Kirjoittaja Aihe: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis  (Luettu 31732 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 642
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #75 : Kesäkuu 20, 2014, 14:34:54 »
*"Hörhö" nostaa kättä*
Itse siis yllä pidän tuosta Cactuksesta hyvinkin paljon, ei mielestäni ole niin radikaali että pelottelisi Suomen ulkopuolella ostajia.

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 153
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #76 : Kesäkuu 20, 2014, 16:54:53 »
Aluksi olin et hyi hitto, mutta kun livenä näin niin kakkosautoksi jopa haluaisin moisen.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 532
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #77 : Kesäkuu 20, 2014, 18:28:23 »
Tuo cactus on vaan niin ruma että sen takia ei tule menemään kaupaksi missään. Muutamat hörhöt juoksee toki heti kauppaan ostamaan mutta sen jälkeen tulee olemaan hiljaista sillä rintamalla. Ennustan että vuoden päästä nähdään aika radikaali facelift tai tuotanto loppuu.

Olen edelleen sitä mieltä että sitikan pitäisi palata muotoilussa takaisin vanhoihin hyviin aikoihin; kauniisiin puhtaisiin linjoihin...

Jos tuo auto olisi tehty aiempien C4:sten tyyliin se ei olisi funky ja menestyäkseen tuossa small-SUV-segmentissä pitää olla funky. Tämä on myynitimenestysmuotoilua sanokaa minun sanoneen. Suomen myynnillä ei ole mitään merkitystä PSA:lle koska koko vuoden Suomen myynti on tehty yhden ruokatunnin ja iltapäivän kahvitunnin välissä.

Muotoilusta tuon auton menestys ei jää kiinni. Siinä on kaikki kohdallaan.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 633
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #78 : Kesäkuu 20, 2014, 21:25:50 »
Picasso ja ykköskorinen C5 kävivät ihan hyvin kaupaksi, joten ei se auton myynti ole rumuudesta kiinni. Onhan tää kaktus kuitenkin hienompi kuin nuo kaksi esimerkkiä...

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 532
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #79 : Kesäkuu 21, 2014, 01:17:42 »
Hieno mainos
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 177
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #80 : Kesäkuu 21, 2014, 10:50:44 »
Picasso ja ykköskorinen C5 kävivät ihan hyvin kaupaksi, joten ei se auton myynti ole rumuudesta kiinni. Onhan tää kaktus kuitenkin hienompi kuin nuo kaksi esimerkkiä...

Pari ekaa Picasson versiotahan ei ole rumia, eikä ole C5:kään missään muodossaan. Ehkä vähän kummallisen näköisiä mutta se ei ole ollenkaan sama asia kuin ruma.

Tuorein C4 Picasso on melkein yhtä ruma kuin C-cactus. DS5 (joka siis ei ole C5) näyttää ihan petolinnunperseeltä, siis vielä kamalampi kuin C-cactus, jonka rumuus on sentään osittain funktionaalista (ovipehmusteet).
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 642
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #81 : Kesäkuu 21, 2014, 11:42:19 »
DS5 on kaunein auto mitä tällä hetkellä on maailmalla myynnissä! Uusi Citroen C4 Picasso on minun mielestäni myös "kaunein" Picasso kautta aikojen, aikaisemmat ovat olleet huomattavasti "rumempia". C5 on liian mainstream, ostin sen ainoastaan mukavuuden ja ajettavuuden takia.

Summa summaruma, makuasioista ei pidä kiistellä (tai ihan turhaa se on)! :D

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #82 : Kesäkuu 21, 2014, 12:32:43 »
Mun Xsara Picasso on kyl..no joo...kyllä siihen on silmä kahdeksassa vuodessa tottunut.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #83 : Kesäkuu 22, 2014, 11:29:37 »
Citikan sivuilta katselin että  takaikkunaa ei saa veivattua alas, vaan sitä vataan raotetaana hieman vivulla. Selasin kuvat läpi, ilman kylki pehmusteita ihan ok peli. Ilmeiessti Dacian kilpailijaksi tehty?
http://c4cactus.citroen.co.uk/uk/comfort/space

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 642
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #84 : Kesäkuu 22, 2014, 12:35:26 »
Halpuus taisi olla yksi tavoite (ei ihan kyetty siihen, innostuttiin liikaa?)? Miksi pitäisi ikinä saada takaikkunoita veivattua alas, tai edes raotettua? Tuota en ole ilmastoinnin aikana ymmärtänyt koskaan?  ???

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 532
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #85 : Kesäkuu 22, 2014, 14:03:05 »
Ja muutenkin takapenkkiläisiä paapotaan liikaa. Jos siellä ei jakuvasti matkusta aikuisia niin: a) jalkatilaa on liikaa b) takaikkunoiden avaus on turhaa (varsinkin jos on ilmastointi) c) jatkuva itku keskipaikan muotoilusta autolehdissä on turhaa (tosin niin ovat useimmat autolehdetkin, turhia).

Takapenkillä matkustaa aikuisia yleensä vain taksissa. Muulloin takapenkkiläiset eivät edes osallistu auton hankitakustannuksiin kuin juuri taksissa. Jos joku takapenkkiläinen viskelisi minua tonninseteleillä voisin ostaa C4 Grand Picasson mutta nyt saa tyytyä RCZ:an takapenkkiin.  :)

Minusta C-Cactuksen lähestymistapa aiheeseen on käytännöllinen. Sama homma DS4:ssa; "He who pays, drives".
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 153
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #86 : Kesäkuu 22, 2014, 18:05:52 »
No tässähän on kyse omista tarpeista. Eihän Cactusta ole missään nimessä tarkoitettu ylipäätään neljän aikuisen kalustoksi.

Cactus sopii olaan segmenttiinsä täydellisesti.

Mullakin on sellainen tilanne, että usein kulkee 4 aikuista ja kaks lasta samaan paikkaan -> autoksi päätyi Grand C4 Picasso ja siinäkään ei kyllä takaikkunoiden avauksella tai takakeskipenkillä ole mitään merkitystä vaikka ne hyvät ovatkin.

Ei mun käyttöön Cactusta voisi kuvitellakaan, joten turha ruikuttaa takapenkin asioista yhtään. Sensijaan vaimon kauppakassiksi tai omaan työajoon tuo olisi loistava.

Mitä enemmän tuota katson, sitä upeammaksi se omissa silmissä muuttuu.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 260
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #87 : Kesäkuu 22, 2014, 18:57:00 »
^^Lievää yleistystä taas, jollei itse tarvitse takapenkkiä, ei sitä tarvita kuin taksissa. Eihän koirat, lastenvaunut tai muut matkatavarat farkun ostajan autoakaan maksa, mutta silti se tavaratila on tarpeen.
Takapenkkiä taas käytetään usein omien lasten kuljettamiseen, joiden turvaistuimet ja myöhemmin raajat vaativat tilaa siinä kuin aikuisetkin. Mutta eihän sitä lapseton kaikkea voi ymmärtää.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 22, 2014, 19:15:19 kirjoittanut Pasis »

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 153
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #88 : Kesäkuu 22, 2014, 18:58:52 »
Lievää yleistystä taas, jollei itse tarvitse takapenkkiä, ei sitä tarvita kuin taksissa. Eihän koirat, lastenvaunut tai muut matkatavarat farkun ostajan autoakaan maksa, mutta silti se tavaratila on tarpeen.
Takapenkkiä taas käytetään usein omien lasten kuljettamiseen, joiden turvaistuimet ja myöhemmin raajat vaativat tilaa siinä kuin aikuisetkin. Mutta eihän sitä lapseton kaikkea voi ymmärtää.

Ei ole pätkääkään yleistystä. Jos tarvitset lastenrattaat, koiran ja lapset mukaan..et tarvitse Cactusta. Et ole kohderyhmää.

Ja kyllä ainakin meidän autoissa menee puolta vähemmän lapsilla jalkatilaa, kuin aikuisilla.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 260
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #89 : Kesäkuu 22, 2014, 19:17:33 »
Tarkoitin tuota Paten kommenttia. Murrosiässä lapset tarvitsevat tilaa aika paljon, kun varsinkin pojat ovat usein pidempiä kuin vanhempansa.

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 153
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #90 : Kesäkuu 22, 2014, 19:18:47 »
Tarkoitin tuota Paten kommenttia. Murrosiässä lapset tarvitsevat tilaa aika paljon, kun varsinkin pojat ovat usein pidempiä kuin vanhempansa.
toki, mutta siitä päästään jälleen siihen, ettei Cactusta ole tarkoitettu neljän aikuisen/ison lapsen autoksi. Segmentti on ihan toinen.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 642
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #91 : Kesäkuu 22, 2014, 19:25:08 »
OT: Pasis, meillä Peugeot 207 oli loistava kakkos-auto johon todellakin mahtui kolme lasta rinnakkain vaikka kahdella olikin turvaistuimet. Tilaa oli erittäin hyvin! Riippuu tietty ihan toteutuksesta (takapenkkien muodot) ja auton leveydestä miten mahtuu tai ei, esim. isompaan bemariin/Audiin ei saa kolmea lasta mitenkään takapenkille koska takapenkit muotoiltu kahdelle jonka takia turvaistuimet vievät keskimmäiseltä kaiken tilan ja keskimmäinen paikka on muutenkin tarkoitettu ainoastaan reunapaikkojen keskikyynärnojaksi.

Olen samaa mieltä ettei Cactus kuitenkaan ole suunnattu lapsiperheille, sen näkee jo mainosvideoista/tuote esittelyistä. Aktiivinen sinkkupariskunta taikka iäkkäämmät.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 532
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #92 : Kesäkuu 23, 2014, 00:06:48 »
Uskokaa minua, C-Cactus on suuri menestys. Tuosta autosta on sama fiilis kuin Peugeot 206:sta vuonna 1999 ja niitä menikin sitten kaupaksi 6 miljoonaa.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #93 : Kesäkuu 23, 2014, 00:33:50 »
Uskokaa minua, C-Cactus on suuri menestys. Tuosta autosta on sama fiilis kuin Peugeot 206:sta vuonna 1999 ja niitä menikin sitten kaupaksi 6 miljoonaa.
Voi tulla menestys, ja itse asiassa tietysti toivonkin että tulee, mutta tuskin missään vaiheessa tullaan pääsemään edes miljoonaan myytyyn Cactukseen, puhumattakaan että päästäisiin edes lähelle 206:n myyntilukuja. 206:n oli peruserkin perusauto, vaikkakin aikalaisiinsa verrattuna tyylikäs sellainen, kun taas Cactus on enemmän lifestyle -osastoa. Mallistosta puuttuu myös - ainakin vielä - ominaisuuksiltaan kilpailukykyiset bensamoottorit (eli turbot) sekä oikeat automaattilaatikot, jotka kuitenkin pitäisi olla kunnossa että päästään todellisiin huippumyynteihin muuallakin kuin Ranskassa.   
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

VTSBOY

  • Vieras
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #94 : Kesäkuu 23, 2014, 01:17:57 »
Uskokaa minua, C-Cactus on suuri menestys. Tuosta autosta on sama fiilis kuin Peugeot 206:sta vuonna 1999 ja niitä menikin sitten kaupaksi 6 miljoonaa.
Voi tulla menestys, ja itse asiassa tietysti toivonkin että tulee, mutta tuskin missään vaiheessa tullaan pääsemään edes miljoonaan myytyyn Cactukseen, puhumattakaan että päästäisiin edes lähelle 206:n myyntilukuja. 206:n oli peruserkin perusauto, vaikkakin aikalaisiinsa verrattuna tyylikäs sellainen, kun taas Cactus on enemmän lifestyle -osastoa. Mallistosta puuttuu myös - ainakin vielä - ominaisuuksiltaan kilpailukykyiset bensamoottorit (eli turbot) sekä oikeat automaattilaatikot, jotka kuitenkin pitäisi olla kunnossa että päästään todellisiin huippumyynteihin muuallakin kuin Ranskassa.

ei puutu turbo

PureTech e-THP 110


Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #95 : Kesäkuu 23, 2014, 07:30:55 »
^ Suomen hinnastosta tuota en löytänyt, ja bensamallien "huipulta" löytyy vapaastihengittävä VTi 82. Jos tuo kuitenkin pitää paikkansa ja PureTech 110 on tulossa (tännekin) niin se on hyvä asia.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 018
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #96 : Kesäkuu 23, 2014, 12:23:50 »
Vielä kun saisi toimivia moottoreita jonkun THP:n tilalle >:D saattaahan nuo pikkuturbot tosin toimia ihan lasketun käyttöiänkin, se ei tosin ole suomalainen 20v ja 400tkm.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 532
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #97 : Kesäkuu 23, 2014, 13:14:42 »
Nuo C-Cactuksen moottorit ovat PSA:n omaa suunnittelua ja tuotantoa. Niitä kutsutaankin EB (Turbo) Pure Tech moottoreiksi, tosin myös THP:ksi vaikka se onkin harhaanjohtavaa sillä niissä ei ole yhtään vaihtokelpoista osaa BMW:n suunnittelemaan 1,6-litran moottoriin.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 177
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #98 : Kesäkuu 23, 2014, 17:06:02 »
Uskokaa minua, C-Cactus on suuri menestys. Tuosta autosta on sama fiilis kuin Peugeot 206:sta vuonna 1999 ja niitä menikin sitten kaupaksi 6 miljoonaa.

Sitten kun autosta tulee sama fiilis kuin 205:stä, voidaan puhua menestystuotteesta. (Ja muuten, mun mielestä 206 faceliftin jälkeen oli myös ruma)
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 404
  • Peukkuja: 4
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #99 : Kesäkuu 23, 2014, 20:42:05 »
Iltalehdessäkin tuota jopa kehuttiin - vaimo kun meni Juhannusnumeron ostamaan. Täältä huutelee neljän lapsen isä, joista kaksi lasta ovat jo ihan pienen aikuisen kokoisia - ja silti tuo Cactus vaan kiinnostaa. Niin kauan kuin koko perheen on päästävä kulkemaan samaan aikaan, on C8 loistava auto, mutta Cactus kilpailee vakavasti perheen C3:n kanssa. Valitettavasti varallisuus ei riitä tuohonkaan uutena, mutta käytettynä on erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto. Kuten jo aiemmin totesin, tässä on sitä jotain, jota ei ole nähty sitten rättärin ja DS:n.