Kirjoittaja Aihe: Xsara - Käytettyä ostamassa  (Luettu 54676 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa black_van

• "C5"
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsara - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #125 : Toukokuu 13, 2012, 14:33:48 »
itsellä vm2000 xsara hdi. Ensimmäinen ja viimeinen xsara jonka minä omistan.

Surkea ajettava,todella tuuliherkkä. Liian pieni pitkälle ihmiselle,äärettömän huonot penkit ja muutenkin sisätilat onnettomat.

Omaani olen laittanut 2000e korjauksiin puolen vuoden aikana
uusittu mm:
-Vetarin stefa
-jokaikinen etupään pusla ja koiranluu
-kääntölaakerit
-jakopää kun ei ollut tietoa aiemmasta vaihdosta.
-imusarjan ilmavuoto,todella työläs oli vaihtaa tiiviste,vuoti ahtoja pihalle.
-Takajarrusatulat
-hydrauliset venttiilinnostajat
-öljypaineanturi
-käyttöhihnan kiristin,ohjain,hihna,sekä se kuuluisa kampiakselin hihnapyörä
-uusi akku
-helmojen hitsausta
-alapallot
-molemmat etupyörien laakerit
ja pisteenä i.n päälle taka-akseli meni vaihtoon

Em.viat on korjattu 6kk.n aikana. Autolla ajettu 330tkm. tämä remonttilista hoidettiin 10tkm matkalla. Vaikka kuinka positiivisesti yritän ajatella niin en löydä tuosta vehkeestä mitään hyvää ja en edes pahimmalle viholliselle toivoisi moista riesaa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 13, 2012, 18:58:35 kirjoittanut black_van »

pakkotoisto

• Vieras
« Vastaus #126 : Toukokuu 13, 2012, 17:12:00 »
Olisihan tuo ihan hyvä laittaa kilometrit esille?

Poissa Ralle

• Tää tullee tähän, ainakin luulen niin...
  • "C8"
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroenit vallanneet pihan vuodesta 2002
« Vastaus #127 : Toukokuu 13, 2012, 23:51:43 »

Oma Xsara ollut nyt reilun 6 vuotta. Itse ajanut yli 80 000. Ei mitään isompia vikoja. Viime leima ilman huomautuksia.
eilen tuli 187 tkm täyteen. Kulutusosia vain vaihdettu ja kaikki huollot tehty/teetetty. En itse keksi mitään pahaa sanomista kyseisestä kulkineestä.

Tuohon tuuli herkkyyteen, omakin hakee reittiä jonkun verran. tähän voi vaikuttaa akselin tyynyt ja ihan rengas paineet, se tuli picassossa kokeiltua tuo rengas paine juttu.... Joo en ole kattonut mitkä on nyt paineet renkaissa  :-\

Poissa maximi

• "C5"
  • Peukkuja: 1
« Vastaus #128 : Toukokuu 14, 2012, 07:56:19 »
Minulla Xsara ollut runsaat 4 vuotta. Mittarilukema 170 tkm, itse ajanut vajaat 60 tkm. Vaihtoon/korjaukseen mennyt tähän asti etujarrulevyt, kytkin, syyläri, ohjaustehostimen paineanturi, pakoputki sekä vänkärinpuoleinen koiranluu.
Lisäksi "muista syistä" (Saaran takaliston kanssa tuttavuutta tehnyt Voortti) vaihdettiin takapuskuri ja takaluukun muovilista. Lisäksi olen korjannut takaluukun avauskahvan, joka edellisen omistajan toimesta oli revitty rikki (jäätynyt talvella?).
Viime vuonna pomppas katsastuksessa OBD-viasta (ne surullisenkuuluisat antipöllöt...). Tyytyväinen olen ollut.
Uraherkkyyteen näyttävät tosiaan renkaat sekä niiden paineet vaikuttavan aika paljon. Kokeilemalla löytää itselleen mieluisimman yhdistelmän.
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02

Poissa Ralle

• "C8"
« Vastaus #129 : Toukokuu 14, 2012, 13:16:43 »
pakoputki

No joo, tuo pääsi unohtumaan. pari on takapäätä tullut vaihdettua. Sisar merkin 306:ssa on muuten vähän paremmin toteutettu tuo putkista. Siellä on kannake myös keskipätkälle, jota ei saarasta löydy. Siksi tuo putki katkeaa aina ennen taka vaimenninta  >:(
Omasta varastosta löytyy onneksi pari putkistoa niin ei haittaa tuo "ominaisuus" :D

Poissa Sitruuna 55

• "C2"
  • **
« Vastaus #130 : Kesäkuu 03, 2012, 20:52:40 »
Itselläni ollut reilun vuoden käytössä 2,0 Hdi vm. -99 ajettu vasta 441000 eikä mitään erikoisia ongelmia, katalysaattori tyhjennettiin viikko aiemmin ja auto piristyi huomattavasti, mielestäni tuota ei edes tarvi ko. autossa. Kulutus ollut tähän mennessä 5,5 - 6 l/100 km ja sitä nyt seurataan tuon poiston jälkeen.

Poissa joutomies

• C4 HDi136 -05
  • "C1"
  • *
« Vastaus #131 : Toukokuu 01, 2013, 21:13:51 »
Tervehdys,

tuossa on auton vaihto tullut ajankohtaiseksi työmatkan pitenemisen takia.
Ja se mitä olen katsellut tulevaksi autoksi, niin on 2002-2003 vuosimallin HDI Xsara ja ajettu 230tkm-313tkm.
Noita tuntuu saavan hyvään hintaan ja varustelukin on hyvä.

Ranskalaisia autoja en sinänsä pelkää kun itsellä aiemmin vain pösöjä ollu, ja viimeisellä ajellut reilut 100tkm.
Että pikkuvikojen kanssa on tullut välillä painittua.

En tiedä kyselenkö turhaan mutta kun kaikkea tuolta netistä lukee niin on pakko kysyäkkin välillä.

Pari asiaa tulee mieleen heti:

- Onko tuo xsara niin erityisen tuuliherkkä kuin vaikka 306?

- Ja kun monessa paikassa puhutaan että takapää on aika lötkö/pohjaa herkästi kuormattuna?
  Onko näissä sitten ohuemmat vääntösauvat kuin pösöissä?

Kyllähän tuosta omastakin perä painuu kun vaikka rengas-sarjan lyöt konttiin mutta ei se pohjaanlyönti kumeihin kiinni ota.
Xsara 2.0HDi -02
306 2.0ST -95
106 1.4XSi -92
205 1.4GL -89
405 1.8GLX -92

Poissa Ralle

• "C8"
« Vastaus #132 : Toukokuu 01, 2013, 23:36:14 »

Pehmeä on kyllä, mutta ei se pohjaa. Ei nyt erityisen tuuliherkkä ole.

Poissa joutomies

• C4 HDi136 -05
  • "C1"
  • *
« Vastaus #133 : Toukokuu 04, 2013, 17:58:27 »
Tervehdys,

Ja se mitä olen katsellut tulevaksi autoksi, niin on 2002-2003 vuosimallin HDI Xsara ja ajettu 230tkm-313tkm.

Ranskalaisia autoja en sinänsä pelkää kun itsellä aiemmin vain pösöjä ollu, ja viimeisellä ajellut reilut 100tkm.

En tiedä kyselenkö turhaan mutta kun kaikkea tuolta netistä lukee niin on pakko kysyäkkin välillä.

- Ja kun monessa paikassa puhutaan että takapää on aika lötkö/pohjaa herkästi kuormattuna?

Kyllähän tuosta omastakin perä painuu kun vaikka rengas-sarjan lyöt konttiin mutta ei se pohjaanlyönti kumeihin kiinni ota.

Mitäpä mieltä olette siitä jos auto on seisonut melkein vuoden, suoraan viime katsastuksesta jätetty seisomaan.
Nyt ilmennyt että iskarin yläpään laakeri pitää meteliä, johtuen ajamattomuudesta.  ???
Mitä muuta voi odottaa jos autoa ei ole käytetty pitkään aikaan että mahtaako tuollaista uskaltaa sitten ostaa?

Toinen vaihto ehto olisi sitten vähien kilometrien (229tkm) vuoksi farmarimallin xsara.
Siinä arvelluttaa tuo ilmastointi kun koeajo lenkillä sitä kokeilin niin lähti kyllä puhaltamaan, sekä kylmää että kuumaa mutta vaikka namiskuukkelia kuinka kääntää pienelle niin puhallus teho ei pienene.
Olisiko kallis remontti korjata tuollainen?
Xsara 2.0HDi -02
306 2.0ST -95
106 1.4XSi -92
205 1.4GL -89
405 1.8GLX -92

Poissa lmjanttila

• "C1"
  • *
« Vastaus #134 : Toukokuu 04, 2013, 19:25:09 »
Tervehdys,

Mitäpä mieltä olette siitä jos auto on seisonut melkein vuoden, suoraan viime katsastuksesta jätetty seisomaan.
Nyt ilmennyt että iskarin yläpään laakeri pitää meteliä, johtuen ajamattomuudesta.  ???
Mitä muuta voi odottaa jos autoa ei ole käytetty pitkään aikaan että mahtaako tuollaista uskaltaa sitten ostaa?

Toinen vaihto ehto olisi sitten vähien kilometrien (229tkm) vuoksi farmarimallin xsara.
Siinä arvelluttaa tuo ilmastointi kun koeajo lenkillä sitä kokeilin niin lähti kyllä puhaltamaan, sekä kylmää että kuumaa mutta vaikka namiskuukkelia kuinka kääntää pienelle niin puhallus teho ei pienene.

Jos auto vaikuttaa olevan kaikin puolin kunnossa muuten, niin en itse näe ajamattomuudessa mitään ongelmaa. Millä tavalla iskarin yläpää ääntelee? Yläpään laakerihan ei ole kallis varaosana, eikä vaihtokaan ole vaikeaa. Itsellä sama homma kohta edessä. Onnistuu kyllä jos on joskus autoja korjaillut.

Puhaltimen täydellä teholla huutaminen on hyvin tyypillinen vika xsaroissa, ja se on helppo korjata. Tältäkin forumilta löytyy korjaamiseen hyvät ohjeet. Korjaus on helppo, itse sen tehneenä. Korjauksen hinta itse tehtynä 10-20 euroa.

Poissa Ralle

• "C8"
« Vastaus #135 : Toukokuu 04, 2013, 20:32:19 »

Lämppärin kenno voi alkaa ilmoitella itsestään jos seisoo pitkään...

Poissa joutomies

• C4 HDi136 -05
  • "C1"
  • *
« Vastaus #136 : Toukokuu 05, 2013, 11:33:57 »
Tervehdys,

Jos auto vaikuttaa olevan kaikin puolin kunnossa muuten, niin en itse näe ajamattomuudessa mitään ongelmaa. Millä tavalla iskarin yläpää ääntelee? Yläpään laakerihan ei ole kallis varaosana, eikä vaihtokaan ole vaikeaa. Itsellä sama homma kohta edessä. Onnistuu kyllä jos on joskus autoja korjaillut.

Puhaltimen täydellä teholla huutaminen on hyvin tyypillinen vika xsaroissa, ja se on helppo korjata. Tältäkin forumilta löytyy korjaamiseen hyvät ohjeet. Korjaus on helppo, itse sen tehneenä. Korjauksen hinta itse tehtynä 10-20 euroa.

Tuo äänetelee paikallaan kääntäessä. Sellainen "boink,boink" ääni tai napsahtelu, miten tuon nyt selittää ymmärrettävästi...
Tuosta tuli mieleen että mahtaakohan taka-akselin laakerit ottaa itteensä, ainakaan ylimääräisiä ei vielä kuulunut ettei jumissa ainakaan ollu.

Löytyykös näistäkin lämppärin kenno kojelaudan sisältä?
Helvetin moinen homma kyllä vaihtaa jos toteutettu samanlailla kuin tuossa 306:ssa.

Mutta katsoo nyt mihin vaihtoehtoon sitä päätyy, täytyy vielä käydä noita katselemassa tarkemmin.
Xsara 2.0HDi -02
306 2.0ST -95
106 1.4XSi -92
205 1.4GL -89
405 1.8GLX -92

Poissa olli__o

• Administrator
  • "C8"
  • Peukkuja: 14
« Vastaus #137 : Toukokuu 05, 2013, 13:17:07 »
Tuo äänetelee paikallaan kääntäessä. Sellainen "boink,boink" ääni tai napsahtelu, miten tuon nyt selittää ymmärrettävästi...
Voisikohan olla jousituksen yläpään kääntölaakerit (tai ohjauksen ristinivel - millainen Xsarassa edes mahtaa olla?)

Poissa sitikkaporo

• "C4"
« Vastaus #138 : Maaliskuu 03, 2015, 22:54:57 »
Poijjaan kanssa ajellaan b-korttia opetusluvilla, ja kortti-ikä täyttyy kesällä. Nyt on herra yllättäen katsellu autoja ostomielessä, Volvo S40, Opel Astra ym ym. Ehdotin Xsaraa, kun näistä sitikoista jotain kokemusta on reilun 20 v aikana kertyny. Paitti ei Xsarasta. Tässä ketjussa oli hyviä pointteja, eli pääsääntöisesti väki on olleet tyytyväisiä Xsaraan.

1.4 -bensakoneisista (75 hp) ei ole ollut kovinkaan Xsaran kohdalla juttua, mopokonehan se kai on mutta just kortin saaneelle kossille oikein hyvä versio. Onko kone (I-koppaista oon katellu, on pojankin mielestä nätimpi keulaltaan) perua BX:stä??

Mites Xsaran vakuutukset, onko yhtä arvokkaita kuin hydemallien??
XM 2.0 Berline -95, Acadiane -80, Dyane -68 projekti, AX 11 RE (latosäilytys)

Poissa KariM

• "C8"
  • Peukkuja: 22
« Vastaus #139 : Maaliskuu 04, 2015, 08:05:38 »
TU3 1.4-kone taisi olla myös BX:ssä jossain kohtaa, mutta siinä oli myös vanhempaa makaavaa mallia. Kone tuli ensimmäisenä muistaakseni 205/AX-linjalla n. 1987, ja tuon kokoisissa autoissa se on ihan jees, mutta Xsaran sisarmallissa 306:ssa kokeiltuna jo todella mopo. Kyllä minä jättäisin sen väliin ellei ajotyyli ole erittäin rauhallinen.

Poissa Gusse

• "C6"
  • Peukkuja: 1
  • Sportage -16 & 118d -12
« Vastaus #140 : Maaliskuu 04, 2015, 08:30:19 »
Tuota 1.4:sta oli paljon ZX:ssä ja itselläkin oli aikanaan sellainen ja en kyllä suosittele sitä enää painavempaan Xsaraan. Noissa 1.4:sen Xsaroissa on myös useimmiten halvempi sisusta ja varusteet kuin mitä muissa koneversoissa. Nuo 1.4 kun yleensä ovat varustetasolta X:iä ja 1.6 SX:iä. 
exät BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus Wagon -13, E87 116i -07, Alfa 147 -07, Alfa GT -05, Pösö 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE -87  ja Volvo 460 -90.

Poissa sitikkaporo

• "C4"
« Vastaus #141 : Maaliskuu 09, 2015, 13:02:21 »
Ok, eli unohdetaan toi 1.4-koneinen. Mitä eroja I- ja II-koppaisella on muutoin kuin keula muuttuu erinäköiseksi? Onko sisustassa/varusteissa eroja?
XM 2.0 Berline -95, Acadiane -80, Dyane -68 projekti, AX 11 RE (latosäilytys)

Poissa KariM

• "C8"
  • Peukkuja: 22
« Vastaus #142 : Maaliskuu 09, 2015, 13:14:17 »
Sähköt muuttuivat BSI-keskeisiksi vuonna 2000 jo hiukan ennen faceliftiä. Vilkku jne. viikset pysyivät kuitenkin vanhanmallisina jopa faceliftin yli. Lopullinen versio sähköistä C5:stä tuttuine Com2000-viiksineen tuli vasta hieman myöhemmin. Sinällään noilla ei liene niin merkittävää eroa kestävyyden kannalta, mutta sähköjuttuja tutkiessa erot pitää tiedostaa.

Moottoripuolella XU-koneet jäivät VTS:ää lukuunottamatta pois:
2-litrainen 133-heppainen kone muuttui EW:ksi (tuttu Picasso ja C5).
1.8 16v XU jäi pois ja korvaamaan tuli 1.6 16v TU5?

Bensakoneisessa automaatti vaihtui 4HP14:sta AL4:ksi.

Dieseleiden eroja en tunne.

Poissa olli__o

• Administrator
  • "C8"
  • Peukkuja: 14
« Vastaus #143 : Maaliskuu 09, 2015, 13:35:00 »
Sähköt lienee se suurin ero, jos moottorivalikoimaa ei lasketa. Eri markkinoilla lienee ollut myös hieman eri moottorit tarjolla, maahantuojasta riippuen.

Missäs kohtaa 2.0 HDI:t tuli? [Edit] tuli jo hieman ennen Faceliftiä saataville 1999

Vanteiden koko kasvoi jossain kohtaa 14"->15"

Radio (Kasetti->CD, mutta ei aux-in tuloa) ja ratti ja sisustusmateriaalitkin kai hieman muuttuivat.

Osa muutoksista tuli myös vasta 2002, keulakin muuttui ihan minimaalisesti tuolloin ainakin sumuvalojen osalta.
Wiki kertoo myös että alusta jäykkeni, mutta enpäs ole huomannut
http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Xsara

Poissa Peke

• "C1"
  • *
« Vastaus #144 : Lokakuu 11, 2015, 16:40:06 »
Moroo kaikille, oon lähdössä hakemaan (taas) VTS Xsaraa, niin mitä noista ois tärkeetä tarkistaa ostaessa? Minkä verran nuo vääntösauvat kestää kilometrejä ennen ku on vaihtokunnossa? Hihna tuohon on vaihdettu noin 13tkm/1.5v sitten eli sillä vielä ajaa. Entäs löytyykö VTS penkkejä mistään, ehjiä siis? Tuossa sivutuessa pieni reikä ja penkinlämmitin mykkä. Vai oisko vika johdoissa...?
Lisäksi kaukosäätö lukkoihin ei toimi, olisikohan vika itse avaimessa(mitä maksaa uusi) vai auton päässä?
Citroen Xsara VTS
Porsche 911 Turbo
Skoda Citigo

Poissa imaS

• "C1"
  • *
« Vastaus #145 : Lokakuu 11, 2015, 21:52:21 »
Helmapellit kannattaa koputella tarkkaan läpi. Näyttää ruostuvan sisältä päin kumimassan alta. Ja sitten kun tuon ruosteen huomaa, niin ei ole paljoa muuta kuin massa jäljellä.
405 Mi16x4, 406 Coupe V6

Poissa Peke

• "C1"
  • *
« Vastaus #146 : Lokakuu 14, 2015, 00:01:19 »
Kovilta nuo vaikutti ja kaupat tehty. :)
Citroen Xsara VTS
Porsche 911 Turbo
Skoda Citigo

Poissa Iidis K

• "C1"
  • *
« Vastaus #147 : Joulukuu 15, 2015, 19:42:08 »
Ostin omani vasta pari kk sitten ja sinä päivänä kun ajoin sitä kotiin oli erityisen tuulinen päivä, mutta autossa se ei tuntunut yhtään. Enemmän tuuli on ottanut entiseen focukseeni ja pikku astraan.
käytössä siis Xsara 2003 farkku.

Paikalla Reverend

• "C6"
  • Peukkuja: 5
  • Xsara HDi
« Vastaus #148 : Tammikuu 21, 2016, 19:37:48 »
Ostin omani vasta pari kk sitten ja sinä päivänä kun ajoin sitä kotiin oli erityisen tuulinen päivä, mutta autossa se ei tuntunut yhtään. Enemmän tuuli on ottanut entiseen focukseeni ja pikku astraan.
käytössä siis Xsara 2003 farkku.

Rengastuksella ja puslien kunnolla on suuri merkitys tuuliherkkyyteen. Taitaa vakiorengastus tuon ikäisessä olla 195/55R15 eli vähän tanakampi ajettava. Jos kyseessä hdi niin ainakin niissä on myös jämäkämpi jousitus 2001 ja uudemmissa.

Poissa Eeska91

• Ajoneuvoasentaja/Levyseppähitsaaja/Tuleva maarakennuskoneenkuljettaja
  • "C5"
  • Peukkuja: 2
« Vastaus #149 : Kesäkuu 25, 2016, 18:32:06 »
Ostin oman kolomisen viikkua sitten ja ainoa mitä piti korjata nii polttoainevuoto ja helmapeltiä. Eilen tuli todettua että alusta on susipaska. Takaiskarit aivan sika pehemiät. Rappaa sisälokasuojaan pienimmäsäki montussa :D mietin vakioitten tilalle Sachsin Advantage iskareita. Ns jäykän mallin iskarit.
Citroen C5 2009 2L HDi 136 perhevankkuri
Citroen Xsara Break 1.9TD