Kirjoittaja Aihe: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis  (Luettu 40914 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Valvoline

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 163
  • Peukkuja: 2
  • ex: DS5 156thp so chic Aut -12
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #100 : Kesäkuu 24, 2014, 09:17:01 »
Ei ole pätkääkään yleistystä. Jos tarvitset lastenrattaat, koiran ja lapset mukaan..et tarvitse Cactusta. Et ole kohderyhmää.
Harmi, meillä yksi lapsi ja toinen tulossa ja olin kyllä vakavissani ainakin ajatellut käydä kokeilemassa miten lastenvaunut uppoaa tollasen peräkonttiin.

Jotakin kierolla tavalla houkuttelevaa tuossa on.. Ainoa mikä meinasi tappaa kiinnostuksen on vänkärin puolen etusivuikkunan tuuletusritilän puute  ???

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #101 : Kesäkuu 24, 2014, 09:20:14 »
Miten tuo muuten on suunniteltu, että tuo lasi tosiaan pysyy auki keleillä jolloin koko kabiini on ummessa ilman kunnon puhallusta?
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 489
  • Peukkuja: 12
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #102 : Kesäkuu 24, 2014, 15:06:05 »
Etuikkunat sentään aukeavat, ne avataan kun huurtuvat umpeen :) Paree koeajaa talvella, näkee pysyykö lasit auki vai ei. Autolehdessä oli laskettu 11 kg paino takaikkunan perinteiselle veivimekanismeille, siksi olisi heivattu pois. Kulujen alaspainaminen lienee toisena syynä, liekö säästöt sitten myös mielessä kun ei repsikanoven lasille tule puhallusta?

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 476
  • Peukkuja: 19
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #103 : Kesäkuu 24, 2014, 18:44:48 »
Miten tuo muuten on suunniteltu, että tuo lasi tosiaan pysyy auki keleillä jolloin koko kabiini on ummessa ilman kunnon puhallusta?

Eikö se ole samantyyppinen mekanismi siinä takaikkunassa kuin on ollut monissa autoissa jo 60/70-luvulla... eli se takaikkuna saadaa lukittua raolleen, kyllä siinä sitten kabiini tuulettuu...  :)
Nykyinen kulkuneuvo: Kia Optima. Ex:Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #104 : Kesäkuu 24, 2014, 19:12:13 »
Ei takaikkunoiden avattavuudella ole nykypäivänä mitään merkitystä etuikkunoiden huurteenpoistolle, ei sotketa näitä kahta asiaa.

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #105 : Kesäkuu 24, 2014, 19:13:32 »
Tarkoitinkin nimenomaan hanttarin paikkaa, jossa siis ei ole sitä ilmastoinnin/lämppärin suulaketta tms. Eli miten sivuikkuna pysyy poissa huurusta, kun siihen ei tule puhallusta.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 476
  • Peukkuja: 19
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #106 : Kesäkuu 24, 2014, 20:52:48 »
Ei takaikkunoiden avattavuudella ole nykypäivänä mitään merkitystä etuikkunoiden huurteenpoistolle, ei sotketa näitä kahta asiaa.

Kyllä sillä voi olla merkitystä, jos ilmankierto muuten toimii huonosti. Voihan sitä puhallusta laittaa vaikka kuinka mutta jos ilma ei kierrä niin ensin huurtuu takaosa ja sitten pikkuhiljaa myös etuikkunat.
Nykyinen kulkuneuvo: Kia Optima. Ex:Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 476
  • Peukkuja: 19
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #107 : Kesäkuu 24, 2014, 20:54:15 »
Tarkoitinkin nimenomaan hanttarin paikkaa, jossa siis ei ole sitä ilmastoinnin/lämppärin suulaketta tms. Eli miten sivuikkuna pysyy poissa huurusta, kun siihen ei tule puhallusta.

Eikös siinä ole kojelaudan päällä, lähellä lasin reunaa, pieni suutin joka lienee suunnattu sivuikkunaan?
Nykyinen kulkuneuvo: Kia Optima. Ex:Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #108 : Kesäkuu 24, 2014, 22:44:59 »
Kyllä sillä voi olla merkitystä, jos ilmankierto muuten toimii huonosti. Voihan sitä puhallusta laittaa vaikka kuinka mutta jos ilma ei kierrä niin ensin huurtuu takaosa ja sitten pikkuhiljaa myös etuikkunat.

Läpivirtaustuuletus on arkipäivää jo 1970-luvulta. Kylmä tulee talvella ikkunat raollaan ajellessa, jos nyt ylipäätään edes aukeavat kun tiivisteet ovat jäässä.

Eikös siinä ole kojelaudan päällä, lähellä lasin reunaa, pieni suutin joka lienee suunnattu sivuikkunaan?

Kojelaudan päällä kaiutinritilässä näyttäisi olevan suutin? Ilma siihen tulisi ilmeisesti samaa kanavaa kuin tuulilasisuuttimelle.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 476
  • Peukkuja: 19
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #109 : Kesäkuu 25, 2014, 16:17:44 »
Läpivirtaustuuletus on arkipäivää jo 1970-luvulta. Kylmä tulee talvella ikkunat raollaan ajellessa, jos nyt ylipäätään edes aukeavat kun tiivisteet ovat jäässä.

No ei ollut mun 80-lukuisessa VW:ssä ennen kuin itse porakoneella teki, eikä tiettävästi mm Jaguar X-typessä, semmoista olen alan foorumilta lukenut ja omin silmin kaupungillakin niitä höyrykaappeja havainnoinut...

Ja talvellahan toki muutenkin pukeudutaan lämpimästi joten ikkuna auki ajeleminen ei pitäisi olla ongelma...   :)
(kokemusta on!)

Lainaus
Eikös siinä ole kojelaudan päällä, lähellä lasin reunaa, pieni suutin joka lienee suunnattu sivuikkunaan?

Kojelaudan päällä kaiutinritilässä näyttäisi olevan suutin? Ilma siihen tulisi ilmeisesti samaa kanavaa kuin tuulilasisuuttimelle.

Asiahan selviää jos vaikka käy autokaupassa katsomassa. Mutta siltä tuo kuvista katsoen näyttää...
Nykyinen kulkuneuvo: Kia Optima. Ex:Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Poissa jarde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #110 : Kesäkuu 25, 2014, 22:52:40 »
Ei ole pätkääkään yleistystä. Jos tarvitset lastenrattaat, koiran ja lapset mukaan..et tarvitse Cactusta. Et ole kohderyhmää.
Harmi, meillä yksi lapsi ja toinen tulossa ja olin kyllä vakavissani ainakin ajatellut käydä kokeilemassa miten lastenvaunut uppoaa tollasen peräkonttiin.

Jotakin kierolla tavalla houkuttelevaa tuossa on.. Ainoa mikä meinasi tappaa kiinnostuksen on vänkärin puolen etusivuikkunan tuuletusritilän puute  ???

Sen verran tuonne pääsin vilkaisemaan, että ainakaan omat vaunut ei olisi mahtuneet tuonne sisään. Tila on aika matala. Pienemmät matkarattaat sen sijaan varmaankin mahtuvat mukaan.

Poissa jarde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #111 : Kesäkuu 25, 2014, 23:04:59 »
^ Suomen hinnastosta tuota en löytänyt, ja bensamallien "huipulta" löytyy vapaastihengittävä VTi 82. Jos tuo kuitenkin pitää paikkansa ja PureTech 110 on tulossa (tännekin) niin se on hyvä asia.

Jossain autolehdessä taidettiin todeta, että nämä nyt hinnastoissa olevat moottorit ovat valikoimana ennakkomyynnin ajan. Syksymmällä, kun  auto esitellään ja varsinainen myynti käynnistyy saataville tulee tuo turbomoottorikin.

Ja Iltasanomat on sitten ajellut Cactusta. Alla tekniset tiedot joissa puhutaan tuosta 110 moottorista.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288705918452.html?pos=ksk-trm-auto-ostu

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2014, 13:45:44 kirjoittanut jarde »

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 476
  • Peukkuja: 19
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #112 : Heinäkuu 01, 2014, 23:04:24 »
Olen samaa mieltä ettei Cactus kuitenkaan ole suunnattu lapsiperheille,

Tästä tuli vaan mieleen että kenelle sitten on suunnattu 5-ovinen C1?? Suurperheille?  :)
Nykyinen kulkuneuvo: Kia Optima. Ex:Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #113 : Heinäkuu 02, 2014, 09:24:12 »
Olisiko perinteet. Ranskassa on pikkuautossakin takaovet :)

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 035
  • Peukkuja: 60
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #114 : Heinäkuu 02, 2014, 09:37:45 »
Muinaisranskalaiseen tyyliin autot ovat neliovisia normaalisti mukaanlukien perusmalli. 2 oviset ovat sitten urheilumalleja. Hinnoittelu on täytynyt kuitenkin tehdä kilpailijoiden paineessa samanlaiseksi kuin muilla, että 2-ovinen on perushintainen ja neliovinen kalliimpi. Tämä tietysti menee sitten isommissa ja kalliimmissa malleissa taas toisinpäin, että 2-ovinen on kallein ( coupe vs. sedan ).
Italia on ollut EU:ssa nettomaksaja 80-luvulta lähtien .

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 576
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 GTi A-91
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #115 : Heinäkuu 02, 2014, 10:53:26 »
Muinaisranskalaisessa tyylissä se halvin perusmalli on monikäyttöinen kuten 2CV ja Renault 4

Poissa Huikko

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 233
  • Peukkuja: 1
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #116 : Heinäkuu 03, 2014, 00:02:09 »
"Ohessa Puretech 110 hintatieto, veroton hinta on 20050,00€

Ja verolla:

Citroën C4 Cactus PureTech 110 Shine 24071,10€"

Sähköpostikirjeenvaihtoa maahantuojan kanssa. Sain tarjouksen bensaturbomanuaalista ja tuossa on sille hinta Shine-varustetasolla.
Tämä siis 16" vanteilla ja co2 107.
Xantia Break V6 Exclusive Automatique 1998

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 576
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 GTi A-91
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #117 : Heinäkuu 03, 2014, 13:06:38 »
"Ohessa Puretech 110 hintatieto, veroton hinta on 20050,00€

Ja verolla:

Citroën C4 Cactus PureTech 110 Shine 24071,10€"

Sähköpostikirjeenvaihtoa maahantuojan kanssa. Sain tarjouksen bensaturbomanuaalista ja tuossa on sille hinta Shine-varustetasolla.
Tämä siis 16" vanteilla ja co2 107.

Ja oikeasti veroton hinta jotain 15.000€ kun onhan tuossa "verottomassa" hinnassa jo 24% ALV

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 489
  • Peukkuja: 12
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #118 : Heinäkuu 03, 2014, 13:16:18 »
Tuo sisusta miellyttää kovasti,kai noihin näppyläkylkiinkin tottuisi.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 035
  • Peukkuja: 60
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #119 : Heinäkuu 03, 2014, 16:10:56 »
Yhden ihmisen mielipide. Virhemarginaali lopputulokselle on 1 ihminen :D

http://www.driving.co.uk/car-reviews/first-drive-review-citroen-c4-cactus-2014/
Italia on ollut EU:ssa nettomaksaja 80-luvulta lähtien .

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 263
  • Peukkuja: 31
  • ë-C4 Shine vm. 2023

Poissa Seevitska

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 938
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #121 : Heinäkuu 03, 2014, 19:30:35 »
Olisiko perinteet. Ranskassa on pikkuautossakin takaovet :)
Hyvät perinteet ovatkin. Monta kertaa olen tädin 107:ssa takapenkillä matkustanut, ja omista ovista voi vaan olla kiitollinen. Olisi raastavaa alkaa kömpimään taitetun etupenkin tarjoamasta raosta sellaiseen pikkupurkkiin. :P

Honest John antoi näköjään täydet 5 tähteä Kaktukselle. http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/citroen/c4-cactus-2014/
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Poissa Huikko

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 233
  • Peukkuja: 1
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #122 : Heinäkuu 04, 2014, 01:06:19 »
Tuo Parkersin arvostelu on kattavin mitä olen löytänyt ja aika avoimin mielin kirjoitettu. Oikeastaan ainoa ennakkoluulo on mollata ETG-laatikkoa, vaikka koeajo tehtiin manuaalilla. Meitä on kaksi, mutta neliovisuus helpottaa kissankoppien sijoittelua. Cactuksessa on erinomaiset tilat kahdelle ihmiselle ja neljälle kissalle...sitäpaitsi mä haluan sen. Asia loppuun käsitelty. Järki poista. Poistettu.
Xantia Break V6 Exclusive Automatique 1998

Poissa jarde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #123 : Heinäkuu 11, 2014, 22:50:16 »
http://www.netcarshow.com/citroen/2015-c4_cactus/

Paljon kuvia Cactuksesta! Näissä kuvissa keltainen näyttää taas tuollaiselta syvän keltaiselta. Siis hyvältä! Ei vihertävän neonkeltaiselta kuten joissain kuvissa. Kyllä tuo väri pitäisi nähdä livenä.

Poissa jarde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #124 : Heinäkuu 19, 2014, 13:55:31 »
Jawohl...Auto&Motor und Sport oli vertaillut pikku dieseleitä manuaali vaihteisella. 1. Cactus HDI 100, 471 pistettä, 2. Rellu Capture 469, 3. Pösö 2008 467 ja 4. Ford Ecostar 410.

Tasaiset Ranskalaiset! Ei huono tuossakaan valossa tämä Cactus.

Smart muuten esitteli uuden ForFour maallin. Silmään sattui, että siinä oli samallatavoin toteutetut takasivuikkunat. Ei alas aukeavat, vaan vanhanaikaisesti takareunasta vähän avattavat.