Kirjoittaja Aihe: Xsara - Käytettyä ostamassa  (Luettu 57485 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

make206

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #25 : Tammikuu 22, 2007, 12:04:00 »
Joo, se on DHY-sarja jossa ongelmia. Itselläni on ilo omistaa DHY-koneella oleva Xsara. Nyt mittarissa 225tkm eikä ole ongelmia ollut. Jotenkin uskon (toivon) ettei tulekaan enää. Luulis jo lauenneen jos kuuluu tuohon 2-3% jossa ongelmia on.
Aika suolanen on joo Pörhöllä pyynti, onhan tuolla aika vähän ajettu.
Kilometrit tosiaan matalat. Ja oispa samalla ½ turvallisempaa ajoa kuin yksit. ostettaessa.
Itellä kans edellinen oli ongelmaton dhy-sarjalainen, eikä noita moottoririkkoja silloin kun aikanaan etsin tapauksia netistä muistaakseni suomesta löytynyt kenellekkään itselle tapahtuneita. Juttuja kyllä oli moni kuullut.

Edittiä: 7100€ hinta sen kummemmin kyselemättä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 22, 2007, 18:30:57 kirjoittanut make206 »

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 006
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #26 : Tammikuu 22, 2007, 12:25:42 »
eikä noita moottoririkkoja silloin kun aikanaan etsin tapauksia netistä muistaakseni suomesta löytynyt kenellekkään itselle tapahtuneita.
No, yksi "omakohtainen" kokemus aiheesta, tosin auto ei ollut minun vaan ystäväni joka osti ko. auton moottorivikaisena. Myyjä sanoi kiertokangen katkenneen, tätä kysyttiin että onko aivan varma, johon totesi että täysin varma on asiasta sillä kiertokangenpuolikas on parhaillaan kädessä...

Tähän sitten hankittiin "uusi" lohko ja kiertokanget mäntineen, ZX:stä alkujaan (DHY sekin), vaihdettiin yksi venttiili (oli mäntä osunut venttiiliin kun ei ollut enää mäntää alaspäin vievää voimaa...), niputettiin ja sit vaan kovaa ajoa. Hyvin se on sen jälkeen kestänyt, pari vuotta kyseinen ajopeli on ollut tuttavaperheen käytössä.

Kovasti oli kyllä vauriota syntynyt, vaikka rikkoutuessa kone oli pyörinyt tyhjäkäynnillä. Särkyneet osat ylhäältä alaspäin: venttiili, mäntä kiertokanki, lohko, startti, öljymäärän anturi, männän jäähdytysöljysuutin, kampiakseli ja öljypohja. Hieman epätoivoprojektilta tuo vaikutti sitä iltahämärässä katsellessa, pakkasta ziljoona astetta, alapuolisessa tarkastelussa - valon ollessa moottorin takana valoa näkyi syylärissä asti, käsi mahtui menemään moottorin läpi...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa EFL605

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Peukkuja: -4
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #27 : Tammikuu 22, 2007, 13:26:25 »
Olen kuullut semmoista, että osasyynä noihin moottorivaurioihin olisi ollut liian vähäinen öljymäärä.
Öljyä olisi ollut alle mittatikun alarajan tai ainakin alarajan tuntumassa.

Poissa jakkehdi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 401
  • Peukkuja: -1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #28 : Tammikuu 22, 2007, 15:17:19 »
ihan hyvä auto on ainakin tähän asti ollut(110hp automaatti), ei valittamista ja keskikulutuskin on pysynyt 5.0-6.9 välissä ihan sama millä ajolla. talvella lämpöä on riittänyt lapin keleissä.

hihnapyörä mun autosta vaihdettiin edellisen omistajan tai liikkeen toimesta.

sisustan muoviosat narisevat jonkinverran, mutta nekin vaimenee silikonisprayllä.

magneettiventtiili voi jossain vaiheessa kolahtaa mut mulle riittää kun sen saa korjattua n. 500€

ps. mut auton ostossa yleensäkin vaikuttaa eniten edellisen omistajan toimet l. huolto ja laiminlyönnit, eli kun hyvän yksilön löytää ei kalliita yllätyksiä tule.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 22, 2007, 15:19:27 kirjoittanut jakkehdi »
Xsara Picasso 1.6hdi 110 -06
EX:citroen xsara berline 110 hdi -02/Peugeot 306 2.0hdi sedan -00

Poissa Igor

  • Supercharged
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 781
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • Activated
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #29 : Tammikuu 22, 2007, 15:18:39 »
Sama on 306:ssa, ei sillä viiden hengen kuormalla viitsi edes lähteä minnekään.

Tilanpuute kyllä pitää huolen siitä ettei Xsaralla tule viiden hengen kuormalla lähdettyä kovin pitkälle reissulle. :)
V6 Activa -98, R53 JCW -06

Poissa Igor

  • Supercharged
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 781
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • Activated
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #30 : Tammikuu 22, 2007, 15:28:01 »
Bensaletkut on muutes tosiaan vuotanut kotiväenkin Xsarassa, se taitaa olla noissa tyyppivika. Ilmenee kovilla pakkasilla.
Joo mullakin oli ennen Xsara ja sama ongelma .Se hoitui vaihtamalla uudet klemmarit ,jonka jälkeen ei vuotanut.
Muita vikoja ei ilmennyt.

Onko tuota ollut Xsarassa missä eri moottoriversioissa? Korviini on kantautunut tietoja em. ongelmasta kaksilitraisissa bensiinimoottoreissa mutta ilmeisesti sitä esiintyy muissakin.

Ainakin 1.8 16v:ssä on samaa vikaa. Klemmareiden vaihto saattaapi auttaa.

Uudempikoppaisesta parilitraisesta petti jokin aika sitten bensaletkun ja suodattimen välinen kiinnitys. Kuulemma yleinen vika tuokin. Eikä ollut edes pakkasta. Muita vuotoja ei ole tullut vastaan.
V6 Activa -98, R53 JCW -06

Poissa Gusse

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 830
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Sportage -16 & 118d -12
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #31 : Tammikuu 22, 2007, 17:37:47 »
Eipä taas sattunut millään silmään täältä eikä patonginkaan puolelta.

Elikkäs, oliko se DHY-sarjan 1,9td:t joissa oli kiertokanki ongelmaa?
Entisen saaran tilalle ois dieseli hakusessa ja
http://www.porho.fi/vinfo.asp?vid=ZII526
vois olla vaihtoehtona. Tuskin tuolla pyyntihinnalla kuitenkaan mutta...
Onkos muuten kenenkään entinen?

Aika jännä malli jos todellakin on nahkasisustalla.
exät BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus Wagon -13, E87 116i -07, Alfa 147 -07, Alfa GT -05, Pösö 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE -87  ja Volvo 460 -90.

mankotti

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #32 : Syyskuu 14, 2008, 16:55:26 »
Olen harkinnut Xsaran ostoa. Käytössä nyt ikäloppu Pösö ja haluaisin kommentteja ja kokemuksia Xsarasta. Kannattaako harkita? Kiinnostaa lähinnä ajomukavuus, luotettavuus ja onko jotain tyyppivikoja. -Mankotti-

Poissa mp71

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 148
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #33 : Syyskuu 14, 2008, 22:20:18 »
Meillon kakkosautona ollu 2001 1.6 VTR. Ei oo ollu vikoja paitsi etujarruja on herkistelty, kun ajoa on ollu aika vähän.  Kaverin -00 Berlinessä on vilkutellu turvatyynyn merkkivaloja välillä. Korjaantunu vänkärin penkin alla olevia sähköliittimiä ehostamalla.

Paljon ajetuissa taka-akseliin voi tulla välyksiä.

Ajomukavuus on kokoluokkansa kärkeä, pykälää isomman auton tasolla minusta, rengasmelu on se joka ensimmäisenä tekee eroa isompiin ja kalliimpiin autoihin. Xsara on muuten aivan älyttömän lämmin auto talvella - siitä voi antaa suuren plussan. Negatiivisena itse pidän ohjauksen lievää hitautta keskialueella ja ehkä vähä arkisen näköistä sisustusta. Mutta jos ominaisuudet suhteuttaa hintaan niin sitten ei mitään valittamista.

Ostappa meiltä se VTR pois. Tuskin löydät parempaa helpolla - siinä ei oo mitään vikaa - oikeesti. Pistin just eilen ilmoituksen nettiautoon. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?reg_no=net-589

Tekis vähä Jaggea (tai ehkäpä Alfaakin) mieli. Oon tullu siihen tulokseen, että 1 järkiauto perheessä saa riittää.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2008, 22:28:12 kirjoittanut mp71 »
BMW 325d, BMW K1200S ja Polaris 600 CFI

Ex- C4 Hdi BMP, BX, Saxo, C5 ja emännän Xsara VTR

XsaraVTR84

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #34 : Syyskuu 14, 2008, 22:46:26 »
Jep itsellä on kokemusta nyt vanhasta sekä uudesta xsarasta ja ei voi kuin olla tyytyväinen. Nykyinen VTR malli on ollut kohta vuoden ja oikeastaan mitään suurempaa vikaa ei ole vielä ilmentynyt paitsi jakohihnan vaihdatin tuossa noin 86tkm kohdalla muuten on kerran lisätty öljyä koneeseen lisää ja takavaloista/etuvaloista polttimo vaihdettu. Hyvä auto ajaa vakio alustalla mutta säädettävä alustasarja on tuonut lisää suunta vakautta lisää sekä "nyökkiminen" jarrutuksissa on hävinnyt kokonaan.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2008, 22:47:30 kirjoittanut XsaraVTR84 »

XsaraVTR84

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #35 : Syyskuu 15, 2008, 12:41:26 »
Ja tuosta vielä olen samaa mieltä "mp71" että xsara on lämmin auto talvella joka kyllä pitää paikkansa todellakin. Ei tarvitse kovin pitkää matkaa ajaa kun puhallin alkaa puhaltamaan lämmintä ilmaa sisälle.

Tässä olisi vielä lainaus tuolta HS:n vikasarja sivulta:

Xsara (1997-2004)

Moottoriviat

- Ajonestolaitteen vikoja vuosimalliin 2003 saakka.
- Moottorinohjauselektroniikan vikoja.
- Kiertokankia katkeaa 1,9 TD moottoreista vuosimalleissa 1997-1999.
- Kannentiivisteen palamisia.
- Jäähdyttimen puhallin on rikki.
- Vesiletkuvuotoja.
- Laturivikoja esiintyy.
- Polttoaineputkiston vuotoa.
- Polttoainepumppuvikoja vuosimalliin 2002 saakka.
- Ajonestolaitteen vikoja.
- Virtalukko juuttuu vuosimalliin 2001 saakka.

Jarruviat

- Takajarrulevyt ovat kierot.
- Jarrutehostinvika vuosimallissa 2000.
- Kuorman tuntevan jarruvoimansäätimen vika.

Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat

- Raidetangon päät ovat väljät.
- Etualatukivarren pallonivel on väljä.

Sähköviat ja valoviat

- Vilkkukytkin on rikki.
- Turvatyynyn merkkivalon vikoja.
- Sähkötomisten lasinnostimien vikoja.
- Takalasinpyyhinvikoja.
- Lämmityslaitteen puhallivikoja (esivastus poikki).

Sekalaiset viat

- Ovien kahvat katkeilevat.
- Ovien lukkovikoja.
- Keskuslukitusvikoja. Keskuslukituksen johtovikoja.

Pakoputkistoviat

- Pakoputkisto ruostuu.

Pakoputkistot tuntuvat näissä xsaroissa olevan se suurin ongelma eli eivät ole kovin pitkäikäisiä.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2008, 12:44:09 kirjoittanut XsaraVTR84 »

kontumi

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #36 : Syyskuu 15, 2008, 22:43:26 »
en olisi kyllä samaa mieltä tuosta että on lämmin auto talvella, meillä on ollut nyt 6 sitikkaa joista 4xsaraa, kaikki olleet sellasiakin jääkaappeja että ei paremmasta väliä.. viimasuoja toki auttaa aika paljon, mutta ilman ei kyllä pärljää jos vähänkään on pakkasta.. Toki olen kuullut että noissa uudemmissa on vissiin parannettu niitä, mutta nuo vanhemmat on kylmiä, ilmeisesti jotain insinoorit oppineet..  ::)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2008, 22:44:37 kirjoittanut kontumi »

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #37 : Syyskuu 15, 2008, 23:22:51 »
Mulla oli xsara vts ja kyllä niin kuumaa puhalti että ei kättä kärsiny laittaa suulakkeen lähelle. Taatusti olisi käsi palanut. Yleensä autojen lämmityslaitteet puhaltavat sellaista +58...68  asteista mutta kyllä tuo oli kuumenpaa.... Ja sitä lämmintä alkoi tulla nopeasti kun auton käynnisti. Lämmöt nousi 90...95 astetta mittarin mukaan. Ilman kierto vaan on xsaran ongelma.

mankotti

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #38 : Syyskuu 16, 2008, 09:31:41 »
mp71, kiinnostava auto Sulla myynnissä ja vähän ajettu. Olen kuitenkin päätynyt alkuperäiseen "Saaraan". Sulla oli hyvä ilmotus nettiautossa, joten pian se auto sieltä lähtee. Pitkä oli vikalista, mutta eihän ne toki kaikki mun tulevassa Sitikassa oo.. toivottavasti  :-\ Hyviä kommentteja teiltä kaikilta tuli. Kiitoksia! Toivottavasti tää "uusi" autoni kuuluu siihen lämpöseen sarjaan. Maalla kun asun ja työmatkaa kertyy. Olis kiva ajella lämpösellä autolla. Ihmisten yleinen kommentti Sitikasta on, että muuten hyvä auto, mutta paljon sähkövikoja. Näin sanovat nekin, jotka ei koskaan ole eden ajaneet Sitikalla... Kukaan ei kuitenkaan osaa tärkemmin sanoa, mitä ne sähköviat loppujen lopuksi tarkoittaa.
-Mankotti-

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #39 : Syyskuu 16, 2008, 10:28:42 »
Mulla on ollut 12 ranskalaista autoa ja yhdessäkään ei ole ollut sähkövikaa.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 028
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #40 : Syyskuu 16, 2008, 11:28:33 »
Mulla on ollut 12 ranskalaista autoa ja yhdessäkään ei ole ollut sähkövikaa.

Mulla ei ole ollut kuin 2 ranskalaista mut pikainen laskeminen tuotti 12 sähkövikaa ;D

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 262
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #41 : Syyskuu 16, 2008, 11:38:54 »
Mulla on ollut 12 ranskalaista autoa ja yhdessäkään ei ole ollut sähkövikaa.

Yksi on ranskalaisia autoja ja yksi myös sähkövika. Ylimenovastusta liittimessä-> sulanut liitin.

kahe

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #42 : Syyskuu 16, 2008, 13:18:31 »
Xsaran ja ranskalaisten sähköviat taitaa löytää helpoimmin, kun kiertää ovesta haitarin pään auki ja ihmettelee miksi johdot ovat a) joko jo poikki b) kovettuneet ja juuri katkeamassa c) niin ohutta että eihän nuo voi tuolla kestää. Vuoden sisällä kerran korjannut ja seuraavaa kertaa odotellessa, todennäkösesti talven pakkasilla. Samoin apparin penkin alta airbagin liittimet voideltu. Mutta kyllä vaimokin kehaisi, että lämpiää auto hyvin talvellakin, joten siitä plussaa.

Poissa mp71

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 148
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #43 : Syyskuu 16, 2008, 17:17:12 »
en olisi kyllä samaa mieltä tuosta että on lämmin auto talvella, meillä on ollut nyt 6 sitikkaa joista 4xsaraa, kaikki olleet sellasiakin jääkaappeja että ei paremmasta väliä.. viimasuoja toki auttaa aika paljon, mutta ilman ei kyllä pärljää jos vähänkään on pakkasta.. Toki olen kuullut että noissa uudemmissa on vissiin parannettu niitä, mutta nuo vanhemmat on kylmiä, ilmeisesti jotain insinoorit oppineet..  ::)

Onko sulla ollu dieseleitä - nehän on paljo kylmempiä ku bensat? Oon kans huomannu, että monet huoltoliikkeet ei osaa ilmata Sitikan äähdytysjärestelmää vaan jättävät sinne ilmakuplia mm. letkulämppärin asennuksessa esim. saxoa käytin 3 kertaa Veholla lämppärin asennuksen jälkeen ilmauksessa ja lopulta ilmasin itte ku aina vaan lorina kuului. Sehän tietty tekee autosta kans kylmän jos systeemissä on ilmakuplia.

Xsarahan oli 1.6sella besakoneella TM talvitestissäkin 3/99 4 lämpimimmän auton joukossa kaikissa kokeissa - 2:seksi nopein lämpiään maantieaossa ja 4:ksi taajamassa 16 auton joukossa (-22 C ulkolämpötila). C5 berline 1.8 bensakoneella oli aika lämmin, mutta selkeästi kylmempi kuin tuo Xsara. Picassoa mitä oon testaiilu niin se on sairaan kylmä - lämppari on käsittääkseni sama ku Xsarassa, mutta lämmitettävä tila ja ikkunat aika paljon suuremmat.

Talvella oon kaikissa sitikoissani (5 kpl) pitäny kyllä maskinsuojaa (niinku pitää pitääkin) eli kokemusta ei oo lämpiämisestä ilman sitä talvella. Se flekti ku on syylärin etupuolella  ja hajoaa muuten.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2008, 17:32:19 kirjoittanut mp71 »
BMW 325d, BMW K1200S ja Polaris 600 CFI

Ex- C4 Hdi BMP, BX, Saxo, C5 ja emännän Xsara VTR

Poissa sniper

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 211
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #44 : Syyskuu 16, 2008, 17:59:16 »
Ainakin oma Xsara on ylivoimaisesti nopeimmin lämpiävä auto, mitä olen ikinä kokenut. Lisäksi kun penkinlämmittimet ovat nekin tehokkaat niin ei todella ole tullut vilu.

Alkuperäiseen kysymykseen:
Ota ennen ostoa AKElta laajat tiedot autosta, mikäli ei ole ennestään tuttu auto. Sanon tämän kun en itse innostuksissani "jaksanut" ja olisi ollut hyödyllistä tietoa. Soitto tiedoista löytyvälle edelliselle omistajalle kannattaa tehdä, mikäli myyjä on liike tms.
Berlingo XTR 1.6 HDI 110 -10
C4 2.0 HDI VTRS -07

XsaraVTR84

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #45 : Syyskuu 17, 2008, 07:18:10 »
Noihin sähkövikoihin en ole kyllä törmännyt vielä, paitsi airbagin valo on vilkkunut kerran sekä kerran ajossa kuului outo piippaus ääni.

citikkako

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #46 : Tammikuu 22, 2009, 17:55:50 »
Olen ostamassa vm. 98 td xsaraa.  Kilometrejä on takana vajaat 300 000. Onko kestävä moottori? Entä onko kori sinkitty? Onko mitään erityispiirteitä vikojen suhteen?

Kiitos etukäteen!!!

tsahaltsokka

  • Vieras
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #47 : Tammikuu 23, 2009, 10:33:13 »
Varoitan kiertokangen katkeamismahdollisuudesta, mikä on juuri tuon vuosimallin 1,9 TD -moottoreiden tyyppivika.  Kiertokanki katkeaa yllättäen ilman ennakkovaroitusta eikä ajetut kilometrit vaikuta asiaan.  Öljyn vähyydellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä, vaikka edellä näin väitetäänkin.  Mikäli moottori räjähtää esimerkiksi ohitustilanteessa, voi jälki olla rumaa.  Rautaa saa rahalla, mutta henkilövahingot ovatkin eri asia.  Auto on lisäksi kylmä, mittarit sekoilevat ja kahvat jäävät käteen.  Kierrä kaukaa!

Poissa Pekka L

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 125
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #48 : Tammikuu 23, 2009, 10:54:16 »
Jos auto on yli 10 vuotta vanha ja 300 tkm ajettu, niin kyllähän se jo vähän arpapeliä on, että saattaa kestää päivän tai viikon tai vuoden tai kymmenen vuotta. Hyvin pidetty yksilö voi olla ihan kelpo peli, mutta huonommalla hoidolla ollut taas moniongelmainen murheenkryyni. Tuo kiertokankijuttu tulee jokapaikassa aina vastaan, mutta eiköhän se ole kuitenkin aika pieni todennäköisyys.

Eikä tuo voi enää kovin kalliskaan olla, eli eihän sen tarvitse edes kauaa kestääkään että se tienaa jo hintansa. Jos uutta haluaa, niin sillä on sitten uuden hintakin. Yhden bensa-Xsaran ja td-pösön kokemuksella voin sanoa, että hintaansa nähden nuo on ihan asiallisia pelejä. 1.9td on noinkin vanhanaikaiseksi tekniikaksi hyvin taloudellinen. Meillä 306:n keskikulutus on vaihdellut plussakeleillä 4,4-5,0 välillä ja pakkasilla 4,9-5,5. Oman kokemuksen perusteella bensa-Xsarakin on kyllä niin taloudellinen (meillä vienyt 5,5-6,4), että kannattaa harkita vakavasti sitäkin vaihtoehtoa, kun kuitenkin saisi samaan rahaan vähemmän ajetun ja uudemman.

Korithan näissä kestää, eli ei tarvita sellaisia hitsaustaitoja kuin Nissanin omistajilla. Monenlaista juttua ns. tyyppivioista löydät kun selailet näitä palstoja hetken aikaa.
Renault Laguna 1.5 dci -08
Citroen Xsara Picasso 1.6i 16v -06
Peugeot 306 1.9 XRTD sedan -97
Renault 19 1.4 GTS HB -89
Suzuki Savage LS 650 -87
Yamaha XS 650 -77

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 264
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #49 : Tammikuu 23, 2009, 11:57:17 »
Kyllä kait se kiertokanki olisi jo noilla kilometreillä ja iällä katkennut, jos siinä valmistusvika on. Meillä ainakin on hdi-xsara toiminut erittäin hyvin kolme vuotta ja 80tkm, joten uskallan suositella!
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90