Kirjoittaja Aihe: Xsara - Käytettyä ostamassa  (Luettu 54678 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

CitXsan97

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #75 : Tammikuu 08, 2010, 06:40:48 »
Kannattaakos tuollaista ~200t+ ajettua citroenia ostaa?

Mulla joka päiväisessa ajossa kaksi Citikkaa, toisella ajettu 290tkm (-97 Xantia) ja toisella 190 tkm (-02 HDI Xsara). Molemmat tohtisin ostaa, jos olisivat myynnissä  ;D

Xsara tuli taloon elokuussa 09 ja nyt sillä on ajettu meidän käytössä yli 20tkm. Ei voi moittia, ainakaan vielä. Hyvin on pelannut ja näin paukkupakkasillakin (-32 C) pärjää.
Selaa tätä juttua tässä ja poimi asiat, mitä tsekkaat, kun käyt autoa katsomassa. Perusjutut, mitä autonostossa aina, jarrut, huollot, renkaat... Pakoputki näissä kuulemma menee, niin minäkin vaihdoin ostaessani Saaran. Mutta niin kai niitä menee muissakin merkeissä. Taka-akselia kannattaa katsoa sillä silmällä, ettei ole renkaat lintallaan. Taka-akselin remontti on aika tyyris. Omaani laitoin rasvanipat heti ostettuani ja huoltojen yhteydessä rasvaus. Se jatkanee akselin käyttöikää.

Mielestäni edullinen auto ostaa ja pitääkkin ja ihan hyvä kyyti (riippuu vähän mihin vertaa).

Ei muuta kuin koeajoille ja hyvää yksilöä etsimään.

Mr.Wizard

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #76 : Tammikuu 09, 2010, 16:17:59 »
^ Muita kommentteja kenelläkään?
Hauska ihmisillä tuo ranskalaisautojen vastaisuus. Riittää että kaverilla on yksi paska laitos niin kaikki ranskikset on automatic paskaa (ihan kun muissa autoissa ei paikat hajois). Hyvin todistaa HS:n vikasarja että monissa autoissa on tasan samat ongelmat.

Poissa Ralle

  • Tää tullee tähän, ainakin luulen niin...
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 528
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroenit vallanneet pihan vuodesta 2002
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #77 : Tammikuu 09, 2010, 16:29:04 »

No itellä ollut reilu kolme vuotta Saara, ja ennakko odotusta parempi on ollut  :) pari kertaa on putki menny, no tarvike kesti tasan pari vuotta nyt uusittu. etupätkä pitää uusia kunhan säät lämpenee ;D
Muuta niin noi penkin alla olevat liittimet on aika hauska tapaus. muuten on ollut ihan hyvä ostos, kolmen vuoden aikana tullut kilometrejä 71 000.
Nyt jos vaihtaisin, en antaisi tota vaihdossa vaan pitäisin vaikka kakkosautona koska on sen verran mielestäni hyvä kehonsiirrin ;)

Jos ostat Ranskalaisen, niin noita vitsejä saat kuulla. nimimerkillä kaikki jo kuullut :D
mutta tänä talvena ei ole tullut kuultua enää mitään :) Saara kun lähtee oli pakkasta 10 tai 25 astetta....

Renee

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #78 : Tammikuu 09, 2010, 16:36:29 »
Moi tuo keskimmäinen linkki käy ajamassa ja vaatimassa tuoreen leiman eli katsastustoimenpiteen kun autossa on huoltokirja ja katso ne laskut onko kallista ylläpitää jos vieras tekee huoltotyön.Ajamalla ne viat selviää ja jos kunnon liike jossa tullaan vastaan jos ongelmia.Katso alusta pakoputken kunto kun se menee aina omasta pussista renkaiden kunto sekin maksaa ja muista tarkistaa KAIKKIEN laitteiden toiminta myös sen radion ja onko autossa lohkolämppäri niin siihen se johto ja viimasuoja nokalle.Ilmoittele kuinka kävi

veca

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #79 : Tammikuu 09, 2010, 22:58:43 »
Itsekin Xsaraa hiukan haaveillut. Koeajoin tänään -03 Berlinen 1,6. Ei valitettavasti kauheasti vakuuttanut. Tosin pakkasta riittävästi, jonka johdosta jousitus melko kova ja meluisa. Nykyinen Xantia -95 uusilla palloilla voittaa kyllä mukavuudessa 6-0. Xsara on ketterämpi kaupungissa, Xantia hiljaisempi tien päällä ja Xantian suuntavakaus parempi matkanopeudessa. Luulempa pitäytyväni mehujousitetussa Citikassa. Seuraavaksi kohteeksi C5.

Poissa jakkehdi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 401
  • Peukkuja: -1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #80 : Tammikuu 14, 2010, 08:31:04 »
^ Muita kommentteja kenelläkään?
Hauska ihmisillä tuo ranskalaisautojen vastaisuus. Riittää että kaverilla on yksi paska laitos niin kaikki ranskikset on automatic paskaa (ihan kun muissa autoissa ei paikat hajois). Hyvin todistaa HS:n vikasarja että monissa autoissa on tasan samat ongelmat.
243tkm on tällä hetkellä mittarissa automaatti hodarilla(ostaessa n.130tkm), eikä isompaa remppaa ole ollut. Ennaltaehkäisevää huoltoa kun tekee, kuten muittenkin autojen kanssa yleensä tekee ei suurempia ongelmia pitäisi tulla. (omat viat: pakoputki poikki ennen takimmaista vaimenninta -> hitsattiin, eikä ongelmia ole sen jälkeen ollut ; ajonesto hyppäsi päälle ku akkua käytettiin irti -> hinaus reilu 100km vakuutuksen piikkiin + koodaus 2 x avainta 25€ ja puhaltimen etuvastus). Luonnollisesti kuluvia osia jonkinverran vaihdettu(koiranluut n. 1,5-2v sitte, 1xraidetangonpää, 1xpyöränlaakeri, palat/levyt taakse, polttimoita jokunen, 2x kesärenkaat, 1talvirenkaat, öljyt 15tkm välein, jakopäähihnasarja + vesipumppu ja laatikkoöljyt).

Ihan samalla tavalla näitä joutuu rempata, kuin muitakin autoja. Toistaiseksi olen selvinnyt ilman kalliiden osien vaihtoja, joten huoltokulut jakautuu pitkälle aikavälille.
Xsara Picasso 1.6hdi 110 -06
EX:citroen xsara berline 110 hdi -02/Peugeot 306 2.0hdi sedan -00

Poissa Wilhu

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #81 : Helmikuu 04, 2010, 18:04:09 »
Moi,

olen tuossa vaihtamassa ZXää Xsaraan ja aloin pohtimaan että onko noissa vuosimalleissa kovinkin paljon korjauksia tapahtunut, kun alkuun tuntui olevan ainakin vikalistojen mukaan pienimuotoisia häikkiä. Varmaankin nämä uudemmat ennen C-sarjan tuloa on aika hyvässä kuosissa?

Suunnitelmissa olisi ostaa vm. 2004 tai uudempi versio. Yhtä kävinkin jo testimässä ja hyvin tuntui pelaavan, ei kolissu mistään ja muutenkin oli melkoisen jämäkän oloinen (ainakin verrattuna ZXään :)

Koko ketjun luinkin ja hyviä viestejä ja kokemuksia autosta näytti olevan. Suurimmalla osalla taitaa ollakin Picasso kun siitä on kovempaa keskustelua....

Von

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #82 : Helmikuu 08, 2010, 11:50:56 »
Ostin viikko sitten '03:sen Xsara VTS coupen (140tkm) ja ei ole valittamista ollut.
Käytin ennen kauppoja katsastusasemalla autotestissä ja vikaa ei ollut kuin palanut parkkivalo.

Todella hyvä on ollut ajaa nyt talvellakin vaikka lunta on aika reilusti.
Ainut on että verrattuna edelliseen autoon (Honda Legend) jouset on aika jäykät tai lähinnä
kaikki jäiset urat ja montut tuntuu persuuksissa herkemmin eli saa ajella vähän varovaisemmin.
On tosin reilusti matalampi ja pienempi autokin kun tuo Legendi joten ei ihme sinänsä.

 

Poissa Wilhu

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #83 : Helmikuu 10, 2010, 12:30:57 »
Noniin Xsara farkku vm. 2004 on nyt hankittu. Autolla oli ajettu abouttista 110.000km. Jämäkkä on kyllä ajettava ja muutenkin ihan hyvän oloinen pirssi. Kokoakin on tullut sitten ZXän.  >:D

Muutama pieni "ominaisuus" ilmaantui/huomattiin oston jälkeen:
  • Pakoputki tuntuu resonoivan n. 2000-2200 rpm:än välissä, ei mikään superärsyttävä, mutta pitää tutkia putkea hiukan kun taas lämpenee. Tämä ilmenee ainoastaan kierrosten laskiessa.
  • Vasemman takaoven lukko on kait hiukan jumissa kun heti kovemman pakkasen jäljiltä jäi menemättä keskuslukituksella lukkoon. Työnsin sinne nyt kunnolla aseöljyä ja seurailen tilannetta. Hiukan vaan hankalaa jos ei ovet mene tuon takia sitten ollenkaan lukkoon.
  • Lämpötilamittari näyttää pelkkää -2:sta, huomenna menee anturi vaihtoon!

Siinäpä siis synkimmät alkukokemukset. Olisi voinut huonomminkin alkaa. Loppupeleissä kuitenkin erittäin tyytyväinen, on tuo vaihto 10v uudempaan aivan järisyttävän iso ero. Huhhuh.

Poissa tippa77

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 39
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #84 : Helmikuu 10, 2010, 17:38:24 »
laita takaovet valmiiksi nappulasta lukkoasentoon ennen kuin tulet autosta ulos, menee kyllä ovet sen jälkeen kaukosäätimellä lukkoon. Mulla xsarassa jumittaa oik takaovi samalla tavalla kun on enemmän pakkasta.

Poissa Wilhu

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #85 : Helmikuu 10, 2010, 18:20:51 »
laita takaovet valmiiksi nappulasta lukkoasentoon ennen kuin tulet autosta ulos, menee kyllä ovet sen jälkeen kaukosäätimellä lukkoon. Mulla xsarassa jumittaa oik takaovi samalla tavalla kun on enemmän pakkasta.

OK, tx vinkistä. Pitääpä pistää korvan taakse jos aseöljyrenkuttelu ei tuottanut tulosta.

Mr.Wizard

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #86 : Maaliskuu 17, 2010, 06:50:57 »
Tulipa tuossa eilen käytyä koe ajelemassa yksi xsara. Oli yllättävän pirteä tapaus 1,4 koneeksi (autossa kuitenkin 3hlö).
Ajoasento oli vähän hieromista aluksi ja pieneen rattin totuttelemista. Lämpeni pirun hyvin ja motarillakaan 100 alueella ei vitos vaihteella kone pahemmin huudellut (kierrokset ~3000rpm).

Jäi vaivaamaan nopeusmittarin jatkuva pieni heiluminen ylös ja alas, ihan kuin olisi ollut jonkun vieterin päässä. Toinen vaivaamaan jäänyt asia oli jarrut, ei pysähtynyt niin hyvin kuin olisi odottanut. Jarrut saattoi kyllä olla loppukin, kun "äkki"jarrutuksessa ei huomannut eroa normaali jarrutuksen ja pohjaan lämäsyn välillä.

remu67

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #87 : Toukokuu 03, 2010, 18:36:34 »


Elikkäs meikäläinen on kanssa siirymässä xsaraan sen tehojen ja mukavuuksien ja ennen kaikkea hinnan vuoksi. Olen tuossa nyt kahta vts sitikkaa katsellut ja foorumeilla on keskustelua että onko eri ikäisissä xsaroissa tehoeroja... toinen näistä katsomistani on vm 2000 ja toinen 1999. Onko tehoeroja vai onko vain paskapuhetta? :DD Niin ja kummoinen kyseinen auto muuten on? vastauksia kitoos

Moi
Meikä on myös katsellut saaraa sillä silmällä. 2002, 2003 vts:t ja 2004 vtr ovat olleet vertailussa mukana. Ajokilometrit aika lailla samat n.100000. Hinnat 5900-6900. Itse olen hieman kallistunut vts kannalle, mutta olisiko vtr myös hyvä valinta. Vtr luvattiin pörhötakuu.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #88 : Toukokuu 03, 2010, 20:04:03 »
Unohda vtr. Vts on se joka liikkuu. Alusta ym. Paremmat.

JaskaR

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #89 : Lokakuu 17, 2010, 21:43:07 »
Taitaa olla Citikan malleista viattomimmista päästä.  Tyttöystäväni rohkeni ostaa vm. 2000 Xsaran, kylläkin coupe, vuosi sitten ja nyt tullut mittariin 15 tkm. Mitään valittamista autossa ei ole ollut, muuta kuin pakkasella vuotavat bensaletkut konehuoneen puolella. Farmari Xsarassa ei taida olla kantavuus parhaimmasta päästä eli lisäjousia on asenneltu jälkikäteen.

Hupsista...

Itselläni on v. 2003 Xsara Break Hdi.
Täytyy uskoa mitä sanassa sanotaan:"Ranskalainen auto on juuri niin hyvä kuin mitä yhden viinipullon humalassa pystyy tekemään..."
Auto "porsii" koko ajan, kun yhden vian saa korjattua, kolmen päivän sisään ilmestyy toinen. Viimeisen kahden vuoden aikana on autoon uusittu mm. NELJÄ etupyörän laakeria, vaihdettu ohjaustehostin, korjattu ilmastointipuhaltimen etuvastus, kallistuksenvakaajan "koiranluut", ajovalohehkuja menee 2 kpl joka kuukausi, kaikki neljä ABS-anturia on vaihdettu toinen toisensa jälkeen, jne, jne...

Minulla on ollut 32 vuoden aikana 21 autoa, 14 eri merkkiä, mutta tämä Xsara on kyllä kaikkien autojen pohjanoteeraus. Mutta kuten sanotaan, tyypillinen Citroen-kuski on "usein perversioihin taipuvainen", niin eipä ole tullut vaihdettua; auto kun näyttää maksavan esim. Nettiauto.com.in mukaan 4 - 5000 euroa, mutta automyyjä(kuijari)t tarjoaa siitä 1500-2000 euroa...

Poissa jakkehdi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 401
  • Peukkuja: -1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #90 : Lokakuu 17, 2010, 22:17:33 »
Täytyy uskoa mitä sanassa sanotaan:"Ranskalainen auto on juuri niin hyvä kuin mitä yhden viinipullon humalassa pystyy tekemään..."
Auto "porsii" koko ajan, kun yhden vian saa korjattua, kolmen päivän sisään ilmestyy toinen. Viimeisen kahden vuoden aikana on autoon uusittu mm. NELJÄ etupyörän laakeria, vaihdettu ohjaustehostin, korjattu ilmastointipuhaltimen etuvastus, kallistuksenvakaajan "koiranluut", ajovalohehkuja menee 2 kpl joka kuukausi, kaikki neljä ABS-anturia on vaihdettu toinen toisensa jälkeen, jne, jne...
Laakereissa asennusvika, vialliset laakerit, tai napa on kiero. Koiranluut kestää vaihtelevasti 30tkm< (omassa kesti edelliset jtn. 60tkm), tarvikeluut(esim motonet) on täyttä scheissea. Voihan se olla, että sie olet vaan ostanut raiskatun yksilön, jolloin on ihan oma syy jos olet työntänyt kätesti paskaan...
Xsara Picasso 1.6hdi 110 -06
EX:citroen xsara berline 110 hdi -02/Peugeot 306 2.0hdi sedan -00

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #91 : Lokakuu 17, 2010, 22:19:40 »
Polttimoita menee jos akku on huono. Uusi akku korjaa ongelman.

Poissa kappoa

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 297
  • Peukkuja: 0
  • xsara vts '98
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #92 : Lokakuu 18, 2010, 00:35:50 »
kovasti ihmetyttää tämä koiranluiden vaihtobuumi, kovin herkästi ne taitavat porukalla kolista / väljistyä. Se mikä tässä ihmetyttää, on se, että omassa on ainakin oman omistuksen ajan, eli 130tkm (nyt 260tkm mittarissa) ollut samat koiranluut kiinni, eikä merkkiäkään väljyydestä tai muusta. Tiedä, vaikka olisi jopa alkuperäiset.. Nyt tarttee mennä koputtamaan puuta :D

VTSBOY

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #93 : Lokakuu 18, 2010, 05:59:22 »
kovasti ihmetyttää tämä koiranluiden vaihtobuumi, kovin herkästi ne taitavat porukalla kolista / väljistyä. Se mikä tässä ihmetyttää, on se, että omassa on ainakin oman omistuksen ajan, eli 130tkm (nyt 260tkm mittarissa) ollut samat koiranluut kiinni, eikä merkkiäkään väljyydestä tai muusta. Tiedä, vaikka olisi jopa alkuperäiset.. Nyt tarttee mennä koputtamaan puuta :D

jeps, samaa ihmettelen. itselläni oli kans xsara vts -99

ajettu 200tkm ja alkuperäiset koiranluut.

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 250
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #94 : Lokakuu 18, 2010, 10:30:32 »
[Itselläni on v. 2003 Xsara Break Hdi.
Täytyy uskoa mitä sanassa sanotaan:"Ranskalainen auto on juuri niin hyvä kuin mitä yhden viinipullon humalassa pystyy tekemään..."
Auto "porsii" koko ajan, kun yhden vian saa korjattua, kolmen päivän sisään ilmestyy toinen. Viimeisen kahden vuoden aikana on autoon uusittu mm. NELJÄ etupyörän laakeria, vaihdettu ohjaustehostin, korjattu ilmastointipuhaltimen etuvastus, kallistuksenvakaajan "koiranluut", ajovalohehkuja menee 2 kpl joka kuukausi, kaikki neljä ABS-anturia on vaihdettu toinen toisensa jälkeen, jne, jne...

Minulla on ollut 32 vuoden aikana 21 autoa, 14 eri merkkiä, mutta tämä Xsara on kyllä kaikkien autojen pohjanoteeraus. Mutta kuten sanotaan, tyypillinen Citroen-kuski on "usein perversioihin taipuvainen", niin eipä ole tullut vaihdettua; auto kun näyttää maksavan esim. Nettiauto.com.in mukaan 4 - 5000 euroa, mutta automyyjä(kuijari)t tarjoaa siitä 1500-2000 euroa...

Meillä ajettiin 100tkm HDi-Xsaralla, eli mittarilukemasta 150tkm lukemaan 250tkm.
Alustasta vaihdettiin yksi etupyörän laakeri (25e), 2 raidetangonpäätä (a 15e), alapallonivel (20e), takajarrupalat (30e). Ei siis yhtään koiranluuta!
Sähköpuolelta korjattiin samoin sisäpuhaltimen etuvastus (20e), tinattiin pari kertaa ovijohtoja ja herkisteltiin penkkiairbagin liitintä. Ajovalopolttimoita meni muuten vain 1kpl!!
Moottoripuolella vaihtoon meni pari kannatinkumia (a 20e), lämpötila-anturi (20e)
Kallein vaihdettu osa taisi olla pakoputken takapönttö (n.80e) ja lisäksi putki hitsattiin etupäästä (20e), kun kulunut moottorin tukikumi päästi moottorin heilahdusliikkeen putkelle

Kaiken kaikkiaan erittäin luotettava auto. Arvo laski 5900euroa eli ei pahat kilometrikustannuksetkaan.
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa Suutari

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 329
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #95 : Lokakuu 19, 2010, 20:41:16 »
Taitaa olla Citikan malleista viattomimmista päästä.  Tyttöystäväni rohkeni ostaa vm. 2000 Xsaran, kylläkin coupe, vuosi sitten ja nyt tullut mittariin 15 tkm. Mitään valittamista autossa ei ole ollut, muuta kuin pakkasella vuotavat bensaletkut konehuoneen puolella. Farmari Xsarassa ei taida olla kantavuus parhaimmasta päästä eli lisäjousia on asenneltu jälkikäteen.

Hupsista...

Itselläni on v. 2003 Xsara Break Hdi.
Täytyy uskoa mitä sanassa sanotaan:"Ranskalainen auto on juuri niin hyvä kuin mitä yhden viinipullon humalassa pystyy tekemään..."
Auto "porsii" koko ajan, kun yhden vian saa korjattua, kolmen päivän sisään ilmestyy toinen. Viimeisen kahden vuoden aikana on autoon uusittu mm. NELJÄ etupyörän laakeria, vaihdettu ohjaustehostin, korjattu ilmastointipuhaltimen etuvastus, kallistuksenvakaajan "koiranluut", ajovalohehkuja menee 2 kpl joka kuukausi, kaikki neljä ABS-anturia on vaihdettu toinen toisensa jälkeen, jne, jne...

Minulla on ollut 32 vuoden aikana 21 autoa, 14 eri merkkiä, mutta tämä Xsara on kyllä kaikkien autojen pohjanoteeraus. Mutta kuten sanotaan, tyypillinen Citroen-kuski on "usein perversioihin taipuvainen", niin eipä ole tullut vaihdettua; auto kun näyttää maksavan esim. Nettiauto.com.in mukaan 4 - 5000 euroa, mutta automyyjä(kuijari)t tarjoaa siitä 1500-2000 euroa...

Jopas on juttua... Merkkipajat antaa 2 vuoden takuun osille ja työlle!! Olis varmaan kannattanu joskus poiketa merkkipajalla...... Itellä ei oo ollu xsaran kas suurempia murheita. Vehosta en tiedä, kuinka "takuu" toimii, mutta ite kun asun Seinäjoella ja käytän xsaraani (Suomen parhaalla merkkipajalla, ei käyttöautolla...), ei ole ollut ongelmia. No eipä kyllä ole tarvinnut käydä kertaakaan itkemässäkään mistään.... Oliskohan se niin, että xsara on varma auto, jos on huollettu ammattitaidolla ja osilla joilla on 2 vuoden takuu... Anteeksi vaan kaikille motonetin ja bilteman vakioasiakkaat, jotka tykkää pihassa tehdä remonttia.... Aina se mark... Euron seppä ei tee 10 € vahinkoo, mutta....

JaskaR

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #96 : Lokakuu 20, 2010, 12:05:18 »
... niin ja vielä unohtui tuo, että pakoputki on katkennut pari kertaa ja uusittu...
Tuo on varmaan totta, että köyhän ei pidä ostaa halpaa, Motonetin 24 euron pyöränlaakerit eivät kestä,
katsotaan nyt, miten nuo alkuperäisosat kestävät.

Yksi juttu vielä:
-onkohan tuo alkuperäinen, integroitu cd-poppikone tavallista löyhempi??
Minulla on nyt kolmas kone menossa ja siitäkin meni radio mykäksi, cd kyllä toimii,
kun radion laittaa päälle, tulee teksti: "no rds" ja totaalinen hiljaisuus.
Tämä on nyt jo toinen laite joka tekee saman, kaikkein ensimmäisin soitin imaisi
cd:n sisuksiinsa eikä päästänyt sitä ulos. Minä kun sitten suoran toiminnan miehenä
väänsin cd:n sorkkaraudalla ulos, tulivat soittimen "suolet" samalla pihalle....

VTSBOY

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #97 : Lokakuu 20, 2010, 16:04:23 »
... niin ja vielä unohtui tuo, että pakoputki on katkennut pari kertaa ja uusittu...
Tuo on varmaan totta, että köyhän ei pidä ostaa halpaa, Motonetin 24 euron pyöränlaakerit eivät kestä,
katsotaan nyt, miten nuo alkuperäisosat kestävät.

Yksi juttu vielä:
-onkohan tuo alkuperäinen, integroitu cd-poppikone tavallista löyhempi??
Minulla on nyt kolmas kone menossa ja siitäkin meni radio mykäksi, cd kyllä toimii,
kun radion laittaa päälle, tulee teksti: "no rds" ja totaalinen hiljaisuus.
Tämä on nyt jo toinen laite joka tekee saman, kaikkein ensimmäisin soitin imaisi
cd:n sisuksiinsa eikä päästänyt sitä ulos. Minä kun sitten suoran toiminnan miehenä
väänsin cd:n sorkkaraudalla ulos, tulivat soittimen "suolet" samalla pihalle....

ehkä on parempi ettet koske tikullakaan soittimeesi. ehkäpä siinä meni antenni johto hajalle kun menit vääntää sorkkaraudallasi soitinta

mooses

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #98 : Lokakuu 22, 2010, 10:25:54 »
Tervehdys!

Vanha talviauto alkaa vetämään viimisiään, joten uutta tarvitsisi saada tilalle. Yksi vaihtoehdoistani on ollut Xsara, jotain ~98 luokkaa.
Olen katsellut 1.6 koneellisia, mutta nyt haluaisin vähän enemmän tietoa, että mihin olen sekaantumassa.

Onko näissä siis jotain tyyppivikoja / tiettyjä ruostuvia paikkoja? Entä jotain kilometrimäärää, jolloin tulossa isot huollot?

Toivottavasti joltain saisi vähän avustusta, kiitos!

[Mode edit] ^ yhdistetty vanhaan aiheeseen
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 22, 2010, 11:44:34 kirjoittanut olli__o »

bengal

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #99 : Marraskuu 21, 2010, 21:32:52 »
Tervehdys foorumilaiset,

olen uusi ranskalaisten autojen parissa. Nyt kiinnostaisi seuraavanlainen;picasso, 240tkm ajettu 2,0 diesel. Hiukan mietityttää nuo kilometrit. Kun palstaa lukee nousee esin esim. taka-akseliongelmat.Onkohan ko. autolla jo akseli/laakerit loppusuoralla?  Pyörät näyttävät olevan kyllä suorassa. Mikä tämän korjausarvio?
Muutenkin olisi kiva saada käyttökokemuksia tuon ajomäärän autoon. Tarkoitus olisi kuitenkin ajaa ainakin 100tkm lisää.

Auto on huollettu säännölisesti merkkiliikkeessä.