Kirjoittaja Aihe: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty  (Luettu 8926 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kuaise

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 23
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #25 : Marraskuu 23, 2014, 09:43:11 »
Sama vika mulla kans + lykkäsi mäkilähtöavustin vikaa. Minulla sähköinen käsijarru. Korjaantunut toistaseksi kun vaihdoin taakse uudet palat. Muutamaan otteeseen viat ilmenivät. Kattokaa palojen kunnot! Mulla oli omasta mielestäni paloissa vielä hyvin pelivaraa mut huolto oli erimieltä joten vaihtelin palat. Muistutuksena, että sähköisellä kässärillä olevaan tarttee kalibroinnin ja irroituksen ohjelmallisesti!!

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 617
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #26 : Marraskuu 23, 2014, 09:52:15 »
Korjaantunut toistaseksi kun vaihdoin taakse uudet palat.

Voisiko jarrunestetaso olla alhainen? ??? Meinaan ex. Grand Scenic II teki kerran vastaavaa, mutta siinä olikin palat jo ihan loppu. Ensiapuna täytin jarrunestesäiliön ja vikailmoitukset loppui siihen. Toki vähän ajan päästä meni sitten jarrutkin uusintaan, levyt + palat ympäri, vaan ikinä ei tuo auto jarruvikaa herjannut enää uudelleen sinä aikana mitä se viel talossa oli :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa kuaise

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 23
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #27 : Marraskuu 23, 2014, 10:23:20 »
Veikkaisin, että vian aiheuttu juuri tuo mäkilähtöavusti, koska toiminee rinnakkain jarrujärjestelmän kanssa. Eli varmaan käsijarru vaieri oli turhan löysä ja kun ei ottanut kiinni pukkas hälyt päälle. Olis voinu kyl mennä pelkällä kalibroinnillakin kuntoon...

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #28 : Marraskuu 23, 2014, 10:26:29 »
Missä tilanteessa tuli kuaisella ilmoitus tauluun? Mulla tuli kesken maantieajon, ei ollut kässäriä käytetty yli puoleen tuntiin. Takajarrupalat on vaihdettu kesällä, joten siitä ei ainakaan ole kiinni täällä. Ens viikolla vaihtuu tuo sulakerasian pohja joka tapauksessa, jääpähän sitten toi vanha ehjä osa hyllyyn jos ei ollu vika siinä.

Poissa kuaise

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 23
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #29 : Marraskuu 23, 2014, 11:12:12 »
Häiriöt tuli pysähdyksissä muistaakseni ja hävisivät väliaikaisesti kun ryki tuota käsijarrua oppaan mukaan. mikäli sulla on sähköinen käsijarru niin joutuu sen kalibroimaan?!? Hakenee uuden jäykkyyden vaierille. Mutta palojen vaiholla itellä loppuivat hälyttelyt.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #30 : Marraskuu 23, 2014, 11:38:01 »
Enpä tehny muuta kun vapautin käsijarrun manuaalisesti kun se jäi päälle pysähdyttyäni ja sammutettuani auton noiden vikailmoitusten jälkeen. Sitten latasin akun ja sen jälkeen vapautus on toiminut ok eikä ole tullut vikailmoituksia. Economy modea tulee toki vaikka akku ja lataus mittarin mukaan ok.

Poissa kuaise

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 23
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #31 : Marraskuu 23, 2014, 12:54:12 »
Juu u. Palojen vaihto taakse ohjeen mukaan pitäisi käsijarru vapauttaa nollatilaan ohjelmallisesti ja kalibroida uudellee käyttöön ottaessa. Itsellä taisi käydä juuri sillein, että vaihdoin taakse laakerit ihan vaan irroittaen vaierin ja takas menetelmällä ja varmaan siinä samalla onnistuin vetämään vaiereita sen verran et sekotti tuon säädön (tämä siis vain oma teoriani). Uskon että tuo mäkilähtöavustin lukee juurikin abseilta renkaan liikkumista ja mikäli käsijarru löi sitten vähän tyhjää (ehkä vain toiselta puolelta) niin pukkas vikaa ja siinä samassa abs ja eps + muut häiriintyivät kans vaikka niissä ei vikaa ollutkaan.

Poissa kilipakimmo

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 23
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #32 : Tammikuu 28, 2015, 20:18:43 »
Enpä tehny muuta kun vapautin käsijarrun manuaalisesti kun se jäi päälle pysähdyttyäni ja sammutettuani auton noiden vikailmoitusten jälkeen. Sitten latasin akun ja sen jälkeen vapautus on toiminut ok eikä ole tullut vikailmoituksia. Economy modea tulee toki vaikka akku ja lataus mittarin mukaan ok.

Auttoiko sulla muuten toi sulakerasian pohjan vaihto vikaan? Itsellä on säännöllisen epäsäännöllisesti ilmoitellut ASR/ESR faulty + parking brake faulty, nyt kosteilla ilmoilla tuntuu kokoajan ilmoittelevan + lisäksi tullut että sähköinen käsijarru ei kytkeydy automaattisesti. Mietin tässä vain omalta kohtaa mistä lähtee vikaa etsimään

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #33 : Tammikuu 29, 2015, 07:29:08 »
No ei ole ainakaan sen jälkeen ollut mitään sähkömysteereitä lukuunottamatta economy modea. Eipä toi ole kallis kokeilu jos tuohon hintaan ton pohjan hankkii ja vaihtaa.

Poissa kilipakimmo

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 23
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #34 : Tammikuu 29, 2015, 08:49:41 »
Pitää itselle tilata myös, nyt kun ajaa niin piipittelee melkein kokoajan tota vikaa.

Poissa PT 70

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 71
  • Peukkuja: 0
  • Le Magnifique
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #35 : Tammikuu 09, 2016, 11:12:28 »
C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty -koodia alkoi puskea 30-pakkasilla ja ajelin suoraan akkuliikkeeseen mittarille: uusi akku. Vanha akku kesti vajaa 3 vuotta!
HDi 136 A (Dynamique 90 Anniversaire) 2009

Poissa Citrung

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 226
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #36 : Syyskuu 13, 2016, 21:40:02 »
Jaahas. Tännekin pukkaa ko. koodia... Takajarrupalat näkyy olevan ihan lopussa. Toivon, että asettuu niiden vaihdolla.
Sulakerasian pohja voisi toisaalta selittää monta mystistä sähköhäikkää; eco-mode, takalasinpesurin oma elämä, keskuslukituksen automatiikan oma-aloitteinen pois- ja päälle meno...onhan näitä.
En löytänyt tuolta Citikka-kaupasta sulakerasian pohjaa, mistäköhän osastosta sen voisi bongata?
Citroen C5 2.0 AT Tourer 2009

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #37 : Syyskuu 14, 2016, 14:12:11 »
Onko akku testattu kurantiksi?

Poissa Citrung

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 226
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #38 : Syyskuu 14, 2016, 15:51:04 »
No ei, mutta viime talvena se on vaihdettu! Laitoin akun nyt lataukseen, katsotaan tulokset tuonnempana..  Kävin tänään kyselemässä paikallisesta citikka-pajasta arvailuja. Eivät ole X7-mallisiin vaihtaneet yhtäkään sulakerasian pohjaa, vanhempiin kyllä paljonkin. Sivulauseissa vilahti mahdollinen kori-tietokone vika...???
Citroen C5 2.0 AT Tourer 2009

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 317
  • Peukkuja: 13
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #39 : Syyskuu 14, 2016, 16:10:30 »
Onkos tuossa samanlaiset "sulakerasiat" kuin edellisessä,  eli se tietokone js releet on osa sulakerasian."pohjaa"
(Konetilan boksin BSM vaihto onnistuu samanlaiseen käytettyyn ilman ohjelmointia, sisätilan BSI vain uuteen kerran ohjelmoitavaan, tai sitten joku guru joka osaa ohjelmoida uudeksi (tai ecua ja ajonestoa samasta vaihtaen)

Poissa Citrung

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 226
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #40 : Syyskuu 14, 2016, 21:23:55 »
Ymmärsin että on erilainen...
Citroen C5 2.0 AT Tourer 2009

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 317
  • Peukkuja: 13
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #41 : Syyskuu 15, 2016, 00:32:22 »
Huonosti ilmaisin itseäni, en tarkoittanut että ihan samoja olisi tai vaihtokelpoisia eri mallisarjojen välillä, tarkoitin  vaan että yleensä tuossa uusimmassa C5:ssa olisi BSM-yksikkö konetilassa ja sisällä BSI-yksikkö, niin näyttäisi olevan:
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Citroen/CITROEN-C5/2008_2017/EL-&-Givare-&-Databox-&-Sensor/S%C3%A4kringsdosa-&-Elcentral/Alla/

(Eli noissa "sulake"rasioissa on myös tietokone ja releitä sisällä), joku varmaan tietää kumman boksin ohjaamia toimintoja nuo oireilevat ovat?

Vanhemmissa korimalleissa konetilan boksin pystyi helposti vaihtamaan samanlaiseen, mutta niissä oli myös paljon enemmän vaihtelua riippuen koneesta ja varustelusta, ja sama boksi toisaalta saattoi löytyä myös eri mallisarjasta tai pösöistäkin. Sisätilan boksi on vaikeampi vaihtaa kun siellä on ohjelmoitu runkonumero ja kilometrit talletetaan myös sinne (mittaritaulun ohella, ja jos jomman kumman kokeilee vaihtaa, kopioidaan molempiin se km arvo joka on jommassa kummassa isompi)

(Tuota ruotsalaista purkaamohakua vastaa www.varaosahaku,fi , jossa sielläkin oli muutama sulakeboksi)

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 699
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #42 : Syyskuu 15, 2016, 08:03:08 »
Vikakoodin numero kannattaa selvittää huolella, koska vika ei välttämättä ole BSM-boxissa. BSM-boxin voi vaihtaa ilman ohjelmointia, jos tarrassa Lxx koodi on sama.

Poissa Citrung

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 226
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #43 : Syyskuu 18, 2016, 21:39:54 »
Akun latauksen jälkeen vika oli päällä pari päivää. Nyt kolme päivää täysin ilman mitään koodeja!! Vien auton jokatapauksessa käymään huollossa, saavat arvuutella vikaa...
Citroen C5 2.0 AT Tourer 2009

Poissa Citrung

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 226
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #44 : Syyskuu 23, 2016, 17:12:16 »
Arvailujen tuloksena epäilevät akkua! Lataukset, vuodot yms.ovat ok. Varaustaso silti ainoastaan 50% vaikka vasta olen ladannut akun. Nyt ollut kaksi edeltävää yötä laturin päässä. Katsotaan heittääkö herjat taas viikon päästä, sitten menen akkukauppaan..
Citroen C5 2.0 AT Tourer 2009

Poissa Jusa

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #45 : Maaliskuu 10, 2018, 22:38:17 »
No niin, oma C5 herjaa myös kaikkea mahdollista. Akun tänään vaihdoin muttei ollut apua. Tuota vaihdettavaa sulakerasiaa tutkailin, irroittelin johdot, puheltelin paineilmaa ja pistin takaisin. Miten se pohja irroitetaan? Irroitin mutterin mikä nyt ainakin pitää kiinni mutta ei ilman väkivaltaa olisi irronnut. Kun tilaan sulakerasian, onko muuta katsottavaa kun se numerokoodi? Eli jos Ebaysta tilaan ja koodi on sama, pitäisi käydä?

Lisätään vielä että ensimmäisen kerran herjasi ennen pakkasia mutta latasin akun ja ilmoitukset hävisi. Nyt kun ilmat lämpeni ilmoitukset tuli takaisin.



« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2018, 22:58:39 kirjoittanut Jusa »