Kirjoittaja Aihe: LDS-säiliön täyttö  (Luettu 11259 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 327
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #50 : Maaliskuu 08, 2018, 09:29:49 »
Harmi kun menin nollaamaan koodit, ne saa kyllä takaisin jos autolla ajaa yli 30kmh. BSI ja jousitustietokoneen välistä kommunikaatiota muistaakseni ainakin, korkeusanturit etu ja taka, sekä U2005 Triggering (vehicle speed receipt anomaly). Tuo viimeinen tulee vaikka auto on paikallaan tai liikkunut - muut tulee jos autolla ajaa ja näyttöön tulee "suspension faulty" tms.

Riippuen siitä mitä diagnostiikkaohjelmaa käytät, ne vanhat raportit pystyy katsomaan sieltä ohjelmasta vikakoodeineen (Diagboxilla ainakin onnistuu).

Poissa DIY-Pena

  • amatööri
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Peukkuja: 2
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #51 : Maaliskuu 08, 2018, 09:38:15 »
diagbox löytyy, mistäs sieltä historian näki? Tainnu joskus löytyäkki mut ei muista, on "niin vähä vikoja ollu" :D

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 327
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #52 : Maaliskuu 08, 2018, 10:27:42 »
Olisikos siellä ollut joku "Reports"-välilehti tms.

Poissa Hcet

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 96
  • Peukkuja: 0
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #53 : Maaliskuu 08, 2018, 11:17:27 »
Siis onko siellä yhä se rikkinäinen putki paikallaan? Voiko se olla syy miksei suostu pyörimään?

Painetta jotkut ovat laittaneet säiliöön, mutta ainakin itsellä riitti ihan auton käynnistys ja korkeuden nosto sisältä niin lähti surraaan kun vaihdoin nesteet.
Oletko paineella jo koettanut?

Poissa DIY-Pena

  • amatööri
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Peukkuja: 2
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #54 : Maaliskuu 08, 2018, 16:29:52 »
Siis onko siellä yhä se rikkinäinen putki paikallaan? Voiko se olla syy miksei suostu pyörimään?

Painetta jotkut ovat laittaneet säiliöön, mutta ainakin itsellä riitti ihan auton käynnistys ja korkeuden nosto sisältä niin lähti surraaan kun vaihdoin nesteet.
Oletko paineella jo koettanut?

Paikallaan on kaikki kuten ennenkin paitsi uusi takajousisylinteri. Mistäs se pumppu sen tietää onko se putki rikki vai ei? Ja kuten mainittiin niin painetta on laitettu. Ei vaan ala "surraan" - paitsi sekunnin.

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 994
  • Peukkuja: 8
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #55 : Maaliskuu 08, 2018, 16:50:13 »
Paikallaan on kaikki kuten ennenkin paitsi uusi takajousisylinteri. Mistäs se pumppu sen tietää onko se putki rikki vai ei? Ja kuten mainittiin niin painetta on laitettu. Ei vaan ala "surraan" - paitsi sekunnin.

Jos pumppu ei saa öljyä, oire on se, että pumppu käy ja käy, kunnes vetää sulakkeen irti tai kehittää painetta säiliön korkille, jolloin pumppaus loppuu, kun ajokorkeus on saavutettu. Jos pumppu vaan surahtaa, tietokone on keksinyt jonkun muun syyn, miksi ei kannata edes yrittää ajaa pumppua tai sitten vaihtoehtoisesti pumppu itsessään tai pumpun johdotukset ovat rikki.

Poissa ajl

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #56 : Maaliskuu 09, 2018, 08:49:33 »
Tulkoon mainituksi kun eilen sattui pieni vahinko: sen LDS-säiliön korkki mahtuu näppärästi putoamaan tuon säiliön ja paisuntasäiliön välistä LDS-säiliön ja lokasuojan väliseen rakoon.. Paisuntasäiliö on onneksi vain yhdellä pultilla kiinni ja sai ongittua takaisin.

Poissa DIY-Pena

  • amatööri
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Peukkuja: 2
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #57 : Maaliskuu 09, 2018, 19:33:00 »
Joo ainakin korkeusanturit toimii mutta on aika ihmeellisiä BSI:hin liittyviä vikoja taikonut. Korkeusarvot muuttui ihan oikein kun autoa tunkkaili.

Mekanik' sano r***ä ku saranan näki, mutta mitä se Francua sano ku tietokoneen keksi?

Poissa DIY-Pena

  • amatööri
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Peukkuja: 2
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #58 : Maaliskuu 11, 2018, 22:29:48 »
Pumpun moottorista löytyi paljon hiilipölymassaa ja yksi poikki mennyt käämi. Ehkä saa korjattua sen varaosaksi.

Näköjään 01-mallisen pumppu menee paikalleen suht hyvin, yksi lähtö siitä piti tukkia kun oli sen verran eroa (kuvassa oikean pumpun messinkinen letkuliitin). Pumppu myös pyöri, ainakin hetken ihan pidempäänkin nyt. Mutta kyllä se vuotaa edelleen eli tankin päältä löytynee syyllinen.

Joskin en vielä tiedä saako sen vaihtopumpun  "ohjelmoitua" tähän 08 autoon käypäseksi leksalla. Jos ei niin sitte pitää jumpata pelkkä moottori vanhasta pumpusta uudemman hydrauliikkaan.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 998
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #59 : Maaliskuu 12, 2018, 09:52:32 »
Vaihdat tuon mustan "kansiosan" pumpusta toiseen niin vältyt koodamiselta. Siellä se pumpun "äly" on, korkeudensäätöventtiilien kelojen kaverina. Neljä T20 -torx kantaista ruuvia pitää sitä paikallaan...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa DIY-Pena

  • amatööri
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Peukkuja: 2
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #60 : Maaliskuu 12, 2018, 10:04:59 »
Okei kuulostaa helpolta jos näin onnistuu. Mulla on siis koodausvehkeet, onkos se sitten huonompi vaihtoehto vai onko kokemusta kellään?

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 636
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #61 : Maaliskuu 12, 2018, 10:54:53 »
Kuinka vanha ja paljon ajettu autosi on?
Ajattelin piakkoin ruveta tutkimaan oman hydevitosen  pumpun hiilien kuntoa ja samalla vaihtaa litkut.
Joskus vuosia sitten tein puhdistuksen 300tkm ajettuun C5 I:n pumppuun jossa hiilistä oli vielä 70% jäljellä. Liekö vaihdettu pumppu jo siinä kohtaa?
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 998
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #62 : Maaliskuu 12, 2018, 11:51:12 »
Okei kuulostaa helpolta jos näin onnistuu. Mulla on siis koodausvehkeet, onkos se sitten huonompi vaihtoehto vai onko kokemusta kellään?
Tiedä siitä, onko parempi vai huonompi, mutta mielestäni aika helposti menee sen älyn siirtäminen toiseen pumppuun...

https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/index.php?/category/666

Tuolla jokunen kuva aiheesta, pumpun venttiilien sielunelämästä yms...


Nyt vasta kiinnitti huomion tuo kuvapankin kategorian numero, se on ihan sen sivuston itse luoma, ei mitenkään tarkoituksellinen vaikka jonkun mielestä voisikin olla aika kuvaavaa...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa DIY-Pena

  • amatööri
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Peukkuja: 2
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #63 : Maaliskuu 15, 2018, 17:16:52 »
Joo sieltä löytyi pieni reikä hydrauliputkesta, läheltä tankin takalaitaa - lähtee siitä mutkasta ylöspäin akselia kohti se putki. Ei oo kyllä vielä ajossa ni ei tiiä onko pitävä viritys..

Eli kannattaa katsoa onko tankin päällä 10kg mutaa/hiekkaa/töhnää joka oli ainakin tästä ruostuttanut sen putken parin sentin matkalta.

Poissa DIY-Pena

  • amatööri
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Peukkuja: 2
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #64 : Maaliskuu 19, 2018, 18:58:09 »
Ojasta allikkoon.. Ensin autosta vuoti öljyt ja "maata vasten". Nyt putken korjauksen jälkeen hydraulinesteet pysyy sisässä mutta auto ei suostu laskeutumaan yläasennosta! Eli uudet nesteet ja virta päälle, auto nousi ylös. Ja siellä pysyy. Korkeusanturit toimii, lexalla näkee. Pitää vielä kokeilla korkeuden ohjelmointia, ehkä se luulee olevansa alhaalla (kun käytin kiinni vanhemman mallin solenoidipakettia pumpussa). Mutta erikoista on, anturit antaa ihan oikein jotain ~150 korkeustiedoksi, kun normaali tais olla jossain 110-120. Voiko tuota pumpu solenoidipakettia "sopeuttaa" mitenkää? Kahlasin kyllä mielestäni kaikki lexan valikot ja akkuakin on irti käytetty.

Ja sekin tuli opittua että matkustamossa on 3 sulakerasiaa A B ja C. B:tä en ollut ennen nähnyt, siinä on alustan 10A sulake G39. Oli kylläkin ehjä. Ja ranskalaiseen tapaan sulakerasia A:ssa on samalla merkinnällä myös G39 sulake 30A. On taas viinipäissään suunniteltu...


Tulipa vaan mieleen että onkos tuossa vanhassa pumpussa se tukittu kolmas liitos nimenomaan laskemista varten. Eli siitä pitäisi vetää letku säiliöön.

EDIT: ja se toimi. Eli vanhassa pumpunmallissa on "ulkoinen" paluupuoli, ja uudemmissa se on sisäänrakennettu vaikka pumput muuten identtisiltä näyttävät. Otin tulpan pois liittimen alta ja letku säiliön korkin tilalle ja alkoi auto laskeutua. Helpoimmalla pääsisi jos vaihtaisi 2001-2007 mallin hydesäiliön jossa on tulo tälle ulkoiselle paluulle.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2018, 22:42:18 kirjoittanut perus_pena »

Poissa LS-67

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #65 : Toukokuu 08, 2018, 17:47:40 »
En tiedä mihin olisin kirjottanu mut jatkan tähän letkaan... mulla jousitus ilmoitti häiriötä ja nosti ainakin perää ylös, no knostin auton yläasentoon, sammutin auton, korkeussäätimen johto irti, crc hoitoa, sit piuha takas, auto käyntiin, ja eipä enää laskenu auto alas! Auto yli 30 km päässä lähimmästä korjaamosta... onko ideoita vai trailerin kyytiin ja korjaamolle? Auto C5 -03 2,0 bensa.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 635
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #66 : Toukokuu 09, 2018, 09:12:00 »
Eikös nuo itsekseen ylös/alas menot johdu usein juuri noista korkeusantureista (3kpl) tai niiden muovisista vivuista, linnunluista, joka varsinkin takana on huoltamattomana melko kovilla ja usein jopa katkeaa ???
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...