Kirjoittaja Aihe: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa  (Luettu 61342 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

berlingo-partner

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #50 : Heinäkuu 02, 2007, 14:02:55 »
tein juuri viikonloppuajelun partnerilla (siis berlingolla ;) ). 1,6 hdi joi 1012 km matkalla 51,3 litraa menovettä. matkasta noin 60 % oli nopeudella 100 -110 km/h loput käytännössä 75 - 85. Pysähdyksiä ei tarvinnut tehdä istumisasennon tähden, ja rekkojen + matkailuvaunujen ohitukset sujuivat jouhevasti.

Makke

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #51 : Heinäkuu 03, 2007, 12:37:09 »
Kertokaas mulle miten tuo ylinopeuden varoitin toimii ...?
Ajettassako vaikka 80km/h painetaan nappia ja jos sen yli ajaa niin se alkaa vinkumaan ylinopeudesta.
Kaveri vaihtoi Mondeon , Citroen C5 malliin........... Kuume senkun mulla kasvaa. Tutkailen vielä markkinoita.

Poissa janteros

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 112
  • Peukkuja: 0
  • C4 VTS hdi136 -05
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #52 : Heinäkuu 03, 2007, 14:15:09 »
Kertokaas mulle miten tuo ylinopeuden varoitin toimii ...?
Ajettassako vaikka 80km/h painetaan nappia ja jos sen yli ajaa niin se alkaa vinkumaan ylinopeudesta.


EN kyllä itse moista kokeillutkaan...mutta kai se olis menny siten, että ajotietsikkaan ohjelmoidaan tuo maksiminopeus ja jos varoitin laitetaan päälle, niin se piippaisi ja varmaan varottaisi tekstillä näytössä, kun nopeus ylitetään.

Makke

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #53 : Heinäkuu 03, 2007, 16:40:29 »
Nyt on sitten käyty Xsara Picasso istumassa ja testaamassa.
Hyvältä vaikuttaa ja sellainen hankitaan. Päädyin ratkaisuun että ostan käytetyn, vähän ajetun.
Sitä en tiedä onko tuleva Bensa vai Diesel, kahden vaiheella siinä asiassa.
Ens talvena teen hankinnan koska ostan aina auton talviaikaan. Saa käydä vielä koeajamassa liukkaalla kelillä ja kuulee asiat mitä pakkanen autossa aiheuttaa.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #54 : Heinäkuu 03, 2007, 21:15:33 »
dieseliä suosittelen. Vaatii vaan webaston talvikäyttöön, mutta muuten on kyllä hyvä auto.

berlingo-partner

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #55 : Heinäkuu 03, 2007, 22:22:32 »
dieseliä suosittelen. Vaatii vaan webaston talvikäyttöön, mutta muuten on kyllä hyvä auto.

Partnerissa riitti 1,6 HDIn lämpö myös viime pakkasilla. Webasto ei ole pakollinen, mutta viimasuojat on hyvä laittaa paikoilleen.

renkimikko

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #56 : Heinäkuu 03, 2007, 22:29:47 »
Picassossa webasto vakiona dieseleissä vuodesta 2002 alkaen joten lämpöä riittänee,siis ilman kellolaitetta tuo webasto.Itsellä ei vielä talvikokemuksia.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #57 : Heinäkuu 03, 2007, 23:12:25 »
Koska tuli noihin kaikkiin takaistuimiin etäisyyssäätö? tässä mun mallissa ei ole ku keskipenkissä. Selkänojien kallistussäätö on joka penkis.

Makke

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #58 : Heinäkuu 03, 2007, 23:28:49 »
Onks toi Webasto siis moottorille vain vai sekä moottorille että matkustamoon?

Toi penkki kysymys oli kanssa hyvä.

Kaverini kehui ostamaansa C5 ja oli tyytyväinen moniin ratkaisuihin.Kuulemma nerokkaita toteutuksia joista on oikeasti hyötyä. Painostaa jo mua ostamaan oman...........Citroenin :)

renkimikko

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #59 : Heinäkuu 04, 2007, 16:38:58 »
Kaikkien penkkien etäisyyssäätö on exl. malleissa ja automaatissa ainakin tuohon 2003 asti.Noista uudemmista eli 2004 jälkeisistä en tiedä.
Tuo webasto on kytketty jäähdytysneste järjestelmään ja vaikuttaa näin sekä moottorin että sisäilman lämpöön.Jos hankkii kellosarjan saa myös lämmitettyä ennen käynnistystä eli tekee lohkolämppärin lähes tarpeettomaksi.
Sinänsä ihmettelen miksei nuo penkit ole kaikissa Picassoissa säädettävät kun ei ne kiskot penkin pohjissa luulisi ihan kauhean kalliita olevan.Hyötyä noista säädöistä,nimenomaan tuosta kaltevuuden säädöstä, kyllä tuntuu olevan,varsinkin kun lähtee kylästä illalla niin muksut saa paremman asennon nukkumiseen.Vanhassa autossa oli aina oltava tyynyjä mukana ettei poikien päät kolisseet pitkin ikkunankarmeja.
Perheautona tuo picasso on kyllä ylivertainen.On tilaa joka suuntaan ja väljät oltavat jokaiselle.Itse en ainakaan keksi mitä muuta perheautolta voisi toivoa.

Poissa janteros

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 112
  • Peukkuja: 0
  • C4 VTS hdi136 -05
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #60 : Heinäkuu 04, 2007, 21:00:37 »
Itse en ainakaan keksi mitä muuta perheautolta voisi toivoa

...Grand C4 Picasson tilat C6:n alustalla ja apukuskin mykistys-nappulalla (mute-toiminto)  :)

Makke

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #61 : Heinäkuu 04, 2007, 21:59:56 »
Kiitoksia hyvistä tiedoista. Vaikuttaa siltä että Webaston kellonlaittaminen ei kallista ole.
Kaveri laittoi tänään viestiä ostamastaan C5 ja vaikutti että sillä ei tullut omaa Mondeoo ikävä. Kehui siihen malliin C5 ajo-ominaisuusia.Sai kuvan että ajo-ominaisuuksia ei Mondeossa ole.

Toi Mute nappula olisi apukuskille loistava.

Aikoinaan mun äiti lakkas nalkuttamasta kun ajoin yli 140 km/h. Harmi kun ei vaimoon tehoa  :)

Jmp75

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #62 : Heinäkuu 14, 2007, 20:46:51 »

Tavallaan off-topic, mutta sopinee tähänkin threadiin eka kirjoitukseni palstalle: tilasin Xsara Picasson eilen! Bensakoneella mennään, koska mun laskujen mukaan ei 25tkm/vuosi vielä kannata ostaa dieseliä. Verotus tietty muuttuu kohta ja revin hiuksiani.

Picasso on mielestäni hintaluokassaan ylivoimaisen tilava auto. En itse asiassa oikein ymmärtänyt, kun joku aiemmin ketjussa esitti, että C5:een mahtuisi paremmin kuin Picassoon? Haeskelin perheelle uutta autoa aika huolella, kävin lähes kaikki perusfarkut + tila-autot läpi ja Picasson takapenkki oli mielestäni ainoita riittävän tilavia. Taitaa olla C5:eenkin reippaasti eroa takatilojen leveydessä + vielä se käytännöllinen keskipaikan siirrettävyys. Tavaratilakaan ei ole olennaisesti pienempi, kuin farkuissa (ainakaan litrojen valossa ja silmämääräisesti tarkasteltuna, toivottavasti käytäntö ei palauta liian raa'asti maan pinnalle)

Toki on sitten Touranit ja C4 Picassot, mutta arvatkaas mitä :D

Lisäksi olen antanut itseni ymmärtää, että tää Xsara Picasso on tilastollisestikin osoittautunut varsin vähävikaiseksi autoksi?

berlingo-partner

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #63 : Heinäkuu 14, 2007, 22:05:26 »
Onnea uudelle autolle. Itse olisin neuvotellun pankin kanssa suuremmasta hankintahinnasta, ja saanut polttoaineen vuosittain 800 - 1100 euroa halvemmalla. (30 sentin hintaero, kulutus laskettuna ilmoitettujen arvojen mukaan.). Tosin siitä pitäisi vielä vähentää n. 500 euron käyttömaksu, mutta muut kulut lienevät pitkälti samoja.

renkimikko

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #64 : Heinäkuu 15, 2007, 12:20:44 »
Jmp,onnea mielestäni järkevästä autovalinnasta.Mitä tuo picasso kustansi ja mitä varusteita listasta otit lisänä.Mitkä kaikki autot kävit läpi ja mitkä olit koeajamassa?Oliko nuo takatilat ratkaisevin tekijä auton valinnassa?Kiinnostaa vain koska itsekin tutkin aika tarkkaan ennen kuin päädyin picassoon.Skoda Roomster lienee lähinnä hinnaltaan picassoa mutta jäänee tilojen suhteen toiseksi.Niinpä niin ,muut tila-autot ovat tolkuttoman kalliita ja samat tilat kun saa jo halvemmalla.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #65 : Heinäkuu 15, 2007, 13:26:00 »
Joo kyllä tuo Picasso on hyvä hankinta (edullinen). Lähinnä autossa harmittaa vain "halpa" sisustusmateriaali.

Xsara Picasso 1.6 HDI 23990 eur

C4 Picasso 1.6 HDI 31 690...33 190.....34 190 eur
C4 Grand Picasso 1.6 HDI 33 390.....34 890....35 890eur

Berlingo HDi 90 Multispace 25 040 eur

Jmp75

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #66 : Heinäkuu 15, 2007, 13:35:53 »
Vielä palaisin tähän diesel vs. bensa-asiaan. Nythän mulle kyllä kävi niin onnettomasti, että en ottanut lainkaan huomioon seuraavaa: vaikka dieselmalli on ostettaessa kalliimpi, niin voipi tietysti olettaa että myös aikanaan pois myydessäni saan siitä enemmän :( En voi käsittää tollaista tyrimistä!!!

Pitäisikö mun siis laskea ylimääräiseksi kuluksi lähinnä kalliimmasta hankintahinnasta aiheutuvat suuremmat rahoituskulut (korko ym. tilpehööri). On kyllä nimittäin niin, että jos ottaisimme vähän pidemmän maksuajan niin voisimme ehkä sittenkin hankkia ton Picasson diesel-mallin - jos tällainen arpominen nyt enää sitten autoliikkeelle käy. Hintaeroa tosin vastaavalla varustuksella lipsahtaa äkkiä 6000€ ja lainakustannuksia 2000€ lisää, että saa siinä jo sitten säästääkin. Äkkinäisen päässälaskun perusteella noin 3-4 vuoden päästä alkaa tulla vasta rahaa kotiinpäin.

Eli kertokaapa immeiset! About 20-25tkm tulee kilometrejä, varmaan ainakin 75% maantiellä. Kannattaisiko diesel?

Niin, ja kävin tosiaan ihan mittanauhan kanssa heilumassa liikkeissä ja mittailin ainakin Octavian, Primeran, Peugeot 307 SWn, Vectran, Roomsterin, Golf Variantin ym. tiloja. Toisena vahvana vaihtoehtona tuli esille Renaultin Grand Scenic, jossa tosin arvelutti melkoinen vikaherkkyys + vielä sitikkaa huomattavasti heikompi jälleenmyyntiarvo. Mukavuus + ajettavuus olisivat ehkä olleet plussaakin - ajamatta jäi.

Niin, ja nyt tilaamani pirssi oli liikkeen omasta käytöstä, 3tkm mittarissa ja lisävarusteina vetokoukku, lohko haaroituksella, matot ja toiset renkaat. Tasan 20t€. Saas nähdä joutuuko vielä perumaan.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 15, 2007, 13:42:43 kirjoittanut Jmp75 »

berlingo-partner

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #67 : Heinäkuu 15, 2007, 13:38:17 »
Partner Wagon (= berlingo) HDi 90     23600

 :)

Jmp75

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #68 : Heinäkuu 15, 2007, 13:43:51 »

joo, no ei se Xsarankaan dieselin listahinta kauhea ole - toimituskuluineen kai 24500 luokkaa, renkaiden ja koukun kanssa jonnekin 26000€.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 804
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #69 : Heinäkuu 15, 2007, 17:55:05 »
Kiitoksia hyvistä tiedoista. Vaikuttaa siltä että Webaston kellonlaittaminen ei kallista ole.

Tuo kellon asennus osineen ja töineen maksoi mulla Sevel pakuun syksyllä 2005 520€. Mielestäni kohtuuhintainen. Osat maksoi 420€ ja työ sitten 100€. Meni lähes koko päivä asennukseen. Oli urakka ja asennus merkkiliikkeessä.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #70 : Heinäkuu 16, 2007, 21:59:03 »

TT-Citikka

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #71 : Heinäkuu 17, 2007, 16:10:29 »
Tuo Mainion laskuri vaan olettaa, että bensa-auton ja diesel-auton hankintahintaero pitää kuollettaa neljässä vuodessa, mikä vääristää tulosta sellaisen autoilijan kohdalla, joka pitää samaa autoa neljää vuotta pitempään bensa-auton hyväksi. Ja eiköhän diesel-autosta saa hitusen enemmän vaihdossa vielä neljävuotiaanakin, voisi ainakin olettaa/toivoa.  ??? :-\

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #72 : Heinäkuu 17, 2007, 20:13:50 »
Dieselille löytyy ostaja helpommin käytettynä. Ja varsinkin näillä pa hinnoilla.

Poissa CJ

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #73 : Heinäkuu 28, 2007, 21:53:11 »
Samaa pohdin kesäkuussa kuin topicin aloittajakin.
Aikani katselin ja vertailin erilaisia kiesejä(lähinnä farkkuja), kunnes Xsara Picasso tuli vastaan.

Otin tarkemmin sitten selvää HS:n vikatilastoista & ADACin, TüV:n ja Ruotsin katsastusviranomaisten tilastot. Tuulilasin, TM:n, Suomi24:n, Sitruunapatongin, jopa moottoripyörä.orgin keskustelupalstat kävivät tutuiksi. Nämä auttoivat meikäläistä ensimmäisen "ranskan rapean" hankinnassa.
Meidän perhe on vielä kolmehenkinen(+kaksi kissaa), mutta vuoden alusta on tulossa perheenlisäystä. Tämä oli viimeinen niitti isomman fiuden ostamiseen.

Tilat ovat todella hyvät: takanakin polvitilaa löytyy reippaasti.
Kuljetuskapasiteetti on hyvä. Jos perä olisi pystympi, niin tavaratila olisi huomattavasti suurempi. Mutta tyylikkyys kärsisi... ??? Viimeisimmän AutoBildin mukaan Xsara Picasso on harvoja autoja, johon mahtuu kolme lasten turvaistuinta takapenkille vierekkäin! Isokokoiset sukulaisetkin kehuivat takatiloja, vaikka auto oli täynnä porukkaa. Koska tilaa on takana hyvin myös eteenpäin, niin lastenistuimenkin saa hyvin selkä menosuuntaan. Huomattavasti turvallisempaa näin! Esim. Britaxin Two-way Elite jäi hyvin pystyyn & lapselle ei juuri jäänyt jalkatilaa esim. Volvon V40:ssa ja Land Roverin Discoveryssä, mikäli etupenkillä oli joku istumassa(tai sitten todella tinki mukavuudestaan). Tätä ongelmaa ei ole Xsara Picassossa... 8)

Istumakorkeus on hyvä varsinkin iäkkäämmille ja jalkavaivaisille. Tämän otin myös huomioon auton valinnassa. Automaatti valikoitui pitkälti samalla tavalla. Koska kilometrejä tulee vähänlaisesti, niin valinta kallistui bensakoneeseen. 2.0l bensakoneen automaatin mukana tuli ESP(hyvä juttu!), yksittäin siirrettävät takapenkit, vakionopeussäädin, radio/CD-ohjaus ohjauspylväässä, jne... Hankittua tuli siis -03 malli, 75tkm ajettu, 2.0l automaatti exclusive varustein, hinta karvan alle 15t€.

Käyttökokemusta on parilta tuhannelta kilometriltä, ja ihan positiivista on ollut. ESP:n merkkivalo(inactive) syttyi kaupantekoa seuraavana päivänä, mutta sammui, kun kytki virrat pois/päälle. Tämä on ainoa miinus, joka on tullut.
Autoliike ei ole pystynyt toimittamaan avainkoodikorttia pyynnöstä huolimatta. Kuinka huolestunut pitäisi olla tästä? Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mitä kustantaa uusi avain tällaisessa tapauksessa?
Peugeot 308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16
Triumph Thunderbird -03
Ex-C3 VTi 68 Confort -14
Ex-Xsara Picasso Exclusive 2,0 Automaatti -03

TT-Citikka

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #74 : Heinäkuu 29, 2007, 05:56:39 »
Onhan tuo pystyperäinenkin versio tavallaan olemassa - Berlingo (on muuten mahtava tavaratila, ollaan tässä tehty muuttoa Berlingon avulla ja penkit laskettuna autoon mahtuu mahtavasti tavaraa). Karkeampihan se tietysti on kuin Picasso.