Kirjoittaja Aihe: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis  (Luettu 31731 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #50 : Kesäkuu 04, 2014, 07:29:11 »
Kappas, citikan.fi sivut huomaavat automaattisesti mobiilikäyttäjän,vihdoinkin.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 532
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #51 : Kesäkuu 04, 2014, 10:30:50 »
C-Cactus, aivan mahtavannäköinen vehje.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa jarde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #52 : Kesäkuu 05, 2014, 23:17:53 »
Tarttui kioskilta mukaan AutoBild Suomi 11/2014. Siinä oli sitten Cactuksesta jonkin sortin "ensikoeajo". No siinäkin hieman vanhaa voimalinjaa surkuteltiin. Lisäksi oli jostain keksitty tieto, että loppuvuodesta tulisi sitten Suomeen myös 120 hp bensiinimoottori. Lisää bensiinivoimaa siis ehkä luvassa. Ikävä kyllä se uudempi Puretech taitaa siis sen jutun mukaan antaa odottaa itseään. Olen pitänyt hinnoittelua melko agressiivisena. En kalliina. Tästä tarinasta poimin kuitenkin kommentin, että tekniikka (bensiinimoottorit ja ETG6) ei vastaa itsetietoista hintaa. Jos tuo tarkoitti, että kallista, niin siitä en oikein ole varma. Se perus C4 maksaa melkolailla yhtä paljon. Okei se on varmaankin jonkun mielestä enemmän auton oloinen ja ehkä kalliimman oloinen, mutta aika vanhahtava jo. Itselle se ei olisi enää vaihtoehto, edes huomattavasti Cactusta halvempana.

Eikös muuten perus C4:n kaverina ole perinteinen momentinmuunnin automaatti? Olisikohan se robottia mielyttävämpi yhdistelmä Cactukseenkin?

Yhteenveto oli tällainen:
"Vankempi kuin Capture, muodikkaampi kuin 2008. Moottrorit huokuvat rättärin yksinkertaista henkeä, monet lisävarusteet painottavat sitä ylellisyyteen päin".

Olen samaa mieltä :) Kyllä se Cactus kuume pysyy koholla! Onko jollain muuten tietoa tästä Hello Yellow väristä? Onko se käytössä jossain muussa Citikan nykyautossa. Näyttää kuvissa vähän vihertävältä. Esim. DS3:n keltainen on minusta tosi hyvä.

Poissa C3P

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 61
  • Peukkuja: 0
  • DS5 e-HDi115 BMP6 Stop and Start -14
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #53 : Kesäkuu 06, 2014, 13:22:00 »
Citroen.fi-sivuilla puhutaan otsikon "Uusimman sukupolven moottori" kohdalla PureTech 110 ja BlueHDi 100 moottoreista, joten eiköhän se tarjonta tästä ennakkomyyntitarjonnasta lisäänny, kunhan auto syksyllä varsinaisesti esitellään ja saadaan myyntiin. Kuinka käy sitten hintojen: paljonko nousevat, kun saadaan uutta tekniikkaa tarjolle?

Poissa jarde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #54 : Kesäkuu 06, 2014, 22:01:10 »
Citroen.fi-sivuilla puhutaan otsikon "Uusimman sukupolven moottori" kohdalla PureTech 110 ja BlueHDi 100 moottoreista, joten eiköhän se tarjonta tästä ennakkomyyntitarjonnasta lisäänny, kunhan auto syksyllä varsinaisesti esitellään ja saadaan myyntiin. Kuinka käy sitten hintojen: paljonko nousevat, kun saadaan uutta tekniikkaa tarjolle?

Korjaan siis AutoBildin tekstiä. Siellä tosiaan puhutaan 120 hv moottorista ja Euro 5 normeisa. Mutta kotisivu Citroen.fi siis kertoo 110 hv Puretec moottorista. Se voisi olla kiinnostava. Automaatti vaihteisto puoli sitten onkin sitten sen suhteen arvoitus. Ainakaan Peugeot 308 myydään tuon moottorin yhteydessä vain manuaalina Suomessa. Se 130 Hv versio on sitten automaatilla, mutta millasisella, siitä en löytänyt tietoa. Tietääkö joku?

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #55 : Kesäkuu 07, 2014, 09:32:39 »
^ Noiden PureTech moottoreiden yhteydessä tarjotaan Aisinin uutta 6-vaihteista momentinmuunninlaatikkoa.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #56 : Kesäkuu 07, 2014, 09:37:43 »
Robotit jää pois vähin äänen PSA:lta, hymyilyttää.

Poissa fsol77m

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 371
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #57 : Kesäkuu 07, 2014, 16:15:09 »
^ Noiden PureTech moottoreiden yhteydessä tarjotaan Aisinin uutta 6-vaihteista momentinmuunninlaatikkoa.
se onkin todella hyvä laatikko.. ei tarvitse huudattaa moottoritie nopeuksissa toisin kuin niitä 5-vaihteisia :)
Citroën C4 -07 1.6 > C4 Vti120 -13 > C4 Puretech 130 -14 > Audi A3 Quattro 3.2l V6 sdg

Poissa jarde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #58 : Kesäkuu 07, 2014, 21:52:41 »
^ Noiden PureTech moottoreiden yhteydessä tarjotaan Aisinin uutta 6-vaihteista momentinmuunninlaatikkoa.

Onko ko. Aisin käytössä jossain jo Suomessa myynnissä olevassa autossa? Peugeot 308:a?

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 642
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #59 : Kesäkuu 07, 2014, 21:57:38 »
En ole kuullut kuin että manuali 308 löytyy, voi niitä silti olla.

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #60 : Kesäkuu 07, 2014, 22:06:33 »
Uudessa C4 Picassossa ainakin on jo tuo laatikko. Tietääkseni ainakin Hertsikan Veholla on koeajettavan yksilö josta tuo laatikko löytyy, tosin 2-litraisen dieselin kanssa paritettuna.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa fsol77m

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 371
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #61 : Kesäkuu 08, 2014, 02:18:28 »
^ Noiden PureTech moottoreiden yhteydessä tarjotaan Aisinin uutta 6-vaihteista momentinmuunninlaatikkoa.

Onko ko. Aisin käytössä jossain jo Suomessa myynnissä olevassa autossa? Peugeot 308:a?
katso alempana oleva viestini...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2014, 15:21:33 kirjoittanut fsol77m »
Citroën C4 -07 1.6 > C4 Vti120 -13 > C4 Puretech 130 -14 > Audi A3 Quattro 3.2l V6 sdg

Poissa jarde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #62 : Kesäkuu 08, 2014, 11:45:57 »
^ Noiden PureTech moottoreiden yhteydessä tarjotaan Aisinin uutta 6-vaihteista momentinmuunninlaatikkoa.

Onko ko. Aisin käytössä jossain jo Suomessa myynnissä olevassa autossa? Peugeot 308:a?
no noissa puretech citroeneissa ainakin jollainen mullakin on nyt 2tkm vanhana :)

Onko nyt 2tkm kokemuksella jotain moitteen sijaa tuosta laatikosta? Ylhäällä kehut ainakin, että ei tarvitse huudattaa, kuten 5-vaihteisella. Millä kierroksilla moottori pyörii esim. 100 km/h vauhdissa?
Onko sulla siis Puretec 130 automaatti c4??

Poissa fsol77m

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 371
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #63 : Kesäkuu 08, 2014, 15:02:46 »
^ Noiden PureTech moottoreiden yhteydessä tarjotaan Aisinin uutta 6-vaihteista momentinmuunninlaatikkoa.

Onko ko. Aisin käytössä jossain jo Suomessa myynnissä olevassa autossa? Peugeot 308:a?
no noissa puretech citroeneissa ainakin jollainen mullakin on nyt 2tkm vanhana :)

Onko nyt 2tkm kokemuksella jotain moitteen sijaa tuosta laatikosta? Ylhäällä kehut ainakin, että ei tarvitse huudattaa, kuten 5-vaihteisella. Millä kierroksilla moottori pyörii esim. 100 km/h vauhdissa?
Onko sulla siis Puretec 130 automaatti c4??
siis mulla on c4 puretech 130 6-lovisella manuaalilootalla. tietty kun loota on uusi niin vaihdot ovat tosi jämäköitä eli lopullinen vaihteiston sulavuus tulee vasta siinä 10tkm jälkeen.
100kmh vauhtia voi ajaa 6:lla noin 1500rpm. vitosella noin 2000rpm ja nelosella noin 2500rpm.
ja kutosellakin ei ole mitään ongelmia noin alhaisesta rpm:stä vaan puhtia riittää moottorissa silti vaikkapa ohituksiin :)  (235nm vääntö alkaen 1500rpmstä)

edit joo.. olenkin tainnut sekoittaa aisin:in 6 vaihteisen automaatin omaan x merkkiseen 6 loviseen manuaalilootaan... no mutta kuitenkin on tämä manuaalilootakin aivan erilainen hyvässä mielessä kuin vanhan c4 malliston 5 loviset jota sai/joutui huudattamaan moottoriteillä :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2014, 16:28:59 kirjoittanut fsol77m »
Citroën C4 -07 1.6 > C4 Vti120 -13 > C4 Puretech 130 -14 > Audi A3 Quattro 3.2l V6 sdg

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 642
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #64 : Kesäkuu 08, 2014, 15:59:22 »
Vääntöä ei ihan noin paljon taitanut löytyä, 230Nm on se mitä löytyy.

Poissa jarde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #65 : Kesäkuu 08, 2014, 21:32:26 »
Lainaus käyttäjältä: jarde link=topic=21568.msg158488#msg158488 date=

Onko ko. Aisin käytössä jossain jo Suomessa myynnissä olevassa autossa? Peugeot 308:a?

[/quote
siis mulla on c4 puretech 130 6-lovisella manuaalilootalla. tietty kun loota on uusi niin vaihdot ovat tosi jämäköitä eli lopullinen vaihteiston sulavuus tulee vasta siinä 10tkm jälkeen.
100kmh vauhtia voi ajaa 6:lla noin 1500rpm. vitosella noin 2000rpm ja nelosella noin 2500rpm.
ja kutosellakin ei ole mitään ongelmia noin alhaisesta rpm:stä vaan puhtia riittää moottorissa silti vaikkapa ohituksiin :)  (235nm vääntö alkaen 1500rpmstä)

edit joo.. olenkin tainnut sekoittaa aisin:in 6 vaihteisen automaatin omaan x merkkiseen 6 loviseen manuaalilootaan... no mutta kuitenkin on tämä manuaalilootakin aivan erilainen hyvässä mielessä kuin vanhan c4 malliston 5 loviset jota sai/joutui huudattamaan moottoriteillä :)


No tuota automaatin olemassaoloa kummastelinkin, kun ei sitä mistään esitteestä tai hinnastosta löytynyt :)

Poissa Valvoline

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 158
  • Peukkuja: 2
  • ex: DS5 156thp so chic Aut -12
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #66 : Kesäkuu 10, 2014, 15:19:24 »
Kyllähän toi C-Cactus tietyllä tavalla kutittelee kiinnostushermoja. Hinnoittelu, taloudellisuus ja tietty omaleimaisuus houkuttaa. Jostakin syystä eivät ole mitään suorituskykytietoja eivätkä auton mittoja ole vielä julkaisseet. Ainakin itseä kiinnostaisi tietää että jos tuon hankkisi niin menisivätkö kaikki lastevaunut vaihtoon vai mahtuisivatko kyytiin.. Niin ja olisi kiva nähdä miltä ne nahkasisustat näyttävät. Jostakin varmaan saisi myös selvitettyä että mikä on litratilavuus tossa vti-moottorissa (=kuinka halvat vakuutukset). Näköjään tässäkään ei ole vielä kaikki valaisimet edessä/takana ledejä  ???

Toisaalta DS5 houkuttelee myös, eikä vähiten tyylikkäällä olemuksellaan. Toisaalta kummassakaan ei ole mehujousia ja C5 on sitten taas noihin verrattuna jopa vähän tylsä. Mutta jos jousitusta haluaa niin näyttää siltä että C5 olisi ainoa vaihtoehto.. on tää vaikeeta, pitää jatkaa vanhakoppasella c5:llä ajelua ja ihmetellä miten eivät sitikalla osaa yhdistää kaikkia haluttavia ominaisuuksia samaan autoon, nimittäin jos luovun mehujousista niin sitten voin kyllä katsella muitakin merkkejä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2014, 15:58:19 kirjoittanut Valvoline »

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #67 : Kesäkuu 13, 2014, 13:39:09 »
VTi 82 taitaa 1.2 litraa ellen ihan väärin muista.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 532
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 532
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa jarde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #70 : Kesäkuu 15, 2014, 17:21:25 »
http://www.caradisiac.com/Essai-video-Citroen-C4-Cactus-C-essentielle-95134.htm

Linkistä koeajoon Ranskaan. Siitä selviää tavaratilan kömpelöhkö muunneltavuus.



Ja tuosta sitten katselemaan varusteita!



Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #71 : Kesäkuu 15, 2014, 17:59:09 »
Miten lie tiesuola irtoaa noista näppylä kyljistä ja kuinka lie värisävynsä säilyttävät?

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 532
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #72 : Kesäkuu 20, 2014, 12:12:48 »
Lainaus
If the new Citroen C4 Cactus doesn’t sell by the boatload, I’ll eat my hat. The newest member of the French maker’s line-up is one of the quirkiest, funkiest and most interesting new cars to go on sale in 2014, yet doesn’t cost a million pounds.

http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/First-drives/Citroen-C4-Cactus-2014-CAR-review/

Livenä muun liikenteen seassa aika huimannäköinen ilmestys. Ostaisin.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 642
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #73 : Kesäkuu 20, 2014, 14:07:49 »
Suomalaiset eivät halua erottua harmaasta massasta, tulee floppaan ja pahasti täällä meillä.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 177
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #74 : Kesäkuu 20, 2014, 14:29:16 »
Suomalaiset eivät halua erottua harmaasta massasta, tulee floppaan ja pahasti täällä meillä.

Tuo cactus on vaan niin ruma että sen takia ei tule menemään kaupaksi missään. Muutamat hörhöt juoksee toki heti kauppaan ostamaan mutta sen jälkeen tulee olemaan hiljaista sillä rintamalla. Ennustan että vuoden päästä nähdään aika radikaali facelift tai tuotanto loppuu.

Olen edelleen sitä mieltä että sitikan pitäisi palata muotoilussa takaisin vanhoihin hyviin aikoihin; kauniisiin puhtaisiin linjoihin...
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break