Kirjoittaja Aihe: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty  (Luettu 8930 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« : Toukokuu 09, 2014, 20:02:05 »
C5 III. vm. 2008. 314000km.

ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty loistaa kaikkien mahdollisten abs ja luistonesto vikavalojen kanssa taulussa. Sähköinen käsijarru ei automaattisesti kytke itseään päälle. Uudelleen käynnistäminen ei auta, jatkuvasti vika päällä.

Economymodea on pukannut viimeaikoina jatkuvasti päälle, samoin sähköistä takaluukkua on ollut mielenkiintoista käyttää sähköttömänä. Joko akkukauppaan tuli taas (edellisenkerran 1v3kk sitten) asiaa, vai onko näissä jossakinkohtaa jännitevahti mikä temppuilee?

Poissa PT 70

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 71
  • Peukkuja: 0
  • Le Magnifique
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #1 : Toukokuu 10, 2014, 15:23:13 »
Mulla on oli ihan samoja ongelmia = Parking fault + economy mode. Korjaantui uudella akulla. Laitatin samalla ylläpitolaturin webastoa ajatellen.
HDi 136 A (Dynamique 90 Anniversaire) 2009

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #2 : Toukokuu 11, 2014, 13:40:46 »
Auto ollut tehokkaan laturin perässä yön, ei vaikutusta virheilmoituksiin.

Tarkemminkun muistelee, niin käsijarru vika tuli päälle ensimmäistä kertaa ajon aikana, n 200km ajon jälkeen, eli virranvähyydestä ei luultavammin johdu, joten saattaisi myös viitata abs anturin/lukukehän pettämiseen...Ainakin jos googlea on uskominen.

Tutkittua:
-Sähköinen jarru toimii kyllä käsikäytöllä, eli yksikkö ei ole rikki
-Jarruvalot syttyvät ja automaattivaihteiston valitsin toimii, joten jarruvalokytkin on myös ehjä.

Vikakoodit luen, kunhan soveltuvan ohjelmiston asennuslevy kävelee vastaan...

VTSBOY

  • Vieras
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #3 : Toukokuu 11, 2014, 14:56:01 »
Auto ollut tehokkaan laturin perässä yön, ei vaikutusta virheilmoituksiin.

Tarkemminkun muistelee, niin käsijarru vika tuli päälle ensimmäistä kertaa ajon aikana, n 200km ajon jälkeen, eli virranvähyydestä ei luultavammin johdu, joten saattaisi myös viitata abs anturin/lukukehän pettämiseen...Ainakin jos googlea on uskominen.

Tutkittua:
-Sähköinen jarru toimii kyllä käsikäytöllä, eli yksikkö ei ole rikki
-Jarruvalot syttyvät ja automaattivaihteiston valitsin toimii, joten jarruvalokytkin on myös ehjä.

Vikakoodit luen, kunhan soveltuvan ohjelmiston asennuslevy kävelee vastaan...

auttaisko bsi yksikön nollaaminen?

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #4 : Toukokuu 11, 2014, 15:43:33 »
Ei tähän akunostot ja muut poppakonstit enää auta.

Pysyviä vikoja:
-BSI yksikön nollaus ei ole bsi ecun mielestä mahdollista
-Regulation/Vechile speed limitation cruise control
-Air circuit amount of air measured higher than the setting
-Body height sensor (front) not characterised
-Isoliuta vikakoodeja vaihdelaatikolta ja abs eculta nopeustiedon ristiriidasta
-ESP kertoo, että pyörimisnopeustieto ristiriidassa 3 renkaan suhteen
-Oikea etupyöränanturi, vastusarvo ei saatavilla...

Joten taidan tilata abs anturin etupyörään ja jatkaa harrastamista sen kanssa.

Poissa PT 70

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 71
  • Peukkuja: 0
  • Le Magnifique
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #5 : Toukokuu 12, 2014, 21:56:58 »
Mulla on samantyyppisiä epämääräisiä erroreita. Maahantuoja vaihtoi sulakerasian pohjan...
HDi 136 A (Dynamique 90 Anniversaire) 2009

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #6 : Toukokuu 13, 2014, 10:56:28 »
Sijoitin 66 euroa abs anturiin, käyttöä ja katsastusmiestä haittaavat valot on nyt sammutettu.

Anturin vaihto ei sitten mennytkään putkeen, vaikka anturi onkin näkyvillä ja inhimillisessä paikassa; Kiinniruostunut kiinnityspultti katkesi, anturi ei lähtenyt reiästään kuin polttamalla, meisselillä hakkaamalla ja repimällä pieniksi palasiksi. Tulevaan haynesin oppaaseen pitäisi lisätä tarvittaviksi työkaluiksi 10mm hylsynlisäksi hitsauskone ja polttopilli, porakone ja 10mm terä...Kokonaisaika n 1h, sisältäen työkalujen etsimisen ja ylimääräiset työt.

Poissa JSH

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #7 : Heinäkuu 07, 2014, 15:27:04 »
Itsellä alkoi hälyttelemään satunnaisesti brake system faulty, depollution faulty ja muuta mittaristossa. Viimeksi teki tuon motarin rampista kiihytettäessä reilu 90 vauhissa ja auto pimeäksi. Motarin varteen auto, virrat pois, auto käyntiin ja taas mentiin ilman hälyjä. Pari kertaa taisin käyttää virtoja pois ennen kuin startti suostu edes yrittämään käynnistystä.

Akun vaihoin eilen kun kuulin, että saattais johtua siitä..? Vai pitääkö alkaa varautumaan johonkin vakavampaan? Vikakoodeja oli liuta: U1108, U1208, U1308, U2005 (triggering, vehicle speed receipt anomaly), U1213, P1351 (pre-heating reley circuit) ja jotain muuta. Akun tilaksi taisi näyttää 13.5V vikahetkelle.

Autona C5 vm 2008 185 tkm ajettu ja mahdollisesti vanha akku oli alkuperäinen.

Poissa PT 70

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 71
  • Peukkuja: 0
  • Le Magnifique
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #8 : Heinäkuu 07, 2014, 16:12:43 »
Se sulakerasian pohja.
HDi 136 A (Dynamique 90 Anniversaire) 2009

Poissa JSH

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #9 : Heinäkuu 07, 2014, 17:45:16 »
Juu, ei auttanut akun vaihto. Eukolla tuli herjat tauluun töistä kotiin ajellessa. Mikä siellä sulakerasian pohjassa menee vikaan? Pystyykö esim todentamaan jollain tapaa vikalähteen siihen suuntaan vai pitääkö vaan vaihtaa ja toivoa vian korjaantuvan?

Poissa PT 70

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 71
  • Peukkuja: 0
  • Le Magnifique
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #10 : Heinäkuu 07, 2014, 21:34:43 »
Mulla auto stumppasi ajossa ihan yht' äkkiä ja toimi taas startin jälkeen OK pari päivää, kunnes vika uusiutui. Vein merkkihuoltoon. Testerissä löytyi puolenkymmentä virhekoodia laatikkoviasta lähtien. Maahantuoja tutki pari päivää - kysyivät lopulta tehtaalta neuvoa ja vaihtoivat takuuseen uuden sulakerasian pohjan. Ongelma poistui sillä. En tiedä tarkemmin, mikä siellä oli vialla...tiedonsiirtokanaalista puhuivat.
HDi 136 A (Dynamique 90 Anniversaire) 2009

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 699
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #11 : Heinäkuu 08, 2014, 22:02:38 »
BSM-yksiköksi kutsuttu boxi, ottaa käskyt BSI:ltä.

Poissa Sitrö_ön

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 148
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #12 : Heinäkuu 16, 2014, 12:43:42 »
Mulla auto stumppasi ajossa ihan yht' äkkiä ja toimi taas startin jälkeen OK pari päivää, kunnes vika uusiutui. Vein merkkihuoltoon. Testerissä löytyi puolenkymmentä virhekoodia laatikkoviasta lähtien. Maahantuoja tutki pari päivää - kysyivät lopulta tehtaalta neuvoa ja vaihtoivat takuuseen uuden sulakerasian pohjan. Ongelma poistui sillä. En tiedä tarkemmin, mikä siellä oli vialla...tiedonsiirtokanaalista puhuivat.
Minulla teki saman pestyäni auton. Viimeiset 2 vikkoa ollut ilman virheilmoituksia. Edellisen kerran tuli n. 1v sitten sama ilmoitus.
C5 sedan 2008 Hdi 136 A

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #13 : Lokakuu 25, 2014, 21:53:09 »
No tulipa täälläkin otsikonmukainen herja kesken ajon. Toppasin auton, sammutin ja käynnistin uudelleen eikä käsijarru enää vapautunut automaattisesti tai napilla. Käsin vapautuksen jälkeen jäi vikailmoitukseksi vain Parking Brake Faulty ja vilkuttaa jatkuvasti jarruvikavaloa kojetaulussa. Economy modea on heitellyt taasen viime aikoina. Voiko vika olla ihan käsijarruvaijereissa tai mekanismissa jos menee sähköllä päälle muttei irrota?

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #14 : Lokakuu 26, 2014, 08:37:59 »
sähkön loputtua käsijarru ei vapaudu. hdi jaksaa käydä n. 9 voltin jännitteellä, mutta jarru tarvitsee enemmän vapautuakseen. nimimerkillä laturi hajosi aikanaan kesken ajon

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #15 : Lokakuu 26, 2014, 08:58:52 »
Mittailin tuossa muutama päivä sitten latausjännitteen ja akun lepojännitteen kun oli alkanut tota Economy modea heittämään, molemmat OK. Samoin juuri äsken oli sammuksissa olevan auton akun navoissa 12,5V. Oiskohan kuitenkin kysymys siitä sulakerasian pohjasta, jos sieltä katoaa jännäriä tiettyihin osiin autoa, niin eipä ihme jos alkaa sekoilu? Katotaan nyt onko mitään apua ylläpitolaturin käytöstä.

Kuuluuko toi sulakerasian pohja johonkin laajennettuun takuuseen vai meneekö omaan piikkiin ja mitä kustantaa?

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #16 : Lokakuu 26, 2014, 13:57:14 »
Ja ylläpitolaturi korjasi vian. Ettei tuo yleinen Economy mode -herjakin vaan johdu tosta sulakerasian pohjasta jos se aiheuttaa jännitteen laskua auton sähköjärjestelmässä?

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #17 : Lokakuu 28, 2014, 09:31:06 »
Onks se sulakerasia nimenomaan toi konetilassa, varaosanumero 9675877980? Näyttäs saavan hyvinkin edullisesti ulukomailta tuota uutena. Purkuosa Suomessa pitkälti toistasataa, enkä oikein näe järkeä ostaa käytettynä tuota.

Tämmönen siis:


Poissa Bordeaux

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 235
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #18 : Lokakuu 28, 2014, 10:04:31 »
Kuuluuko toi sulakerasian pohja johonkin laajennettuun takuuseen vai meneekö omaan piikkiin ja mitä kustantaa?

Mulla kerran vaihdettiin se Vehon pikahuollossa ja kustannus oli muistaakseni 280eur luokkaa töineen päivineen, eli ei mitään älyttömän kallista.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #19 : Lokakuu 28, 2014, 10:33:00 »
^ Mitkä oli oireet?

Poissa Bordeaux

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 235
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #20 : Lokakuu 28, 2014, 12:18:16 »
^Tuli sitä sun tätä vikakoodia ja väärää hälytystä. Homma kulminoitui siihen että automaattiloota meni vikatilaan. Just pääsin Veholle ajamaan.

Totesivat että joka paikasta on niin paljon vikakoodia, ettei vika voi olla muualla sulakerasiassa, kaikki auton tietoliikenne kulkee sitä kautta. Ja oikeassa olivat, rasian vaihtaminen korjasi viat.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 699
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #21 : Lokakuu 28, 2014, 20:38:37 »
Mikä on ko. "rasian", eli virallisesti BSM-yksikön hinta? :) Sisarmerkissä 407 jätti vikaantuessaan parkkivalon päälle koko ajaksi. L02 loppuinen tarra "rasiassa" ja hankin eco-osana C6 mallista.  :). Monia eri tyyppejä, riippuen moottorista, bensa- tai dieselmoottorisessa eri boxit..

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #22 : Lokakuu 28, 2014, 21:02:38 »
Vajaa viiskymppiä + postit oli www.citroen-accessories.com -kaupassa josta pistin tilaukseen. Käytetyt näkyi huitelevan siinä 120-150€ tienoilla kotimaassa.

Mulla oli tossa pari viikkoa sitten sitä outoa vilkkuhäikkääkin (etuvilkut ei toimineet ja loput vilkkui hitaasti), ei liene mahdotonta että johtuisi tuosta sulakerasiasta sekin... Saa nähdä onko vaihdosta apua.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #23 : Marraskuu 10, 2014, 17:25:54 »
Lieköhän ton sulakerasian pohjan vaihdossa mitään ihmeitä? Akun kenkä irti, moninapaliittimet auki, vanha rasia pois paikaltaan ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä?

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 699
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Vastaus #24 : Marraskuu 10, 2014, 20:58:32 »
Eipä tuon lisäksi ole, kuin 13 mm mutteri auki BSM:stä, jossa plus-johto. Muovikiinnikkeet lämpimänä, menee herkästi poikki  :).