Kirjoittaja Aihe: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa  (Luettu 53669 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

renkimikko

  • Vieras
Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« : Maaliskuu 02, 2007, 13:15:46 »
Olen hankkimassa käytettyä 2004-2006 Picassoa.Mieltä kaihertaa nuo varusteet ja varustetasot kun en ennen citikalla ole ajellut enkä siihen enemmin perehtynyt.Kiinnostaa eritoten sisustuksen muutokset ja varusteiden muutokset vuosimalleittain eli onko suurta merkitystä onko vm 04 tai 05,sisustat kun noissa tuntuu olevan täysin eri väriä ja materiaalia.Mitä mieltä noista moottoreista, 1,6 bensa vai diesel. Lähinnä noista moottoreista huoltokulut ja luonne.Kiitos niille jotka viitsivät vastata.

Poissa epmoj

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 120
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #1 : Maaliskuu 04, 2007, 11:25:19 »
Nå jåå!

Meillä ei ihan noin tuoretta Picassoa ole mitä olet ajatellut, mutta melkein (-03). Puolisen vuotta ollaan ajeltu ja varsin tyytyväisiä ollaan. Varsinkin vaimo. Meillä oli aikaisemmin -97 Xantia Break ja ihan takapenkkiläisten (3kpl + koira) tilanpuutteen takia vaihdettiin. Koejajettiin C5:sia ja Picassoja ja valinta oli Picasso takapenkkiläisten toiveesta. Henkilökohtaisesti olisin hankkinut C5:n jousituksen takia. En ole vieläkään oikein toipunut mehujousien puuttumistesta  :'(

"Loppukilpailuun" pääsi vm 04 1.6 diesel ja vm 03 2.0 auto. excl. ja valitsimme tuon jälkimmäisen.
1.6 diesel + ja -
+ pirteä ja vääntävä kone
+ taloudellinen
- ainoastaan keskimmäinen takapenkki liikkuva (tarvitsemme mahdollisuuden liikuttaa kaikkia takapenkkejä eteenpäin tavaratilan koon maksimointia varten)
- polkimet tosi lähellä toisiaan ja pelkäsin että jalat ei mahdu sinne talvikengissä
+ esp
- ei mehujousia

2.0 aut. excl.
+ pirtsakka kone
+ automatti (meillä tosi paljon kaupunkiajoa)
- automatti hukkaa paljon koneen pirteydestä
- janoinen kaupunkiliikenteessä (n. 11 l /100, keskinopeudella 34 km/h), maantiellä huomattavasti taloudellisempi
+ esp
+ kaikkisa takapenkeissä etäisyydensäätö
+ pystyy ajamaan hyvin myös talvikengillä
- ei mehujousia
+ ristiselän tuki kuljettajan penkissä

Optimaalinen Picassomme olisi jos olisi 1.6 diesel autom. Excl., automaatissa enemmän pykäliä kun 4 ja käsijarrukahva muualla kun penkkien välissä, jotta koiramme mahtuisi paremmin penkkien väliin

Muita havantoja Picassosta. Tuulilasiheijastumat todella pahoja varsinkin jos kojelauta vaalea. Lisävarusteena saatavana kojelautaan musta "suoja" jota lämpimästi suosittelen. Ketterä (ainakin ketterämpi kun ed. Xantiamme) varsinkin kaupunkiliikenteessä. Lapsilla hyvät tilat takana (parempi jalkatila kun C5 Breakissä!). Tavaratila pienempi kun C5 Breakillä.
Kuljettajalla (ja mahd. apukuskilla) C5:ssa paremmat oltavat.

Valitettavasti en tiedä tuon 1.6 bensakoneen luonteesta mitään mutta Picasso on kuitenkin aika painava auto, joten kyllä konehuoneessa ruutia pitää olla. Henkilökohtaisesti ottaisin kyllä dieselin.

HTH
Renault Clio ST TCe 120 S&S EDC Navi Style 2016
Citroën C3 1.4 2004

Buuman

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #2 : Maaliskuu 05, 2007, 11:16:37 »
Sotketaan sen verran kun itselläkin ollut suunnitelmia siirtyä tuohon picassoon, niin paljonko mahtaa olla diesel vero?

MpN

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #3 : Maaliskuu 07, 2007, 15:44:01 »
Itsellä picasso -04 2,0 litrasella koneella ja automaatti laatikolla. Itse olen ollut tosi tyytyväinen autoon.
Ainoa mitä olen joutunut huollossa ylimääräistä käyttämään oli lämmönsäätöpanelin (automaatti ilmastointi) taustavalon vaihto.  :)

renkimikko

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #4 : Maaliskuu 07, 2007, 19:04:54 »
Kiitos epmoj:lle todella hyvästä vastauksesta.Edelleen picasso etsinnässä.Tuntuu olevan vähävikainen automalli.Millainen tuo automaatti on ajossa,nykiikö.

Poissa epmoj

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 120
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #5 : Maaliskuu 07, 2007, 19:57:31 »
Lainaus
Millainen tuo automaatti on ajossa,nykiikö.

En ole ainakaan huomannut että nykisi mitenkään. Tuota automaattilaatikkoa voisi ehkä luonnehtia sanalla "persoonallinen" eikä "kemiamme" (siis minun ja atuomaattilaatikon) oiken vielä ole kohdanneet, mutta tulemme kyllä toimeen keskenämme. Esmes faijan CR-V:ssä on myös nelipykäläinen automaatti ja toimi mielestäni huomattavasti jouhevammin ja huomaamattomammin vaikka ei taida edes olla ns auto-adaptiivinen kuten tuo AL4-laatikko. Mutta tuo taitaa olla niin paljon kiinni ajotyylistä... Vaimo kyllä tulee laatikon kanssa erittäin hyvin toimeen ja moni muu tällä foorumilla. No mitäs tässä ruikuttamaan. Luotettavasti tuo on toiminut (nyt pitänee koputtaa puuta) eikä samaan hintaan saa vastaavilla ominaisuuksilla varustettua autoa tästä maasta.

Joitakin ongelmia toki ollut mutta kaikista kuitenkin selvitty. Tässä muutama juttu, jotka aloitin. Toivottavasti niistä on apua valintaa tehdessä (ESPimme on kyllä aina toiminut mutta on nyt viimeaikoina mielestäni herkemmin puuttunut tilanteisiin, joka on ihan hyvä).
http://www.citroen-foorumi.com/forum/index.php?topic=2023.0
http://www.citroen-foorumi.com/forum/index.php?topic=1243.0

Jos yhtään auttaa niin seuraavassa autossamme on myös automaatti (tai joku muu vastaava, esmes tuo BMP, joka on uudessa  C4 Picassossa ja jota en vielä koeajanut)

Niin unohdin aivan että tässä bensa 2.0 automaatissa on myös vakionopeuden säädin. Dieselissä se taitaa olla lisävaruste (korjatkaa jos olen väärässä)

Huomasin myös, että kyselit huoltokuluista. Valitettavasti meillä ei vielä ole auton ostamisen jälkeen ollut huoltoa, joten en tähän osaa vastata, mutta huoltoväli on 20 tkm. Samat moottorit kun muissa Citikoissa, joten nuo tiedot löytynevät täältä foorumilta. Ja automaatin öljynvaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan. Se pitää teettää/tilata erikseen. Muistaakseni automaattilaatikon suositeltu öljynvaihtoväli on 60 tmk, joten jos kiikarissa olevassa on nuo kilometrit täyttymässä tai täynnä niin kannattanee tuo laatikon öljynvaihtoasia ottaa esille.

Lisäksi ihmettelit mm. varusteiden muutoksia. Muistelisin että samaa ihmettelin minäkin. Vaikuttaa siltä että maahantuoja ei enää erottele tuota Exclusive ja oliko se nyt Dynamic, se perusvarustetaso siis, korjatkaa jos puhelen omiani. Vanhemmissa Picassoissa varustetason näkee suoraan päältäpäin; Exclusive mallin puskurit ja kylkilistat ovat korin värisiä. Perusmallissa mustat. Uudemmissa taitavat nuo puskurit ja kylkilistat aina olla korin värisiä

Buumanille: Muistelisin että se asettuu tuonne 500 euron hujakoille, ehkä hieman alle...


Lainaus
Kiitos epmoj:lle todella hyvästä vastauksesta.
  ;D
Renault Clio ST TCe 120 S&S EDC Navi Style 2016
Citroën C3 1.4 2004

Buuman

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #6 : Maaliskuu 07, 2007, 21:10:18 »
Kiitos  :)

renkimikko

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #7 : Maaliskuu 08, 2007, 09:25:30 »
Edelleen kiitos epmoj:lle tyhjentävästä vastauksesta kuten kiitos myös MpN:lle vastauksesta. Taidanpa kallistua tuon dieselin puolelle.Automaatista en vielä tiedä,riippuu siitä mitä käytettynä löytyy.Onko tuo automaatti muuten zf :n valmistama?Varustetasoja täytynee alkaa selvitteleen tuolta vehosta.Vehon palvelusta kun en tiedä,mutta kai sieltä tietoa saa,ainakin toivon niin.

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 255
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #8 : Maaliskuu 08, 2007, 10:41:04 »
AL-4 on PSA:n ja Renaultin yhteistyön hedelmiä. Käytetyissä on usein automaatin öljynvaihdot tekemättä...

renkimikko

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #9 : Maaliskuu 08, 2007, 11:52:53 »
Kiitos Pasis varoituksesta.Tiedätkö muuten tuon laatikon kestävyydestä tai joku muu.Itsellä ei ole koskaan ollut automaattia joten kyseinen vaihteisto on itselle arvoitus.Sanovat että kun sellaisen hankkii ei paluuta manuaaliin ole.Onko jollain tietoa tuon 1,6l dieselin huoltokuluista,eli onko kallis huoltaa.Lienee vielä nokkahihnallinen moottori.Pelittääkö noissa picassoissa webasto hyvin ja onko se vakiovaruste?

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 255
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #10 : Maaliskuu 08, 2007, 13:13:04 »
Laatikko ei ole erityisen kestävän maineessa varsinkaan, jos ne öljyt on jäänyt vaihtamatta. Lue nyt tuo alkajaisiksi:
http://www.citroen-foorumi.com/forum/index.php?topic=1587.0
Useimmissa C5:ssa on sama laatikko.

renkimikko

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #11 : Maaliskuu 08, 2007, 18:31:34 »
Eipä tuo automaatti vakuuta.Varustelusta sain sellaisen kuvan että melkein kaikki on näissä loppupään autoissa jo vakiona kuten myös webasto hdi:ssä,korjatkaa jos olen väärässä.Tainnut tuo sisustus vaihtua jossain -04 loppupuolella.Noita 1,6hdi picassoja ei tunnu vielä paljoa olevan käytettynä myynnissä.

MpN

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #12 : Maaliskuu 08, 2007, 18:39:14 »
Autolla on ajettu n. 70000 km, ja toistaiseksi ei ole automaattilaatikon kanssa ollut mitään ongelmia.
Joskus kovilla pakkasilla (yli -20) liikkeelle lähdettäessä vähän luistattaa, mutta ei kestä ehkä kuin pari minuuttia. Joten eipä itsellä ole mitään pahaa sanottavaa tuosta al4 laatikosta.  :)

renkimikko

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #13 : Maaliskuu 08, 2007, 18:56:37 »
Näinhän se menee,toisilla on ongelmia ja toisilla ei.Huollettuna pelaa varmasti hyvin.Miten muuten on nuo kilometrit sujunut,MpN.Alkaa olla jo sen verran kilometrejä että auton ominaisuudet on varmasti selvillä.Kirjoititkin jo tuolla aiemmin että olet ollut tyytyväinen.Miten on talvella lämpö riittänyt ja mitä tuohon Ex   
varusteluun kuuluu.Itsellä kolme kakaraa joten oma penkki jokaiselle miellyttää jälkikasvua ja siinä suurin syy picasson hankintaan.

MpN

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #14 : Maaliskuu 08, 2007, 19:14:35 »
Itse olen picassolla ajellu n.20000km ja huollot on käyty asian mukaisesti. Mitä tulee tuohon lämpöön niin pari viikkoa sitten tuli heitetty lapin keikka ja sisällä oli oiken hyvä parempi kuin entisessä (Peugeot 307 wagon). Itsellä myös 3 lasta, joista nuorin matkustaa turvakaukalossa ja hyvin mahtuu 3 lasta takana matkustamaan (eipä ainakaan viime reissulla tullut yhtään kitinää takapenkiltä). En tiedä tarkalleen tuosta varustelusta, mutta omassa on: automaatti ilmastointi, vakionopeudensäädin, kaikki ikkunat sähköllä, peilit sähköllä (kääntyy myös kylkeä vasten), lukuvalot edessä ja takana, jäähdytettevä hansikkalokero (käyttää ilmastointia), kaikki takapenkit liikuteltavissa yksitellen myös selkänojat, sumuvalot, korin väriset kylkilista sekä puskurit, ristiseläntuki, cd-soitin viiksellä.

C5 Shadow

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #15 : Maaliskuu 08, 2007, 19:19:04 »
OT:
Lainaus
cd-soitin viiksellä.
= Inspector Clouseau  ;D

renkimikko

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #16 : Maaliskuu 09, 2007, 20:27:15 »
Lämpöä siis lähtee riittävästi ja onhan tuossa dieselissä webasto.Meillä ollaan siirtymässä turvaistuimesta korokkeeseen,kaksi vanhempaa ollut jo ilman koroketta.Kummasti tuntuu tuo tilantarve kasvavan kun muksut vanhenee.Välillä tuntuu että tarvittaisiin oma penkkirivi joka lapselle.Tästä muistaakseni oma äitinikin valitti minulle ja siskolleni tipparellussa aikoinaan.Takaluukkuun ei siis enää tarvitse vaunuja tunkea mutta tilaa silti tarvitaan.Varustelu vaikuttaa varsin kattavalta.Miten mukavuus ja ajoominaisuudet verrattuna tuohon pösöön,oli itselläkin yhtenä vaihtoehtona mutta kallistuin sitikkaan koska vaimon mielestä tyylikkäämpi.Kiitos jälleen MpN:lle vastauksesta, ja eiku saunaan.

MpN

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #17 : Maaliskuu 12, 2007, 09:20:17 »
No takakontti on isomman oloinen citikassa (takapenkit pitkittäis säädön etuasennossa) kuin peugeotissa.
Ajo-ominaisuuksiltaan aika samanlaiset ajettavat, ehkä talvikeleillä citikka tuntuu
jämäkämmältä, mutta siihen voi tietysti vaikuttaa esp jota ei peugeotissa ollut. Molemmat autot
mukavia ajaa, mutta jos pitkälle matkalle pitäisi lähteä niin valitsisin picasson. Laatuvaikutelma sisältä on
suurinpiirtein samaa luokaa. Pitänee sanoa jotain parempaa peugeotista, siinä on ratin korkeuden -ja
pituussuunnan säätö kun picassosta löytyy vain korkeuden säätö. >:(

renkimikko

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #18 : Maaliskuu 12, 2007, 19:35:23 »
Itse olen ajanut tutun 307 sw automaatilla koelenkin ja oli mukava ajella joten taitanee picassokin sitten olla.Tuo on hyvä että pitkille matkoille mielummin picasso joten ollaan siis oikeilla linjoilla.Dieselin ominaisuuksia kun vielä pääsisi jossakin testaamaan.On kohtuu hyvä kone ainakin monien autolehtien mukaan ja paljon on tuota konetta käytössä eri merkeillä joten varmasti myös luotettava.Eipä taida nuo picasson ominaisuudet dieselin myötä muuttua paljoakaan.Viikonloppuna olisi tarkoitus mennä koeajamaan.Saapa nähdä mitä lapset tykkää.Kiitos taasen MpN:lle

berlingo-partner

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #19 : Maaliskuu 12, 2007, 22:16:53 »
Partnerin keulalla 1,6 HDI on kehrännyt kivasti syksystä alkaen 25 tkm. Onhan partner parisataa kiloa picassoa kevyempi, mutta kyllä täydelläkin kuormalla on päässyt turvallisesti rekan ohi. Kierrosalue 800 - 1500 vaati alussa vähän totuttelua, mutta nyt osaa vaihtaa ajoissa pienemmälle. 1,9:n vapaastihengittävällä sillä ei ollut suurtakaan väliä.

Poissa epmoj

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 120
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #20 : Maaliskuu 13, 2007, 09:31:45 »
Lainaus
Partnerin keulalla 1,6 HDI
Eikös tuo Picasson 1.6HDI ole tehokkaampaa mallia (HDI 110)?
Renault Clio ST TCe 120 S&S EDC Navi Style 2016
Citroën C3 1.4 2004

berlingo-partner

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #21 : Maaliskuu 13, 2007, 12:13:17 »
Ups  :-X

eihän 20 lisäheppaa / 40 Nm lisää vääntöä ole haitaksi.  8)

renkimikko

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #22 : Maaliskuu 15, 2007, 18:01:20 »
Onko nuo 1,6l samoja ja vain viritysaste erona vai onko niissä eri turbo.Ilmeisesti dieseleissäkin alkaa tuo suurimman väännön kierrosraja nousta vaikka vääntöä tuleekin lisää.Lienee hyvä yhdistelmä tuo partneri ja diesel.Miten tuon 1,6 HDI:n nokkahihnanvaihto, ei sentään liene yhtä kallis kuin 2,0l hihnan vaihto.

Poissa jakkehdi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 401
  • Peukkuja: -1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #23 : Maaliskuu 19, 2007, 18:48:53 »
Eipä tuo automaatti vakuuta.

no mulla on ihan hyvin kestänyt al4 ilman minkäänlaisia ongelmia: mittarissa n.165 tkm.
Xsara Picasso 1.6hdi 110 -06
EX:citroen xsara berline 110 hdi -02/Peugeot 306 2.0hdi sedan -00

renkimikko

  • Vieras
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #24 : Maaliskuu 26, 2007, 12:49:56 »
Hyvä että on kestänyt ja varmasti kestää jatkossakin.Tuo oma päätelmäni tuli luettuani toista ketjua johon minua kehoitettiin tutustumaan.Helposti sitä tulee tehtyä hätäisiä johtopäätöksiä.En silti taida tuota automaattia hankkia kun vaimo ei siitä tykkää.Itselleni sillä ei juurikaan merkitystä koska ajan autoa niin vähän.Vaimo sillä sitten ajeleekin sen 30000-35000 vuodessa joten saakoon manuaalin.