Kirjoittaja Aihe: automaatin vaihdekeppi edelleen jäykkä  (Luettu 411 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa isokissa10

• "C1"
  • *
  • Peukkuja: 0
automaatin vaihdekeppi edelleen jäykkä
« : Helmikuu 08, 2014, 15:03:12 »
Vaihdoin jarruvalon katkaisijan joka samalla pitäisi vapauttaa kepin lukituksen. Ei kuitenkaan muuttunut miksikään. Kuulin sitikkahuollosta, että siellä kojelaudan alla on minirele joka vaikuttaa kepin lukitukseen. Tietääkö kukaan missä kohdassa tällainen minirele sijaitsee??
On kuulemma pieni tavallinen rele joka ei toimi kunnolla ja vaikea löydettävä ilman ohjeita.  ??? ???

Poissa West

• "C2"
  • **
Vs: automaatin vaihdekeppi edelleen jäykkä
« Vastaus #1 : Helmikuu 08, 2014, 21:47:53 »
Itse ihmettelin aikanaan samaa ja kirjoitinkin asiasta täällä: C5 III - automaatin keppi lukittuu "P" -asentoon

Hain veholta tuon releenkin (20 euroa), mutta en ole toistaiseksi löytänyt sitä auton jalkatilasta jossa sen pitäisi sijaita. Uusi rele on musta ja pieni. Jalkatilasta löydän vain yhden releen, joka on isompi ja vihreä. Väriristiriidan lisäksi liittimet ovat erilaiset. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa missä tuo rele on?

Releen pitäisi olla BSI:n lähellä, joten olen etsinyt sitä jalkatilan vasemmasta reunasta kytkinpolkimen kohdan (jos sellainen olisi) yläpuolelta. Sulakkeiden lähellä ei kuitenkaan moista näy.

Itse itselleni taas vastaten: rele löytyy jalkatilasta ja on pieni ja musta. Rele ei näy jalkatilaan. Rele on parin releen relekannassa joka tulee vetää irti. Jalkatilassa on vihreä rele noin kytkinpolkimen kohdalla ja releryhmä löytyy tästä vähän kuskinovea kohti.
C5 III HDI 136 Sedan ('09)
Xsara 2.0i Exclusive Break ('01) (myyty)

Poissa isokissa10

• "C1"
  • *
Vs: automaatin vaihdekeppi edelleen jäykkä
« Vastaus #2 : Helmikuu 09, 2014, 19:35:09 »
Hei ja kiitos tiedoista