo äkkiä viittaa...

Jos korjausta katsellaan, Recro Latviassa saanee lootan kuntoon edullisimmin (kuljetuskulutkin huomioon ottaen). Joskus taannoin kysellessä tehdaskunnostettu AM6 heiltä 1900 € kahden vuoden tai 100000 km takuulla. Täällä foorumillakin hyviä kokemuksia ko. firmasta.

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #29 : Toukokuu 17, 2015, 12:36:30 »
Katkennut vetoakselikin rampauttaa auton mukavasti...

Poissa xere

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 66
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #30 : Toukokuu 18, 2015, 10:48:00 »
Vetoakselihan siellä poikki oli. :)

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 723
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #31 : Toukokuu 18, 2015, 23:38:33 »
Millä moottorilla saa aksekin poikki? Kumpi puoli? Onpas heikkoa rautaa, tai vääntävä kone. Laita fotoa  :)

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 530
  • Peukkuja: 6
  • Xsara HDi
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #32 : Toukokuu 04, 2018, 18:09:58 »
Onko kokemuksia tuosta öljynvaihdosta jossa käytetään huuhteluaineet laatikossa? Tarjottiin sitä 370e kaikkineen, kuulostaa tyyriiltä osavaihtoon nähden. HDI 2.0 ajettu 260tkm ja ei tietoa huolloista.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #33 : Toukokuu 04, 2018, 18:13:50 »
Tokko kannattaa kun täysvaihdon saa 200€ hintaan.

Poissa everton

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 49
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #34 : Toukokuu 04, 2018, 18:54:34 »
Missä saa 200€ hintaan täysvaihdon, kerro muillekin.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #35 : Toukokuu 04, 2018, 19:01:39 »
Tuo 370€ kuulostaa jo edulliselta, mistä?

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 530
  • Peukkuja: 6
  • Xsara HDi
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #36 : Toukokuu 06, 2018, 12:25:56 »
Öljypiste Joensuu. Automaattilaatikoihin tottumattomasta aika kallista :o

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #37 : Toukokuu 06, 2018, 13:37:50 »
Siekkinen Maaningalla tekee täysvaihdon 200€ hintaan. Lienee maan paras automaattilootapaja, eivätkä edes suosittele tuota huuhteluvaihtoa ko. laatikkoon.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #38 : Toukokuu 06, 2018, 14:16:59 »
430€ oli pääkaupunkiseudulla halvin hinta kun viimeksi kysyin ja BG laitteilla ja öljyillä.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 639
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #39 : Toukokuu 06, 2018, 16:05:42 »
Siekkinen Maaningalla tekee täysvaihdon 200€ hintaan. Lienee maan paras automaattilootapaja, eivätkä edes suosittele tuota huuhteluvaihtoa ko. laatikkoon.

Ei kun juuri toisinpäin. Osavaihdosta ei saada mainittavaa hyötyä.

https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=27952.msg211018#msg211018
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 336
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #40 : Toukokuu 06, 2018, 17:27:09 »
Siekkinen Maaningalla tekee täysvaihdon 200€ hintaan. Lienee maan paras automaattilootapaja, eivätkä edes suosittele tuota huuhteluvaihtoa ko. laatikkoon.

Ei kun juuri toisinpäin. Osavaihdosta ei saada mainittavaa hyötyä.

https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=27952.msg211018#msg211018

Niin siis huuhteluvaihdon voi tehdä joko pelkällä uudella öljyllä taikka käyttäen erikseen jotain puhdistusainetta. Tätä jälkimmäistä menetelmää ei Siekkinen ilmeisesti suositellut.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #41 : Toukokuu 06, 2018, 17:54:18 »
Juu nimenomaan tuota tarkoitin ettei erillisistä huuhtelulitkuista ole apua. Turhaa siis maksaa tuplahinta tyhjästä.

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 530
  • Peukkuja: 6
  • Xsara HDi
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #42 : Toukokuu 07, 2018, 11:04:13 »
Saakos tuon ns täysvaihdon tehtyä tallissa vai vaatiiko jonkun erikoislaitteen? Jos ei ole ihan spesiaali niin noilla hinnoilla kannattaa äkkiä hankkia itelle.

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 530
  • Peukkuja: 6
  • Xsara HDi
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #43 : Toukokuu 25, 2018, 18:49:51 »
Uutena C5 omistajana ja lisäksi tulokkaana automaattilaatikoiden maailmassa ko askin käytös herättää ihmetyksen aihetta. Joillakin muilla autoilla joskus ajaneena, vaihteiston tarkempaa tyyppiä tietämättä, niissä en ole huomannut vastaavia ominaisuuksia.

1. Luistattelee kylmänä kaasua painaessa ainakin 4-5-6 vaihteilla n. 500-600 kierrosta. Samoin laatikko luistaa automaatilla ajaessa myös lämpimänä, tasakaasullakin. Huomaa hyvin jos vakkari päällä vaihtaa manuaalille, kierrokset tippuvat n 100rpm.

2. Sportilla ei meinaa vaihtaa 4 -> 5. Muut vaihteet vaihtaa n 2700rpm mutta tuo pitää kierrättää yli kolmen tonnin. Muutenkin tuntuu että latatikko jää "roikkumaan" pienemmälle vaihteelle, eli ei ikään kuin osaa laittaa isompaa silmään jos kuormaa ei ole. Tämä siis vain sportilla.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 639
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #44 : Toukokuu 25, 2018, 19:17:49 »
Turbiini ei selvästikään lukitu. Olisikohan venttiilipöydässä kulumavikaa? Oliko mitään virheilmoituksia?

Luotettavan analyysin saamiseksi kannattaa olla yhteydessä automaattivaihteistopajaan.
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 530
  • Peukkuja: 6
  • Xsara HDi
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #45 : Toukokuu 26, 2018, 07:58:42 »
Se on menossa sitikkapajalle öljyvaihtoon tulevalla viikolla.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 723
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #46 : Toukokuu 26, 2018, 08:57:16 »
Paljonko ajettu lootalla? Toivotaan, että öljynvaihto tepsii, yleensä harmiksemme ei.

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 530
  • Peukkuja: 6
  • Xsara HDi
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #47 : Toukokuu 26, 2018, 10:04:57 »
Tosiaan virheilmoituksista ei tähän hätään ole tietoa. Bt lukija on itellä se antaa hehkujen vikakoodin.

Laatikolla 260tkm ja öljyjä ei ole vielä vaihdettu. Ajattelin että uskallan ostaa koska kilometrit ovat enimmäkseen maantieajosta.

Tuo luisto näyttää nostavan kulutusta 3-5 desiä sadalla maantiellä. Omilla ajoilla tekee n 350e kuluerän vuodessa  :-\ Kuntoonhan tuo pitää saada muutenkin. Vai ajanko manuaalina?

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 530
  • Peukkuja: 6
  • Xsara HDi
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #48 : Toukokuu 26, 2018, 12:38:14 »
Uutena C5 omistajana ja lisäksi tulokkaana automaattilaatikoiden maailmassa ko askin käytös herättää ihmetyksen aihetta. Joillakin muilla autoilla joskus ajaneena, vaihteiston tarkempaa tyyppiä tietämättä, niissä en ole huomannut vastaavia ominaisuuksia.

1. Luistattelee kylmänä kaasua painaessa ainakin 4-5-6 vaihteilla n. 500-600 kierrosta. Samoin laatikko luistaa automaatilla ajaessa myös lämpimänä, tasakaasullakin. Huomaa hyvin jos vakkari päällä vaihtaa manuaalille, kierrokset tippuvat n 100rpm.

2. Sportilla ei meinaa vaihtaa 4 -> 5. Muut vaihteet vaihtaa n 2700rpm mutta tuo pitää kierrättää yli kolmen tonnin. Muutenkin tuntuu että latatikko jää "roikkumaan" pienemmälle vaihteelle, eli ei ikään kuin osaa laittaa isompaa silmään jos kuormaa ei ole. Tämä siis vain sportilla.

Tarkennetaanpa, tekee tuota vain sport-asennossa ???

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 639
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #49 : Toukokuu 26, 2018, 12:50:04 »
Minkä tyyppisestä öljynvaihdosta on kyse?
Citroen C5 HDi240 Tourer '10